Tijd voor een nieuwe serie. Heb je ook een hond van een voetballer / trainer / scheidsrechter / BoBo gesproken, plaats het interview dan hier.
We trappen af met
Transferío, de hond van Afonso Alves.
Zo Transferío, een bewogen jaar denk ik?Dat kun je wel zeggen ja. Eigenlijk heb ik amper rust gehad en kon ik niet doen wat ik zo graag doe, luieren. Alleen in de zomer even.
Ja, die zomer. Hoe zat dat nou?Nou, eerst de Copa America natuurlijk.
Hoe was dat?Beetje vreemd. Ik merkte toch dat ik maar een hond uit Heerenveen was. De andere honden van de selectiespelers snapten me niet en hadden toch vaak wat duurdere halsbanden en kettingen. Je had daar wel watertjes, maar zij gingen daar dan in zwemmen en wat naar de teefjes loeren. Ze begrepen er niks van dat ik met mijn stok aan kwam zetten en die dan midden in het water liet neerkomen, om er over te kunnen springen. Vonden ze maar raar, terwijl dat in Friesland door alle honden gedaan wordt.
Keken ze op je neer?Eigenlijk wel. Alleen de hond van Kaká niet. Die zei "Let op, de laatsten zullen ooit de eersten zijn." Vond ik wel mooi.
Daarna was Afonso een tijdje zoek. Wist jij wel waar hij was?Ja, want ik was ook zoek. We doen trouwens wel vaker verstoppertje, dus ik vond het niet zo vreemd.
Wie wint er dan?Afonso.
De fans hadden er ook liedjes over. 1,2,3,4,5,6,7, waar is Alves nou gebleven? Hoe is dat om te horen als hond?Ach, ik snapte ze wel. De mensen begrepen het niet zo. Maar mijn baas had die rust gewoon nodig.
Jullie kregen ook een ongeluk in Brazilië toch?Ja, dat merkte ik pas later, want ik lag te slapen. Maar ik geloof dat dat nep was hoor.
Dat vonden veel supporters ook raar. Net als de soap rond de deal met AZ. Hoe kijk je daar op terug?Ja, alleen in AD zat een Heerenveen-supporter die alles snapte. Dat is de enige. De rest wist het niet. Ik ook niet. Maar alleen die ene, die steeds maar vragen over mijn baas mag beantwoorden.
Hoe vind je die supporter?Die zou ik wel eens willen bijten. Goedmoedig hoor, niet gemeen.
Na zijn rentree scoorde Afonso zeven keer tegen Heracles. Hoe voelde je je toen?Trots. Ik blafte bij elke goal steeds harder. Het was een mooie manier om de mensen weer voor zich te winnen.
Wat denk je, AZ na de winter?Denk het niet. Die trainer blaft nog harder dan ik. Lijkt me niks voor Afonso. Ik mag al nauwelijks blaffen. En er zijn daar veel katten denk ik, dat lijkt mij niks.
Katten?Ja, ze hebben daar toch veel kaas en dus veel muizen?
Oh zo. Engeland dan?Ik weet niet of Afonso daar binnen mag. Ik wel, als Engelse bulldog. Hoewel die twee van Mourinho soms wel eens gedoe hadden met de regering daar. En de hond van Andy van der Meijde is zelfs ontvoerd! Dus misschien beter van niet.
Welke club heeft jouw voorkeur?PSV.
Waarom?Daar doen Brazilianen het altijd goed. En ik hoor van Blackie dat het daar gezellig is.
Wie is Blackie?De hond van Kenneth Perez. Die wordt trouwens vaak uitgelaten, wist je dat?
Nee, vertel.Nou, Kenneth zit al genoeg op de bank, hahaha!
Fijne jaarwisseling Transferío.Dank je. Gelukkig steken die Friezen weinig vuurwerk af.
[ Bericht 66% gewijzigd door methodmich op 30-12-2007 17:44:31 ]