Bali is een erg mooi eiland. mits je wel uit de buurt blijft van Kuta en Seminyak.
De toeristische gebieden zijn erg duur en westers. Landinwaarts (Ubud) is het erg mooi. veel jungle, kleine dorpjes en een mooie cultuur.
Bali heeft onwijs veel charme, zolang je maar weet waarvoor je komt, en niet het Bali opzoekt dat bekend is om zijn feesten etc.
voordeel van Bali boven Maleisie is dat het een goede start is voor de niet-gewende-avonturier. een auto huren gaat makkelijk, het eiland is niet al te groot maar er valt genoeg te ontdekken. Bijna alle inwoners kunnen wel een woordje engels en er is een redelijk goede infrastructuur. Je kan natuurlijk ook kiezen om dit te laten en juist de binnenlanden in te trekken, die zijn er ook genoeg.
Bali is het land van de verschillen. Een uurtje op de motor verder rijden en je hebt intense armoede. Ga je een uurtje richting een dichtbevolkt stuk en je zit midden in de toeristische gebieden.
Ben er zelf een maand op een motor door heen getrokken, en heb nog niet alles gezien.
Ik heb ervoor gekozen om juist niet de westerse gebieden aan te doen. ben er wel geweest, maar dat was gewoon even puur voor de luxe. Ik heb onwijs leuke dingen meegemaakt in de kleinste armste dorpjes. heb met de vriendelijkste inwoners gepraat en heb allerlei zelfgemaakte snuisterijen gekregen en gekocht.
Ik zal kiezen voor Bali, but thats just my opinion
[ Bericht 62% gewijzigd door Djarum op 31-12-2007 18:58:42 ]
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D