Ik ben strontziek (ik functioneer nu lichtelijk op paracetamol maar t gaat maar net, heb hele dag al voor pampus in bed gelegen) en vraag me nu af wat ik heb. Naar alle waarschijnlijkheid is het gewoon een buikgriep, maar aangezien ik muizen heb en die muizen ook op mn bed schijten vraag ik me af of zo'n huismuis niet voor een buikinfectie kan zorgen? Of kan het voedselvergifting zijn (vanwege wellicht bedorven kruidenboter, zie verderop in verhaal)?
Mn klachten komen voor de mensen die geen zin hebben lappen tekst te lezen op het volgende neer: in paar uur tijd toenemende koorts tot vrij hoog (38.8), overgeven 2 keer, last van mn buik -steken, voelt hard aan en alle energie gaat naar mn zieke buikje toe, ben tot niets in staat -want gevoel dat ik dan over mn nek ga of neerval- behalve op bed liggen en slapen. Ook geen eetlust.
Relaas:
Gister toen ik thuiskwam van mn werk heb ik tussen 00.00-01.30 nog 2 stokbroodjes afgebakken en deze opgegeten met tzatziki (dag ervoor open gemaakt), garlan die nog dichtzat en kruidenboter die mn ouders laatst van thuis hadden meegenomen en die al geruime tijd open stond. Echter ik zag er niks vreemds aan en t rook ook niet gek, dus daar toch 2 sneetjes mee besmeerd. Hij smaakte echter wel raar, maar ik weet dus niet of dat komt omdat ik net daarvoor al sneetjes met tzatziki ophad. Dat zal mn smaak wel enigzins beinvloed hebben, maar vraag blijft of die kruidenboter miss toch niet bedorven was en of je daar dan deze klachten van kan krijgen (zie verder)?
Vanmorgen werd ik wakker en mn buik voelde heel hard aan, en het leek alsof die stokbroden van de afgelopen avond nog totaal niet verteerd waren. Ik maar ff wekker uurtje later gezet in de hoop dat het na een uur wat meer verteerd zou zijn, maar dat was niet het geval. Dan maar ff wakker gelegen -met het idee van 'het verteerd vast sneller als ik wakker ben' en over mn buik lopen wrijven, in de hoop dat het wat zou zakken maar het schoot niet op. Opstaan en rondlopen om het te verteren ging niet want ik had het idee dat het dan meteen omhoog zou komen.
Uiteindelijk maar een emmer gepakt en naar de WC gesneld en net op tijd, want het kwam er van boven en onder uit (overigens niet echt diarree). Maar daarna bleef ik last houden van misselijkheid, nu ook steken in mn buik, en werd rillerig. Koorts opgemeten maar t was slechts wat verhoging: 37.6
Na halfuur ofzo moest ik weer overgeven. Dat leek even op te luchten maar nee ik werd steeds rilleriger, bleef last van mn buik houden etc. Opstaan zou echt neit gaan want ik had het idee dat ik dan zou moeten overgeven of neervallen en was vet rillerig.
Weer koorts gemeten en nu had ik ineens 38.7 (slechts uur ofzo later).
Last van buik/ misselijkheid enz blijft aanhouden, enige wat ik kan en wil is op bed liggen en slapen. OP gegeven moment ff cracker op maar die kreeg ik niet eens helemaal op.
Nu halfuur terug maar ff paracetasnol genomen want ik gek van dat alleen maar beroerd op bed liggen

Maar ik functioneer nu maar net en ga zo weer bed in.
Wie weet waar mn klachten (zomaar uit het niets ineens last van buik, overgeven, hoge koorts en totaal tot niks in staat zijn en geen eetlust hebben) op lijken? Ordinaire buikgriep? Voedselvergiftiging (door die kruidenboter wellicht) of buikinfectie ofzo door muizen (kan dat?)?
Vind t wel fijn te weten wat het hoogstws is want ik wil weten hoelang ik kan verwachten dat ik er zo aan toe ben, daar gaat dalijk mn oud en nieuw
Oja en heerst er buikgriep nu ook of alleen verkoudheid?