abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55592651
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 01:30 schreef Euc- het volgende:

[..]

Mja, maar dat is bij iemand thuis, is toch net wat anders. Vind dat een meeting, zeker voor CUL gewoon in een restaurant moet zijn. Hoeft niet idioot duur te zijn, maar als het van te voren bekend is dan is 40/50 euro voor iedereen toch wel te doen?

Ik ga over een dikke 3 maanden ook met een meeting uit eten, dan wel in een sterrenzaak dus je bent een 200 euro de man kwijt, maar als iedereen dit ervoor over heeft en het van te voren bekend is is er toch geen probleem?
Nee, het geld is het probleem niet...

Maar er zitten hier heel wat kook-hobbyisten die daar uitgebreid over wauwelen in alle hoeken en gaten van CUL. Dus zelf koken is ook wel leuk...

Ik vond de zelfkook-mionimeet iig erg leuk!
  vrijdag 28 december 2007 @ 01:35:42 #52
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_55592679
Ehm, jongens, geld is *wel* een probleem, sorry.

Denk dat het voor SOL ook wat nijpender is, net als bij mij. Over een paar jaar, dan is geld hopelijk wat minder een probleem bij mij.
Confidence through competence
  vrijdag 28 december 2007 @ 01:37:53 #53
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_55592717
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 01:35 schreef Stereotomy het volgende:

Denk dat het voor SOL ook wat nijpender is, net als bij mij. Over een paar jaar, dan is geld hopelijk wat minder een probleem bij mij.
Dus jij wilt mij vertellen dat jij als je nu een datum over 3 maanden te horen krijgt je dan niet kan gaan uit eten voor 40 euro? Sja, het kan..

Ik ben ook student, en zat ook op kamers en de hele rambam, maar godzijdank nooit zulke problemen gehad en altijd gewoon kunnen doen en laten wat ik wou.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 28 december 2007 @ 01:39:05 #54
55709 Stereotomy
pi_55592738
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 01:37 schreef Euc- het volgende:

[..]

Dus jij wilt mij vertellen dat jij als je nu een datum over 3 maanden te horen krijgt je dan niet kan gaan uit eten voor 40 euro? Sja, het kan..
Plus reiskosten. En wat CF zegt, is dat het ook bij iemand thuis kan zonder de 40 EUR, met hetzelfde plezier met z'n allen. Ik ben het dus oneens met wat jij zegt, dat een CUL-meet per se in een restaurant moet.
pi_55592757
Ik moet ook eerlijk zeggen, ik spaar voor een echt sjiek etentje maar dan ga ik met een van mijn oudste vriendinnen.

Steer, we kunnen altijd een herhaling van de meet doen. Die was financieel beschaafd en nog lekker uitgebreid ook. Maar dan nu met crumble
  vrijdag 28 december 2007 @ 01:40:24 #56
55709 Stereotomy
pi_55592767
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 01:39 schreef ColdFeet het volgende:
Ik moet ook eerlijk zeggen, ik spaar voor een echt sjiek etentje maar dan ga ik met een van mijn oudste vriendinnen.

Steer, we kunnen altijd een herhaling van de meet doen. Die was financieel beschaafd en nog lekker uitgebreid ook. Maar dan nu met crumble
pi_55592833
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 01:37 schreef Euc- het volgende:

[..]

Ik ben ook student, en zat ook op kamers en de hele rambam, maar godzijdank nooit zulke problemen gehad en altijd gewoon kunnen doen en laten wat ik wou.
Ja maar het gaat dus niet alleen om geheeeeld...

Kijk, ik hoor de familie golferbluezz al maanden opscheppen over hun befaamde wortelsoepamuse, dan wil ik die dus ook proeven ... (en hij was bijzonder lekker, jongens )

Het gros van de mensen hier is amateurkok. En die vinden het dus gewoon leuk om samen te koken (met z'n allen opgepropt in mijn iniemini keuken
  vrijdag 28 december 2007 @ 01:44:33 #58
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_55592849
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 01:39 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Plus reiskosten. En wat CF zegt, is dat het ook bij iemand thuis kan zonder de 40 EUR, met hetzelfde plezier met z'n allen. Ik ben het dus oneens met wat jij zegt, dat een CUL-meet per se in een restaurant moet.
Zou iig een stuk leuker zijn, zonder alle stress van te voren en onder de meeting zelf om al het eten af/warm te krijgen. Reiskosten hebben we de OV studentenkaart voor en desnoods pik ik je wel even op met de auto.

Maargoed, that's just me, we zien het allemaal wel
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 28 december 2007 @ 01:44:59 #59
55709 Stereotomy
pi_55592860
^^ wat die koude voetjes zeggen

Door CF ben ik nu ook vaker risotto's aan het maken, die ik daarvóór haast nooit maakte. Om van de crumbles maar te zwijgen.
pi_55592892
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 01:44 schreef Stereotomy het volgende:
^^ wat die koude voetjes zeggen

Door CF ben ik nu ook vaker risotto's aan het maken, die ik daarvóór haast nooit maakte. Om van de crumbles maar te zwijgen.
Seeeeeeerieussss, ik heb heel CUL aan de crumble gekregen zowat
  vrijdag 28 december 2007 @ 01:47:40 #61
55709 Stereotomy
pi_55592913
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 01:46 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Seeeeeeerieussss, ik heb heel CUL aan de crumble gekregen zowat
Je roeleert, mrs. CF
  vrijdag 28 december 2007 @ 01:49:53 #62
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_55592948
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 01:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja maar het gaat dus niet alleen om geheeeeld...

Kijk, ik hoor de familie golferbluezz al maanden opscheppen over hun befaamde wortelsoepamuse, dan wil ik die dus ook proeven ... (en hij was bijzonder lekker, jongens )

Het gros van de mensen hier is amateurkok. En die vinden het dus gewoon leuk om samen te koken (met z'n allen opgepropt in mijn iniemini keuken
Ach, ik ben niet echt een amateurkok dus misschien ligt het daaraan. Heb ook een hekel eraan om voor mezelf te koken, de keren dat het echt moet haal ik wel friet of een pizza
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_55593048
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 01:49 schreef Euc- het volgende:

[..]

Ach, ik ben niet echt een amateurkok dus misschien ligt het daaraan. Heb ook een hekel eraan om voor mezelf te koken, de keren dat het echt moet haal ik wel friet of een pizza
Ja joh? Er zit hier een Egyptische pizzaboer aan de overkant en die heeft me toch vieze pizza's....

Nee, ik kook. Vind het leuk. En lekker. En ik heb inmiddels een reputatie opgebouwd Heerlijk, op zaterdagavond lang aan tafel met vrienden... En wijn
  vrijdag 28 december 2007 @ 01:57:03 #64
55709 Stereotomy
pi_55593066
Ben slapen lieverds

Baaldag, maar 't was niet anders.
  vrijdag 28 december 2007 @ 01:57:43 #65
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_55593076
Slaap wel

Salukes
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_55593170
Sja, Euc. It's just you & me, dus.

Ik wil ook slapen maar ik ben zo fokking verkouden

Slaap lekker, Stereo!
  vrijdag 28 december 2007 @ 02:14:54 #67
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_55593359
Ik ga ook maar slapen, tot morgen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_55594608
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 01:35 schreef Stereotomy het volgende:

Mmn als ik zoiets echt helemaal joepie zou vinden zou het niet echt een probleem zijn, denk dat HIJ er dan ook geen problemen mee zal hebben.

Maargoed, ik heb geen behoefte aan meets, klein of groot. Op een paar mensen na heb ik iedereen al ontmoet die ik graag wilde ontmoeten, en zal ik ws ook vaker ontmoeten, op mini-mini-mini-meets of een ietsjes uitgebreidere meet zoals in november bij CF
pi_55594639
Morning allemaal

leuke kerst gehad en vooral een lekkere?

Ik vond het helemaal ok, vind alleen het altijd zo snel voorbij gaan.. (nou vond ik dat de
26ste niet zo erg, pfff erg druk met allerlei familie) maar de 25ste waren we lekker samen

Heb (oa) het nieuwe boek van Gordon Ramsay gehad "fastfood" , eens kijken wat we daaruit
kunnen gaan kokkerelen vanavond ofzo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55594788
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 07:48 schreef DarkElf het volgende:
Morning allemaal

leuke kerst gehad en vooral een lekkere?

Ik vond het helemaal ok, vind alleen het altijd zo snel voorbij gaan.. (nou vond ik dat de
26ste niet zo erg, pfff erg druk met allerlei familie) maar de 25ste waren we lekker samen

Heb (oa) het nieuwe boek van Gordon Ramsay gehad "fastfood" , eens kijken wat we daaruit
kunnen gaan kokkerelen vanavond ofzo
je bent er weer
pi_55594813
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 08:22 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

je bent er weer

En ik ga ook meteen weer... Aankleden en straks even mijn burgerplicht doen (vrijwilligerswerk)

Denk dat we vanavond gemarineerde mozzerella eten en verse spaghetti met ansjovis, knoflook en peterselie... lekker glaasje vino erbij...

lekker basic, had Rt zin in
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55594837
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 08:27 schreef DarkElf het volgende:

[..]

En ik ga ook meteen weer... Aankleden en straks even mijn burgerplicht doen (vrijwilligerswerk)

Denk dat we vanavond gemarineerde mozzerella eten en verse spaghetti met ansjovis, knoflook en peterselie... lekker glaasje vino erbij...

lekker basic, had Rt zin in
klinkt goed! wat voor marinade?
pi_55594845
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 08:31 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

klinkt goed! wat voor marinade?
Heel simpel, olijfolie, gescheurde verse basilicum, zeezout en zwarte peper... Dan de plakjes mozzarella erop en weer rijkelijk olijfolie erover met gescheurde verse basilicum, zwarte peper, zeezout en vers citroensap.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55594866
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 08:35 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Heel simpel, olijfolie, gescheurde verse basilicum, zeezout en zwarte peper... Dan de plakjes mozzarella erop en weer rijkelijk olijfolie erover met gescheurde verse basilicum, zwarte peper, zeezout en vers citroensap.

Tnx, en vaak zijn de simpelste dingen het lekkerste
pi_55594870
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 08:38 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Tnx, en vaak zijn de simpelste dingen het lekkerste
Klopt ja
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55594910
Zooooooooooo goedemorgen allemaal. Wat begon de dag weer 'lekker', grrr. Om vijf uur riep mijn dochter keihard mamma.............ik heb in mijn bed geplast...............................Blegh. Nou ja, kind is vijf dus het kan gebeuren natuurlijk. Ik er uit, bed afgehaald, kind gewassen en bij ons in bed gelegd. Draai, snurk, rol, draai, snurk.........je kent het wel: geen oog meer dicht gedaan.
Om zeven uur ging mijn mobiele telefoon: de baas van mijn man. Of hij een uurtje eerder wilde beginnen en hij kon hem niet te pakken krijgen (nu weten die gasten dat ik mijn mobiele telefoon altijd naast het bed heb liggen volgens mij, dus belden ze maar naar mij....)

Toen belde mijn collega of ik, ondanks mijn vakantie, toch even op het werk wil verschijnen voor een afspraak met de cateraar voor de nieuwjaarsborrel. Dus zometeen maar ff naar het werk...
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_55595231
* Leintjeuh meldt.
Verbazend, geen hoofdpijn!! Wel een akelige smaak en een droge bek. Een beetje een day-after-the-night-before. Wie is trouwens die grapjas die bij mn hyves zit, ben jij dat Euc-?
pi_55595244
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 09:27 schreef Leintjeuh het volgende:
* Leintjeuh meldt.
Verbazend, geen hoofdpijn!! Wel een akelige smaak en een droge bek. Een beetje een day-after-the-night-before. Wie is trouwens die grapjas die bij mn hyves zit, ben jij dat Euc-?
Goedemorgen! Heb je wat paracetamol nodig?? Die heb ik laatst ook van tante Bluezz gekregen en ze werken goed!

(neem veel water en een stevig ontbijt, dat helpt ook)
pi_55595247
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 08:47 schreef Tezz het volgende:

Toen belde mijn collega of ik, ondanks mijn vakantie, toch even op het werk wil verschijnen voor een afspraak met de cateraar voor de nieuwjaarsborrel. Dus zometeen maar ff naar het werk...
Ach Tezz, de morgenstond heeft goud in de mond! Ik dacht dat je 'date' met de cateraar van de week was?
pi_55595265
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 09:29 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ach Tezz, de morgenstond heeft goud in de mond! Ik dacht dat je 'date' met de cateraar van de week was?
Ja zometeen, om 10 uur. Zit nog ff te ontbijten (nou ja, een banaan)
pi_55595280
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 09:28 schreef Tezz het volgende:
Goedemorgen! Heb je wat paracetamol nodig?? Die heb ik laatst ook van tante Bluezz gekregen en ze werken goed!

(neem veel water en een stevig ontbijt, dat helpt ook)
Neehoor, heb geen paracetamol nodig. Maar als ik nu iets ga eten, kom ik weer bij mijn goede vriend van gisteravond terecht. En daar heb ik geen zin in, kheb net mn tanden gepoetst. Ik ga eens lekker mn tas inpakken en vertrek naar mn zus, om chocolate chip cookies en space cake te maken

Niet dat ik een zuipschuit én junk ben hoor, ik lus geen space cake, maar ik kan t wel maken en mn zus niet
pi_55595333
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 09:31 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Neehoor, heb geen paracetamol nodig. Maar als ik nu iets ga eten, kom ik weer bij mijn goede vriend van gisteravond terecht. En daar heb ik geen zin in, kheb net mn tanden gepoetst. Ik ga eens lekker mn tas inpakken en vertrek naar mn zus, om chocolate chip cookies en space cake te maken

Niet dat ik een zuipschuit én junk ben hoor, ik lus geen space cake, maar ik kan t wel maken en mn zus niet
Space cake................da's lang geleden!!!!!!!!!!! Vroeger, oh vroeger...............

En nu ga ik er maar snel vandoor, anders kom ik nog te laat terwijl ik al vanaf vijf uur wakker ben, haha..
pi_55595368
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 09:36 schreef Tezz het volgende:

Space cake................da's lang geleden!!!!!!!!!!! Vroeger, oh vroeger...............

En nu ga ik er maar snel vandoor, anders kom ik nog te laat terwijl ik al vanaf vijf uur wakker ben, haha..
Jah ik ga er ook vandoor. Sterkte op je werk! Als ik koekjes over heb, zal ik ze aan jullie aanbieden vanavond
  vrijdag 28 december 2007 @ 10:19:11 #84
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_55595819
en zo ging iedereen er van door
Alea jacta est
pi_55596107
quote:
* Leintjeuh meldt.
Gok dat het Euc was. Ik heb nog geen tijd gehad om je toe te voegen

Skien kan helaas nu niet door de studie.
Mijn eerste gedachte toen ik hoorde dat ik de studie mocht doen was:
Klote, daar gaat me wintersport

Misschien nu maar in de zomer skien.
pi_55596297
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 10:19 schreef cul_non_kul het volgende:
en zo ging iedereen er van door
Ik ben er nog, dear

Met een ontieglijke knoflookwalm, dat dan weer wel. Komt van de soep

Zo even een tas pakken, en ja, dan ga ik ook. Maar eerst nog even een foto maken van mijn kookboekencollectie, om mee te pimpen in het keuken-topic
  vrijdag 28 december 2007 @ 10:54:56 #87
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_55596377
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 10:49 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik ben er nog, dear

Met een ontieglijke knoflookwalm, dat dan weer wel. Komt van de soep

Zo even een tas pakken, en ja, dan ga ik ook. Maar eerst nog even een foto maken van mijn kookboekencollectie, om mee te pimpen in het keuken-topic
die knoflook heeft zijn werk gedaan ?
Welldone ..
Hm...heb je aan 1 foto wel genoeg dan? Je hebt er nogal wat ...
Heb je niet toevallig een paar lekkere kooshere recepten voor ons??
Alea jacta est
pi_55596471
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 10:54 schreef cul_non_kul het volgende:

[..]

die knoflook heeft zijn werk gedaan ?
Welldone ..
Hm...heb je aan 1 foto wel genoeg dan? Je hebt er nogal wat ...
Heb je niet toevallig een paar lekkere kooshere recepten voor ons??
Jazeker, wat voor gerechten zoek je?

Ik ben eigenlijk nog op zoek naar Claudia Roden's 'De joodse keuken', dat is echt een van de standaardwerken.
  vrijdag 28 december 2007 @ 11:03:04 #89
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_55596490
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 11:01 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Jazeker, wat voor gerechten zoek je?

Ik ben eigenlijk nog op zoek naar Claudia Roden's 'De joodse keuken', dat is echt een van de standaardwerken.
hm .. ik heb nog geen vastomlijnd idee, ik zou gewoon eens een aantal gerechten willen proberen om kennis te maken met de joodse keuken ...
Alea jacta est
pi_55596532
Inclusief de strikte scheiding van melkproducten en vlees? Dat lijkt mij namelijk niet je van het...

Oh, en geen paling en schaaldieren meer, dan

Deze staat erg hoog op mijn verlanglijstje. Net als de andere boeken van haar die ik nog niet heb.

Claudia
  vrijdag 28 december 2007 @ 11:23:47 #91
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_55596769
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 11:06 schreef ColdFeet het volgende:
Inclusief de strikte scheiding van melkproducten en vlees? Dat lijkt mij namelijk niet je van het...

Oh, en geen paling en schaaldieren meer, dan

Deze staat erg hoog op mijn verlanglijstje. Net als de andere boeken van haar die ik nog niet heb.

Claudia

die scheiding moesten we maar niet doen...sorry, moet even een meeting in ...damn
BRB, maar noteer ik eerst even Claudia's naam ...
Alea jacta est
pi_55597034
Gewoon eens naar Israel gaan
  vrijdag 28 december 2007 @ 11:53:24 #93
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_55597331
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 11:38 schreef Den_Haag het volgende:
Gewoon eens naar Israel gaan
hm ... dat dan weer niet, ik reis liever naar Azie ...
Alea jacta est
  vrijdag 28 december 2007 @ 12:20:02 #94
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_55597903
quote:
* Leintjeuh meldt.
*Smakt een keer*
Hmm dat gevoel ken ik...

Gisteren eerst studentenhap gegeten in Eindhoven en toen met de trein naar R'dam gegaan om via een Ierse Pub in de Hollywoon Music Hall te belanden waar we met z'n 5en de gemiddelde leeftijd met een aantal jaar verhoogd...
Terug naar huis natuurlijk de trein gemist waardoor we een uur moesten wachten op een koud R'dam Centraal. En uiteindelijk om 5 uur thuis...
Was me 't avondje/nachtje wel

Zometeen stoofpeertjes maken en voor vanavond denk ik eens een stoofpot
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
pi_55597967
Ik ben alweer lekkere hapjes aan het bedenken voor oud/nieuw. We zijn thuis met een berg vrienden dus dat wordt wel gezellig. Het punt is alleen: mijn vrienden zijn (bijna) allemaal van het type: wat een boer niet kent dat eet ie nie......Dus dat maakt het verzinnen van hapjes wel moeilijk.

Ik denk dat ik het maar simpel houd, maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet leuk!
Ik wil in ieder geval een warm beenhammetje serveren met een lekker sausje en ik heb het plan om eens zelf vlammetjes te gaan maken (filodeeg gevuld met pittig gehakt). Iemand daar een goed recept van?? (ik kan het ook wel zelf bedenken, maar mocht iemand ervaring hebben....)
pi_55598787
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:20 schreef KrnKje het volgende:
*Smakt een keer*
Hmm dat gevoel ken ik...
Weet je wat echt goed katervoer is? Bruine boterhammen met eiersalade van mn grote zus! Voel me meteen weer mens nu
pi_55599162
Oh en spacecake bakken is slecht als je een kater hebt. Wat een tering lucht!!
pi_55599277

Fijne jaarwisseling iedereen!
pi_55599346
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:22 schreef ColdFeet het volgende:

Fijne jaarwisseling iedereen!
Hetzelfde!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:25:20 #100
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_55599370