quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:13 schreef Gordon_Shumway het volgende:De dalmatier van Koeman zou ik ook nog eens willen interviewen.
Misschien dat ik sommige beslissingen van Koeman dan wel begrijp.
Dat als die hond een paar keer blaft, de speler met het rugnummer van het aantal keer blaffen uit de selectie moet ofzo
Een gesprek met
Jazzy, de hond van Ronald en Bartina Koeman.
Ha, Jazzy. Hoe bevalt het in Valencia?Och, ik heb niet te klagen. Het weer is goed en de teefjes mogen er best zijn, maar heel veel anders is mijn leven er sinds Eindhoven niet op geworden. Ik houd voor Bartina nog steeds een oogje in het zeil bij wat Ronald allemaal uitspookt. Als hij weer eens zijn handjes niet thuis weet te houden bij zo'n Spaanse griet, dan grom ik wat naar hem. De wandelingen zijn wel lekker hoor, zo in het mediterrane zonnetje.
Heb jij nog met Ronald en Bartina kunnen spreken toen zij de overstap naar Spanje in overweging hadden?Nou, niet echt. Ik heb de geruchten over Valencia moeten lezen via internet. Dat stuitte me wel een beetje tegen de borst, dat ik er op zo'n manier moest achter komen. Zo ga je niet met je hond om. Maar goed, we hebben dat uitgesproken en ik heb er vrede mee gesloten. Gedane zaken nemen geen keer.
Heb je moeite met de felle kritiek die Ronald in Nederland vaak te verduren krijgt?Nou, weet je, ik mag Ronald ook niet altijd even veel, maar het blijft toch je baasje hè? Je moet het zo zien: Ronald is, in tegenstelling tot zijn broer, absoluut geen gevoelsmens. Hij kan ontzettend hard en kil voor je zijn. Als ik niet kan 'presteren' bij de noodzakelijke avondwandeling, dan steekt Ronald zijn teleurstelling nooit onder stoelen of banken. En weet je? Je behoefte doen wanneer er zoveel druk op staat, kan soms knap lastig zijn. Als ik dan zie hoe sommige voetballers onder bewind van Ronald staan te schutteren, en ik denk aan hoe hij hier met zijn hoge eisen debet aan is, dan begrijp ik die kritiek dus wel. Maar zoals ik al zei, het blijft toch je baasje. Soms is die kritiek dus, hoe begrijpelijk ook, best vervelend.
Als ik je zo hoor, zou je haast zeggen dat je Ronald eigenlijk helemaal niet mag?Dat zijn jouw woorden. Het enige wat ik wil zeggen is dat ik niet zijn beste maatje ben, maar dat hoeft toch ook niet altijd? Weet je, Ronald is vast iemand die veel respect verdient wegens zijn voetballende kwaliteiten van weleer, maar wie ben ik om me daar iets van aan te trekken? Ik heb die beroemde goal uit de vrije trap niet mee gemaakt. Ik kwam pas kijken toen Ronald die ploeg uit Amsterdam liet kwakkelen. Ik kwam pas kijken toen Ronald liet zien dat hij zichzelf vooral de beste vindt, met die achterlijke één op z'n stropdas. Men zegt altijd dat een hond je beste vriend is, maar dat vind ik zo'n cliché. De politie, dat is je beste vriend.
We kunnen dus wel concluderen dat jullie relatie niet erg lekker loopt.Als je mij woorden in de mond blijft leggen zijn we snel uitgepraat, makker.
Ik trek slechts een conclusie.Laat dat maar aan je lezers over.
Wat vindt je van het beleid van Ronald bij Valencia? In Spanje wordt met veel verbazing gereageerd op het laten vallen van bepaalde clubiconen.Ach. Hier in Spanje maken ze overal een drama van. Als je niet goed genoeg bent, moet je weg. Zo werkt het in de familie Koeman, en eigenlijk vind ik dat wel terecht. Op dit gebied ben ik het wel eens met Ronald.
Wat als jij zelf in zo'n situatie beland? Één waarin Ronald jou niet goed genoeg acht?Dat gaat niet gebeuren. Ik ben een goede hond. Of sterker nog: ik ben de beste hond. Ik heb niet voor niets het cijfer één op mijn halsband staan. Dat zegt genoeg, lijkt me.
Het cijfer één? Is dat niet een beetje hypocriet, na je kritiek op dit item van Ronald?Hypocriet? Ach, wat is een wereld zonder tegenstrijdigheden? Om met de gevleugelde woorden van mijn baasje te spreken: zo is voetbal.
Wat vindt je eigenlijk van de beslissing van Koeman om PSV zo midden in het seizoen te verlaten. Is dat inderdaad het voetbal, of had hij meer respect voor zijn contract moeten tonen?Ik heb de euro's die met het contract hier in Valencia gemoeid zijn zelf onder ogen gehad, dus ik sta volledig achter Ronald's beslissing. Goud kommen, gouden bordjes. Wat wil een hond nog meer?
Maar op het sportieve aspect is zijn keuze toch op zijn minst opmerkelijk?Daar ga je weer, met je suggestieve vragen. Nogmaals: ik sta volledig achter Ronald. Als je zo'n dwaas van een voetbaltrainer bent en dan toch zoveel kan vangen, dan mag je dat nooit laten lopen. Dat sportieve aspect is wat mij betreft een bijzaak. Zo is voetbal.
Maar los van het financiele aspect is Koeman dus geen goede trainer?Moet je dat aan een hond vragen om het zeker te weten? Haha.
We horen graag je mening.Nou, ken je die mop van Ronald Koeman die een contract uit dient?
Nee?Ik ook niet, want dat doet hij niet! Haha.
I'd like the whole fucking world
supersized. Can I have a
supersize death, with a coke?