Lees die zin nog eens, jij kent het koningshuis een puur ceremoniele functie toe wat nogal een stupide opmerking is en nogal blijk geeft van onkunde. Dan vind ik het niet nodig om nog verdere argumentatie daarvoor te geven. De enige tip die ik je kan geven is je om wat meer in de materie te verdiepen.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hebt niks geschreven, althans er stond geen argumentatie achter. Slechts "punt" en dat moet dan een soort van "einde discussie" zijn.
De argumentatie is van minder belang?quote:Op donderdag 27 december 2007 11:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Lees die zin nog eens, jij kent het koningshuis een puur ceremoniele functie toe wat nogal een stupide opmerking is en nogal blijk geeft van onkunde. Dan vind ik het niet nodig om nog verdere argumentatie daarvoor te geven. De enige tip die ik je kan geven is je om wat meer in de materie te verdiepen.
De enige reden die ik van jou ook lees om tegen het voorstel van Wilders te zijn om de macht van het koningshuis in te perken (De argumentatie die Wilders daarvoor gebruikt is van minder belang) lijkt dan ook Wilders te zijn.
Uiteraard. Als Grote Leider van de Partij Van de Vrijheid voor rechtse blanke mannen heb je het maar zwaar he!quote:Op donderdag 27 december 2007 11:15 schreef X. het volgende:
En meneer voelt zich weer eens aangevallen.
Lees mijn reactie's eens door! Wilders zijn argumentatie is voor mij niet van belang om het eens te zijn met zijn voorstel om de macht van het koningshuis in te perkenquote:Op donderdag 27 december 2007 11:15 schreef t-8one het volgende:
[..]
De argumentatie is van minder belang?
Hij zegt in elke reply dat het juist om de beargumentatie gaat, die dan ook belachelijk is.
"De koningin moet weg, omdat ze oproept tot begrip, respect en samenleven"
Nederlandse cultuur is langer bepaald zonder koningshuis dan metquote:Op donderdag 27 december 2007 11:21 schreef Basp1 het volgende:
De grote ironie die hierin zit. Wilders wilt graag de nederlands cultuur behouden, maar als het koningshuis iets zegt dat hem niet welgevallig is, dan moeten we dat oude culturele vehikel opeens maar opdoeken.
Dan zou ik dat toch wat duidelijker vermelden als ik jou was.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Lees mijn reactie's eens door! Wilders zijn argumentatie is voor mij niet van belang om het eens te zijn met zijn voorstel om de macht van het koningshuis in te perken
Jij denkt serieus dat Wilders het over de pre-Oranje cultuur heeft als hij het over de Nederlandse cultuur heeft?quote:Op donderdag 27 december 2007 11:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nederlandse cultuur is langer bepaald zonder koningshuis dan met
quote:Op donderdag 27 december 2007 11:23 schreef t-8one het volgende:
[..]
Dan zou ik dat toch wat duidelijker vermelden als ik jou was.
Nu lijkt het net alsof je het blindelings met Wilders eens bent, ongeacht zijn argumenten.
quote:Op donderdag 27 december 2007 10:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee dat is geen populisme en juist wel politiek om voor een voorstel als deze te zijn. De argumentatie om voor inperking van de macht te zijn kan anders zijn dan die van Wilders maar daarmee is het voorstel nog niet slecht.
Ik vind het koningshuis juist een belangrijk deel van de Nederlandse cultuur, daarom is de "Nederlandse cultuur" ook zo'n vaag begrip wat te pas en onpas misbruikt kan worden.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee maar dat zal me ook een rotzorg zijn.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:24 schreef ConanTroutman het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat Wilders het over de pre-Oranje cultuur heeft als hij het over de Nederlandse cultuur heeft?
"".
Of je leest gewoon wat beter.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:23 schreef t-8one het volgende:
Dan zou ik dat toch wat duidelijker vermelden als ik jou was.
Nu lijkt het net alsof je het blindelings met Wilders eens bent, ongeacht zijn argumenten.
Het maakt jou allemaal niet veel uit wát iemand roept he?quote:Op donderdag 27 december 2007 11:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee maar dat zal me ook een rotzorg zijn.
Met die quote van jezelf kan ik helemaal niets, je gooit argumenten over boord, zolang het streven maar gelijk is, lijkt het wel.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dit topic is langer dan 1 pagina
![]()
[..]
Niet in dit geval, als het om de Nederlandse cultuur gaat is het koningshuis nog geen 200 jaar een onderdeel van. De republiek en de daarbij behorende VOC mentaliteit hebben meer invloed gehad.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:25 schreef ConanTroutman het volgende:
[..]
Het maakt jou allemaal niet veel uit wát iemand roept he?.
Ja laten we teruggaan tot de romeinse en de gemaanse tijd.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Um, nee hoor.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat jij er niets mee kan verbaasd me gezien deze reactie dan ook helemaal nietquote:Op donderdag 27 december 2007 11:26 schreef t-8one het volgende:
[..]
Met die quote van jezelf kan ik helemaal niets, je gooit argumenten over boord, zolang het streven maar gelijk is, lijkt het wel.
Europa is het nieuwe romeinse rijk.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja laten we teruggaan tot de romeinse en de gemaanse tijd.![]()
In de praktijk komt dat bijna nooit voor, daarnaast weer erg jammer dat je niet inhoudelijk reageert op mijn stelling dat het vooral een ceremoniele functie is die Beatrix vervult en dat haar doen en laten beperkt is door de wet. Bovendien zie ik weer je dat je amper mijn posts heb gelezen.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:33 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat jij er niets mee kan verbaasd me gezien deze reactie dan ook helemaal niet![]()
Waar gooi ik argumenten overboord? Ik ben het niet met Wilders argumenten eens maar wel met zijn voorstel om de macht van het koningshuis in te perken waar ik zoals je al eerder had kunnen lezen als je de moeite had genomen maar daar heb ik dan wel andere argumenten voor, zo werkt het in de politiek en kunnen 2 totaal tegenovergestelde partijen best hetzelfde stemmen.
En voor 1648 was er natuurlijk helemaal niets. Spontaan *plop* waren er allemaal Nederlanders.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, nee hoor.
1648 Onafhankelijkheid van Spanje (waar we al deel van een koninkrijk waren, maar dat laten we even voor wat het is) en de Republiek.
Vervolgens maakt Napoleon van 1806 tot 1810 er het Koninkrijk Holland van. Dat is 163 jaar Republiek (1648 - 1806 + 1810 - 1815, hoewel we tussen 1810 en 1815 deel van Frankrijk (een keizerrijk, dus monarchie) waren, maar ik ben ruimhartig).
Sinds 1815 zijn we een koninkrijk. Dat is 192 jaar. We zijn dus veel langer een (deel van een) koninkrijk dan een Republiek geweest.
Ik neem dan ook de acte van Verlatinghe als beginpunt.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, nee hoor.
1648 Onafhankelijkheid van Spanje (waar we al deel van een koninkrijk waren, maar dat laten we even voor wat het is) en de Republiek.
Vervolgens maakt Napoleon van 1806 tot 1810 er het Koninkrijk Holland van. Dat is 163 jaar Republiek (1648 - 1806 + 1810 - 1815, hoewel we tussen 1810 en 1815 deel van Frankrijk (een keizerrijk, dus monarchie) waren, maar ik ben ruimhartig).
Sinds 1815 zijn we een koninkrijk. Dat is 192 jaar. We zijn dus veel langer een (deel van een) koninkrijk dan een Republiek geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |