quote:
Op vrijdag 28 december 2007 01:58 schreef Leandra het volgende:[..]
Het gerucht zal waarschijnlijk zijn dat NZ via die avatars kan zien wie er wel en niet online zijn... vandaar het woord gluurware.En of dat nou wel of niet waar is interesseert me ook geen reet, want ik kots er sowieso al op als mensen schijnheilig hun aan/afwezigheid en nota bene hun postcount verbergen.
Inderdaad, het is helaas niet alleen dát lieve Lea...
Aangezien ik toch niet kon slapen, zal ik proberen e.e.a. zo eerlijk mogelijk uit te leggen:
[lang verhaal alert!]Inmiddels alweer een hele tijd geleden had ik een leuk gesprek met Hidiho waarin mij duidelijk werd hoe hij kon zien wanneer iemand online was (zonder onlinestatus aan)
Het is inderdaad mogelijk, namelijk door gebruik te maken van webicons die op zijn site staan of andere geposte plaatjes in een reactie (bijv. een cap of smilie).
Klein beetje nerd als ik soms ben, wilde ik weten hoe dat zat en het ook ook uitproberen dus ik veranderde wat instellingen en inderdaad als ik flink wat moeite deed kreeg ik soms te zien welke ip's online waren, ip's van users die op dat moment postten of zaten te lurken. Dit gaat overigens alleen over
mijn eigen ava en heeft totaal niks met de plaatjes in de OP te maken!
Ik moet toegeven, het was soms grappig om te zien en we hebben enkele malen samen gegluurd en lol gehad. (oops!)
Dit alles is al een hele tijd geleden, was leuk voor een paar keer, bijv. proberen om een kloon te ontmaskeren, iemand gedag te zeggen zonder dat hij of zij al had gepost (lachuh!!!)
Maar wat in godsnaam al die moeite doen om te zien welk ip er online is?
Wie hoort bij welk ip, al die moeite om mijn stats te doorzoeken wie nou welk plaatje had geladen en wanneer...
Kortom het was gekkenwerk. Ik zag er al snel het nut er niet van in en bovendien voelde ik me best een beetje schuldig en dat gaf ik hem ook enkele malen aan, alsin "dit kun je toch eigenlijk niet maken" en "dit zou je zelf toch ook niet prettig vinden?".
HiDiHo had echter een ander "systeem", hij koppelde het aan zijn database, IP X = user X, et voila hoe meer plaatjes, icons of caps er van zijn site geladen werden, hoe snelller hij de boel kon bijwerken en zien welk ip( = welke user) er online was of zat te lurken.
Dat ging mij eerlijk gezegd toch echt te ver, maar wat hij en anderen doen mogen ze uiteraard lekker zelf weten.
Het prutsen met avaatjes, smilies en andere gifjes ben ik mee doorgegaan, de instellingen op mijn site zo aangepast, dat áls een plaatje te groot was voor fokupload, men in elk geval veilig de webicon of ander plaatje vanaf mijn site kon gebruiken.
Dit alles zónder bijbedoelingen, maar puur en alleen omdat ik er lol in heb om ze te maken en het nog leuker vind als ik iemand er mee kan helpen.
Lieve Lea, NMNS, Litha, Veulen, Ian, Soury en anderen die ik zeker nu weer vergeet te noemen...
Ik hoop dat het ietsiepietsie duidelijker is dat het nooit maar dan ook nooit mijn bedoeling was om mensen te begluren (okee op die paar keer na dan).
Alle plaatjes probeerde ik zoveel mogelijk zo te maken dat ze niet als webicon ingesteld hoefden te worden, zijn ze iets te groot of random, zoals bij NMNS en Talitha, dan kan dat helaas niet anders.
Om alle misverstanden en beschuldigingen te voorkomen, die er immers altijd zullen blijven, zijn alle plaatjes offline, het spijt me echt voor jullie.
De openbare beschuldiging in de OP (die inmiddels alweer is ge-edit) komt bij mij best hard aan en het is behalve dat, een beetje de laatste druppel. Er is inmiddels al zoveel (achterlangs) gezegd en geschreven door mensen die hier oprecht lijken naar anderen, maar dat naar mijn mening zeer zeker niet zijn.
Dronken en boze mensen schijnen nogal eens hun ware aard te laten zien en geven o.a. hun mening over diverse users wat op het forum zeker niet terug te vinden is (hoezo oprecht?).
Lang heb ik mijn mond gehouden over dat soort info en o.a. hierom en door diverse andere redenen, hier niet veel meer gepost, het is immers maar een forum, toch? Of lijkt het voor sommige users toch meer te zijn dan ze eigenlijk willen toegeven?
Diegenen die het leuk vinden om hier gezellig te posten, tegen een stootje kunnen, achterbaks gelul naast zich neer kunnen leggen en gewoon lol met elkaar kunnen hebben, tof echt!

Helaas ben ik, zoals Ian zou zeggen:
[ ] geschikt
[X] ongeschikt
Verder hoop ik dat er bij enkelen de ogen ooit eens open zullen gaan...
Een aantal dingen die ik er best graag uit zou willen gooien nu, hebben o.a. KZ, NMNS en W-J al een keer gezegd, dus ik laat het hier maar bij.
Wie de moed heeft gehad om dit hele epistel te lezen, dankjewel