abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55661390
Hoi!

Volgend jaar wil ik dus planologie gaan studeren. Sociale Geografie en Planologie in Nijmegen, Utrecht en Groningen vallen af. Naar Wageningen wil ik ook niet en zo blijven deze twee opties over:

- Planologie aan de UvA
- Technische Planologie aan de RuG

Wat ik wel wil is een zo concreet en praktijkgericht mogelijke studie.

Waar kan ik dan het beste gaan studeren?

(En ja, ik weet dat Groningen de tofste studentenstad is omdat je er tot zonsopgang kan gaan stappen, en dat Groningen zo ver weg ligt, en dat Amsterdam in haast elk opzicht geweldig is, behalve dan als je een kamer moet zoeken)
  zondag 30 december 2007 @ 20:03:38 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55661443
waarom wil je planologie studeren als je een chaoot bent?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_55661522
Hoezo ben ik een chaoot?
  zondag 30 december 2007 @ 20:08:40 #4
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_55661590
Ik ken een aantal mensen die in groningen technische plannologie in Groningen hebben gestudeerd. Behalve Mechanica in het 1e (2e?) jaar is er verder weinig 'technisch' aan. Maar het staat natuurlijk wel mooi op het papiertje. Ik weet niet hoe belangrijk je dat vind en hoe verschillend dat is tov van A'dam.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 30 december 2007 @ 20:08:49 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55661597
quote:
Op zondag 30 december 2007 20:06 schreef Igen het volgende:
Hoezo ben ik een chaoot?
zo kom je over als je schrijft.
  zondag 30 december 2007 @ 20:09:33 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55661620
trouwens groningen is wel keihard 24 uur zuipen als je wilt en zo.
pi_55662136
Anders doe je mee aan 'n Meeloopdag bij allebei de universiteiten?
Kun je wat vragen stellen aan studenten, merk je hoe de sfeer is, wat voor lessen je krijgt..
pi_55662403
quote:
Op zondag 30 december 2007 20:01 schreef Igen het volgende:
...

Wat ik wel wil is een zo concreet en praktijkgericht mogelijke studie.

Waar kan ik dan het beste gaan studeren?
...
Wat heb je dan op een universiteit te zoeken???
Concreet, praktijkgericht, zoek er een HBO-opleiding bij.
Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
pi_55662459
Qua inhoud geen idee maar als Stad zeker Groningen.
Je hebt alle voordelen van een grote stad(veel studenten, véél kroegen etc.), maar niet de nadelen(criminaliteit, kamernood)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_55663220
quote:
Op zondag 30 december 2007 20:37 schreef HEvaRe het volgende:

[..]

Wat heb je dan op een universiteit te zoeken???
Concreet, praktijkgericht, zoek er een HBO-opleiding bij.
Die zijn er nauwelijks op HBO niveau. Alleen ruimtelijke ordening en planologie maar daar is een wis- en natuurkunde eis bij.
know'm sayin?
word? word.
  zondag 30 december 2007 @ 21:28:09 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55663703
quote:
Op zondag 30 december 2007 20:39 schreef MaxC het volgende:
Qua inhoud geen idee maar als Stad zeker Groningen.
Je hebt alle voordelen van een grote stad(veel studenten, véél kroegen etc.), maar niet de nadelen(criminaliteit, kamernood)
groningen kenmerkt zich door het enorme aantal tokkies/kampers die zo nu en dan hun buurt verlaten en de binnenstad onveilig maken. vette knokpartijen.
pi_55664635
quote:
Op zondag 30 december 2007 21:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

groningen kenmerkt zich door het enorme aantal tokkies/kampers die zo nu en dan hun buurt verlaten en de binnenstad onveilig maken. vette knokpartijen.
en volgens mij is er toch wel een redelijke kamernood, toen ik een kamer zocht in elk geval wel. Toffe stad verder hoor, dat wel
  zondag 30 december 2007 @ 22:11:58 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55664946
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:01 schreef Spoorbiels het volgende:

[..]

en volgens mij is er toch wel een redelijke kamernood, toen ik een kamer zocht in elk geval wel. Toffe stad verder hoor, dat wel
ik heb nooit iets van kamernood aangetrokken. met geld en mazzel kom je een heel eind.
pi_55665493
Bedankt voor de tips!

Mijn taalgebruik kan misschien zo nu en dan een beetje chaotisch overkomen, ik ben dan ook nooit erg goed in Nederlands geweest. Maar de afgelopen 3 jaar heb ik wel zéér goed geleerd om geordend en gestructureerd te werken en steekhoudend te argumenteren.

Met "concreet en praktijkgericht" bedoelde ik niet dat ik een opleiding zoek zonder wiskunde en natuurkunde. Bouwkunde, om maar eens een voorbeeldje te noemen, is een zware universitaire studie met veel natuurkunde, maar wel degelijk zeer concreet en praktijkgericht.

Wat de studie planologie betreft, heb ik op internet gelezen dat deze aan de verschillende universiteiten zeker niet gelijk is. Aan de RU-Nijmegen zou alles zéér theoretisch zijn omdat ze van jou het liefst een echte academicus maken, terwijl het in Groningen en Amsterdam allemaal duidelijk praktischer is. Vandaar ook de keuze in de OP.

Om de definitieve keus te kunnen maken zal ik, zo te zien, inderdaad meer hebben aan een bezoekje bij de open dag, of aan een dagje student, dan aan dit topic.

En Groningen... kan mijn idee kloppen dat dat niet helemaal de ideale stad is als je ook wel eens wat anders wil dan tot zonsopgang bier zuipen?
  zondag 30 december 2007 @ 22:36:49 #15
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_55665689
Ik woon in Groningen en ga al jaren niet meer tot zonsopgang zuipen, ik ben er komen wonen voor studie, 7 jaar geleden maar ik blijf er wonen. Doordat er in de wijde omgeving niet zo veel te beleven is, is er in de stad juist heel veel te doen, van concerten tot festivals en van winkels tot in het park rond hangen in de zomer. Wonen kun je er ook relatief goedkoop maar daar tegen over staat wel dat salarisen ook wel iets lager liggen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_55667197
Klinkt goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')