abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55734266
Fijn dat ze goed is gegroeit Evenstar!

Ik vroeg me af of jullie rond de 2 jaar naar het cb moesten. Want ik zag het toevallig in het boekje staan. Zou je dan zelf een afspraak moeten maken, of krijg je dat per post?
pi_55734357
2 jaar en 4 maanden is het hier pas. En dan sturen ze een briefje met een uitnodiging.
Variety is the spice of life
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:24:35 #78
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55734506
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:49 schreef Fuente het volgende:
Fijn Evenstar Hoe groot is ze nou? En hoeveel weegt ze?
83 cm en 11 kg, tegenover feb ( daarvoor de vetmaak boost gehad dus dat geldt niet ) 10.2 kg en 74 , afgelopen 3 maand alleen is ze 5 cm gegroeid daarvan. echt fijn. je ziet haar ook ehct groeien nu. daar doe jet het toch voor, tis een hel af en toe met voeing geregel e.d. en uitgedokter in de winkel, bedrijven nabellen hoe en wat. maar o zo waard als je het verschil ziet.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:25:29 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55734534
Ik ben hier pas geweest en heb de uitnodiging gekregen nog voor ze 2 werd ( 17e geweest )
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:29:04 #80
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55734638
Trouwens even een "domme" vraag , n.a.v. schoenentopic..
Arwens voeten zijn echt niet gegroeid, ze zit nog steeds in maat 20.5 zoals ze in februari ook had ten ze haar schoentjes kreeg.. zelfs op laten meten is gewoon identiek.
ze groeit verders nl wel, zou je verwachten dat die voetjes toch ook wat meegroeien gewoon maar zo aankijken of de 21e toch even aankaarten
pi_55735114
Ik heb geen idee Evenstar. Kim heeft denk ik juist wat grote voeten. Maat 23. Of eigenlijk 22,5.
Maar je kunt het de 21e toch gewoon vragen.
pi_55738990
Merlijn heeft ook al sinds de zomer dezelfde schoenmaat en lijkt verder in zijn voeten ook niet echt gegroeid. Terwijl ik het idee had dat hij wel in de lengte is gegroeid. Ik heb gisteren gebeld naar het buro omdat ik ook nog geen afspraak had voor Merlijn. Wij kunnen pas 31 januari terecht, heb maar meteen gezegd dat ik het niet erg handig vind ivm met de zwangerschap, maar ja. Merlijn schijnt er tussendoor geschoten te zijn door de feestdagen volgens de telefoniste.
  donderdag 3 januari 2008 @ 08:22:45 #83
24188 Belana
kloon van belana
pi_55739193
evenstar, Liam heeft ook heel lang stil gestaan met zijn voeten. toe hij 1,5 was had ie maat 20/21 en toen ie 2 was nog steeds. ruim 2 was ie toen ie naar de 22 ging en toen ging het ineens harder.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 3 januari 2008 @ 08:34:31 #84
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55739260
Belana, zijn jullie al gaan kijken op die andere basisschool eigenlijk?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55739298
Wow Arwen is echt goed gegroeid Wat fijn zeg
Over de schoenenvraag: Sara zit nog steed sin maat 23. Ze begon (toen ze 1 jaar en 4 maanden was) met schoenmaat 21, en zit nu al ruim 7 maanden in 23, ook niet echt heel groot. Het kan zo zijn dat ze in ene een groeispurt maakt, Sara ging ook ineens van 21 naar 23!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55739307
Ow en wij moesten ook met 2 jaar en 3 maanden naar het CB
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 3 januari 2008 @ 09:42:07 #87
24188 Belana
kloon van belana
pi_55739911
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 08:34 schreef Sugar het volgende:
Belana, zijn jullie al gaan kijken op die andere basisschool eigenlijk?
dat gaan we dinsdag doen met zijn drieen, even kijken hoe iedereen reageert zeg maar.
als dat soort dingen dan zo moeten zijn, dan zal er gerust ook wel plek zijn

edit: en het is de Mariaschool, dat moet toch goed zijn?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:55:12 #88
103793 kozakken
Living the life
pi_55784310
Mag ik? Mag ik? Mag ik?
Ik wil gewoon heel even mooshy zijn over mijn oudste. Mijn knappe mannetje die zomaar van alles en nog wat doet en het heel gewoon vindt.

Die van koppoters nu ook buiken en benen tekent.
Die heel graag klutselt
Die me helpt in de keuken met eten koken Met zijn eigen helpschort aan
Die tekeningen van papa natekent met de tong net zo uit de mond als zijn vader
Die zonder zijwieltjes fietst! (maar nog niet echt remt )
Die soms in een vlaag van broederliefde opeens onder Rommes kinderderstoel duikt omdat er "echt een blokje van Romme is gevallen, mama"
Die samen zo hand en hand met me naar de bieleteek loopt en stralend onderhandelt over twee -nee drie- nee vier- boekjes, mama
Die de orders doorgeeft voor "een groene appel zonder schilletjes en grote pitjes en in vier stukjes mama". Of soms 'een groene appel met schil en de grote pitten eruit en dan aan een stuk mama"
Mijn mannetje die zelf al computert en het liefste dan tekent met Tuxpaint!!
(verkapte hint trouwens. Geweldig programma. Downloaden en ook de stamps downloaden. Staat onder afhalen )

pi_55785052
Zo, Randy is 3 jaar! Tijd voor een update!
De 28e is hij weer APK-goedgekeurd bij het CB, hij is 14,6 kilo en 95 cm lang. Klein dus, maar dat zijn we zelf ook. Verder deed hij alles prima, alleen fietsen (op een driewieler) bleef een vraagteken omdat hij nog geen goede had, die kreeg hij 2 dagen later pas! En dat gaat goed overigens.
De 30 hebben wij zijn verjaardag gevierd omdat dan toch iedereen vrij was en niemand in de rij voor de oliebollenkraam hoefde te staan! Hij vond het toch wel wat eng om jarig te zijn, want toen ik hem ophaalde, riep hij dat hij niet jarig was en dat hij van Sinterklaas al kadootjes had gehad! Totdat zijn zusje haar kadootje voor hem maar uit begon te pakken, dat werd hem toch ook ff te gortig! Hij is weer schromelijk verwend natuurlijk en het mooiste kado vond hij toch wel zijn 'grote-jongens-bed' die hij van mijn ouders kreeg! Beretrots is hij er op, wil 10 keer per dag er 'even naar kijken' en slaapt er vanaf dag 1 zonder problemen op. Tot mijn stomme verbazing komt hij er ook niet zonder toestemming vanaf, maar dat zal nog wel veranderen!
Verder is hij steeds liever voor Tinka (is sowieso met de juiste methodes beter te gebruiken) en hij is toch wel erg nieuwsgierig naar de baby in mijn buik! Dat levert erg leuke opmerkingen en vragen op, waar je elke keer maar weer een 'handig' antwoord op moet vinden, maar dat lukt tot nu toe prima.
"Kan jouw buik ook open mama?" Eh, nee schat, hoezo? "Hoe moet de baby er dan uit?" Die halen ze er in het ziekenhuis uit. Meneer is tevreden en probleem opgelost!
Ik moet naar de verloskundige (= babydokter!). "Komt de baby er dan ook uit?" Nee, die is nog maar zo groot en zulke kleine kleertjes hebben wij niet he? "Nee, dat is niet handig dan, he mama?"
Hij wisselt nog wel eens of hij een broertje of zusje wil. Vandaag in bad had hij bedacht dat het maar een zusje moest worden want: "dan ben ik weer de grote broer"!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 06:36:05 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_55789715
kozakken, dat klinkt heerlijk!

mammietje, nog van harte met randy! 3 jaar alweer
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:19:37 #91
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55790098
Kozakken, wat een leuke samenvatting van Jonnes leventje. Ik krijg er echt helemaal een beeld bij en geniet even lekker met je mee.

En Randy ook al weer 3 jaar. Fijn dat het met hem allemaal ook zo lekker gaat en dat het tussen hem en Tinka zo goed loopt. Bij mij hebben de kinderen ook wel eens gevraagd hoe ze uit mijn buik zijn gekomen. Ik heb dan naar waarheid geantwoord dat de dokter mijn buik open heeft gemaakt en ze eruit heeft gehaald. Dat het ook anders kan horen ze later wel eens (struisvogelpolitiek).

Katja heeft als theorie trouwens dat ze allebei tegelijkertijd in mijn buik hebben gezeten, maar dat zij vooraan zat en daarom 2 jaartjes eerder eruit mocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 05-01-2008 11:45:07 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 11:41:17 #92
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55790923
Kozakken echt een vent om trots op te zijn!

Geflicieerd nog met Randy mammietje, fijn dat het zo goed met hem gaat!

katja
  zaterdag 5 januari 2008 @ 12:46:01 #93
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55791950
Arwen neemt de terrible 2 wel heul letterlijk,
Haar favoriete bezigheid, mama en papa uitdagen
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:24:28 #94
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_55809125
Kozakken, wat vertel je dat heerlijk over je knappe zoon!
Mammietje, gefeliciteerd met Randy's derde verjaardag!

Ik weet niet hoe ik me voel.
Mijn kleine grote vent (Aiken 2,5 j) gaat maandag voor het eerst naar de kleuterschool.
En hij is nog zooooooo klein.

Hij heeft nog nooit uit een brooddoos gegeten, hoe gaat hij 's middags weten hoe dat gaat?
Hij speelt alleen graag met auto's, maar in de klas moeten ze toch andere activiteiten doen.
Op die grote speelplaats lopen zoveeeeel kinderen rond, wie gaat mijn patatje dan in het oog houden.
Gaat hij daar wel vriendjes maken?
Zal de juf wel heeeeeeeeeeel lief zijn tegen hem.
Zullen ze hem regelmatig op het potje zetten? want hij zegt het al wel, maar toch niet tegen vreemden.
Geen middagdut meer, dat gaat nooit goedkomen.
Oooooooo....
Mag ik mee en de hele dag blijven?

Ik wou dat ze hier ook pas later naar school gingen zoals in Nederland. Ik heb nog geen tijd gehad om eraan te wennen.
pi_55810823
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 10:19 schreef livelink het volgende:
En Randy ook al weer 3 jaar. Fijn dat het met hem allemaal ook zo lekker gaat en dat het tussen hem en Tinka zo goed loopt. Bij mij hebben de kinderen ook wel eens gevraagd hoe ze uit mijn buik zijn gekomen. Ik heb dan naar waarheid geantwoord dat de dokter mijn buik open heeft gemaakt en ze eruit heeft gehaald. Dat het ook anders kan horen ze later wel eens (struisvogelpolitiek).

Katja heeft als theorie trouwens dat ze allebei tegelijkertijd in mijn buik hebben gezeten, maar dat zij vooraan zat en daarom 2 jaartjes eerder eruit mocht.
Hahaha, feitelijk heeft Katja gelijk toch? (Op een stukkie van papa na dan?! )
Ik maak het niet moeilijker dan dat hij vraagt, maar wil wel eerlijk zijn. Dus geef ik antwoord op zijn vragen. Heb ook al bedacht dat ALS hij vraagt hoe ze het er dan in het ziekenhuis eruit halen dat ik hem dan vertel dat mama's daar een speciaal gaatje voor hebben die net als een elastiekje werkt en dat de baby daar dan doorheen kan.
Heb vandaag trouwens een enorm lief (neutraal) pakje weten te bemachtigen als eerste kleding als de baby er is. Ik laat het verheugd aan papa zien waar Randy bij is en Randy ligt helemaal in een deuk... "Daar past de baby toch nog helemaal niet in, daar is ie nog veel te klein voor!!!"

Getver Libel... ik benijd je niet. 2,5 jaar en dan al hele dagen naar school?! Is het dan ook al verplicht?!
pi_55811809
libel, ik vind 't ook wel erg jong. en ze kunnen er dus niet even slapen 's middags? ongelooflijk eigenlijk! is 't verplicht? oh ik zie dat mammietje dat ook al vraagt. maar goed, ik denk dat als alle kinderen daar al met 2,5 beginnen ze op school vast wel in staat zijn om die kleintjes goed op te vangen en te leren hoe die dingen als brood eten 's middags gaan enzo. veel succes voor je kleine menneke en ook voor jouzelf!

mammietje, gefeliciteerd nog met randy! 3 jaar alweer!

mooie collage kozakken!

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 05-01-2008 23:39:26 ]
  zaterdag 5 januari 2008 @ 23:35:10 #97
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55811867
Ja, Katja heeft ook wel gelijk. Ik heb ook nog wel gezegd dat ze inderdaad als eitjes samen in mijn 'buik' hebben gezeten, maar toen haakte ze enorm af

Libel, ik voel zo met je mee. Ik had diezelfde angsten en vragen met Job toen die 4 was. Toen hij 2,5 was was hij nog zo'n baby. Is het verplicht of mag je hem ook af en toe lekker thuishouden?

Oh, ik zie nu dat ik een ontzettende spuit elf ben met mijn verplichtvraag. Het is ook voor ons zo onvoorstelbaar, blijkt maar weer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_55813048
Gelijk heeft ze... als ze mij een ei noemen, haak ik ook af
  zondag 6 januari 2008 @ 12:19:20 #99
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_55819784
Nee, er is pas leerplicht vanaf 6 jaar, maar aangezien wij allebei voltijds werken en het wel aan te raden is dat kinderen naar de kleuterschool gaan, hebben we niet zoveel keus.
Hij is ook al 2 jaar naar het kdv geweest dus hij is het wel gewoon van hele dagen van huis weg te zijn, maar de kleuterschool is toch net iets anders.
Op het kdv is het toch allemaal wat beschermder. Daar wisten we ook van bijna elke minuut van de dag wat hij gedaan had
Nu zal ik niet veel meer weten over zijn daagjes.
Ach ja, hij (en ik ) zal het wel redden. Er zijn zoveel kinderen hem voorgegaan en er zullen er nog zoveel volgen. Het is gewoon zo'n raar gevoel, mijn kleine mannetje op die grote speelplaats.
En de juffen zullen het inderdaad wel gewoon zijn, maar toch, maar toch, ...

Nog ff genieten van een dagje rust en straks onze jongste zijn eerste verjaardag vieren. Hij wordt dinsdag 1 jaar!
  maandag 7 januari 2008 @ 09:23:25 #100
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55840783
Ben benieuwd hoe het gegaan is.

Hier vanochtend de eerste keer psz, om 10:15 mag ik ze ophalen,
ik vind het doooooood eng
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: