abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:02:36 #201
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56056231
voor de school en psz gaande kindjes. Dikke kus voor Arwen.

Wij zijn vanochtend naar het cb geweest. Emma is 85 cm lang en weegt 10,7 kilo. Ze loopt prima langs het te verwachten lijntje daarmee. De cognitieve ontwikkeling loopt voor op haar kalenderleeftijd. Ze is een slim kind dus. Verder komt de wijkverpleegkundige langs om te kijken of ik hulp in huis kan krijgen ivm mijn depressie.

Als afsluiter kreeg Emma nog een prik. Daar heeft ze in de loop van de dag steeds meer last van gekregen,ze klaagt vooral van pijn aan haar been.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:10:36 #202
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_56056421
Goed dat je het hebt aangegeven van je depressie en fijn dat er een wvp langskomt om te kijken Liep Emma 'achter' met de prikken? Zij en Tobias zijn toch ongeveer even oud, of heb jij de prikken in een ander tijdsbestek laten geven? ik ben het even kwijt, gewoon nieuwsgierig hoor!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:33:32 #203
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56057008
Emma heeft een ander prikschema, vandaar.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:04:01 #204
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56059315
Dikke kus voor Emma!

Ik ben bezig me in te lezen over basisscholen. Ik maak er zelf een heel groot issue van. Vreselijk vind ik het, kan er wel om janken. Heb nu de keuze beperkt tot 2 maar zie alweer allerlei beren op de weg.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_56059980
lishe, geen idee waar je een school zoekt hoor en waar jullie naar zoeken, maar ik meen me te herinneren dat je in zwolle woonde, onze school heeft zaterdag de 26e open dag (meen van 10.00 tot 13.00)
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:31:22 #206
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56060077
Dankjewel voor je tip Knorretje. Jullie school zit in het centrum neem ik aan? (Eigenlijk wil ik de wijk niet uit, jeweetwel, die nieuwe enorme , ) maar het kan geen kwaad om ook andere scholen dan mijn lijstje te bekijken. (En belangrijker, wat voor onderwijs is het? Ik zit nu te twijfelen tussen dalton of faseonderwijs, de laatste heeft het meeste voorkeur nu.)
pi_56060192
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:31 schreef Lishe het volgende:
Dankjewel voor je tip Knorretje. Jullie school zit in het centrum neem ik aan? (Eigenlijk wil ik de wijk niet uit, jeweetwel, die nieuwe enorme , ) maar het kan geen kwaad om ook andere scholen dan mijn lijstje te bekijken. (En belangrijker, wat voor onderwijs is het? Ik zit nu te twijfelen tussen dalton of faseonderwijs, de laatste heeft het meeste voorkeur nu.)
vanuit jouw wijk komen er enorm veel kindjes, (wordt ook gependeld, dus als je eenmaal gewend bent hoef je evt niet meer alle dagen de wijk uit om haar op te halen) naar onze school (voor ons is het eerder uit de buurt ) Je hoeft alleen maar even de 'brug' over. En voor als je het misschien moeilijk vind om d'r hele dagen 'kwijt' te raken aan school... ze gaan de eerste jaren alleen de ochtenden, pas als ze een jaar of 7/8 zijn komen er enkele middagen bij (Vrije school Michaël.)

(edit: er zijn natuurlijk meerder leuke dingen op te noemen aan de school etc etc. Dat de kids smiddags lekker nog bij papa en mama zijn is gewoon een extra lekker en leuk voordeel)

[ Bericht 4% gewijzigd door knorretje op 15-01-2008 22:42:12 ]
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:46:23 #208
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56060470
Dankjewel Knor! ik heb de open dag in mijn agenda staan en we gaan daar ook kijken. (Ik denk nl dat een vrije school voor Luuke niet heel geschikt is, maar ik ben er wel heel nieuwsgierig naar.)
pi_56060613
Ik ga uitkijken naar een blond meisje die dag

ben wel nieuwsgierig waarom je denkt dat het niet geschikt voor Luuke is
pi_56068413
Ik word ook gek van die schoolkeuze. Ik heb nog helemaal geen zicht op wat goed zou zijn voor Emma. En we willen tzt een ander huis, het lijkt mij zo overbodig om haar nu op te geven (ja dat moet, eigenlijk ben ik al laat!) en dan straks naar een heel andere school te gaan.

Na eenwat onrustige avond en nacht was ze vanmorgen weer helemaal blij om naar het kdv te gaan. Mijn dappere
pi_56071208
Ik bedenk mij net dat ik nog wat wilde vragen. Onder de pleister op Emma haar been was het vanmorgen rood, precies bij de plakstukken. Ik dacht dat het een hypoallergene pleister was maar misschien wel niet dus. Ik krijg zelf uitslag van 'gewone' pleisters.

oja de vraag, iemand die het herkent? was het blijvend of was er na een paar jaar geen probleem meer?
pi_56071738
We hebben hier eigenlijk niet veel keus in dorp waar Merlijn naar school moet over twee jaar. Hij gaat niet naar de school die maar 200 meter verderop ligt maar naar dezelfde school als zijn neefjes. Is ook makkelijker met het oog op familie (oma en tante wonen vlakbij) in de buurt en BSO om de hoek. Voor ons ligt het vanuit het werk op weg naar huis. Het is maar 2km hiervandaan denk ik dus niet ver weg. Merlijn zou dan naar deze school gaan. Volgend jaar hoeven we hem ook pas op te geven want hier is het vanaf 3 jaar. Toch wel fijn om in een dorp te wonen.
pi_56071890
Ik herken het wel Jelief, ben zelf ook allergisch voor pleisters, wat werkt is niet te lang een pleister dragen en ik gebruik altijd die witte pleisters en nooit die plastic of roze/gewone pleisters. Merlijn krijgt eigenlijk nooit een pleister, meestal laten we het gewoon aan de lucht, is vaak toch wel beter als het niet teveel bloed.
pi_56072706
Gelukkig zijn Emma haar verwondingen zo licht dat een kusje en wat lucht voldoende zijn Geen schattige pleisters dus voor emma maar saaie;)
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:47:36 #215
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56081802
Een dikke kus voor Emma! Van pleisters weet ik niet.

Van Vrije scholen ook niet veel. Maar Knor, Luuke is een soort ongeleid projectiel. Een stuiterbal die veel ritme en structuur nodig heeft. En ik weet nog niet of ze dat op een vrije school kan vinden. Maar ik ben wel benieuwd hoe het er in dat soort onderwijs aan toe gaat en naar de sfeer op school. Ik zal ook uitkijken naar Alicia, ik neem aan dat ik haar wel herken van de foto's!
pi_56082408
Wij zijn ons ook aan het orienteren op scholen. Er zit er eentje recht tegen over ons huis, maar dat is een protestants christelijk jenaplan school. Nu vind ik dat PC niet zo erg, maar het Jena plan ben ik nog niet zo over uit...

Amber heeft behoorlijk last van de pokken. Er zit er eentje op haar schaamlipje en die is vanmorgen kapot gegaan. Ze krijst het steeds uit van de pijn. Zo zielig, ik krijg er gewoon steeds tranen van in mijn ogen.
Daarstraks had ze 38,5.
Ze is vandaag wel naar mijn vader gegaan en dat ging goed. Ze was wel heel hangerig, maar ook wel heel lief. Eten heeft ze bijna niet gedaan, drinken doet ze gelukkig goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_56082537
Wat zielig voor Amber Ik hoop dat ze er snel vanaf is.

Morris blijkt last te hebben van het norovirus. Dat schijnt te heersen op de creche.
Ik dacht even dat hij er vanaf was maar niet dus. Hij is er niet ziek van maar heeft nog steeds diarree.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_56082700
A gossie Morris.. dat norovirus is echt een rotvirus.. en het is zo besmettelijk als de pest. Eerst had Michel het, toen ik, toen mijn zusje en zwager, daarna mijn vader en toen ook nog mijn moeder, en dat in 5 dagen tijd...
Hoop dattie er snel vanaf is!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_56083927
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:47 schreef Lishe het volgende:
Een dikke kus voor Emma! Van pleisters weet ik niet.

Van Vrije scholen ook niet veel. Maar Knor, Luuke is een soort ongeleid projectiel. Een stuiterbal die veel ritme en structuur nodig heeft. En ik weet nog niet of ze dat op een vrije school kan vinden. Maar ik ben wel benieuwd hoe het er in dat soort onderwijs aan toe gaat en naar de sfeer op school. Ik zal ook uitkijken naar Alicia, ik neem aan dat ik haar wel herken van de foto's!
vrije school staat niet gelijk aan geen structuur of ritme alle dagen dezelfde opbouw en afsluiting en onderdelen die weliswaar per dag van de week kunnen verschillen maar het kent zijn vaste plekkie in de week (tenzij ze een omgekeerde dag hebben, maar zelfs dan weet alicia nog precies hoe de dag eruit zal gaan zien, omkeerdagen doen ze vanwege het weer om dan de evt wandelingen/buiten spelen/theater en kinderboederij activiteiten niet in het gedrang te laten komen of letterlijk in het water te laten vallen.

Op de open dag worden wat presentaties gegeven door de kinderen van de klassen zelf (hogere klassen) de kleuterklassen wijken iets af van dat schema die dag (tussen 10.30 - 11.00 doet 1 van de kleuterjuffies met haar klas, we hebben 3 kleuterklassen, een stukje van een mogelijke dagopening voor) en van 11.45 tot 12.15 gaat alicia met haar klasje een stukje 'toneel' (3 koningenspel) op voeren (ze is nu al nerveus en ze doen zo vaak mini optredentjes, maar zij heb het nog nooit voor vreemde ouders gedaan, haar rol is nog niet bekend, alle kinderen leren alle rollen, dus das nog even afwachten, al gok ik dat je moet zoeken naar een nerveus schaapje dan vallen de zenuwen niet zo op )
pi_56084517
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:07 schreef Jelief het volgende:
Ik bedenk mij net dat ik nog wat wilde vragen. Onder de pleister op Emma haar been was het vanmorgen rood, precies bij de plakstukken. Ik dacht dat het een hypoallergene pleister was maar misschien wel niet dus. Ik krijg zelf uitslag van 'gewone' pleisters.

oja de vraag, iemand die het herkent? was het blijvend of was er na een paar jaar geen probleem meer?
Ik heb dezelfde allergie, gaat bij mij in ieder geval niet over. Luko allergie noemen ze het geloof ik. Wordt ook genoteerd bij de verloskundige, ziekenhuisopname etc net als dat ze vragen of een medicatie allergie hebt.
pi_56151377
Is Morris al van de diarree af?
Hoe is het nu met Amber?

Met Kim gaat het goed! Ze loopt gelukkig haast niet meer zo raar scheef. De ha heeft er naar gekeken. Er schijnt een infectie voor te komen in de heup, waardoor kindjes tijdelijk scheef gaan lopen. Waarschijnlijk is dat het geweest.

Ze kan ineens veel meer woordjes zeggen en probeert ons telkens na te praten. Zo grappig soms. Dan snap je niet wat ze bedoelt .En dan zeg je, wijs maar aan. Dan pakt ze je vinger en zegt " kom maaa met mij meeeeheeee" (dat gebruikt ze heel vaak). En zo kom je er dan achter wat ze wil. Meestal dan. Sinds gisteren kent ze het woord koekie (koekje dus). Dus in de bieb gisteren keihard, mama ikke koekie! En dan steeds harder, ik had niks bij me. Toen was het huis, koekie ja?! Kom maa met mij meeee!!! Koekie ja huis! De bied medewerkers lagen compleet in een deuk.
Ik stiekem ook wel.

Nu is ze bij mijn ouders, waar ze een nachtje blijft slapen. Ze wees vanmorgen op de foto hun hondje aan. Mimie noemt ze hem. (mickey) en die geeft ze dan handkusjes. Zo schattig.
Ook leuk dat ze nu wat vaker op schoot wil en wil knuffelen en kusjes geven.

Boekjes zijn ineens niet leuk meer. muziek maken met alles wat je zie wel. En blokjes stapelen. En met de pop slepen. Die mag wel op het potje, maar Kim wil niet. Nouja, komt vanzelf wel.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:28:56 #222
103793 kozakken
Living the life
pi_56167023
Ik post hier nog maar heel eventjes, bedenk ik me opeens.
toch?
(of mag ik hier Jonnes vierde jaar ook nog gezellig buurten. Echt... cijfers zijn niet mijn sterkste kant )

Maar goed.. wat wilde ik ook alweer vertellen.
Oh ja.. schoolverhalen (Leest u eventjes mee Mss LB Voor je grote kleine Jolie )
We mochten afgelopen donderdag komen kennismaken met de juf en de klas, de wc's en het gymlokal bekijken.
Jonne kreeg een handje van de juf op 't schoolplein, schoof achter mij van verlegenheid en zo betraden we de grote grote school .
Ze hebben een eigen vleugel voor de onderbouw. Er zijn twee groepen 1 en twee groepen 2 die de vleugel delen. En op de kapstok was al een paarse ster met zijn naam geplakt en een sticker van een beer.
Vervolgens moest hij heel handig nodig naar het toilet. (Ik moet een plasje mama. Nu! ) en dat kon ook meteen uitgebreid bekeken worden. Uitleggen over welke wc voor welke groep (Pinooooooo van sesamstraat ) en handenwassen etc. etc.
Toen nog het gymlokaal bekeken. Die zit in een soort van 'toren' Helemaal rechts is kleutervleugel en bovenetage is gymzaal

En toen kreeg Jonne op het eind nog een kadootje van Juf Debby Een boekje 'en nu naar groep 1' van Dagmar Stam Dolf Verroen.
En toen wilde Jonne niet naar huis Maar eigenlijk ook wel, want het was eigenlijk ook wel veel te spannend

conclusie: hij mag overmorgen. maandag dus..
al komen wennen.
8 maandagochtenden totdat hij 4 is.
Al met al mag hij 10 dagdelen komen wennen. Dus we zien nog wel hoe we het geheel gaan opvullen. Maar dan mag hij naar de grote regenboogschool.
En tegelijkertijd wil ik nog wel heel graag naar 'mijn gewone school' mama. Want spannend is het allemaal zeker.

Ons kleine opeens alweer zo groot en zo klein.
  zondag 20 januari 2008 @ 08:14:20 #223
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56171580
jeetje, wat veel wennen voor Jonne Fijn dat ie het zo leuk vond
Hier is dat maar 3 dagdelen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56171970
Vicky, hoe gaat het nu met Amber?

En fijn dat jullie alles zo uitgebreid konden zien Kozakken! En dat hij lekker kan wennen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_56172079
Gaat gelukkig een stuk beter dan van de week. Vrijdag heb ik de huisarts gebeld omdat ze al 5 nachten niet tot weinig geslapen had en di eheeft uiteindelijk een slaapdrankje voorgeschreven. Ze heeft nu al 2 nachten goed geslapen.
Ze heeft wel last van de plekjes. Op haar hoofd zitten er aardig wat maar verder valt het gelukkgi wel mee.

Wat leuk Kozakken dat Jonne naar school gaat!! en spannend natuurlijk..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 januari 2008 @ 12:08:22 #226
24188 Belana
kloon van belana
pi_56173758
jeetje wat mogen ze veel wennen bij jullie kozakken! leuk! en fijn dat Jonne niet weg wilde, dat is positief!

Liam gaat dinsdag 1 keer wennen en dan maandag de 28e voor het echie

jeetje, helemaal een slaapdrankje voor Amber? had ze zo'n last van de jeuk? arm kind!
stormy waters...
sailin'
  zondag 20 januari 2008 @ 12:56:28 #227
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_56174932
Wat spannend het wennen op de grote scholen.
Vicky, knapt Amber nu wel een beetje op?
Kozakken wat leuk dat je het zo uitgebreid beschrijft

Tobias is dus ziek, niet echt vreemd want ik ben zelf zo'n beetje 2,5 week ziek geweest, ik vond het nog 'lang' duren voordat hij ziek werd. Het begon met 'gewoon' verschrikkelijk verkouden zijn en een beetje verhoging maar met 2 paracetamolletjes per dag ging het wel. Donderdag ging hij ineens heel erg uit zijn mond stinken, maar we hadden het idee dat hij toch wel opknapte. Vrijdagmorgen was het helemaal knudde, ik moest werken en haalde hem uit zijn bedje, maar het enige wat hij wilde was 'lapen'. Hij zat te snikken op de commode dat hij niet wilde aankleden en alleen maar wilde 'lapen'. Ik heb mijn ouders gebeld en gevraagd of ze naar ons toe wilden komen zodat hij weer terug naar zijn bedje kon. 10 minuten later stonden ze op de stoep en wilde Tobias inmiddels niet meer terug naar bed, had 5 minuten eerder moeten bellen denk ik. Toch maar wel aankleden en mijn ouders met hem naar de huisarts (ik dus naar mijn werk) Heeft hij een bacteriele infectie in de luchtwegen Nu dus een penicillinekuurtje en daar knapt hij nu mee op.
Ylana
pi_56177272
Liam ook al naar de grote school.. jeetje wat gaat dat hard zeg!

Belaan, Amber had behoorlijk wat last van de pokkies ja.. Ze ging 's avonds normale tijd naar bed maar werd rond half 12 dan weer wakker om vervolgens pas weer om een uurtje of half 6/6 uur te gaan slapen, en dat 5 nachten lang. Ze was echt hard aan het huilen en riep maar mamma auw mamma zeer. Uiteindelijk dus van de huisarts een slaapdrankje gekregen.

A gossie, Tobiasje ook al ziek. Hoop dattie snel opknapt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 januari 2008 @ 15:18:28 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_56178870
sjees vicky wat vreselijk sneu! en Tobias ook al zo ziek, arme kindjes! en arme papa's en mama's!
stormy waters...
sailin'
  zondag 20 januari 2008 @ 19:36:10 #230
103793 kozakken
Living the life
pi_56184838
Ach.. al die zieke kindjes
(en idd papa's en mama's )
Fijn dat tobias al wat opknapt van de antibiotica! En Amber ook zo'n last van de waterpokken

Ik vind 10 keer best veel ja. Maar blij dat ik er ook mee ben En ik denk dat het voor Jonne precies mooi is om zo wel te wennen, maar ook nog even niet echt echt te hoeven. Nu is die periode tot zijn verjaardag nog wel te bezien. En hij wil zoo graag. Dus dit is een prachtig mooie tussenweg.
Morgen mag hij.
(En ik ben zo erg, dat ik zelfs een fruittrommel en beker met zijn naam op 't internet besteld heb
Maar wel heel stoer met een mooie foto die PdeHoog van de zomer van Jonne gemaakt heeft )
  maandag 21 januari 2008 @ 14:39:13 #231
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56199690
Zieke kindjes bah niet leuk

Kozakken spannend hoor

Belana ik weet neit of ik het al eens gemeld had, maar fijn dat de klik met de juiste school toch gekomen is voelt goed he

wat betreft de pokjes, ik hoop dat Arwen ze voorlopig maar niet krijgt, want menthol kan ze niet tegen en een zemelen badje lijkt me in haar geval ook niet echt dat je zegt handig

bluh ben best beetje zenuwachtig loop al de hele week te piekeren en te malen wat wijs is..
Haar pijn doen willens en wetens om een diagnose.. de kans dat ze gaat weigeren weer wordt groter maar t zou ook fijn zijn juist als het voor die 2.5 grens kan.. ivm de neocate vergoeding.
Gezien dat onze grootste kans bij wiegering wordt om haar van de sonde te onthouden mocht ze gaan wiegeren waarbij bij haar simpelweg de kans 80% toe is door de achtergronden en eerdere weigeringen en de drempel naar sonde wel heel dichtbij kwam.
Anderszijds juist door een jaartje te wachten verkleint die kans het wel, maar zal ze toch een gevoelige daarvoor blijven. en wat als ze dan niet meer de neocate heeft.. dan wordt het bij wiegering wel sonde, aangezien bij sondevoeidng de neocate WEL vergoed wordt

Op zulke momenten ben ik zo boos en verdrietig.. vind ik het wel oneerlijk dat we zulke k*t keuzes moeten maken..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 21 januari 2008 @ 14:55:20 #232
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_56200074
Evenstar, ik zou dat ook een heel moeilijke beslissing vinden, kiezen tussen 2 kwaden.
Heb je al eens met je KA overlegd of zij niet willen zeggen dat je die provocatie inmiddels gedaan hebt met slecht resultaat zónder dat je daadwerkelijk provoceert? Ik weet dat ze dat niet mogen doen natuurlijk, maar vragen kan toch? (Misschien heb je dat al wel gedaan hoor) Of een kruimel van het een of ander in het bijzijn van de KA zodat je minimaal provoceert en haar ook minimaal belast? Dan hoeft de KA ook geen dingen te zeggen die niet helemaal kloppen...

Kozakken wat leuk zo'n broodtrommel, ben benieuwd hoe die eruit zien!
mijn broer kreeg met 3,5 maand zijn eerste oorontsteking en toen werden die nog doorgeprikt bij de kno-arts, toen hij 1 jaar oud was, was hij al 13 x doorgeprikt, toen heel vervelend, inmiddels is hij eroverheen gegroeid en in het bezit van een mooie weerstand. Ikzelf was vroeger bijna nooit ziek en pak nu alles mee

Tobias knapt op, hij heeft nog wel een heeeel kort lontje en niets lukt hem enzo, maar hij ziet er een stuk beter uit
Ylana
pi_56217014
Saffier, fijn dat Tobias opknapt!
Amber knapt ooksteeds meer op. De plekjes zijn goed aan het indrogen en volgens mij komt er niets meer bij. Ik vind overal korstjes

En ik ben weer ff megatrots!! Ze heeft vanmorgen al 2x!! op het potje geplast. Zonder dat ik ahar erop gezet heb!

Dikke voor Arwen. Jeetje wat moeilijk Evenstar!
En natuurlijk ook een dikke voor jou! hoe isset met je??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 22 januari 2008 @ 10:13:32 #234
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56217919
Zieke kindjes

Amber wat goed!

Wij zijn hier helaas noodgedwongen ook weer bezig met zindelijkheidstraining.
Ze is nu al een hele tijd 's nachts droog. Maar overdag houdt ze wéér alles op en als ze het dan niet meer kan houden laat ze het gaan.. Alles in één keer.. Daar is écht geen enkele luier tegen bestand. Wat resulteert in een kind wat van af haar buik tot haar enkels letterlijk zeiknat is.
Gistermiddag hebben we samen haar potje gepimpt met Ikea-stickers. Ze vind 'm nu zo mooi dat ze 'm overal mee heen sleept

EngisteravonddeedzeeenMEGA
plasophetpotje! ! !

Nadeel was dat de kleine eigenwijs absoluut geen luier om wou in bed. Nou ja, viel te proberen maar ik mag straks even een wasje draaien. Hi hi hi.

Vanmorgen ging het ook lekker.. Wilyan moest naar school en natuurlijk toen we op het punt stonden om weg te gaan begon ze te piepen dat ze een schone luier wou. Ze begon net te plassen dus snel broek uit en op het potje. Bleek dat ze had gepoept een deel naast het potje mar ook een heel klein beetje erin!
We hebben haar weer de hemel in geprezen en stiekem vond ze zichzelf geloof ik ook wel een beetje stoer.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_56218249
wat goed van Hanne

Hier ondertussen al 4 plasjes op de pot!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 22 januari 2008 @ 10:35:37 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_56218295
kozakken, hoe is het met Jonne gegaan op school?

evenstar, dankje en wat een moeilijke beslissing weer om te nemen. Ik weet echt niet wat wijsheid is. het klinkt allemaal vreselijk moeilijk, ik kan je geen raad geven hierin, alleen even een dikke

Amber op het potje, woeiii. goed he!
en Hanne ook onderweg, ik hoop dat ze het vol gaat houden Noli.

Liam is nu op school. vanmorgen hebben we hem gebracht en diep onder de indruk zat hij daar in de kring
toen we gedag gezegd hadden en nog even door het raam gluurden had hij al praatjes, dus dat komt wel goed Om 12 uur kan ik hem ophalen, mijn held
meteen nog even langs de BSO gelopen en misschien hebben ze toch maandagmiddag al een plekje voor hem, dat zou een hoop ellende schelen! dan zou hij alleen nog voor donderdagmiddag op de wachtlijst staan.
Ik hoop het vanmiddag te horen.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:05:30 #237
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56218995
kindjes die op de pot gaan plassen! Go Amber, go Hanne

Jeetje Evenstar. dit is echt een bijna niet de maken keuze. Ook hier dan maar je gevoel volgen, ook al houdt dit in dat er iets moet gebeuren wat óók niet leuk is. Veel sterkte.
Ik zou willen dat er iets was wat ik kon doen.

En Liam! naar school!! Wauw!
En hoe is het nu met jou Belaan? Ik kan me nog levendig herinneren dat de eerste schooldag van oudste ook voor mij een heel evenement was. En nu gaan we langzaam warm lopen om mijn kleine pukkie (laat 't 'm niet horen. ) naar school te brengen...
Hij is er écht aan toe, heeft er ook zin in. Zelf dacht ik er ook welklaar voor te zijn, maar nu de dag naderd moet ik toch wel ff slikken...

Mooi trouwens dat het ook goed lijkt te gaan met de BSO. Dat zou een hoop stress schelen.....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:10:11 #238
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56219108
Ik hoop het ook Belana. Ik hoop het ook.
Want zoals dit nou ging was echt niet grappig. Ze heeft wel vaker van die vlagen. Vorig jaar pasen begon ze ermee, toen was het haast net zo heftig als nu. Daarna heeft ze het nog een paar keer gedaan maar niet zo erg als toen met pasen en nu weer.
Het is ook niet dat ze pijn heeft ofzo dat ze het zo ophoudt. Vorig jaar heb ik toen ook met veel moeite een plas bij de dokter gebracht, maar die zei juist dat er geen mooiere plas was, ze zouden willen dat iedereen zulke plas had. Maar goed, daar kon het dus niet aan liggen.

Stoere schoolgangers die Liam en Jonne !
Ik ben benieuwd hoe het is gegaan. Hebben jullie ook foto's gemaakt?
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:18:04 #239
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56219296
O Liam wat leuk, naar school!
Ik ben trouwens benieuwd hoe vaak ze hier eigenlijk gaan wennen. Hoor ik nog wel.
Nog een half jaar zucht...
Nog een half jaar iedere dinsdag aanhoren dat hij niet naar het kdv wil. Hij vindt er niet veel meer aan, heeft meer uitdaging nodig. Doet rustig (ookal weet ik dat er veel leeftijdsgenootjes hem kunnen overtreffen, maar ik ben zijn moeder en ik vind het zo stoer!) een puzzel van 50 stukjes en wil meer.

Hanne en Amber, dames goed bezig!

Evenstar wederom sterkte/succes.

Wanneer kunnen kinderen groeipijn krijgen? Léon klaagde vanmorgen dat hij een zeer been had, kon er bijna niet van lopen en moest huilen. Met een minuut of 10 was het weer beter.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:20:19 #240
3011 E.T.
pi_56219359
Saskia klaagt de laatste tijd ook regelmatig over pijn in d'r knieeen..
Lijkt me dus dat dat bij Leon ook best kan.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:27:22 #241
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56221111
Bij Wilyan begon het ergens toen hij tussen de 2,5 en 3 jaar was.
Hij heeft trouwens meestal last van zijn scheenbenen maar als ik het goed begrepen heb had Michiel dat vroeger precies zo.

Zostraks weer een plas half in d'r onderbroek half in het potje.
Ze hieldt 't nu gelukkig niet zo lang op als gisteren, toen had ze een verschrikkelijk dik buikje van het ophouden.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:46:01 #242
24188 Belana
kloon van belana
pi_56221529
Nou, het was allemaal erg indrukwekkend voor Liam. Hij heeft de hele weg naar huis gehuild en thuis werd het al niet veel beter. wat een indrukken ook voor zo'n kind!
We hebben hem nu maar even naar bed gebracht.
Ik denk dus ook dat ik hem volgende week op dinsdag thuis houdt, want hij moet dan al 3 dagen de hele dag.
ach, het zal ook wel snel wennen evengoed, maar het is best heftig!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:49:44 #243
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56221646
Och wat sneu.. Het is ook niet niks voor zo'n mannetje.
Vond hij het verder op school wel leuk dan? En drie hele dagen is ook best veel ja.

Wilyan hoefde toen hij mocht wennen gelukkig alleen de ochtenden heen. Hij kon dan 's middags lekker bijkomen.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:50:50 #244
108648 cattie
lieve moeder
pi_56221671
Aaah, wat heftig voor Liam. Vond hij het nog wel een beetje leuk of was het allemaal nog net te veel?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:52:44 #245
3011 E.T.
pi_56221720
Hier is het wennen ook steeds een dagdeel.

Wel sneu dat het zó indrukwekkend was, dat ie er alleen nog maar van kon huilen
Ik hoop dat ie het verder wel leuk vond
pi_56221825
Liam al echt naar school Wat gaat het toch snel allemaal. Hopelijk is hij snel gewend
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:57:02 #247
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56221851
Een puzzel van 50 stukjes? Daar moet ik zelf niet eens aan denken, Dutchie.
Jolie heeft een tijd geleden volgens mij ook groeipiijnen gehad. Toen ze net twee jaar was en afgelopen najaar. 's Nachts werd ze toen steeds overstuur wakker en gaf aan dat ze pijn had aan haar benen ter hoogte van de knie. Onze gastouder herkende het als groeipijn.

Succes Belana. Is ook moeilijk allemaal.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:35:58 #248
24188 Belana
kloon van belana
pi_56222858
Ik denk dat hij het wel leuk vond evengoed, dat wel. Maar er wordt ineens wel veel van je verwacht als 4 jarige. ineens moet je in een kring en luisteren en allerlei dingen doen. Hij is echt moe, want al tijden slaapt ie 's middags niet meer en nu dus wel.
tja en die 3 dagen, dat zijn mijn werkdagen, dat kan niet anders. dus dan blijft ie volgende week dinsdag lekker thuis ofzo en vrijdag ook, of dan halve dagen. de juf zei al dat dat geen probleem was.
de juf zei dat het goed gegaan was, een beetje moeite met zijn mondje houden in de kring en hij heeft nogal een eigen willetje zei ze hij was op een gegeven moment opgestaan en had gezegd: "ik ga niet meer spelen!" daar moest ze wel aan gaan werken met hem zei ze. tja...
stormy waters...
sailin'
pi_56223349
Ik ga zo even bijlezen en reageren enzo, maar ik wil ff kwijt dat wij ook net, voor het eerst, een plas in het potje hadden

Nogal onverwacht, ze was er helemaal niet zo mee bezig. Maar net liep ze in blote billen door de kamer en trok ineens het potje uit de kast en ze plaste dus ook nog
Variety is the spice of life
pi_56223549
nebelung waar een mens al niet blij mee kan zijn hè!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')