abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 januari 2008 @ 14:54:06 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_56024397
spannend ET. het is op alle scholen anders hoe ze dat doen, dat wennen, dus ik ben benieuwd wanneer ze mag Is ze er al erg mee bezig?
Liam wel namelijk, die vind het allemaal erg leuk "ik ga naar school en dan ga ik leren rekenen en lezen en schrijven" zo heerlijk dat enthousiasme.
stormy waters...
sailin'
  maandag 14 januari 2008 @ 15:33:08 #177
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56025140
ET, weer een hobbel genomen...
Dutch, beterschap voor je kroost...! als ze beter zijn moeten we snel weer afspreken even.
belana, ik hoop dat het zo vaak werkt. Mij lijkt het zo moeilijk als je kind niet wil.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 14 januari 2008 @ 15:52:17 #178
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56025551
12 februari gaat Saskia wennen op school

Ze komt bij drie andere vriendinnen uit de straat en van de psz in de klas. Juf vond 't wel een uitdaging om ze met z'n vieren bij elkaar te hebben
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 14 januari 2008 @ 15:56:43 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_56025668
leuk! dat is al snel ook
stormy waters...
sailin'
  maandag 14 januari 2008 @ 20:19:41 #180
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56031976
spannend E.T.

Belana beterschap , fijn dat er plek is en jullie gevoel er ook zo bij ligt. en ja ik snap wel deredenatie.. dingen gebeuren om een reden.. het moet dan zo zijn.

Morris beterschap

Vandaag allergietest gehad ( huidtest dit keer weer, en egsprek met de allergoloog. ) andere antihistamine en een mededeling voor de gastro waar we volgende week heen gaan, om te bespreken wanneer glutenbelasting bloedtest en biopt.. Omdat zij toch vermoed gezien de groeicurves etc. manier van reageren etc. en dagboekje wat we moesten invullen, en het zo overduidelijke goed gaat ( nu we streng GV geven en zijn weer) dat ze toch vermoedenlijk coeliakie heeft.

Coeliakie (uitspraak: seuliakíe) of glutenenteropathie ook wel inheemse spruw genoemd is een aangeboren gluten-intolerantie, waarschijnlijk veroorzaakt door een immunologische reactie tegen gluten. Gluten is een eiwitbevattende stof die voorkomt in tarwe, rogge, haver, spelt, kamut en gerst.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Jubileum moderator maandag 14 januari 2008 @ 20:20:58 #181
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56032013
Wat leuk al die kindjes die naar school gaan bijna

Dutchie beterschap voor je mannetjes. Pas goed op met wondjes bij jezelf, dat zijn de plekken bij uitstek om zelf ook krentebaard te krijgen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator maandag 14 januari 2008 @ 20:22:27 #182
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56032050
Aj toch coeliakie evenstar. Dat is niet leuk! Je kan er hartstikke oud mee worden enzo, tuurlijk, maar toch is het geen leuke diagnose.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 14 januari 2008 @ 20:26:28 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56032179
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:22 schreef Lois het volgende:
Aj toch coeliakie evenstar. Dat is niet leuk! Je kan er hartstikke oud mee worden enzo, tuurlijk, maar toch is het geen leuke diagnose.
een officiele diagnose is nog niet gesteld, maar t zou haar eerder verbazen dat het neit zo is als wel.. alleen volgende week overleggen wanneer de glutenbelasting doen.
want nu we echt streng zijn kan ze echt al heel veel gewoon eten
en een stempeltje.. sja.. ik denk dat het misschien wel meer de lading dekt hoe belangrijk het is.. en je kan er gewoon oud mee worden als je goed oplet.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:45:14 #184
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_56032741
Wat bedoel je met echt streng zijn en GV, Evenstar?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:48:07 #185
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56032841
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:45 schreef livelink het volgende:
Wat bedoel je met echt streng zijn en GV, Evenstar?
sorry ingebakerde termen

GV= glutenvrij, ze krijgt ook Tarwe vrij en rogge en gerst en spelt ( ivm uitslag destijds al bloedonderzoek )
en met echt streng zijn, als in wat op de grond valt, weg gooien, bij het eten van een boterham zelf arwen niet aanraken haar niet aan laten raken, handen wassen /billendoekje voor hara aanraken, niet kusjes op de mond etc. tenzij goed gewassen e.d. koekjes gloednieuw eigentrommeltje, eigen frietenpannetje etc.
pi_56033023
Toch hartstikke lastig lijkt me dat Evenstar. Ook al ben je zelf streng, kan me voorstellen dat dat op andere plekken veel lastiger is
Wat gebeurt en nou precies als ze wel met kruimeltjes brood in aanraking komt?

Kindjes die naar school gaan
Ik ben blij dat jullie hier zijn, kunnen wij mooi afkijken hoe dat allemaal in z'n werk gaat

Met Morris lijkt het beter te gaan. Hij heeft vandaag voornamelijk droge crackers gegeten maar vanavond wilde hij alweer 'gewoon' eten. En de diarree is ook zo goed als weg
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 14 januari 2008 @ 20:56:16 #187
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_56033079
Ah duidelijk. Maar wat een gedoe zeg! Het zal voor jullie op een gegeven moment wel een 2e natuur worden, maar de buitenwereld moet dat dan ook doen en hoe ouder ze wordt, hoe meer ze met de buitenwereld in aanraking komt, natuurlijk. Maar gezien het belang zullen anderen zich er ook wel voor inspannen, hoop ik.

Belana, fijn dat je nog terecht kan bij die andere school. Ik vind het moeilijk om te begrijpen dat je zo'n omschakeling maakt op het laatste moment naar aanleiding van een 'boodschap', maar dat komt omdat ik daar ook helemaal niet voor open sta. En jij wel, en dan is het waarschijnlijk ook wel goed om er ook iets mee te doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:20:51 #188
103793 kozakken
Living the life
pi_56033744
Hier ook een telefoontje van de nieuwe juf van Jonne gehad.
Donderdag hebben we een kennismakingsgesprek en krijgen we (samen met Jonne) zijn klas, de wc's en 't speelplein te zien.
Echt... ik kan 'm er voor wakker maken. Mag ik dan NU naar de regenboogschool mama....

Ik moest wel weer erg om mezelf lachen. Afspraak voor donderdag om 12.00.
Dus ik vroeg: "ehm... waar moet ik zijn"
Juf: "Nou we lopen altijd mee dus we staan met z'n drieen wel bij elkaar op 't schoolplein"
Ik weer: "Dus ik kan u herkennen aan een rode roos in het haar"
Juf: "stil is' "Nee, maar ik heb wel een rode jas aan"

tja.... ik geloof dat ik wel weer een lekkere binnenkomer heb geplaatst.
Kozakkenman neemt ook vrij zodat we echt eventjes met z'n drietjes kunnen gaan kijken. Oma blijft lekker bij Romme.

25 maart pas officieel natuurlijk. Maar ze mogen, geloof ik, tien keer oid komen wennen. Dus we moeten maar eens gaan nadenken over 't hoe en wat.
Jonne wil zo graag. Is er zo ontzettend aan toe. M'n kleine
  maandag 14 januari 2008 @ 21:33:37 #189
24188 Belana
kloon van belana
pi_56034082
livelink, wat zeg je dat toch weer mooi. jij hebt zo'n vreselijk respect voor iedereen he? mooi vind ik dat. ik snap best dat het op sommige mensen vreemd over komt, het is je ding of niet. Ik ben helemaal geen extreem zweverig type ofzo, misschien wel vandaar dat ik er gewoon over vertel hier. voor mij is het gewoon
In ieder geval wilde ik hier geen lulkoekverhaal ophangen over waarom Liam ineens naar een andere school gaat. we hebben morgen dus de kennismaking met de directrice. Liam kan niet mee met zijn griep, dat is wel jammer, en ik ben er eigenlijk ook nog niet aan toe, maar ik wil het niet verzetten.

kozakken, Jonne ook oefenen, ja, zo gaan er hier een aantal achter elkaar weer
leuk leuk leuk!

evenstar, das minder die coeliakie, als dat zo is, maar ik ben wel blij dat ze tegenwoordig zoveel wel kan eten daar heb ik altijd wel in geloofd, dat dat beter zou worden en ik ben blij dat dat uigekomen is
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:23:51 #190
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_56043029
Ik kom hier te weinig

Fijn dat Morris weer opknapt Snoopy! Ga jij ook weer vooruit met je rug?
Belana, dat soort 'tekenen' moet je inderdaad niet negeren. Fijn dat je je goed voelt bij de Mariaschool De foto ervan is ook écht zoals een basisschool moet zijn vind ik.
Kozakken wat leuk voor Jonne dat hij al bijna naar school mag
Evenstar vervelend dat Arwen Coeliakie heeft, maar misschien ook wel 'fijn' dat je nu echt heel gericht weet waarom je zo streng moet zijn.

Hier belde de peuterspeelzaal net; Tobias mag de 29e voor het eerst komen . (en dat terwijl ze dachten dat er een wachtlijst van zeker 2 maanden zou zijn ) Ze zijn hier welkom met 2 jaar en 3 maanden en komen dan meteen 3 dagdelen! Mijn kleine boeffie al naar 'school' Nu nog even beter worden van die vervelende griep/verkoudheid, dan mag hij lekker gaan spelen, hij is er ook wel aan toe.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:25:28 #191
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56044379
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:54 schreef snoopy het volgende:

Kindjes die naar school gaan
Ik ben blij dat jullie hier zijn, kunnen wij mooi afkijken hoe dat allemaal in z'n werk gaat
Daar lees ik ook graag over mee dus blijf posten dames
Jolietje zal straks niet gaan wennen omdat ze na de grote vakantie pas naar school gaat en haar juffie gaf aan dat het bij veel kinderen dan verwarrend werkt. Ik weet niet of dat zo is maar ze zullen het wel weten. Jolie heeft het er al best vaak over. Ze is nu het oudste meisje van het groepje op de peuterspeelzaal en er is net een hele lading kleintjes in de groep gekomen. Ze is echt groot nu. Ze mag zelf naar de wc gaan en soms de juf helpen met drinken uitdelen. Daar is ze zo trots op en het is ook wel goed voor haar zelfvertrouwen denk ik. Ik vind dit trouwens echt een hele leuke leeftijd. Ze wordt echt groot vind ik met alle leuke dingen die daarbij horen maar ze is nog wel zo klein dat ze eigenlijk nog niets weet over de rest van het leven.

Snoop, fijn dat Morris weer beter is.

Ik heb nog even een vraag. Ik kan het niet zo heel goed uitleggen. Maar praten jullie kinderen ook veel met stemmetjes? Klinkt misschien gek maar Jolie is echt continu met een spel bezig. Daardoor praat ze eigenlijk altijd met een gemaakte stem ofzo. Haar echte stem hoor ik vaak alleen bij verdriet of als we iets 'serieus' bespreken. Die stem is iets meer hees en dieper. De rest van de tijd is het ja iets hoger, zangerig. Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Doen jullie kinderen dit ook? Is het gek?
pi_56045665
Morris praat tegenwoordig vaak met zo'n babystemmetje. Best irritant vind ik maar ik laat het maar. Tenzij ik hem niet versta, dan zeg ik dat hij 'gewoon' moet praten omdat ik hem anders niet versta.
Herkenbaar dus LB.
pi_56046215
Hier net een verzuchting ... wat wordt Merlijn al groot. Op dinsdagmiddag gaat hij naar het KDV. Hij trok thuis al bijna zelf zijn jas aan, daargekomen trekt hij hem zelf uit, hangt hem zelf aan de kapstok, pakt zelf zijn knuffel om te gaan slapen. Besluit om te gaan spelen en wijst de leidster op zijn mandje legt zijn knuffel weer terug en gaat spelen. Jeeh wat lijkt hij ineens groot. En wat gaat het soms vreselijk snel.

Zaterdag mocht hij voor het eerst bij de oudere peuters 2-3jaar zwemmen en ineens doet hij oefeningen die hij wel al kende ook gewoon echt goed, beentjes stilhouden in het water en oortjes pakken, zomaar ineens en een plezier dat hij erin heeft.
pi_56048108
LB & snoopy, dat (baby)stemmetjesverhaal komt me bekend voor hoor. heeft Piet heel veel gedaan en Anna nu ook. op 't kdv vinden ze 't soms maar raar maar ik doe er niet al te moeilijk over. 't hoort gewoon bij het fantasiespel dat ze spelen. Piet kon er soms niet mee ophouden en dan vond ik 't wel es vervelend.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:29:26 #195
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56048373
Ja hoor, Léon doet ook typetjes. Zo hebben we hier de baby, de dinosaurus, de leeuw, de ridder en een nog niet bekend typetje met hoog stemmetje. O ja die gebruikt hij bijv. bij poesjes.
Wat kunnen ze nu ook echt opgaan in hun spel hè? Hele scenario's worden hier gespeeld, prachtig om te zien.

Evenstar, wat vervelend weer. Aan de andere kant, als de diagnose eenmaal definitief is is er ws ook een plan om de situatie te verbeteren.
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:20 schreef Lois het volgende:
Wat leuk al die kindjes die naar school gaan bijna

Dutchie beterschap voor je mannetjes. Pas goed op met wondjes bij jezelf, dat zijn de plekken bij uitstek om zelf ook krentebaard te krijgen.
ik heb geen jeuk, ik heb geen jeuk, ik heb geen jeuk....

[ Bericht 1% gewijzigd door dutchie op 15-01-2008 19:23:03 ]
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_56050954
Amber heeft de waterpokken. Gister zaten er al een paar plekjes ophaar voorhoofd maar ik dacht dat dat van het vallen gekomen was. Ze had ook wat plekjes op haar onderbuik maar dacht dat dat misschien van de luier was. Maar nee hoor, er komen er steeds meer bij....
Net even naar de ha geweest omdat ik niet zeker was dat het de waterpokken waren.. maar ja dus..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 17:38:31 #197
24188 Belana
kloon van belana
pi_56052646
ach, de waterpokken! Ik hoop dat het meevalt vicky!

Wij zijn naar Liam's school geweest en rond geleid door de directrice. Wat een leuke, fijne school. Liam vond het zelf ook leuk. Dus meteen alle formulieren in gevuld en morgen wordt dat verwerkt en dan kan ie misschien nog een keer oefenen. het voelt goed
stormy waters...
sailin'
pi_56053884
Belana, ik heb even gauw teruggelezen. maar ik kan niet zo gauw vinden waarom jullie opeens zijn veranderd? Wel iets over "de boodschap", maar wat die nou is/was......
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:43:21 #199
24188 Belana
kloon van belana
pi_56055715
ik PM je even
stormy waters...
sailin'
pi_56055834
Was Liam toch fit genoeg om mee te gaan Belaan? Fijn dat het zo goed voelde. Echt veel beter dan die andere school?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')