abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:31:35 #1
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_55638293
In maart 2005 hadden we een acer-laptop bij Mediamarkt Op oktober 2006 ging de laptop weer kapot. Er veroorzaakt door een defecte moederbord. De acer-laptop werd dus door Acer gerepareerd. We krijgen dus weer een laptop in december 2006. Het kostte niks Maar de gerepereerde laptop ging wederom weer kapot in augustus 2007. Het geeft dus rare beelden in scherm. Het veroorzaakt weer door slechte moederbord die door ACer is geleverd. Daarom denk ik eraan: Acer slechte moederbord gaat plaatsen en ze willen binnen 10 maanden weer geld verdienen met neiuwe moederbord. Er is dus slimme inzet om ons uit te buiten. De reperatiekosten rond 460 euro. De acerlaptop is nog maar 2 jaar en niet eens afgeschreven.

We hebben hard tegen mediamarkt gesproken. Helaas was er geen oplossing gevonden. Mediamarkt beweertr dat verkoeprs niet aansprakelijk stellen voor ondeugelijke prodcuten en wijzen naar fabrikanten. terwijl wet zegt dat verkoeprs blijven aanspraklijkheid na garantie van fabrikant .


Daarom hebben we niet akkoord gegaan met voorstel. omdat de laptop niet deugt. Ik hoorde dat mensen slechte ervaringen met acerlaptop hebben.

Daarom gingen we even bekijken naar consumentenwijzer.

Wat is jullie advies?
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:32:59 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_55638353
Probeer eens bij een echte goede computer/laptopshop langs te gaan dan de MediaMarkt
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:39:37 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_55638603
Het eerste advies is om beter Nederlands te leren. Als je tegen die mensen net zo spreekt als dat je hier schrijft, dan kun je het al vergeten.

Verder inderdaad wat donroyco zegt, ga niet voor een dubbeltje op de eerste rang maar ga naar een echte computerzaak. Kost misschien wat meer, maar het scheelt je een hoop ellende.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:39:49 #4
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_55638609
MIjn vader heeft zelf laptop gekocht .. ik niet ....
Maar het is nog belangrijker dat we gaan utizoeken wat we mogelijkheden gaan. mediamarkt liegt ... (wat staan we sterk onder consumentenrecht)
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:42:57 #5
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_55638723
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 23:39 schreef karr-1 het volgende:
Het eerste advies is om beter Nederlands te leren. Als je tegen die mensen net zo spreekt als dat je hier schrijft, dan kun je het al vergeten.

Verder inderdaad wat donroyco zegt, ga niet voor een dubbeltje op de eerste rang maar ga naar een echte computerzaak. Kost misschien wat meer, maar het scheelt je een hoop ellende.
Het gaat niet over .. maar het gaat erover rechten van consumenten .
pi_55638733
Men moet dan ook geen Acer nemen.

Voordat je een laptop koopt, kijk dan eerst even naar de recensies die door andere, eenzelfde-productgebruikers zijn geschreven. Kost niet zo heel veel tijd, als je ziet hoe lang je van een goed werkende laptop van genieten.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:47:29 #7
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_55638907
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 23:43 schreef Metalfrost het volgende:
Men moet dan ook geen Acer nemen.

Voordat je een laptop koopt, kijk dan eerst even naar de recensies die door andere, eenzelfde-productgebruikers zijn geschreven. Kost niet zo heel veel tijd, als je ziet hoe lang je van een goed werkende laptop van genieten.
in 2005 was het iets anders..
Het gaat erom dat deugelijke product belangrijker is ...
pi_55639145
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 23:47 schreef Dovenwereld het volgende:

[..]

in 2005 was het iets anders..
Het gaat erom dat deugelijke product belangrijker is ...
Deugdelijk product is inderdaad belangrijker. Misschien is het een optie om het via het burgerrechterlijk bestand (rechter) op te lossen. Vooralsnog zijn de kosten van een dergelijke laptop goedkoper dan de kosten van een rechtszaak (advocaat e.d.), maar het gaat om jouw eigen recht als burger. In mijn ogen sta jij in je recht, en niet de verkoper.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:58:09 #9
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_55639326
Wat was er in december 2006 precies gebeurd, en waarom ga je dit nu pas uitzoeken terwijl hij al sinds augustus weer stuk is?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:59:26 #10
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_55639382
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 23:53 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Deugdelijk product is inderdaad belangrijker. Misschien is het een optie om het via het burgerrechterlijk bestand (rechter) op te lossen. Vooralsnog zijn de kosten van een dergelijke laptop goedkoper dan de kosten van een rechtszaak (advocaat e.d.), maar het gaat om jouw eigen recht als burger. In mijn ogen sta jij in je recht, en niet de verkoper.
Ik heb al mijn rechtsbijstandsverzekering afgesloten (consumentenrecht is ook al gedekt )
  zondag 30 december 2007 @ 00:01:43 #11
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_55639487
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 23:58 schreef GlowMouse het volgende:
Wat was er in december 2006 precies gebeurd, en waarom ga je dit nu pas uitzoeken terwijl hij al sinds augustus weer stuk is?
Ik heb gerepereerde laptop doorgetest. en het werkt goed. Daarna heb ik mijn laptop gebruikt voor mijn eigen werk (niet bij mijn grote bedrijf ) het ging dus wekelijks .
Maar in augustus heb ik ook gekeken. op een dag kreeg de laptop onverwacht een probleem.
  zondag 30 december 2007 @ 00:06:27 #12
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_55639616
Het ging er mij meer om wat er in 2006 vervangen werd. Als dat de accu is en nu het moederbord, is dat natuurlijk wat anders als wanneer 2x het moederbord het begeven heeft.
En als de laptop al sinds augustus stuk is, ben je er nu wel laat bij he?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  zondag 30 december 2007 @ 00:08:28 #13
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_55639699
toen we van engelandn aangekomen waren, dan hebben we al direct bij mediamarkt afgeleverd voor reperatie .

Van december 2006 tot augustus 2007 heb ik mijn laptop veel gebruikt zonder probleem..
pi_55639921
Ja, hoi!

Gezanik over spelling wordt keurig in de prullenbak gemieterd en hoef ik dus niet meer te zien in dit topic.

Fijn, bedankt....

Ow en nog iets: als het niet bevalt: we hebben een feedback-topic......
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 30 december 2007 @ 01:17:00 #16
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_55641965
Maar mediamarkt is niet bij geschilllencommissie aangesloten
pi_55642341
quote:
Op zondag 30 december 2007 01:17 schreef Dovenwereld het volgende:
Maar mediamarkt is niet bij geschilllencommissie aangesloten
Hmmm, ik meende dat ze aangesloten zijn. In dit geval kan je het best je klacht neerleggen bij het hoofdkantoor van de MediaMarkt.
pi_55650013
welke vestiging?
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
  zondag 30 december 2007 @ 15:15:05 #19
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_55654073
Van belang is het of de laptop particulier, of zakelijk is aangeschaft.
Als de laptop zakelijk is aangeschaft heb je geen poot om op te staan.

Als de laptop particulier is aangeschaft is de verkoper volgens europese wetgeving verplicht om minimaal 2 jaar garantie te geven. Als de verkoper de garantie niet bij zijn leverancier of fabrikant kan claimen is dat zijn probleem, en niet het jouwe. Verder lijkt het me niet dat je een "ondeugelijk product" hebt aangeschaft, gewoon een kwestie van pech.
quote:
Daarom denk ik eraan: Acer slechte moederbord gaat plaatsen en ze willen binnen 10 maanden weer geld verdienen met neiuwe moederbord. Er is dus slimme inzet om ons uit te buiten
Dergelijke meningen kun je in je communicatie met de mediamarkt/acer maar beter achterwege laten, tenzij je kunt bewijzen of er opzet in het spel is. (wat mij sterk lijkt, je hebt gewoon pech met de laptop)
Echte diehards gebruiken postduiven
  zondag 30 december 2007 @ 17:21:50 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55657435
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 23:43 schreef Metalfrost het volgende:
Men moet dan ook geen Acer nemen.

Voordat je een laptop koopt, kijk dan eerst even naar de recensies die door andere, eenzelfde-productgebruikers zijn geschreven. Kost niet zo heel veel tijd, als je ziet hoe lang je van een goed werkende laptop van genieten.
Man wat een bullshit. Ik heb nou al 3 jaar een acer, ding loopt als een trein en nooit problemen mee gehad.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 30 december 2007 @ 17:38:53 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55657897
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

Man wat een bullshit. Ik heb nou al 3 jaar een acer, ding loopt als een trein en nooit problemen mee gehad.
Mijn opa is 90 geworden en rookte zijn hele leven, kortom roken is niet ongezond!

Nah zo werkt het niet. Het is algemeen bekend dat relatief veel mensen shit hebben met de goedkope Acer serie. Maar je kan natuurlijk mazzel hebben.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 30 december 2007 @ 17:40:49 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55657954
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:38 schreef soylent het volgende:

[..]

Mijn opa is 90 geworden en rookte zijn hele leven, kortom roken is niet ongezond!

Nah zo werkt het niet. Het is algemeen bekend dat relatief veel mensen shit hebben met de goedkope Acer serie. Maar je kan natuurlijk mazzel hebben.
In zijn post werdt nergens over de goedkopere serie gesproken. Ik heb dan ook geen goedkope acer laptop.

Overigens zou ik nooit van mn leven naar de mediamarkt gaan om daar dingens als laptops oid te kopen. Service is iets waarvan ze daar nooit hebben gehoord.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 30 december 2007 @ 17:46:22 #23
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_55658131
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

In zijn post werdt nergens over de goedkopere serie gesproken. Ik heb dan ook geen goedkope acer laptop.

Overigens zou ik nooit van mn leven naar de mediamarkt gaan om daar dingens als laptops oid te kopen. Service is iets waarvan ze daar nooit hebben gehoord.
Precies, voor een dure aankoop zou ik eerder naar een meer gespecialiseerde winkel gaan.
Daarnaast heb je gewoon simpelweg pech dat je laptop tot 2x toe kapot is gegaan. Acer is een heel behoorlijk merk en qua prijs/kwaliteit een van de betere.
pi_55677930
quote:
Op zondag 30 december 2007 15:15 schreef Labtech het volgende:

Als de laptop particulier is aangeschaft is de verkoper volgens europese wetgeving verplicht om minimaal 2 jaar garantie te geven. Als de verkoper de garantie niet bij zijn leverancier of fabrikant kan claimen is dat zijn probleem, en niet het jouwe. Verder lijkt het me niet dat je een "ondeugelijk product" hebt aangeschaft, gewoon een kwestie van pech.
Dit wordt vaak genoemt... maar niemand houdt rekening met de echt wetgeving rond deze regel:
http://www.eccbelgie.be/NL/infocenter/news_detail.asp?h=10&nID=356

een qoute:

[16.04.2007]

De wet geeft de koper een wettelijke garantie van 2 jaar. Echter, indien het probleem zich voordoet na de eerste 6 maanden na de levering, dan moet de koper aantonen dat het probleem al bestond op het ogenblik van de levering. Dit is meestal niet eenvoudig. In feite beschik je probleemloos over een garantie van 6 maand. Daarom blijft de commerciële garantie belangrijk en informeer je je best over het bestaan en de inhoud van een commerciële garantie voor u de aankoop verricht.
Bij tweedehandsgoederen mag de wettelijke garantie beperkt worden tot 1 jaar, maar niet minder.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 31 december 2007 @ 13:52:31 #25
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_55680960
niet in belgie .. ..maar Nedelrandse wet is nog verder dan richtlijn.

In Nederland wordt de periode van 2 jaar niet vernoemd en kan dus langer zijn.

[ Bericht 39% gewijzigd door Dovenwereld op 31-12-2007 13:58:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')