Las ik dus ook al, beter dus los een gitaartje en versterker halen. Ik ga het binnenkort ff in de winkel bekijkenquote:Op zondag 30 december 2007 17:26 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zoiets is op zich leuk om mee te beginnen ja, alhoewel ik die versterker compleet kut vind, maar goed
Ja idd, ik heb ooit een korte tijd op zo'n versterkertje gespeeld, kreeg toen een 10Watt Marshall versterkertje, maar zels die klonk al een heel stuk beter dan die crap in dat Fender pakket. Gewoon kijken of je een leuke 2e hands versterker kunt vinden, kun je voor weinig geld een leuk geluid uit krijgen.quote:Op zondag 30 december 2007 19:33 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Las ik dus ook al, beter dus los een gitaartje en versterker halen. Ik ga het binnenkort ff in de winkel bekijken
Zit je wel een beetje rechtop of zit je helemaal over je gitaar gebogen, omdat je anders niet kan zien wat je doet?quote:Op zondag 30 december 2007 22:04 schreef Lakai het volgende:
Holy snapples!
ik zit sinds 1 dag in de klassieke houding...
en nu heb ik me toch pijn aan mijn rug!!
Dat kan niet goed zijn...
Ik zit recht op (juist door die houding) maar ik ben het niet gewend ofzo denk ik...quote:Op zondag 30 december 2007 22:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zit je wel een beetje rechtop of zit je helemaal over je gitaar gebogen, omdat je anders niet kan zien wat je doet?
ligt een beetje aan de hals, maar vaak kan je de duim helemaal om de hals tegen de bovenste snaar (de laagste bassnaar qua toon) leggen en die dempen (of zelfs fretten) als dat nodig is.quote:Op zondag 30 december 2007 22:19 schreef qu63 het volgende:
Wat is nou de makkelijkste manier om de juiste houding voor je linkerhand aan te nemen?
de onderste snaren zijn nog wel te bespelen. maar hoe verder ik naar boven ga, hoe meer mijn duim wegdraait, en als ik em bijdraai raak ik ook de snaren er onder..
iemand tips?
I know, maar das niet 'volgens het boekje' zeg maar. Dan moet je je duim evenwijdig houden aan je wijsvinger, maar dat lukt bij mij dus niet..quote:Op zondag 30 december 2007 22:54 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ligt een beetje aan de hals, maar vaak kan je de duim helemaal om de hals tegen de bovenste snaar (de laagste bassnaar qua toon) leggen en die dempen (of zelfs fretten) als dat nodig is.
en dan gaat mijn duim dus draaienquote:Als je de bovenste snaren bespeelt, kan je de duim ook tegen de achterkant van de nek drukken, in het verlengde van de nek.
Misschien simpelweg je duim wat meer naar onder plaatsen als je de bovenste snaren speelt...quote:Op zondag 30 december 2007 23:13 schreef qu63 het volgende:
[..]
I know, maar das niet 'volgens het boekje' zeg maar. Dan moet je je duim evenwijdig houden aan je wijsvinger, maar dat lukt bij mij dus niet..
[..]
en dan gaat mijn duim dus draaien
Ik loop er al vrij lang mee te klooien, wordt wel vrij vervelendquote:Op zondag 30 december 2007 23:27 schreef Lakai het volgende:
[..]
Misschien simpelweg je duim wat meer naar onder plaatsen als je de bovenste snaren speelt...
Een guitarport doet toch alleen het gitaarsignaal naar de USB poort van je computer sturenquote:Op zondag 30 december 2007 21:51 schreef Jordy-B het volgende:
En de versterker... ach, ik heb een 15W marshall-versterker en een Line6 guitarport. Prima combinatie. Voor clean gebruik ik meestal het cleane-kanaal van de versterker, voor alle distortion en andere effecten heb ik de guitarport in het line-in kanaal van de versterker.
Ja, je moet goed de duim onder de hals plaatsen als je de lagere snaren wilt bespelen. Dat is ook DE clue bij barré-akkoorden, iets waar beginners nogal moeilijkheden mee hebben, omdat ze juist hun duim niet onder de hals plaatsen, maar over de hals heen laten krommen.quote:Op zondag 30 december 2007 23:27 schreef Lakai het volgende:
[..]
Misschien simpelweg je duim wat meer naar onder plaatsen als je de bovenste snaren speelt...
Heel cliché, maar dan kom je al gauw bij nummers van Nirvana:quote:Op maandag 31 december 2007 11:47 schreef Stickers het volgende:
k speel nu een jaar en ik heb moeite met strumming patterns en tegelijkertijd zingen(zelfs aan iets anders denken lukt niet)... iemand nog tips voor nummers? met een makkelijk pattern, barré chords mag
![]()
of post iets dat ik nu zo ongeveer zou (moeten) kunnen
Bij sommige nummers is dat ook heel moeilijk omdat vaak de zang precies tegen de akkoorden ingaat. Zorg gewoon eerst dat je een nummer blind kan spelen zonder erbij na te denken, dan pas kun je erbij gaan zingen...quote:Op maandag 31 december 2007 11:47 schreef Stickers het volgende:
k speel nu een jaar en ik heb moeite met strumming patterns en tegelijkertijd zingen(zelfs aan iets anders denken lukt niet)... iemand nog tips voor nummers? met een makkelijk pattern, barré chords mag
![]()
Een guitarport stuurt het gitaar-signaal naar de computer en laat het door de computer vervormen, om het vervolgens terug naar de guitarport te sturen... Ik heb de line-out van de guitarport verbonden met de versterker.quote:Op maandag 31 december 2007 01:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Een guitarport doet toch alleen het gitaarsignaal naar de USB poort van je computer sturenIk gebruik voor die dingen die jij noemt een Pocket POD.
Ah zo, maar heb je dan niet heel erg veel last van (negatieve) delay?quote:Op maandag 31 december 2007 13:45 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Een guitarport stuurt het gitaar-signaal naar de computer en laat het door de computer vervormen, om het vervolgens terug naar de guitarport te sturen... Ik heb de line-out van de guitarport verbonden met de versterker.
Ik ben begonnen met Oasis - wonderwall. Het eerste liedje dat ik een soort van tegelijk kon zingen en spelen:quote:Op maandag 31 december 2007 11:47 schreef Stickers het volgende:
![]()
Ik heb ook zoiets en heb ongeveer 10 miliseconden vertraging... ik merk er weinig van in ieder geval.quote:Op maandag 31 december 2007 13:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ah zo, maar heb je dan niet heel erg veel last van (negatieve) delay?
"Dust in the wind"quote:Op maandag 31 december 2007 18:01 schreef Lakai het volgende:
IK kan met dust in the wind 3 zinnen mee zingen
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Intro: e|-------0------------0------------0------------0-----| B|-3---3---3----3---3---3----3---3---3----3---3---3---| G|---2-------2----2-------2----2-------2----2-------2-| D|----------------------------------------------------| A|----------------------------------------------------| E|----------------------------------------------------| Verse e|--------0-----------0-----------0-----0------0------| B|------3---3-------3---3-------3---3-----3------3----| G|----2-------2---2-------2---2-------2-----2------2--| D|--0-------------------------------------------------| A|--------------0-------------------------------------| E|--------------------------3-------------------------| |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | D [xx0232] A [x02220] Em [02200] D A Em We walked the street to the beat hand in hand you and me D A Em Smiling faces so in love hoping that they all could see D A Em That we belong together, you and me against the world D A Em But we found out the hard way, guess it wasn't mend to be |
Omg, dat rifje is gewoon van de wonderwall-cover van ryan adams. Het laten rinkelen van de onderste snaar en de baslijn die steeds iets veranderd komt precies overeen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:18 schreef Goover het volgende:
Het eerste nummer dat ik kon spelen was Michel van Anouk, erg goed te doen vond ik.
Introtje er bij is altijd leuk:
[ code verwijderd ]
(Die kan je dus gewoon met 1 greep doen)
Daarna de akkoorden:
[ code verwijderd ]
Speelt vrij makkelijk en klink vrij leukJe moet wel het nummer een paar keer luisteren voor het juiste ritme.
Hahaquote:Op dinsdag 1 januari 2008 21:30 schreef Goover het volgende:
[..]
"Dust in the wind"
"All we are is dust in the wind"
"Dust in the wind"
Zoiets?(tvp)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |