Bedankt voor de tips!

Mijn taalgebruik kan misschien zo nu en dan een beetje chaotisch overkomen, ik ben dan ook nooit erg goed in Nederlands geweest. Maar de afgelopen 3 jaar heb ik wel zéér goed geleerd om geordend en gestructureerd te werken en steekhoudend te argumenteren.
Met "concreet en praktijkgericht" bedoelde ik niet dat ik een opleiding zoek zonder wiskunde en natuurkunde. Bouwkunde, om maar eens een voorbeeldje te noemen, is een zware universitaire studie met veel natuurkunde, maar wel degelijk zeer concreet en praktijkgericht.

Wat de studie planologie betreft, heb ik op internet gelezen dat deze aan de verschillende universiteiten zeker niet gelijk is. Aan de RU-Nijmegen zou alles zéér theoretisch zijn omdat ze van jou het liefst een echte academicus maken, terwijl het in Groningen en Amsterdam allemaal duidelijk praktischer is. Vandaar ook de keuze in de OP.

Om de definitieve keus te kunnen maken zal ik, zo te zien, inderdaad meer hebben aan een bezoekje bij de open dag, of aan een dagje student, dan aan dit topic.

En Groningen... kan mijn idee kloppen dat dat niet helemaal de ideale stad is als je ook wel eens wat anders wil dan tot zonsopgang bier zuipen?