abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55605945
Ik ben strontziek (ik functioneer nu lichtelijk op paracetamol maar t gaat maar net, heb hele dag al voor pampus in bed gelegen) en vraag me nu af wat ik heb. Naar alle waarschijnlijkheid is het gewoon een buikgriep, maar aangezien ik muizen heb en die muizen ook op mn bed schijten vraag ik me af of zo'n huismuis niet voor een buikinfectie kan zorgen? Of kan het voedselvergifting zijn (vanwege wellicht bedorven kruidenboter, zie verderop in verhaal)?

Mn klachten komen voor de mensen die geen zin hebben lappen tekst te lezen op het volgende neer: in paar uur tijd toenemende koorts tot vrij hoog (38.8), overgeven 2 keer, last van mn buik -steken, voelt hard aan en alle energie gaat naar mn zieke buikje toe, ben tot niets in staat -want gevoel dat ik dan over mn nek ga of neerval- behalve op bed liggen en slapen. Ook geen eetlust.

Relaas:
Gister toen ik thuiskwam van mn werk heb ik tussen 00.00-01.30 nog 2 stokbroodjes afgebakken en deze opgegeten met tzatziki (dag ervoor open gemaakt), garlan die nog dichtzat en kruidenboter die mn ouders laatst van thuis hadden meegenomen en die al geruime tijd open stond. Echter ik zag er niks vreemds aan en t rook ook niet gek, dus daar toch 2 sneetjes mee besmeerd. Hij smaakte echter wel raar, maar ik weet dus niet of dat komt omdat ik net daarvoor al sneetjes met tzatziki ophad. Dat zal mn smaak wel enigzins beinvloed hebben, maar vraag blijft of die kruidenboter miss toch niet bedorven was en of je daar dan deze klachten van kan krijgen (zie verder)?

Vanmorgen werd ik wakker en mn buik voelde heel hard aan, en het leek alsof die stokbroden van de afgelopen avond nog totaal niet verteerd waren. Ik maar ff wekker uurtje later gezet in de hoop dat het na een uur wat meer verteerd zou zijn, maar dat was niet het geval. Dan maar ff wakker gelegen -met het idee van 'het verteerd vast sneller als ik wakker ben' en over mn buik lopen wrijven, in de hoop dat het wat zou zakken maar het schoot niet op. Opstaan en rondlopen om het te verteren ging niet want ik had het idee dat het dan meteen omhoog zou komen.

Uiteindelijk maar een emmer gepakt en naar de WC gesneld en net op tijd, want het kwam er van boven en onder uit (overigens niet echt diarree). Maar daarna bleef ik last houden van misselijkheid, nu ook steken in mn buik, en werd rillerig. Koorts opgemeten maar t was slechts wat verhoging: 37.6

Na halfuur ofzo moest ik weer overgeven. Dat leek even op te luchten maar nee ik werd steeds rilleriger, bleef last van mn buik houden etc. Opstaan zou echt neit gaan want ik had het idee dat ik dan zou moeten overgeven of neervallen en was vet rillerig.

Weer koorts gemeten en nu had ik ineens 38.7 (slechts uur ofzo later).
Last van buik/ misselijkheid enz blijft aanhouden, enige wat ik kan en wil is op bed liggen en slapen. OP gegeven moment ff cracker op maar die kreeg ik niet eens helemaal op.

Nu halfuur terug maar ff paracetasnol genomen want ik gek van dat alleen maar beroerd op bed liggen Maar ik functioneer nu maar net en ga zo weer bed in.

Wie weet waar mn klachten (zomaar uit het niets ineens last van buik, overgeven, hoge koorts en totaal tot niks in staat zijn en geen eetlust hebben) op lijken? Ordinaire buikgriep? Voedselvergiftiging (door die kruidenboter wellicht) of buikinfectie ofzo door muizen (kan dat?)?
Vind t wel fijn te weten wat het hoogstws is want ik wil weten hoelang ik kan verwachten dat ik er zo aan toe ben, daar gaat dalijk mn oud en nieuw
Oja en heerst er buikgriep nu ook of alleen verkoudheid?
  Admin vrijdag 28 december 2007 @ 18:22:47 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_55605986
omg!

Sorrymaar......

Sterkte

Heel naar voor je, echt

Wat een topic
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_55605990
Het zal allemaal wel meevallen als je nog in staat bent dit verhaal op Fok te zetten.

Hoe het even in de gaten; zorg dat je genoeg drinkt om het vochtverlies tegen te gaan, ook zoute drank zoals bv bouillon.

Vertrouw je het niet kun je altijd morgen je huisarts bellen.
pi_55606002
Buikgriep heerscht!
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  Admin vrijdag 28 december 2007 @ 18:25:08 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_55606039
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:23 schreef shmoopy het volgende:
Buikgriep heerscht!
Welnee, het komt door de muizen mensch!
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

vrijdag 28 december 2007 @ 18:25:50 #6
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_55606053
Komt je verhaal uit in boekvorm?

Wat een topic
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 28 december 2007 @ 18:26:27 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55606067
darmperforatie

of obstructie

of je belt de dokter ofzo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_55606081
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:25 schreef yvonne het volgende:

[..]

Welnee, het komt door de muizen mensch!
'Buikgriep roeleert' klonk zo onaardig.
pi_55606101
Als je bloed braakt en je dikke darm een meter eruit hangt zou ik me zorgen maken maar nu lijkt het mij een ordinaire buikgriep.Even twee dagen uitzieken lijkt mij het beste.
  vrijdag 28 december 2007 @ 18:28:53 #10
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_55606126
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:27 schreef Terpentin07 het volgende:
Als je bloed braakt en je dikke darm een meter eruit hangt zou ik me zorgen maken maar nu lijkt het mij een ordinaire buikgriep.Even twee dagen uitzieken lijkt mij het beste.
Niet te hopen dat ook die muizen aangestoken worden
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  Admin vrijdag 28 december 2007 @ 18:29:11 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_55606131
Misschien hebben die muizen ebola

pi_55606162
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:29 schreef yvonne het volgende:
Misschien hebben die muizen ebola
Of het waren ratten en heeft hij de PEST.
  Admin vrijdag 28 december 2007 @ 18:31:34 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_55606177
Maar vertel, hoe ziet je ontlasting eruit?
Dik, dun, kleur, samenstelling, geur, slierkjes en bonkjes?

pi_55606179
Ten eerste: je hebt buikgriep.

Ten tweede: muizen schijten op je bed?!
pi_55606188
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:28 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Niet te hopen dat ook die muizen aangestoken worden
Van die kotsende en spetterpoepende muisjes op je bed, neh, geen feest.
  Admin vrijdag 28 december 2007 @ 18:32:37 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_55606200
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:31 schreef pleeborstel het volgende:
Ten eerste: je hebt buikgriep.

Ten tweede: muizen schijten op je bed?!
Leuke usernaam

vrijdag 28 december 2007 @ 18:33:05 #17
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_55606212
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:31 schreef yvonne het volgende:
Maar vertel, hoe ziet je ontlasting eruit?
Dik, dun, kleur, samenstelling, geur, slierkjes en bonkjes?
Gelige drap hoort bij buikgriep toch? Boh, wat een putlucht geeft dat zeg
  vrijdag 28 december 2007 @ 18:36:43 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55606295
als je googled op je symptomen komen er best wel leuke dodelijke ziektes voorbij enzo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 28 december 2007 @ 18:39:00 #19
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_55606337
Uitwerpselen bevatten bacterieen waarvan je ziek kunt worden dus ga schoner leven man!!!!
Verder heb je gewoon buikgriep. Veel water drinken!
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
  vrijdag 28 december 2007 @ 18:44:20 #20
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_55606449
NORO VIRUS!!

ik heb t ook en mn hele familie heeft had t ook...
heel de kerst verziekt...
we zouden 1e kerstdag alles samen vieren iedereen ziek geworden nadat ze zaterdag bij mn opa op bezoek zijn geweest die zn vriendin had het...
hop iedereen ziek, alleen ik niet ik was daar niet gewees..
paar dagen later 2e kerstdag 2 uur snachts, opeens misselijk, de hele nacht lopen kotsen en schijten

slachtoffers bij ons in de famillie 8 met mij erbij 9

toch niet normaal...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  Admin vrijdag 28 december 2007 @ 18:54:00 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_55606664
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:44 schreef mrSPLIFFY het volgende:
NORO VIRUS!!

ik heb t ook en mn hele familie heeft had t ook...
heel de kerst verziekt...
we zouden 1e kerstdag alles samen vieren iedereen ziek geworden nadat ze zaterdag bij mn opa op bezoek zijn geweest die zn vriendin had het...
hop iedereen ziek, alleen ik niet ik was daar niet gewees..
paar dagen later 2e kerstdag 2 uur snachts, opeens misselijk, de hele nacht lopen kotsen en schijten

slachtoffers bij ons in de famillie 8 met mij erbij 9

toch niet normaal...
Maar de muizen leven nog?

pi_55606692
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:39 schreef Psych-case het volgende:
Uitwerpselen bevatten bacterieen waarvan je ziek kunt worden dus ga schoner leven man!!!!
Verder heb je gewoon buikgriep. Veel water drinken!
Dus t zou ook van muizen kunnen komen? Tja ik woon nu eenmaal -sinds kort- op mezelf in een oude flat met veel gaten in de muren en kabelschachtjes etc waar ze door naar binnen kunnen komen. En aangezien ik nooit eerder muizen heb gehad ben/ was ik het niet gewend na elke kruimelboel (ontbijt etc) meteen de stofzuiger te pakken (deed ik met beetje geluk 1 keer pw ofzo), na elk eetmoment de tafel of andere plekken (bij de computer) goed schoon en kruimelvrij te maken, alles hermetisch bewaren in blikken dozen etc.
Ik zette vaak het bederfbare waar na n ontbijtboel etc meteen terug in de koeling en spoelde -iig bij het avondeten, ontijtbord liet ik nog wel es staan- alle dingen ff af. Maar die andere dingen deed ik vaak niet meteen. Tja en daar zie ik nu de consequenties van.
En sinds eergister kwam ik erachter dat die beestjes dus blijkbaar het heerlijk vinden op je bed en bank te poepen

Ik heb verder trouwens geen diarree geloof ik en slechts 2 keer overgegeven, is het dan wel buikgriep?
pi_55606851
http://www.gelderlander.n(...)gse-ziekenhuizen.ece

Aha dat verklaart het misschien. Ik sta ergens achter de kassa en die kassa staat weer tussen beide ziekenhuizen in. We hebben volgens mij toch regelmatig klanten die in die ziekenhuizen werken, (of anders wel in het verzorgingtehuis). En geld is natuurlijk een grote ziektekiemverspreider.
  vrijdag 28 december 2007 @ 19:04:31 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55606970
Als je hier nog kunt posten, ben je nog niet ziek genoeg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55607061
Als het langer aanhoudt kan het ook blaasontsteking zijn. Had ongeveer dezelfde klachten (2 dagen diarree en daarna compleet verstopt ), en dat bleek dus tot mijn verbazing een blaasontsteking te zijn.
  vrijdag 28 december 2007 @ 20:30:18 #26
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_55608824
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:54 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Dus t zou ook van muizen kunnen komen? Tja ik woon nu eenmaal -sinds kort- op mezelf in een oude flat met veel gaten in de muren en kabelschachtjes etc waar ze door naar binnen kunnen komen. En aangezien ik nooit eerder muizen heb gehad ben/ was ik het niet gewend na elke kruimelboel (ontbijt etc) meteen de stofzuiger te pakken (deed ik met beetje geluk 1 keer pw ofzo), na elk eetmoment de tafel of andere plekken (bij de computer) goed schoon en kruimelvrij te maken, alles hermetisch bewaren in blikken dozen etc.
Ik zette vaak het bederfbare waar na n ontbijtboel etc meteen terug in de koeling en spoelde -iig bij het avondeten, ontijtbord liet ik nog wel es staan- alle dingen ff af. Maar die andere dingen deed ik vaak niet meteen. Tja en daar zie ik nu de consequenties van.
En sinds eergister kwam ik erachter dat die beestjes dus blijkbaar het heerlijk vinden op je bed en bank te poepen

Ik heb verder trouwens geen diarree geloof ik en slechts 2 keer overgegeven, is het dan wel buikgriep?
Het zijn geen grote ziekteverspreiders maar via hun ontlasting kunnen ze wel Salmonella verspreiden. En ze vervuilen met hun ontlasting ook voor mensen bedoeld voedsel. Dus ze knagen pakken eten open of kruipen er ongemerkt in om mee te snoepen en laten vervolgens ook bacterieen achter die jou ziek maken. Of ze lopen ongemerkt over borden e.a. dingen die volgens jou schoon zijn waar je vervolgens je eten op maakt. Maak die gaten waar ze doorheen kunnen dicht en zet muizenvallen want dit is echt niet gezond en ook geen fris idee haha.
Je hebt iets gegeten wat niet goed is voor je lichaam. Dit heeft je maag meteen al opgemerkt dus kots je het uit. Als je maag het niet meteen doorheeft en je darmen het pas opmerken dan krijg je diarree. Dan kan het niet meer omhoog dus gaat het snel naar beneden. Veel drinken, daarmee reinig je je lichaam! Beterschap!

SALMONELLA:

Wat is salmonella?
Salmonella is een darmbacterie, die een darminfectie kan veroorzaken. Er zijn vele verschillende types van deze bacterie. Salmonella komt in Nederland veel voor bij landbouwhuisdieren en hun producten en is daardoor vaak een oorzaak van voedselgerelateerde darminfecties bij mensen.

Wat zijn de ziekteverschijnselen?
De meest opvallende klachten zijn buikkrampen, misselijkheid, braken en diarree. Soms kan er bloed en slijm te zien zijn bij de ontlasting. Daarnaast kunnen hoofdpijn, lichte koorts, rillingen en spierpijn voorkomen. De eerste ziekteverschijnselen beginnen gemiddeld 24 tot 48 uur na het eten van besmet voedsel. Bij de meeste mensen houden de verschijnselen drie tot zeven dagen aan. De koorts verdwijnt meestal sneller.

Is een salmonella-infectie te behandelen?
Ja. Normaal gesproken is een aantal dagen rust en veel drinken voldoende om de symptomen te laten verdwijnen. Het belangrijkste is dat de zieke voldoende vocht binnen krijgt om uitdroging te voorkomen. Als de zieke het kan verdragen kunnen kleine hoeveelheden licht voedsel worden gegeten. Het is beter om alcohol en koolzuurhoudende dranken te vermijden. Bij twijfel over het herstel kan de huisarts worden geraadpleegd.
Antibiotica zijn bij ernstige ziektegevallen soms noodzakelijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door Psych-case op 28-12-2007 20:43:48 ]
  vrijdag 28 december 2007 @ 20:33:03 #27
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_55608898
http://www.voedingscentru(...)er+het+norovirus.htm

lees dit maar es...

als je net als ik aan projectielbraken hebt (ge)daan.. weet je genoeg

en tis dus ook gewoon door de lucht besmettelijk...

sterkte... ik weet hoe klote je voelt
pi_55619318
Heb je inmiddels ook last van sproeipoep of ben je weer hersteld?

Ik moest donderdag kotsen, vrijdag had ik koorts en vandaag heb ik diarree

Buikgriep
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:13:31 #29
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_55620000
beter nu dan met oud en nieuw he!
kom op maandag ben je weer t ventje!
pi_55623219
T ging net een beetje, dus ff paracetamolletje genomen nog voor de zekerheid zodat tenminste zeker ff wat kan eten en misschien zelfs douchen (want heb me de tering gezweet vannacht/ vanmorgen). En dan daarna maar weer bed in.
Maar vraag me nog steeds af of het wel echt buikgriep is, kheb vaak echt hoge koorts (of is 38.8 nog licht?) en geen diarree. Ook niet meer overgegeven dan die 2 keer gisteren (wel bijna).
Salmonello komt miss meer in de buurt omdat ik ook rillingen heb soms (al zal dat vast door de koorts komen) maar das verder bijna hetzelfde als buikgriep dus geen idee.

Bah kutmuizen trouwens, had een stuk of 6 vallen gezet dag voordat ik ziek werd, maar nu is uit alle vallen (behalve die op mn slaapkamer maar daar lig ik nu dan ook 24/7) de pindakaas gegeten en de vallen staan nog steeds op scherp
Tevens hebben ze nu (o.a.) mn hele bureau ondergescheten en is een rieten mandje wat hier staat aangeknabbeld -aan de rietsnippers aan alle kanten te zien- (plus erachter ook weer lekker gescheten).

Kutbeesten, ze doen het er gewoon om. Ik ben nog te ziek om naar buiten te gaan om op zoek te gaan naar van die uitdroogkorrels (weet iemand hoe die heten?) en te ziek om mn hele huis te gaan cleanen maar anders...grrr.

Ik mag hopen dat ik op 31 december weer beter ben
pi_55623232
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 20:33 schreef mrSPLIFFY het volgende:
http://www.voedingscentru(...)er+het+norovirus.htm

lees dit maar es...

als je net als ik aan projectielbraken hebt (ge)daan.. weet je genoeg

en tis dus ook gewoon door de lucht besmettelijk...

sterkte... ik weet hoe klote je voelt
Projectielbraken trouwens....mwhehe
  zaterdag 29 december 2007 @ 22:18:18 #32
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_55635691
Is het een huurflat? Kun je dan niet klagen bij je verhuurder wat betreft die muizen?
pi_55636486
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 22:18 schreef Psych-case het volgende:
Is het een huurflat? Kun je dan niet klagen bij je verhuurder wat betreft die muizen?
Ja. En nee, nog nooit van gehoord dat dat zou kunnen
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:20:41 #34
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_55637893
Ik heb een maand terug nog buikgriep gehad. Als je nog water kunt drinken of nog hier kunt posten heb je echt geen buikgriep.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
pi_55638718
Gregory House topic!
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:49:27 #36
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_55638977
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 22:39 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Ja. En nee, nog nooit van gehoord dat dat zou kunnen
Ik zou gewoon even bellen en informeren.
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:51:34 #37
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_55639055
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 23:42 schreef Steve-O het volgende:
Gregory House topic!
Hij mag wel even langskomen om mijn griep te genezen en meer...
pi_55639896
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 23:51 schreef Psych-case het volgende:

[..]

Hij mag wel even langskomen om mijn griep te genezen en meer...
Met zijn wandelstok zeker ?
  zondag 30 december 2007 @ 19:35:28 #39
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_55660702
quote:
Op zondag 30 december 2007 00:13 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Met zijn wandelstok zeker ?
Serieus.
Mooie man, mooie ogen, sexy uitstraling. Hij is wel ouder dan mijn moeder...maar toch! Mooie man.
pi_55661447
quote:
Op zondag 30 december 2007 19:35 schreef Psych-case het volgende:

[..]

Serieus.
Mooie man, mooie ogen, sexy uitstraling. Hij is wel ouder dan mijn moeder...maar toch! Mooie man.
Dat kan als vrouw zijnde . Ik blijf het alleen om zijn rol kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')