hmm, ok. nja dat gebruik ik toch niet dusquote:Op woensdag 26 december 2007 19:57 schreef timbob het volgende:
wat kan een mac nu wel wat een pc niet kan, en andersom? wat zijn de voordelen en de nadelen?
de Mac heeft geen Home knop als je tekst aan het typen ben bv.
verder is er niet echt een verschil.
Ohja!
een sneltoets om 'm uit te zetten.. dat mis ik ook op de mac.
nee niet alleen omdat zei dat zeggenquote:Op woensdag 26 december 2007 20:00 schreef SlaadjeBla het volgende:
Je staat klaar om 1400 euro uit te gaan geven omdat anderen zeggen dat een mac lekker werkt.
Apart...
moah, zoals ik al zei, ik ben geen gamer. dus daar heb ik niet echt problemen meequote:Op woensdag 26 december 2007 20:02 schreef MrDrako het volgende:
In die mac zit geen dikke videokaart, dus high end games spelen zelfs met vista/XP via bootcamp zal niet echt lekker gaan.
En het schijnt dat er ERG veel problemen zijn met de panelen, vlekken enzo.
Maar het lijkt mij ook wel een leuk ding, er zijn ook mensen die geen problemen hebben.
quote:Op woensdag 26 december 2007 19:57 schreef timbob het volgende:
wat kan een mac nu wel wat een pc niet kan, en andersom? wat zijn de voordelen en de nadelen?
verder is er niet echt een verschil.
Ohja!
een sneltoets om 'm uit te zetten.. dat mis ik ook op de mac.
Ligt er aan per model. Je hebt ook modellen met gewoon een Ati Radeon er in. Waar je toch wel redelijk wat recente games op kan spelen.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:02 schreef MrDrako het volgende:
In die mac zit geen dikke videokaart, dus high end games spelen zelfs met vista/XP via bootcamp zal niet echt lekker gaan.
Maar het lijkt mij ook wel een leuk ding, er zijn ook mensen die geen problemen hebben.
je kunt via de apple store zelf kiezen uit een aantal videokaartenquote:Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ligt er aan per model. Je hebt ook modellen met gewoon een Ati Radeon er in. Waar je toch wel redelijk wat recente games op kan spelen.
Ik zou eens een apple store/mediamarkt binnenhuppelen en er echt mee gaan werken. Of iemand in je netwerk met zo'n ding vragen of je hem een uurtje mag gebruiken.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:04 schreef stefan1187 het volgende:
[..]
nee niet alleen omdat zei dat zeggenik heb er zelf ook wel wat dingen over opgezocht
![]()
het schijnt dat 't veel lekkerder werkt dan windows. veel minder onnodige rotzooi en onnodige meldingen. en 't zit veel logischer in elkaar dan windows.
Ehh? In de iMac heb je geen keus tussen de videokaart. Je hebt drie modellen (of 4, weet ik het) waarvan het goedkoopste model een Intel GMA heeft en de daarop volgende een Ati kaart.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:12 schreef stefan1187 het volgende:
[..]
je kunt via de apple store zelf kiezen uit een aantal videokaarten
Helemaal mee eens. En in de Apple store kunnen ze je meer uitleggen.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:13 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ik zou eens een apple store/mediamarkt binnenhuppelen en er echt mee gaan werken. Of iemand in je netwerk met zo'n ding vragen of je hem een uurtje mag gebruiken.
Ik heb er verder geen verstand van, ik gebruik geen apple, maar je klonk en klinkt als een gehyped persoon die zonder kennis van zaken zich laat leiden door wat anderen er van zeggen. Dan is 1400 euro best een dure miskoop. Je kunt het beste zelf ervaren hoe het werkt en je eigen mening vormen in de apple store/mediamarkt/bij een kennis met een apple.
Klopt, ik las hetzelfde over die beeldschermen.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:02 schreef MrDrako het volgende:
Ik heb vorige week een MBP gekocht en ik heb geen last van vlekken op het scherm.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:14 schreef classpc het volgende:
[..]
Klopt, ik las hetzelfde over die beeldschermen.
Dat ze vrijwel allemaal last hadden van die vlekken in het beeldscherm en dat daar ook geen oplossing voor was.
Eén persoon die z'n mac al 3 keer ofzo had omgeruild maar telkens weer die vlekken.
Ik weet niet of dat al is opgelost. Zo niet zou ik nog even wachten met aanschaffen van zo'n ding. Of je kiest voor een mac mini met een tft van een goed merk.
Mobiele boot parade?quote:Op woensdag 26 december 2007 20:14 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik heb vorige week een MBP gekocht en ik heb geen last van vlekken op het scherm.
Oké. Het ging vooral over de niet-laptops geloof ik.quote:
Goed idee!quote:Op woensdag 26 december 2007 20:22 schreef stefan1187 het volgende:
nja misschien heb ik me ook wel een beetje laten leiden![]()
ik denk dat ik dit weekend maar eens naar een apple store of mediamarkt ga![]()
bedankt voor jullie reacties![]()
Op mijn keyboard anders wel (vorige generatie keyboard) en op het nieuwe keyboard zit ook gewoon een home knop, dusseh, je praat poep.quote:Op woensdag 26 december 2007 19:57 schreef timbob het volgende:
Nouquote:Op woensdag 26 december 2007 22:39 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Op mijn keyboard anders wel (vorige generatie keyboard) en op het nieuwe keyboard zit ook gewoon een home knop, dusseh, je praat poep.
ah, die wist ik dus nog niet. handig. Wel 2 toetsen tho.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De home toets zit onder Appeltje + Pijl naar links. De end toets onder Appeltje + Pijl naar rechts. Uitzetten kun je gewoon via de powerknop of het menu. Sneller kan echt niet.
De functie van de power knop wanneer de computer aan staat moet wel aan te passen zijn lijkt me?quote:Op woensdag 26 december 2007 22:43 schreef timbob het volgende:
[..]
ah, die wist ik dus nog niet. handig. Wel 2 toetsen tho.
en onze mac mini gaat niet uit via de powerknop, maar in de slaapstand. Met het menu kan het natuurlijk wel, maar het ging mij om het feit dat ik er nog niet achter ben gekomen hoe het zonder muis moet.
dus.
Control-Option-Command-Eject met een pro keyboard.quote:Op woensdag 26 december 2007 22:43 schreef timbob het volgende:
ah, die wist ik dus nog niet. handig. Wel 2 toetsen tho.
en onze mac mini gaat niet uit via de powerknop, maar in de slaapstand. Met het menu kan het natuurlijk wel, maar het ging mij om het feit dat ik er nog niet achter ben gekomen hoe het zonder muis moet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |