Regering, je weet wel, ministers+koninginquote:Op woensdag 26 december 2007 22:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sinds wanneer is de Koningin lid van de regering? [afbeelding]
Daar heb ik je al een antwoord op gegeven maar goed in vergelijking met het Marokaanse koningshuis heeft het Nederlandse koningshuis meer beperkingen (wat blijkbaar jouw argument is) maar dat betekend nog niet dat ze een puur ceremoniele functie heeft. Ik had voor de gein natuurlijk het Zweedse koningshuis als voorbeeld kunnen noemen en in vergelijking daarmee heeft het Nederlandse koningshuis natuurlijk geen ceremoniele functie.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In de praktijk komt dat bijna nooit voor, daarnaast weer erg jammer dat je niet inhoudelijk reageert op mijn stelling dat het vooral een ceremoniele functie is die Beatrix vervult en dat haar doen en laten beperkt is door de wet.
Wel knap van Wilders dat hij nu zelfs fervente republikeinen konigsgezind kan makenquote:Op donderdag 27 december 2007 11:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En voor 1648 was er natuurlijk helemaal niets. Spontaan *plop* waren er allemaal Nederlanders.
Meer beperkingen? Ze is een gehandicapte vergeleken met de pure monarchie-vormen. Oftewel haar macht wordt immens buiten proportie geblazen en daar wees ik slechts op. En wat betreft je post betreffende dat ik slechts tegen zou zijn omdat het hier ging om Wilders, dat is onzin natuurlijk en dat weet je zelf ook dondersgoed. Sterker nog ik heb al eerder gepost dat het mij ging om de argumentatie erachter en dat het mij geen reet kon schelen van wie het voorstel afkomstig is.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar heb ik je al een antwoord op gegeven maar goed in vergelijking met het Marokaanse koningshuis heeft het Nederlandse koningshuis meer beperkingen (wat blijkbaar jouw argument is) maar dat betekend nog niet dat ze een puur ceremoniele functie heeft. Ik had voor de gein natuurlijk het Zweedse koningshuis als voorbeeld kunnen noemen en in vergelijking daarmee heeft het Nederlandse koningshuis natuurlijk geen ceremoniele functie.
Voor 1648 waren we onderdeel van Spanje, van Bourgondie etc etc etc. er waren inderdaad geen Nederlanders. Er waren bewoners van gebieden die nu Nederland heten, maar als je toen aan iemand gevraagd had wat hij was, had hij je heel dom aangekeken en hoogstens geroepen dat hij een burger van Utrecht of zo was.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En voor 1648 was er natuurlijk helemaal niets. Spontaan *plop* waren er allemaal Nederlanders.
De Acte was eenzijdig. En werd internationaal niet erkend. Pas sinds 1648 bestond er officieel een republiek.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik neem dan ook de acte van Verlatinghe als beginpunt.
Je onderschat haar hoor, want in bepaalde zaken licht de AIVD eerder de Koningin in dan Balkie of welke minister dan ook.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Meer beperkingen? Ze is een gehandicapte vergeleken met de pure monarchie-vormen. Oftewel haar macht wordt immens buiten proportie geblazen en daar wees ik slechts op.
Inzake de veiligheid van de Koningin waarschijnlijk.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je onderschat haar hoor, want in bepaalde zaken licht de AIVD eerder de Koningin in dan Balkie of welke minister dan ook.
Zet dat veiligheid maar tussen aanhalingstekens, want als jij de Koningin boos maakt, dan valt dat bijvoorbeeld ook onder 'veiligheid'.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inzake de veiligheid van de Koningin waarschijnlijk.
Dus even kijken hoor, wat gaan we allemaal afschaffen volgens Meneer Wilders en adepten? Het koningshuis, de AIVD, nog meer op het lijstje?quote:Op donderdag 27 december 2007 11:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zet dat veiligheid maar tussen aanhalingstekens, want als jij de Koningin boos maakt, dan valt dat bijvoorbeeld ook onder 'veiligheid'.
En in principe is dit wel zorgelijk omdat de democratische controle op de AIVD al zowat nihil is.
Bronquote:Minister-president Jan Peter Balkenende liet vanaf zijn vakantieadres weten volledig achter de woorden van de koningin te staan. Hij wil er zelfs graag over in debat met Geert Wilders, meldde hij. „Wilders zegt het belang van Nederland te willen verdedigen, maar breekt ondertussen datgene af wat Nederland tot Nederland maakt: ons koningshuis, onze tolerantie en de solidariteit met anderen ook over grenzen heen.”
Jammer dat Wilders alleen de nadruk legt op de elementen uit de kersttoespraak die hem kennelijk in negatieve zin aanspreken, aldus de minister-president. „En dat hij bijvoorbeeld de bijbeltekst die de koningin aanhaalt uit Jakobus ongenoemd laat: ‘gerechtigheid groeit waar vrede is en wie vrede zaait zal gerechtigheid oogsten'.”
Van mij ook - maar niet om deze reden. Deze toespraak was 1 van de betere van deze koningin en dat Geert zich blijkbaar aangevallen voelt, geeft alleen maar haar gelijk aan. Wilders denkt dat hij als enige recht van spreken heeft en denkt zo langzamerhand ook dat hij namens alles en iedereen spreekt en dat 'het hele volk' achter hem staat.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:11 schreef Martijn_77 het volgende:
Goed idee alleen de reden niet.....
Maar van mijn mogen ze het hele koningshuis afschaffen
De AIVD moeten we natuurlijk nooit afschaffen, maar na de moord van Fortuyn en van Gogh heeft de dienst wel bewezen dat ze niet capabel zijn en dus radicaal gereorganiseerd moeten worden (en ja jongens ik weet het, reorganiseren is naar, maar het maakt een organisatie wel weer gezond).quote:Op donderdag 27 december 2007 11:54 schreef ConanTroutman het volgende:
[..]
Dus even kijken hoor, wat gaan we allemaal afschaffen volgens Meneer Wilders en adepten? Het koningshuis, de AIVD, nog meer op het lijstje?
Ik heb niks met Balkie, maar: HOPPA, dít is pas een aanval. Doet u het daar maar mee, meneer Wilders!quote:Op donderdag 27 december 2007 11:54 schreef Bluesdude het volgende:
Onderwijl is Balkenende op het toneel verschenen en beschermt hij de kernwaarden van deze joods-christelijke-humanistische samenleving.. Iets wat Wilders graag wilt afbreken onder het leugentje van "verdediging"
[..]
Bron
![]()
Balkie for president !!
![]()
Balkie for president !!
![]()
Balkie for president !!
Het is ook wel wat pedant van geert om alles op zichzelf te betrekken.quote:Tweede Kamer: Koningin valt Wilders niet aan
TWEEDE KAMER - KERSTTOESPRAAK KONINGIN
DEN HAAG (ANP) - Koningin Beatrix heeft Geert Wilders in haar kersttoespraak niet persoonlijk aangevallen. Bovendien valt haar boodschap van verdraagzaamheid te prijzen. Dat vindt een meerderheid van de Tweede Kamer.
,,De koningin heeft waardevolle dingen gezegd. Het is buitengewoon moeilijk voorstelbaar dat iemand daar aanstoot aan neemt. Dat hij het persoonlijk opneemt, zegt vooral iets over de heer Wilders zelf'', zei Tweede Kamerlid Liesbeth Spies van het CDA donderdag.
Ook Mariëtte Hamer kan namens de PvdA in de toespraak ,,geen verwijzing naar hem als persoon vinden''. Volgens Hamer roept Beatrix terecht op tot verdraagzaamheid. Bovendien doet zij dat al jaren, aldus de vicefractievoorzitter van de partij.
duidt eerder op een bepaalde geestesziekte.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is ook wel wat pedant van geert om alles op zichzelf te betrekken.
Dude ... balkeneende schrijft die toespraken toch juist??quote:Op donderdag 27 december 2007 11:54 schreef Bluesdude het volgende:
Onderwijl is Balkenende op het toneel verschenen en beschermt hij de kernwaarden van deze joods-christelijke-humanistische samenleving.. Iets wat Wilders graag wilt afbreken onder het leugentje van "verdediging"
[..]
Bron
![]()
Balkie for president !!
![]()
Balkie for president !!
![]()
Balkie for president !!
Je moet er wel bij zetten dat dit verschilt per republiek. De President van de USA heeft veel macht, de President van Duitsland is vergelijkbaar met onze koningin.quote:
Nee.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:59 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dude ... balkeneende schrijft die toespraak toch juist??![]()
Als je het nou nog een paar keer zegt, dan ga je het vanzelf gelovenquote:Op donderdag 27 december 2007 12:01 schreef SCH het volgende:
Sterke reactie van Balkenende, daar is geen speld tussen te krijgen. Hulde
Is het niet zo dan? Ik neem aan dat zelfs jij nu wel vindt dat Geert een beetje de weg kwijt is.quote:Op donderdag 27 december 2007 12:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je het nou nog een paar keer zegt, dan ga je het vanzelf geloven
ook zonder mantra heeft hij volkomen gelijk.quote:Op donderdag 27 december 2007 12:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je het nou nog een paar keer zegt, dan ga je het vanzelf geloven
Nou ja, snel de slachtofferrol inkruipen. Daar is hij nog wel goed in.quote:Op donderdag 27 december 2007 12:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Is het niet zo dan? Ik neem aan dat zelfs jij nu wel vindt dat Geert een beetje de weg kwijt is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |