Bron FPquote:Het Noord-Koreaanse regime sluit gehandicapten op in speciale kampen waar ze in mensonterende omstandigheden moeten leven. Ook zijn er vrouwenkampen en heropvoedingskampen. Dat is de conclusie van de VN-rapporteur Vitit Muntarbhorn. Zijn onderzoek is gebaseerd op mensen die Noord-Korea zijn ontvlucht.
Pyongyang, de hoofdstad van Noord-Korea, is de bekendste stad en dient als 'modelstad' naar de buitenwereld toe. Het is daarom verboden voor gehandicapten, dwergen of geesteszieken om er te wonen. Ze worden in speciale kampen gestopt. Zo bestaan er 'dwergenkampen' van uitsluitend kleine mensen die door de politie uit hun families zijn weggehaald. Ze mogen in de kampen met elkaar trouwen, maar mogen geen kinderen krijgen.
Elk type gehandicapten heeft een eigen kamp. De mensen in de kampen worden slecht behandeld: vernedering is routine, ze worden afgerammeld en gemarteld. Naast gehandicaptenkampen zijn er ook 'vrouwenkampen': hierin bevinden zich vrouwen van politieke dissisenten en vrouwen die zwanger zijn van mannen die niet 'puur Koreaans bloed' hebben. Hierbij kun je denken aan Chinese of gemengdbloedige mannen. Ook zijn er heropvoedingskampen: hierin worden mensen gestopt die Noord-Korea probeerden te ontvluchten. Ze krijgen een verplichte heropvoedingscursus aangeboden.
De Verenigde Naties mogen van Noord-Korea niet het land in om de kampen te inspecteren. De Noord-Koreaanse grondwet verbiedt marteling, maar Muntarbhorn weet dat marteling plaatsvindt in Noord-Korea. Hij heeft de president Kim Jong-il dan ook herhaaldelijk gewezen op bepalingen in de eigen grondwet.
Rechter muis "show picture"quote:Op dinsdag 25 december 2007 10:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is een ziekenhuis hoor, kijk maar naar de Rode Kruizen.
Ja, dat zal ik niet geprobeerd hebben, natuurlijk.quote:
Guantanamo Bay is ook schandalig, maar wel van een heel andere orde dan dit.quote:Op dinsdag 25 december 2007 10:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Fijn objectieve TT ook weer van je, SeLang. Of ga je nu ook een topic openen over Guantanamo Bay?
Of denk je nu echt dat je nu een topic krijgt waarin linkse mensen dit gaan lopen verdedigen of goedpraten? Er is niemand te vinden die een voorstander is van concentratiekampen, waar mensen zonder proces worden vastgehouden.... Ummm.. Nou ja, tenzij die mensen moslim zijn en de vasthoudende macht de VS. Dan mag het natuurlijk wel.
En de civilian laborcamps in de vs dan?quote:Op dinsdag 25 december 2007 10:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Guantanamo Bay is ook schandalig, maar wel van een heel andere orde dan dit.
Daarnaast wordt er over Guantanamo al genoeg geschreven en gezegd. Je weet wel, vrije pers hier in het westen. Dat kamp zal ook wel dicht gaan na de presidentsverkiezingen.
Ja, inderdaad. In dit kamp mogen de mensen in ieder geval hun gezin bij zich hebben. En weten ze waarom ze er zitten. Het zal niet voldoen aan ons gevoel van recht, maar ze hebben tenminste iets van een proces gehad. Kunnen we van Guantanamo niet zeggen, he?quote:Op dinsdag 25 december 2007 10:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Guantanamo Bay is ook schandalig, maar wel van een heel andere orde dan dit.
Big f*cking deal. Dat helpt die mensen die er zitten geen ene mallemoer. Er is geen verschil tussen Guantanamo en dit kamp. Of welk concentratiekamp dan ook, wat dat betreft.quote:Daarnaast wordt er over Guantanamo al genoeg geschreven en gezegd. Je weet wel, vrije pers hier in het westen.
Oh, dat maakt het natuurlijk vele malen beter, he? Sluiten, en de afgelopen jaren zijn niet gebeurd. En wat gaat er gebeuren met de mensen in het kamp als het sluit? Komen die vrij? Mogen die naar huis? Waarom heb ik toch het donkerbruine vermoeden dat dat niet het geval is? Dat die mensen gewoon verspreid worden over andere kampen en kampjes in de VS zelf, waar geen vrije pers toegelaten wordt?quote:Dat kamp zal ook wel dicht gaan na de presidentsverkiezingen.
Ach, dat kamp (als het al een kamp is) van Noord Korea zal ook wel dicht gaan als er een nieuwe leider komt. Dus wat is nu eigenlijk helemaal het probleem?quote:Op dinsdag 25 december 2007 10:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat kamp zal ook wel dicht gaan na de presidentsverkiezingen.
Niet alleen daarzo, zoals ik hierboven al heb uitgelegd. Ook in 'the Land of the Free'...quote:Op dinsdag 25 december 2007 11:07 schreef Tournesol het volgende:
tgp. de 2e wereldoorlog is nog steeds gaande daarzo..
Nee,de koude oorlog........quote:Op dinsdag 25 december 2007 11:07 schreef Tournesol het volgende:
tgp. de 2e wereldoorlog is nog steeds gaande daarzo..
Maar 't was toch wilders die 't wel een tof idee vond om ook in nederland een Guantanomo bootcamp[tm] te beginnen?quote:Op dinsdag 25 december 2007 11:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
TS heeft het waanidee (zie zijn posthistorie) dat alles wat in Nederland links is, hetzelfde is als links over de hele wereld. Dus, eigenlijk, is het een waarschuwing: Stem niet links want dan krijg je concentratiekampen op de Veluwe.
quote:Op dinsdag 25 december 2007 11:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat maakt het gekrijs van de TS in zijn TT idd nog veel hypocrieter.
Is werkelijk om te KOTSEN!!quote:Op dinsdag 25 december 2007 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. In dit kamp mogen de mensen in ieder geval hun gezin bij zich hebben. En weten ze waarom ze er zitten. Het zal niet voldoen aan ons gevoel van recht, maar ze hebben tenminste iets van een proces gehad. Kunnen we van Guantanamo niet zeggen, he?
En als ik een beetje google kan ik van wilders vast ook wel een foto vinden waar-ie in een bruin hemd rondloopt. Je punt is?quote:Op dinsdag 25 december 2007 12:18 schreef JohnDope het volgende:
Jij kan het wel weer op de man spelen (moet jij bij Yildiz dan ook doen)... Maar Hillary heeft toch echt wel een mao-pakkie aan.
Goed plan.quote:Op dinsdag 25 december 2007 13:42 schreef SpecialK het volgende:
jaja mense! We moeten duitsland binnenvallen nu ze nog een wijf als president hebben!![]()
Dat heb je toch in de bijbelgordel? Concentraties mensen waar medische experimenten op uitgevoerd worden door bijvoorbeeld niet in te enten, gedachtenpolitie, strakke regels voor het gedrag en uitstoting voor afvalligen?quote:Op dinsdag 25 december 2007 11:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
TS heeft het waanidee (zie zijn posthistorie) dat alles wat in Nederland links is, hetzelfde is als links over de hele wereld. Dus, eigenlijk, is het een waarschuwing: Stem niet links want dan krijg je concentratiekampen op de Veluwe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop