Even afwachten hoe dat element klinkt, anders stop ik er een JB in. Zo moeilijk kan dat niet zijn met maar 1 element en 1 volumeknop.quote:Op vrijdag 28 december 2007 19:49 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Soort Jim Root Telecaster alleen dan een Strat en geen EMG
Zit hier via een Pod XT (voor gitaar) dus heel veel over het geluid kan ik je niet vertellenquote:Op vrijdag 28 december 2007 19:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Jammer van de twee single coils. Krijg je geen dun geluid daardoor?
De Squier gevallen zijn gewoon single coilsquote:Op vrijdag 28 december 2007 20:19 schreef Witchfynder het volgende:
Het element van een P-bass is een humbucker.
[ afbeelding ]
Deze althans.
Nee hoor... plectra heb je al gehadquote:Op zaterdag 29 december 2007 01:45 schreef Dribbel_ het volgende:
Nu moeten jullie kadootjes voor me kopen
Een JB heeft 4 aders en het schema gaat uit van een systeem met een tone en volumeknop... 't Is trouwens best cool om met een push/pull pot je humbucker in een single coil te laten veranderenquote:Op vrijdag 28 december 2007 19:52 schreef Cynic het volgende:
[..]
Even afwachten hoe dat element klinkt, anders stop ik er een JB in. Zo moeilijk kan dat niet zijn met maar 1 element en 1 volumeknop.
Split single coil == humbucking. Het is raar omschreven, maar het is zo. Waarom anders splitsen als je niet twee spoelen hebt?quote:Op vrijdag 28 december 2007 21:03 schreef Obscurus het volgende:
[..]
De Squier gevallen zijn gewoon single coils
" Pickups 1 Split Single-Coil Pickup "
http://www.squierguitars.(...)hp?partno=0310400506
V-vormige bas. Matzwart met chromen hardware. Bad Ass Bridge II er op of anders een tremolo. Ebony hals met reversed head. MM-element achter, DiMarzio Split P double humbucking element bij de nek, killswitch.quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:32 schreef Deansensitized het volgende:
Hoe ziet jullie ultieme gitaar eruit? Ben ik wel eens benieuwd naar. Gewoon of bas. Custom of een productie model? Het maakt niet uit, kom maar op [ afbeelding ]
Merkgebonden hoeft ook niet persè dus
Ik ga voor een matzwart met matrode lining op Dean Razorback V met EMG's.
Ehm, dus het is wel lastig?quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:58 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Een JB heeft 4 aders en het schema gaat uit van een systeem met een tone en volumeknop... 't Is trouwens best cool om met een push/pull pot je humbucker in een single coil te laten veranderen
Maakt niks uit toch? Kan je nogsteeds gewoon aansluiten hoor...quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:58 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Een JB heeft 4 aders en het schema gaat uit van een systeem met een tone en volumeknop... 't Is trouwens best cool om met een push/pull pot je humbucker in een single coil te laten veranderen [afbeelding]
quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
In een notendop: 250k is voor mietjes
Ik zou serieus antwoord geven, maar ik heb zo rijles
Ik moet die in m'n Jackson ook nog steeds vervangen, eigenlijk al vanaf het moment dat ik 'm kocht, maar ik was te lui om terug te gaan naar die winkel...quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:37 schreef Witchfynder het volgende:
[..].
Er moet sowieso betere pots in mijn plank..
Ja, maar alles moet/gaat toch over de PA?quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:29 schreef Witchfynder het volgende:
Je moet onthouden dat het doel is te weten welke stekker waarvoor en in welk gaatje moet.
Je moet dus vermelden hoeveel microfoons je hebt, wat over de PA moet etc. Een drumkit wordt ook versterkt met microfoons, dus ze zijn zeker geïnteresseerd in waar de kit uit bestaat. Als je jazzy met één tom aan komt is dat wel een verschil voor hen in vergelijking met een brute metalkit met rototoms, 4 toms en 2 basdrums.
Ze moeten kanalen reserveren voor jullie opstelling. Als je echt een rider bouwt dan kun je ook aangeven wat je stageplan is (gewoon in word maken [afbeelding]) en wat je gemict wilt hebben. Gitaar amps is standaard, maar ik wil bijv ook graag mijn bascab gemict hebben en dat is niet standaard. Bas gaat meestal over de D.I.
Ja, klopt, maar toen ik dat typte dacht ik aan dingen die direct over de PA gaan, zoals toetsen en microfoons. Maar idd.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:52 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, maar alles moet/gaat toch over de PA?
En dan weet ik genoeg, dankjewel!
Nog geen idee, de makkelijkste.quote:
Hoe zien singlecoils er dan uit? Even breed maar in één stuk dan ofzo?quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:19 schreef Witchfynder het volgende:
Het element van een P-bass is een humbucker.
[ afbeelding ]
Deze althans.
bummer!quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:06 schreef Cynic het volgende:
Tof, krijg net een mailtje dat die kerel die gitaar ineens aan iemand anders heeft verkocht...
Rotterdammers...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |