Hij zal komende zomer wel vertrekken, helemaal als hij in dit tempo doorgaat met scoren en ook nog eens het EK gaat spelen. Maar goed, anders wel in 2009.quote:Op maandag 25 februari 2008 13:52 schreef Grunner het volgende:
Hij schijnt na twee seizoenen voor een gelimiteerd bedrag weg te mogen. Na dit seizoen kan Groningen dus nog vragen wat ze willen. Ik denk dat Nijland hem zo in de spotlights wil zetten en voor een veel groter bedrag dan in zijn contract staat hoopt te verkopen. Ik denk dat we hem na dit seizoen dus kwijt zijn. Aan een Engelse club ofzo.
Net alsof Heerenveen veel goede Scandi´s gehaald heeft, er zijn al uberhaubt nauwelijks goede Scandi´squote:Op woensdag 27 februari 2008 16:43 schreef methodmich het volgende:
Wel aardig trouwens. Artikel in VI over 10 jaar miskopen bij Ajax. Daar komt de scout van Ajax in Scandinavië, die o.a. Zlatan bij de club bracht, aan het woord:
"Ik wil slechts kwijt dat veel van de spelers die bij SC Heerenveen zijn doorgebroken, door mij ook bij Ajax zijn aanbevolen. Ik zie overigens niet alles goed hoor. Marcus Berg (de bij FC Groningen regelmatig excellerende aanvaller, red.) heb ik ook vaak zien spelen, maar ik had destijds niet het idee dat hij een versterking voor Ajax zou zijn. Gezien zijn prestaties bij FC Groningen mag je dat oordeel inmiddels betwijfelen."
Aldus John Steen Olsen.
Jij bent echt grappig...quote:Op woensdag 12 maart 2008 21:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Net alsof Heerenveen veel goede Scandi´s gehaald heeft, er zijn al uberhaubt nauwelijks goede Scandi´s
Je kan zeggen wat je wilt, alleen dit zijn gewoon nuttige goede spelers, maar zeker ook niet meer dan dat. Volgens mij zijn ze na SCH, op Jensen na, allemaal geflopt bij de volgende club.quote:Op donderdag 13 maart 2008 05:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jij bent echt grappig...
Toch moet ik ff happen:
Markus Allback, Alves (gescout uit scandinavie), Petter Hansson, Daniel Jensen, Mika Vayrynen, Erik Edman, Lasse Nilsson, Mika Nurmela... ff snel uit m'n hoofd spelers die het goed deden en dan vergeet ik vast wel een paar...
Klopt.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:05 schreef Grulez het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt, alleen dit zijn gewoon nuttige goede spelers, maar zeker ook niet meer dan dat. Volgens mij zijn ze na SCH, op Jensen na, allemaal geflopt bij de volgende club.
true, maar een deel daarvan had zeker niet misstaan bij Ajax of PSV. Hoewel Vayrynen weer het tegendeel bewijst.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:05 schreef Grulez het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt, alleen dit zijn gewoon nuttige goede spelers, maar zeker ook niet meer dan dat. Volgens mij zijn ze na SCH, op Jensen na, allemaal geflopt bij de volgende club.
sneuquote:Op woensdag 12 maart 2008 19:28 schreef venomsnake het volgende:
Berg loopt inmiddels al ruim twee weken met een rugblessure rond. Ook het duel tegen Heerenveen aankomende vrijdag zal hij moeten missen.
Interview met Berg:
http://www.dailymotion.co(...)et-marcus-berg_sport
quote:Berg is terug: Groningen wint weer
Groningen - Zijn linkeroog is blauw, als gevolg van een klap van Keller in het vorige duel met Utrecht. Wat geeft het? Als Marcus Berg de mouw van zijn T-shirt ophoudt na het gewonnen duel met FC Utrecht, verschijnt de stoere tekst op zijn rechter bovenarm: you bleed just to know you’re alive.
Pijn hoort dus bij het leven. Je bloedt om te weten dat je leeft; het is ook een zin uit een song van de rockband Goo Goo Dolls.
‘Voetbal is geven en nemen’, zegt de Zweed na afloop, als hij zojuist twee keer heeft gescoord, zijn eerste doelpunten na een blessureperiode van tweeënhalve maand. ‘Keller wilde soms meer vechten dan voetballen.’
FC Groningen verslaat Utrecht over twee duels en vervolgt zijn weg naar de entree in de UEFA Cup met twee wedstrijden tegen NEC. Marcus Berg is terug van een rugblessure en FC Groningen wint weer.
In de periode dat de 21-jarige Berg ontbrak, verging het Groningen over het algemeen slecht. Een plek bij de eerste vijf raakte uit zicht. Dat kwam overigens niet alleen door de absentie van de Zweed, want trainer Jans miste tal van geblesseerden.
Maar Berg beleeft een sensationeel eerste seizoen in Euroborg. Hij werd voor de aftrap gehuldigd, als de ‘C1000 speler van het jaar’, gekozen door de supporters. ‘Ik voel me vereerd.’ Met 218 punten bleef hij Tom Hiariej, een jongen uit de streek, 82 punten voor.
Berg is de opvolger van Suarez, destijds ook al een debutant en zijn voorganger als spits. De Uruguayaan verhuisde na één seizoen voor bijna 8 miljoen euro naar Ajax.
En wie garandeert Groningen dat Berg nog blijft na één jaar? Is hij de club nu al ontgroeid? ‘Met een transfer ben ik helemaal niet bezig. Dat soort zaken laat ik over aan mijn zaakwaarnemer.’ Trainer Jans: ‘Nou, als hij gaat, vragen we echt de hoofdprijs.’ Berg was immers de duurste aankoop in de clubgeschiedenis, met zijn 3,4 miljoen euro.
En zijn cijfers zijn schitterend, ook omdat hij eerst moest wennen als nieuweling en omdat hij dus de laatste twee maanden miste. Hij maakte ook bijna alleen belangrijke treffers. Twee in de Arena tegen Ajax, twee in het thuisduel met Feyenoord, eentje in Groningen tegen PSV.
Berg krijgt dus twee keer een staande ovatie deze zondag: eerst als hij de prijs voor de speler van het seizoen ontvangt en zich schaart in een rijtje met onder anderen Houtman, Ronald Koeman, Van Tiggelen en Robben, daarna na de wissel, als Groningen zich zeker waant van de winst.
Misschien is hij nog niet zo populair als Erik Nevland, de Noor die in de winterstop vertrok naar Fulham.
Voor Nevland kocht een heel vak destijds een Vikingpet; groen met witte hoorntjes. Nevland was de speler wiens loopbaan een beetje in het slop was geraakt door blessures, en wiens opgang gelijke tred hield met de opkomst van Groningen in de eredivisie.
Berg is een koele, berekenende Zweed met een vermoedelijk strak loopbaanplan. Jans, lovend: ‘Hij ziet de ruimtes, heeft het vermogen om precies op tijd te vertrekken en behaalt een hoog rendement uit het benutten van kansen.’
Bij de tweede goal stapt hij simpel weg van Pieters, op het moment dat de voorzet van Powel onderweg is; hij neemt de bal met rechts aan en haalt uit met links. Bij de beslissende 3-1 loopt hij eenvoudig weg van Keller, na een diepe vrije trap van Svejdik. Scoren met rechts, scoren met links.
‘Het ging al een stuk beter dan donderdag, tijdens het duel in Utrecht’, aldus Berg. Hij houdt genoeg te wensen over. Zo ziet hij Nijland in de eerste helft niet staan, en schiet hij zelf. ‘Dat was erg slecht van me. Ik moet op zo’n moment weten waar mijn ploeggenoot is.’
Terwijl de verliezende trainer Van Hanegem weer eens een klaagzang begint over het niveau van de scheidsrechters, looft zijn assistent Van Loen de kracht van Berg: ‘Hij is echt een levensgevaarlijke spits. Ook na zo’n lange periode afwezigheid is hij weer meteen gevaarlijk.’
Ron Jans denkt dat de samenwerking met Powel en Nijland, de andere aanvallers, nog veel beter kan. ‘Ze moeten goed naar elkaar kijken. Dan hebben we straks weer een Bermuda-driehoek.’
Berg weet zich in de belangstelling van de Zweedse bondscoach. Assistent Roland Andersson bezocht de Euroborg. Berg debuteerde in februari in de nationale ploeg, in een oefenduel met Turkije. ‘Als ik mee mag naar het EK, is dat een bonus voor me.’
Hij verwacht mooie wedstrijden tegen NEC. Beide duels in de competitie eindigden in 5-1. Hier valt wel iets te halen voor Berg.
Volkskrant
Zou geen verkeerde vervanger voor Huntelaar zijn, maar dan volgend jaar pas want Huntelaar blijft nog een jaartje.quote:
Hij heeft Zlatan iig voor zich, en zoveel interlands heeft hij toch nog niet gespeeld?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:27 schreef Prosac het volgende:
[..]
als hij mee gaat naar het EK, dan mag van Basten zeer diep in de buidel tasten.
international is international.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:29 schreef _Mike_ het volgende:
Hij heeft Zlatan iig voor zich, en zoveel interlands heeft hij toch nog niet gespeeld?
Ibrahimovic is natuurlijk onomstreden. Als Berg naar het EK gaat moet hij de concurrentie aan met Rosenberg, Elmander en/of Allbäck.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:29 schreef _Mike_ het volgende:
Hij heeft Zlatan iig voor zich, en zoveel interlands heeft hij toch nog niet gespeeld?
Ik wist niet wie de andere spitsen waren/zijn daarom had ik alleen Zlatan geplaatstquote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:21 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Ibrahimovic is natuurlijk onomstreden. Als Berg naar het EK gaat moet hij de concurrentie aan met Rosenberg, Elmander en/of Allbäck.
Ik vind Berg niet minder dan die drie, hoewel Allbäck wel veel ervaring met zich meebrengt. Niet onbelangrijk op een eindtoernooi.
Drik heeft geld zat, die willen niet weer een spits mislopen.quote:'AZ houdt verrichtingen Marcus Berg scherp in de gaten'
In de zoektocht naar een nieuwe, scorende, spits worden tal van spelers in verband gebracht met AZ. De Argentijn German Denis zou door trainer Louis van Gaal al bekeken zijn, Carlos Tenorio is in Qatar aan het werk gezien en nu komt ook de naam van Groningen-spits Marcus Berg (foto, links) naar voren.
Het Noordhollands Dagblad weet te melden dat de Zweedse spits nadrukkelijk in de gaten wordt gehouden door de Alkmaarders. Berg staat inmiddels, ondanks divers blessureleed, al op vijftien doelpunten dit seizoen. Over de terugkeer van Jeremain Lens wordt pas na het lopende seizoen besloten. Lens strijdt met NEC, dat hem huurt van AZ, nog om een ticket voor Europees voetbal. (BR)
Sportweek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |