Volgens de spelregels:quote:
Of ie daarbij de bal raakt doet niet ter zake.quote:Regel XII - Overtredingen en wangedrag
Fouten die met een rechtstreekse vrije trap worden bestraft.
...
e) een tegenstander, die geen obstructie begaat, langs achteren aanvallen;
...
Ach ja, het zat Kalou daar mee, waar tegen Blackburn een 100% goal van hem werd afgekeurd en het 0-0 bleef.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:24 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
So what?
Dit is nog triester dan uiteindelijk toch op gelijke hoogte te blijven hangen.
Wat, dus als je puur de bal speelt van achter is het altijd een overtreding? Zo wordt dat toch nooit geinterpreteerd?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:26 schreef fanneke het volgende:
[..]
Volgens de spelregels:
[..]
Of ie daarbij de bal raakt doet niet ter zake.
Conclusie: terechte penalty.
Aanvallen van achteren is nog nooit toegestaan. Ook niet als je de bal speelt.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:29 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Wat, dus als je puur de bal speelt van achter is het altijd een overtreding? Zo wordt dat toch nooit geinterpreteerd?
Ik kan me situaties herinneren dat een scheidsrechter zoiets bewust laat doorgaan, zoals Shevchenko tegen Derby.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:30 schreef fanneke het volgende:
[..]
Aanvallen van achteren is nog nooit toegestaan. Ook niet als je de bal speelt.
Regel is er al zo'n 130 jaar.
Klopt, toen zei ik al hetzelfde, dat was ook een overtreding.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:34 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik kan me situaties herinneren dat een scheidsrechter zoiets bewust laat doorgaan, zoals Shevchenko tegen Derby.
Hmm, maar je ziet ook geregeld situaties waarin een speler rustig met een bal loopt en dat dan van achter een speler de bal veroverd? Mag dat dan wel, of waar ligt de grens?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:38 schreef fanneke het volgende:
[..]
Klopt, toen zei ik al hetzelfde, dat was ook een overtreding.
Maar er worden tegenwoordig wel vaker regels ander geïnterpreteerd door scheidsrechters.
Bijvoorbeeld spectaculaire omhalen in de 16 die vaak gevaarlijk spel zijn, maar zelden worden afgefloten. Of tackles met 2 benen waarbij wel de bal wordt geraakt. (Alhoewel er voor dat laatste nu wat vaker wordt opgetreden).
Dan wordt toch vaak de bal van de zijkant gespeeld. Is een twijfelgeval ja.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:47 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Hmm, maar je ziet ook geregeld situaties waarin een speler rustig met een bal loopt en dat dan van achter een speler de bal veroverd? Mag dat dan wel, of waar ligt de grens?
Dat elke scheidsrechter situaties verschillend interpreteert blijven we altijd wel houden denk ik. Is ook wel leuk, zo hebben we elke keer weer iets om ons druk over te maken.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:47 schreef mcyodogg het volgende:
Heb trouwens ook het idee dat scheidsrechter bepaalde overtredingen anders interpreteren wanneer een speler wel of niet al geel heeft staan. Zag ik vandaag, en ook afgelopen dinsdag tegen Everton.
Misschien lonkt er toch degradatie voor The Magpies als ze zo door blijven gaan. Ik ga jullie niet vertellen hoe groot die kans is, maar bij Newcastle moeten de alarmbellen nu wel te horen zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:31 schreef DANILXL het volgende:
teringlijer met zn speen
het is weer een groot drama achterin bij newcastle![]()
![]()
![]()
quote:
Jammer dat het bijna afgelopen is, The Magpies verdienen het echt om tegen een nog glashardere zeperd aan te lopen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:45 schreef Ambrosius het volgende:
3-0 Ronaldo, mooie aanname.
allemaal intikkertjes, slechte vrije trappen en penalty's. Zo kan ik er oook zoveel makenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:49 schreef Cyberia18 het volgende:
Ronaldo met zijn 15e doelpunt alweer.
Dudequote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:50 schreef DANILXL het volgende:
[..]
allemaal intikkertjes, slechte vrije trappen en penalty's. Zo kan ik er oook zoveel maken
LOL! het werd gewoon nog 6-0 !quote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Jammer dat het bijna afgelopen is, The Magpies verdienen het echt om tegen een nog glashardere zeperd aan te lopen.
Thuis zijn ze ongenaakbaar, alleen uit willen ze nog weleens een offday hebben, dus daar klamp ik me maar aan vast.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:06 schreef the_legend_killer het volgende:
Man U gaat kampioen worden die speelden gewoon erg goed in de 2de helft
Toen schakelde ik in.
Dan zeg ik dat de uitslag nog verder verdubbeld had moeten worden. De Red Devils hebben een unieke kans laten liggen om Newcastle met dubbele cijfers naar huis te sturen.quote:
Idd Newcastle moet Given echt bedankenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan zeg ik dat de uitslag nog verder verdubbeld had moeten worden. De Red Devils hebben een unieke kans laten liggen om Newcastle met dubbele cijfers naar huis te sturen.
Dank u .. Ik word daar ook 'n beetje misselijk van.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:05 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Mensen die blijven zeiken over Ronaldo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |