quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:40 schreef PankPinther het volgende:
Broetje...? we hebben hier geen broetjes...
Die vind ik ook al wat beter, met de fietsers op de achtergrond geeft dat een wat interessanter beeld, en die fietsers voegen echt wat toe (ze laten zien wat je broer aan het doen is).quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:51 schreef Quinazoline het volgende:
Behalve het hoge standpunt, staat mijn broertje hier dichterbij en meer overeind.
[ afbeelding ]
Het kan wel werken hoorquote:Op zaterdag 29 december 2007 13:42 schreef Quinazoline het volgende:
Het is me in ieder geval duidelijk geworden dat het niet echt werkt om een persoon in zo'n grote hal neer te zetten, daar moet ik absoluut meer mee doen. Ik had ook nog actiefoto's willen maken, maar daarvoor was er gewoon veel te weinig licht. Misschien dat ik binnenkort nog eens naar de hal kan, om dit eerste idee verder uit te werken.
Hogere ISO = minder licht nodig voor goed belichte foto dus een kortere sluitertijd dus kun je uit de hand fotograferen. Experimenteer er voor de grap eens mee.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:24 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb inderdaad 1-2 seconden gebruikt en mijn broertje geflitst met mijn ingebouwde flitser. Als ik een kortere tijd neem krijg ik die hal toch nooit goed belicht? Daar kan een hogere ISO waarde toch nooit tegen op? Ik hoop dat ik binnenkort nog een keer tijd kan vinden om dit verder uit te werken.
hij staat er nog steeds bij als een duf konijn hoorquote:Op zaterdag 29 december 2007 14:29 schreef Ynske het volgende:
Die laatste foto is in mijn ogen idd een stuk beter, hij straalt meer kracht uit, je broertje.
Ben benieuwd hoe het vervolg van deze serie word als je de bovenstaande tips meeneemt.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:37 schreef Re het volgende:
[..]
hij staat er nog steeds bij als een duf konijn hoor
Maar is dat effect echt zo groot als ik van ISO 200 naar 1600 ga? Dat zijn toch maar 3 stops? Ik ga het sowieso proberen natuurlijkquote:Op zaterdag 29 december 2007 15:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hogere ISO = minder licht nodig voor goed belichte foto dus een kortere sluitertijd dus kun je uit de hand fotograferen. Experimenteer er voor de grap eens mee.
Als je het gewoon eens uitprobeert inderdaadquote:Op zaterdag 29 december 2007 15:50 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Maar is dat effect echt zo groot als ik van ISO 200 naar 1600 ga? Dat zijn toch maar 3 stops? Ik ga het sowieso proberen natuurlijk.
Dan zal het zeker schelen, en zal de ruis ook wel te doen zijn tot ongeveer iso 800quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:51 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb een Nikon D50, en ik ga het inderdaad gewoon proberen binnenkort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |