als het nergens als aanbeveling staat geeft Google ook geen resultaat.quote:
Is niet nodig omdat het niet zoveel bad parts bevat.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:50 schreef n8n het volgende:
Is er een 'python: the good parts' zoals er is voor JS?
Jazeker. Met plezierquote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:32 schreef thabit het volgende:
Zijn er überhaupt mensen die Python 3 gebruiken?
quote:Op zondag 15 februari 2015 09:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Is niet nodig omdat het niet zoveel bad parts bevat.
Interessant.quote:Op zondag 15 februari 2015 10:06 schreef Aether het volgende:
http://www.computable.nl/artikel.jsp?id=2108203
Ik snap echt niet waar die vim-adorering vandaan komt.quote:
Je OS kun je haast zo inrichten als IDE. Daarnaast heb ik voor Python gewoon autocompletion etc.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:52 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waar die vim-adorering vandaan komt.
Tenzij je een ssh verbinding legt naar de server om daar snel een hotfix te doen omdat een website anders op z'n gat ligt, okay, begrijpelijk.
Maar kom op zeg, normaal development doe je toch op z'n minst met een goede IDE. Zo zonde van tijd he? Het is allemaal wel leuk en aardig om met vim om te kunnen gaan, maar meer dan een omslachtige console-text-editor is het niet.
Dus maak het je gemakkelijk en :q!
Met vim kan je dingen die in andere editors een stuk lastiger zijn of niet kunnen; uitgebreide macros, briljante opties voor buffers, regexen werken goed, autocompletion werkt goed. Daarnaast werkt het overal.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:52 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waar die vim-adorering vandaan komt.
Ik zou niet weten wat ik mis in vim, maar misschien heb jij daar een beter idee van. Vroeger werkte ik met eclipse, maar nu werk ik toch echt een stuk sneller. Vim + tmux + python console =quote:Tenzij je een ssh verbinding legt naar de server om daar snel een hotfix te doen omdat een website anders op z'n gat ligt, okay, begrijpelijk.
Maar kom op zeg, normaal development doe je toch op z'n minst met een goede IDE. Zo zonde van tijd he? Het is allemaal wel leuk en aardig om met vim om te kunnen gaan, maar meer dan een omslachtige console-text-editor is het niet.
Dus maak het je gemakkelijk en :q!
Dat kan walquote:Op zondag 15 februari 2015 14:04 schreef n8n het volgende:
Vim kan je toch niet met de pijltjes door de tekst navigeren. Daar kan k echt niet zonder.
Aanrader voor je. vim-jediquote:Op zondag 15 februari 2015 13:47 schreef µ het volgende:
[..]
Met vim kan je dingen die in andere editors een stuk lastiger zijn of niet kunnen; uitgebreide macros, briljante opties voor buffers, regexen werken goed, autocompletion werkt goed. Daarnaast werkt het overal.
[..]
Ik zou niet weten wat ik mis in vim, maar misschien heb jij daar een beter idee van. Vroeger werkte ik met eclipse, maar nu werk ik toch echt een stuk sneller. Vim + tmux + python console =.
Heb even op YT gekeken tot i, I, s, S, a, A, C en hjkl maar dusver kan alles ook in mijn editor zonder van mode te hoeven wisselen. Vind het maar omslachtig. Edit: w, W, b, B, e, E kan ook allemaal pijnloos. Gebruik zelf ook nooit de muis wanneer ik aan het typen ben. Voordeel is ook dat de standaard navigatie-shortcuts overal werken, ook in deze posts.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:06 schreef µ het volgende:
[..]
Dat kan wal. Het is alleen minder efficient.
Zeggen ze dan. Ik gebruik meestal ook de pijltjes. Maar hjkl is efficienter.
Ben meer een fan van youcompleteme:quote:Op zondag 15 februari 2015 14:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Aanrader voor je. vim-jedi
https://github.com/davidhalter/jedi-vim
In de basis is het gewoon een editor zoals alle anderen, dus daar ga je weinig winst uit halen. het wordt pas spannend als je macros gaat doen, yanken, buffers goed gebruiken et cetera.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:23 schreef n8n het volgende:
[..]
Heb even op YT gekeken tot i, I, s, S, a, A, C en hjkl maar dusver kan alles ook in mijn editor zonder van mode te hoeven wisselen. Vind het maar omslachtig. Edit: w, W, b, B, e, E kan ook allemaal pijnloos. Gebruik zelf ook nooit de muis wanneer ik aan het typen ben. Voordeel is ook dat de standaard navigatie-shortcuts overal werken, ook in deze posts.
Heb je daar voorbeelden van?quote:Op zondag 15 februari 2015 14:27 schreef � het volgende:
In de basis is het gewoon een editor zoals alle anderen, dus daar ga je weinig winst uit halen. het wordt pas spannend als je macros gaat doen, yanken, buffers goed gebruiken et cetera.
Voor macros bijvoorbeeld, stel dat je een bestand hebt met:quote:
| 1 2 3 | appel, 1 euro, groen banaan, 2 euro, geel kiwi, 1 euro, groen |
| 1 2 3 | <a href="product/appel">Appel</a>, ¤1 (groen) <a href="product/banaan">Banaan</a>, ¤2 (geel) <a href="product/Kiwi">Kiwi</a>, ¤1 (groen) |
| 1 | ^dt,i<a href="product/[esc]pdt,i</a>[esc]p?>~f,i</a>f i¤dt i([esc]A)$j |
Dat is wel een aardig voorbeeld, makkelijk zou ik het alleen niet willen noemenquote:Op zondag 15 februari 2015 14:41 schreef µ het volgende:
[..]
Voor macros bijvoorbeeld, stel dat je een bestand hebt met:
[ code verwijderd ]
En daar wil je dit van maken:
[ code verwijderd ]
Dat kan in vim makkelijk.
[ code verwijderd ]
ongetest en uit mijn hoofd getypt. Ziet er misschien lastig uit maar het zijn dit soort dingen diehet gebruiken van vim zo efficient maken.
Die lijn selecteren doe ik ondertussen zo snel dat mode switchen me net zo omslachtig lijkt. M’n editor heeft wel VIM-mode, wellicht probeer ik het eens aangezien het een kwestie van 1 sneltoets is om te schakelen.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:43 schreef µ het volgende:
Ander, simpeler voorbeeld. Stel dat je in je editor een lijn wil verwijderen. Dan moet je eerst zorgen dat je de lijn selecteert en op delete drukken. In vim doe je dd en je bent er. Doe 5dd en je verwijdert 5 lines.
Als je een actie doet en je drukt op . dan doet vim het nog een keer voor je, scheelt ook veel tijd.
Ja dat snap ik maar die hele tutorial net ben ik alweer vergetenquote:Op zondag 15 februari 2015 14:53 schreef µ het volgende:
dd was maar een klein voorbeeld he.
[ afbeelding ]
Elke toets doet iets.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |