Dat vind ik echt onzin... Indirect zeg je eigenlijk dat je beter doelloos door het leven kan gaan, want dan leef je?!quote:Op maandag 31 december 2007 15:38 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Dat is waar
Maar het gaat er mij om dat je door steeds maar doelen na te streven wel eens zou kunnen vergeten te leven zeg maar
Neequote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:15 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat vind ik echt onzin... Indirect zeg je eigenlijk dat je beter doelloos door het leven kan gaan, want dan leef je?!
Ik heb doelen gesteld voor de toekomst om zo structuur aan te leggen en gaan we het pad leggen die ons daarheen brengt...
Je hebt wel gelijk opzich, alleen dit zijn verkeerde doelen stellen. Je hoorde dat het in Lutjebroek mooi was. Dat hoeft helemaal niet, en smaak is persoonsgebonden. Je had beter als doel kunnen stellen dat je een mooi plekje wilde zien. Je uitgangspunt was verkeerd.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:54 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Nee
Maar als je je blind staart op doelen zie je de mooie dingen onderweg misschien niet
Het zelfde als: Ik rij met de auto naar lutjebroek omdat ik gehoort heb het daar zo mooi is
Broem vroem hup naar lutjebroek, links rechts links
Lutjebroek blijkt nogal tegen te vallen terwijl ik onderweg langs 10 super mooie plekjes kwam maar ik was zo bezig met ik ga naar lutjebroek ik moet naar lutjebroek dat ik ze niet gezien heb, of wel gezien heb maar er had langs ben gereden onderweg naar lutjebroek dat tegen viel
Terwijl als je zou zeggen ik wil naar een mooie plek (wat een doel is maar veel minder baf ik moet naar daar en daar) en je gaat in je auto zitten en je stopt ergens waar je je prettig en gelukkig voelt je er veel meer aan hebt vind ik
Maar dat noem ik geen doelenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:40 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk opzich, alleen dit zijn verkeerde doelen stellen. Je hoorde dat het in Lutjebroek mooi was. Dat hoeft helemaal niet, en smaak is persoonsgebonden. Je had beter als doel kunnen stellen dat je een mooi plekje wilde zien. Je uitgangspunt was verkeerd.
Wat is haalbaar dan? Als je tenslotte doelen stelt die op voorhand al bereikbaar zijn dan is het dus enkel nog maar een kwestie van tijd.quote:Op maandag 31 december 2007 15:26 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Ik streef continu naar doelen, maar wel naar haalbare doelen.
Zodra je gaat streven naar dingen die nauwelijks haalbaar zijn, word je inderdaad niet echt gelukkig. Als ik mezelf echter een doel stel zoals: komende 2 tentamens beide mooi voldoende halen, en dat doe ik dan ook, wordt het gevoel van tevredenheid met mezelf weer even opgepept.
Wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 2 januari 2008 00:31 schreef Fastmatti het volgende:
Probleem is volgens mij dat TS zijn doel helemaal niet gehaald heeft. Ja, hij mag nu uit maar dat is dus omdat hij een jaartje ouder is geworden. Niet door zijn eigen verdienste.
Persoonlijk vind ik het heerlijk om mijn doelen te halen. Maar ja, er is altijd wel weer een nieuw doel te vinden.
Wie zegt dat ik filosofeer?quote:Op maandag 31 december 2007 09:24 schreef Viking84 het volgende:
Oh en TS: neem maar van mij aan dat je van veel filosoferen over het leven niet gelukkiger wordt. Het leven is er om geleefd te worden, niet om over te filosoferen.
Ja, maar dat was een voorbeeld. 18 worden is inderdaad geen onbereikaar doel ofzo..quote:Op maandag 31 december 2007 15:36 schreef Xeanor het volgende:
Ik begrijp trouwens nog steeds niet helemaal de TS, want 18 worden is niet bepaald een "onbereikbaar doel".Het is eerder een "hoge verwachting hebben van iets dat komen gaat".
Leven zonder doelen te stellen??quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:01 schreef Shitonya het volgende:
geen verwachtingen scheppen wil wel eens helpen
Ja, maar ik stel mezelf geen doelen. Daar begin ik niet aan, misschien is het bij mijquote:Op woensdag 2 januari 2008 23:15 schreef Shitonya het volgende:
jep, doe ik ook. Bevalt me prima. Minder zorgen, gepieker, van moment naar moment leven und so weiter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |