Ik snap het, maar ik doelde een beetje op de kwaliteit. Het zijn een beetje snapshotjes, er zit verder niets in.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:05 schreef x-tremed het volgende:
het waren idd 112 foto'sik fotografeer de brandweer- en ambulance inzetten hier voor de lokale kranten namelijk.
Bij persfotografie draait het er niet om dat je kunstzinnige foto's maakt, maar dat een plaatje een verhaal visualiseert.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:11 schreef veldmuis het volgende:
Ik ben ook niet helder geloof ik. Snapshotjes is het belangrijkste woord uit m'n post.
Vooral dat ja. Bij persfotografie moet je razendsnel zijn om je nieuwsmoment te pakken te krijgen. Het is eens en het komt nooit weer. Je mag al blij wezen als niemand in beeld loopt, laat staan dat ik uitgebreid de tijd kan nemen om een mooie foto te maken of zelfs vragen om te poseren. Alles wat een beetje mooi is, is meestal een lucky shot. Vooruit, een persfoto wat niet 112-gerelateerd is, maar wel veel vuurquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:50 schreef x-tremed het volgende:
En daarnaast heb je de ruimte niet om composities te zoeken etc, ik mag binnen de linten werken maar wil daar zo snel mogelijk mijn plaatjes hebben om de hulpverlening op geen enkele manier in de weg te kunnen lopen. In plaats van sommige fotografen van 112 sites die vanaf het begin tot het einde van een ongeval er zijn schiet ik mijn plaatjes en ga ik weer.
Ik ben het heel erg oneens met jequote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bij persfotografie draait het er niet om dat je kunstzinnige foto's maakt, maar dat een plaatje een verhaal visualiseert.
Als ik de reacties van jou in dit topic doorlees dan merk ik dat inderdaad, de spreekwoordelijke stuurlui aan wal komen weer naar voren?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:50 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik ben het heel erg oneens met je.
Mooiquote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:50 schreef veldmuis het volgende:
Ik ben het heel erg oneens met je.
Hoe heet die wet ook weer?quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:42 schreef Mascleta het volgende:
en over die foto's die je niet mocht schieten, dat gebeurd echt te vaak, maar je moet maar eens Googlen naar voorbeelden,
- Iedereen heeft het recht foto's te maken vanaf openbaar weg, behalve als je je natuurlijk binnen afzetting bevind.
- Kans dat agenten gaan zeuren over portretrecht. ook mag jij gewoon een foto maken waar één agent bijv. op staat. Portretrecht gaat pas op als je de foto publiceert.
- en het wordt helemaal leuk als ze je foto's laten wissen of camera in beslag nemen en joun foto's wissen, kan je nog leuke zaak van maken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |