Nebelung, wat leuk

Och die Liam...

Zal ik dan nog maar even Jonnes eerste schooldag vermelden?

Jonne vond het ge-wel-dig!!
's morgens werd hij wakker en toen riep hij meteen: vandaag mag ik naar...... (tromgeroffel door handen beetje in de lucht te houden..) SCHOOL!!!!!!

Kleren aan en ik mocht zelf een beetje gel in zijn haar doen. (Wat hij dus al vanaf zijn geboorte niet wil. Eigenwijze purk. De scenes die we al eens gehad hebben om dat Balkenendekoppie een beetje te hippen.

)
Maar goed. Gel in de haren want dan was hij stoerrrrrr... "Nu ben ik de stoerste jongen van de hele klas he mama." ik: 'ja lieverd'

Boven klonk het al: "En nu naar meneden mama, want ik moet nog een fruittrommel en een beker. Met druifjes en een mandarijn en ranja graag"
Alles in een tas geworpen en toen kwam oma om even bij Romme te blijven. Voor de broodnodige aandacht voor de oudste. (Waarop mijn schattige oudste vervolgens opmerkte: 'maar Romme mag wel mee in de ringsling hoor mama

)
Jas aan: en klaar!
![]()
Goed... op naar school!
En toen kreeg ik een kouderig handje in de mijne geschoven en was het toch wel een beetje spannend.

Jas uitdoen, ophangen en tas uitpakken. Heel onhandig de fruitdoos en de beker vastpakken en dan toch wat aarzelend liepen we naar zijn klas.
De juf groette vriendelijk en wees Jonne op de twee kasten met spelletjes waar hij er een uit mocht pakken om te gaan maken.

![]()
En toen was ik hem al kwijt

HIj was al druk aan het spelen terwijl ik er niets van begreep. Maar gelukkig het meisje naast hem wel en die wilde het ook met alle liefde uitleggen.

En toen kon mama gaan

Ik kreeg nog een kus en heb hem maar lekker gelaten

M'n eigen
![]()
En bij het ophalen sjouwde hij met zijn tas in de hand zo sloffend het speelplein op. Hij bleef maar zoeken totdat hij me gevonden had
Ik heb de juf nog maar even snel wat uitgehoord omdat mijn zoon niet altijd even praats is wanneer ik dat graag zou willen

Hij had heel leuk gespeeld, was zelfs al vrij aan het praten geweest in de kring (over zijn opa's en oma's natuurlijk

) en had ook al een werkje gemaakt.
Mijn stoere bink.
En 's middags mocht hij alweer naar de peuterspeelzaal. Maar in plaats van het instortingsgevaar waar ik me op bedacht had, kreeg ik een hyperactief mannetje zo tegen kwart over drie weer mee naar huis!

Jonne wordt groot