abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55689232
HalliHallo.
Ik en mijn vriend gaan met schoonouders 3 weken op vakantie.
Het liefst een auto huren en wat rond trekken.
We kunnen moeilijk kiezen tussen Bali of Maleisië.
Houden van natuur/dieren/bloemen, locale marktjes, locale bevolking, low budget en de zee.
Heeft iemand ideeën/tips/aanraders?
Alvast thanks hé.
  maandag 31 december 2007 @ 18:45:22 #2
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_55689258
Bali of maleisie lijkt me voor jullie de beste keus
Be water my friend
pi_55689293
quote:
Op maandag 31 december 2007 18:45 schreef Charizma het volgende:
Bali of maleisie lijkt me voor jullie de beste keus
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_55689356
Maleisië, Bali lijkt me te toeristisch.
pi_55689425
Bali is een erg mooi eiland. mits je wel uit de buurt blijft van Kuta en Seminyak.
De toeristische gebieden zijn erg duur en westers. Landinwaarts (Ubud) is het erg mooi. veel jungle, kleine dorpjes en een mooie cultuur.

Bali heeft onwijs veel charme, zolang je maar weet waarvoor je komt, en niet het Bali opzoekt dat bekend is om zijn feesten etc.

voordeel van Bali boven Maleisie is dat het een goede start is voor de niet-gewende-avonturier. een auto huren gaat makkelijk, het eiland is niet al te groot maar er valt genoeg te ontdekken. Bijna alle inwoners kunnen wel een woordje engels en er is een redelijk goede infrastructuur. Je kan natuurlijk ook kiezen om dit te laten en juist de binnenlanden in te trekken, die zijn er ook genoeg.

Bali is het land van de verschillen. Een uurtje op de motor verder rijden en je hebt intense armoede. Ga je een uurtje richting een dichtbevolkt stuk en je zit midden in de toeristische gebieden.
Ben er zelf een maand op een motor door heen getrokken, en heb nog niet alles gezien.

Ik heb ervoor gekozen om juist niet de westerse gebieden aan te doen. ben er wel geweest, maar dat was gewoon even puur voor de luxe. Ik heb onwijs leuke dingen meegemaakt in de kleinste armste dorpjes. heb met de vriendelijkste inwoners gepraat en heb allerlei zelfgemaakte snuisterijen gekregen en gekocht.

Ik zal kiezen voor Bali, but thats just my opinion

[ Bericht 62% gewijzigd door Djarum op 31-12-2007 18:58:42 ]
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_55689740
Ik vond zelf Bali leuker dan Maleisie. Je kan daar alle kanten op. Je kan toeristisch doen of juist helemaal niet. En dat ligt allemaal redelijk bijmekaar aangezien Bali niet supergroot is.

Maleisie daarentegen vond ik zelf ook redelijk verwesterd (in de delen waar ik ben geweest). Kreeg daar niet echt een Azie gevoel....Maargoed dat is voor iedereen persoonlijk.
pi_55689796
Moeilijk, het is alletwee super. Maar als je wil touren kan je misschien beter naar Maleisie gaan, dat is een stuk groter. Kan je ook nog eens flink de oerwouden in (zou ik zeker doen, is heel gaaf, prachtige ervaring). Ik hoop alleen niet voor je dat je in het regenseizoen gaat, als je daar niet op berekend bent kan je vakantie nogal eens 'in het water vallen' aan de andere kant is het natuurlijk ook wel leuk om een flinke tropische bui mee te maken.
Zoek vooral de kleine winkeltjes op in Miri, daar kan je bijzondere spulletjes vinden. En: pak de lonely planet erbij (maar dat geldt voor alle vakanties). Daar kan je een hoop aan hebben.
pi_55689910
de lonely planet is inderdaad een geweldige handleiding.
Ook de trotter kan je zeer goed helpen met het maken van keuzes en het vinden van een slaapplek.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_55690018
quote:
Op maandag 31 december 2007 18:49 schreef rebel6 het volgende:
Maleisië, Bali lijkt me te toeristisch.
Dan moet je ook niet alleen rond Kuta hangen.
pi_55690883
quote:
Op maandag 31 december 2007 19:18 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet alleen rond Kuta hangen.
Nee, ok.

Maar wat ook meespeelt is het soort toeristen dat er komt.
Bali trekt veel oppervlakkige toeristen uit de VS en Australië die van zuipfeesten, goedkope sex en opgeblazen cultuur houden.

Maleisië trekt volgens mij meer de mensen die van de prachtige natuur en echtheid houden, gemiddeld ook wat jonger denk ik.

mijn 2 centen, voor wat het waard is. ik ben zelf alleen in thailand geweest.
pi_55699589
Allebei hebben wij gedaan dit jaar. Eerst 3 dagen Kuala Lumpur, toen 15 dagen Bali. Maleisië, ookal waren we maar 3 dagen daar en alleen in KL, vonden wij leuker dan Bali. Bali is wel leuk voor een weekje, daarna hadden we het wel gezien en wilden we eigenlijk terug naar KL.

Ik zou dus Maleisië doen, en als het kan een paar dagen Bali bezoeken.
Proud property of hollander172
pi_55704968
quote:
Op maandag 31 december 2007 19:53 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Nee, ok.

Maar wat ook meespeelt is het soort toeristen dat er komt.
Bali trekt veel oppervlakkige toeristen uit de VS en Australië die van zuipfeesten, goedkope sex en opgeblazen cultuur houden.

Maleisië trekt volgens mij meer de mensen die van de prachtige natuur en echtheid houden, gemiddeld ook wat jonger denk ik.

mijn 2 centen, voor wat het waard is. ik ben zelf alleen in thailand geweest.
Tja, ik ben op Bali geweest met mijn ouders, maar heb er niks van gemerkt, van die oppervlakkige toeristen. Kan ook komen omdat vrienden van mijn ouders mee waren die er al veel langer heen gaan en ook contacten hebben gelegd met Balinezen. Zo kenden ze onze taxichauffeur al een jaar of 10.

Als je er gewoon op reis gaat, dan is het lastig om die toeristische cultuur te mijden denk ik.
pi_55705565
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 17:35 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Tja, ik ben op Bali geweest met mijn ouders, maar heb er niks van gemerkt, van die oppervlakkige toeristen. Kan ook komen omdat vrienden van mijn ouders mee waren die er al veel langer heen gaan en ook contacten hebben gelegd met Balinezen. Zo kenden ze onze taxichauffeur al een jaar of 10.
Dat is wel leuk natuurlijk, als je wat locals kent.
Maar jij vond het "Llorett gehalte" dus wel meevallen begrijp ik.
quote:
Als je er gewoon op reis gaat, dan is het lastig om die toeristische cultuur te mijden denk ik.
Dat is waar, tenzij je de rimboe ingaat natuurlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door rebel6 op 01-01-2008 18:41:29 ]
pi_55705714
Ik ken Bali niet, maar Maleisië is zeker een aanrader. Het is een redelijk modern land waar je voor erg weing geld rond kan trekken. Met de bus of trein kost het bijna niks, en vliegen met Air Asia is ook spotgoedkoop. Verder spreekt bijna iedereen wel wat Engels dus dat is ook erg handig.
Er is erg veel te zien. De hoofdstad zelf is leuk voor een aantal dagen, maar daarna kan je verder het land in. Genoeg te doen. Hier op fok zou je even moeten zoeken naar het Maleisië-topic voor meer tips.

Aanrader is de Oostkust. Geweldig mooie eilanden zoals Perhentian, Redang, Kapas of Tioman. Echte paradijsjes, voor wederom erg weinig geld.

Kijk anders ook even op www.veelzijdigmaleisie.nl.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_55708247
Al hartstikke leuk al die reactie's maar ben nog niet echt verder gekomen.
Thailand hebben we 2 jaar geleden gedaan. Ook rondgereisd...met de local bus en een binnenlandse vlucht.
Echt super!
Vorig jaar was het Mexico. Ook super...alleen de afstanden waren èèrrugghh lang.
En daarom ben ik een beetje "bang" om naar Maleisië te gaan.
Is het niet zo dat je daar ook uren aan een stuk mot rijden om dan iets te bezichtigen? (net als Mexico).
Of zijn de afstanden daaro minder?
En ja...we willen helemaal niet het "moderne" van Maleisië meemaken.
Véél liever de gewone mensen/dorpjes.
Meestal lopen we rond waar de meeste toeristen zelfs niet durven te komen (maar we zoeken de miserie niet op hoor!).
Duuuus???? Bali of Maleisië?
DankDankDank.
pi_55708858
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 20:08 schreef Cachoutje het volgende:
Al hartstikke leuk al die reactie's maar ben nog niet echt verder gekomen.
Thailand hebben we 2 jaar geleden gedaan. Ook rondgereisd...met de local bus en een binnenlandse vlucht.
Echt super!
Vorig jaar was het Mexico. Ook super...alleen de afstanden waren èèrrugghh lang.
En daarom ben ik een beetje "bang" om naar Maleisië te gaan.
Is het niet zo dat je daar ook uren aan een stuk mot rijden om dan iets te bezichtigen? (net als Mexico).
Of zijn de afstanden daaro minder?
En ja...we willen helemaal niet het "moderne" van Maleisië meemaken.
Véél liever de gewone mensen/dorpjes.
Meestal lopen we rond waar de meeste toeristen zelfs niet durven te komen (maar we zoeken de miserie niet op hoor!).
Duuuus???? Bali of Maleisië?
DankDankDank.
Tja, op Bali kun je nooit ver reizen, of je moet even willen oversteken naar Oost- java maar daar zijjn ze niet vriendelijk.
Dus Bali, als je niet naar Kuta gaat want dat is net Malgrat met al die lange dronken schaapherders uit australie
pi_55769228
De knoop is doorgehakt of zoiets.
We gaan lekker voor 3 weken naar Maleisië.

Heeft iemand nog tips/raad om iets te bezien of te bezoeken?
Kun je daaro ook bij familie's slapen?.
Heeft iemand daar adressen van?

Tot de volgende koffieklets...
pi_55843296
Goede keuze!

Tips: de vuurvliegjes in Kuala Selangor. Daarnaast de nightmarkets (erg druk en veel eten). Ga vooral ook naar een eiland, er zijn er genoeg (perhentian eilanden zijn erg mooi). Verder succes met het auto rijden, veel locals rijden als gekken (en links rijden hè).
utz utz utz
pi_55885653
Leuk, wij gaan ook 3 weken naar Maleisie; rondtrekken vooral met openbaar vervoer.
  Moderator woensdag 9 januari 2008 @ 11:23:26 #21
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_55893378
Ah, de keus is op Maleisië gevallen. Lees dan vooral even dit topic voor goede tips en dergelijke: Maleisië
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:31:46 #22
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_55906707
Gaan jullie dan naar het schiereiland of ook naar Borneo?
pi_59775662
Volgend jaar zijn mijn vriendin en ik van plan ook eens een Oosterse vakantie te gaan doen. We zitten zelf te denken aan 1 week Maleisie en van daaruit willen we dan naar Bali voor nog eens 2 weken. Weet iemand hier toevallig hoe t zit met die vliegreizen? En dan bedoel ik dus vanuit Maleisie naar Bali, neem aan dat zoiets ook vanuit NL al vantevoren te boeken valt?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  zondag 29 juni 2008 @ 18:27:47 #24
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_59775715
Als je met Malaysia Airlines vliegt moet je sowieso overstappen in Kuala Lumpur.... kan dus wel
Bernie en ik zijn tof.
pi_59775779
Kuala Lumpur is dat een beetje de moeite waard om een week te blijven? Dat t er druk is maakt niet uit als er maar aan te 'ontsnappen' valt als je snapt wat ik bedoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')