abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 december 2007 @ 19:04:14 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_55517073
quote:
Op maandag 24 december 2007 18:55 schreef fransbreda het volgende:
Nee, best boeiend eigenlijk wat ik zonet heb gelezen.
Vind ik ook.
Welk getal staat gelijk aan FOK!, ts?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_55517101
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:03 schreef djexplo het volgende:
Clone Alert! .., Zijn voorbeelden (1e post) zijn gewoon terletterlijk overgenomen, dinsdag geel
Doe het origineel eens dan
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  maandag 24 december 2007 @ 19:11:27 #13
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_55517290
Is niet raar, wel bijzonder.

Wat ik ervan denk te weten: je hersenen gebruiken een ander gebied dan gebruikelijk om sommetjes te maken. Vandaar de kleuren ipv gebruikelijke technieken om decimaal te tellen. Heb je het alleen met getallen?

Het zal mi. toch aangeleerd zijn als dit allleen gebeurt bij het decimale stelsel, en niet bij hex of binair. Decimaal tellen is niet aangeboren, zeg maar.

Geloof ook dat dit tot een soort van autisme wordt gerekend.

Ik heb het ook -maar minder specifiek- met cijfers. Bijvoorbeeld namen of begrippen, en dus ook cijfers, worden bij mij ook ´gevormd´ of gevisualiseerd. Terwijl ik nauwelijks een gezicht kan onthouden. Kom ik een bekende tegen in een niet-gebruikelijke setting, herken ik hem / haar vaak gewoon niet.

-edit-

Als dit een een ´grapje´ blijkt van TS dan
Gone.... :')
pi_55517393
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:11 schreef Flatline____ het volgende:

Ik heb het ook -maar minder specifiek- met cijfers. Bijvoorbeeld namen of begrippen, en dus ook cijfers, worden bij mij ook ´gevormd´ of gevisualiseerd. Terwijl ik nauwelijks een gezicht kan onthouden. Kom ik een bekende tegen in een niet-gebruikelijke setting, herken ik hem / haar vaak gewoon niet.
Dat visuele heb ik ook wel, ook met namen, straten enzovoorts. Of dat als je ergens heen moet, je de weg voor je geestesoog "rijdt" en hem weet.

Of bedoel je dat niet?
  maandag 24 december 2007 @ 19:22:17 #15
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_55517625
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:14 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Dat visuele heb ik ook wel, ook met namen, straten enzovoorts. Of dat als je ergens heen moet, je de weg voor je geestesoog "rijdt" en hem weet.

Of bedoel je dat niet?
Ja, idd, dat ken ik ook. Maar dat heeft al het logo ´imagineren´ gekregen.

Louis van Gaal (...) leert voetballers in z´n team om de wedstrijd vooraf te imagineren. De spelers kunnen zich zo beter voorbereiden.

Ik bedoel eig. iets anders. Ik associeer bijvoorbeeld situaties, gedachten en mensen met een soort van abstracte vormen, die op zich niets zeggen.
Gone.... :')
pi_55517676
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:22 schreef Flatline____ het volgende:

[..]

Ik bedoel eig. iets anders. Ik associeer bijvoorbeeld situaties, gedachten en mensen met een soort van abstracte vormen, die op zich niets zeggen.
Ah zo. Nee dat heb ik dan weer niet
pi_55517679
Interessant... Heel veel komt exact overeen met wat ik heb (het verschijnsel dan, mijn kleuren zijn anders. Woensdag is bijvoorbeeld felgroen. Ik heb de link naar het boek gelezen maar veel dingen komen niet overeen:
quote:
'I was born on 31 January 1979 - a Wednesday. I know it was a Wednesday, because the date is blue in my mind and Wednesdays are always blue, like the number nine or the sound of loud voices arguing.' Like the character Hoffman portrayed, he can perform extraordinary maths in his head, sees numbers as shapes, colours, textures and motions, and can learn to speak a language fluently from scratch in three days. He also has a compulsive need for order and routine. He eats exactly 45 grams of porridge for breakfast and cannot leave the house without counting the number of items of clothing he's wearing. If he gets stressed or unhappy he closes his eyes and counts. But in some ways Daniel is not all like the Rain Man. He is virtually unique amongst people who have severe autisitic disorders in being capable of living a fully-functioning, independent life. It is this incredible self-awareness and ability to communicate what it feels like to live in a totally extraordinary way that makes BORN ON A BLUE DAY so powerful.
Mijn rekenkunsten zijn niet zo speciaal.. Ik kan kleine getallen relatief snel met elkaar vermenigvuldigen (zoals 24x49 in 3 seconden bijvoorbeeld) maar over grotere getallen doe ik langer. Als je nu bijvoorbeeld zou vragen hoeveel 63^11 is dan begint dat beeld te vervormen en heb ik het pas over een langere tijd. Ik ben er ook niet bewust mee bezig. Het beeld vormt zich gewoon in een achterhoekje van mijn gedachten en dat kan ik oproepen wanneer ik maar wil terwijl het nog aan het vormen is. Ook kan ik absoluut geen taal in 3 dagen leren.
quote:
Vind ik ook.
Welk getal staat gelijk aan FOK!, ts?
FOK! is 87. Fuck! is 877.

Bedankt voor de reacties. Heeft iemand dat boek trouwens gelezen?
pi_55517844
quote:
Mijn rekenkunsten zijn niet zo speciaal.. Ik kan kleine getallen relatief snel met elkaar vermenigvuldigen (zoals 24x49 in 3 seconden bijvoorbeeld)
Ehh dude dat kan iedereen binnen 3 sec ..., 24 x 49 is gelijk aan 24 x 50 - 24, wat weer gelijk is aan 2400 / 2 - 24 ....

En 63^11 t'ja elke nerd ziet dat gewoon als (2^6-1)^11 -> +- 2^66 -> is gelijk aan +- 64 * 1000^6

[ Bericht 6% gewijzigd door djexplo op 24-12-2007 19:41:17 ]
It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
  maandag 24 december 2007 @ 19:31:59 #19
51748 H4ze
wait...what?
pi_55517939
Ik geloof dat ik hier ooit een docu over heb gezien. Ik heb alleen geen idee meer hoe deze heette.

Anyway, ik zou 't eerder als een gave dan als een last beschouwen. Je hebt dit altijd al gehad, je kan ermee omgaan en je functioneert verder goed (toch?). Dat 'normale' mensen dit niet hebben maakt natuurlijk geen ruk uit.

*BURP*
pi_55518090
quote:
Ehh dude dat kan iedereen binnen 3 sec ..., 24 x 49 is gelijk aan 24 x 50 - 24, wat weer gelijk is aan 2400 / 2 - 24
Ik snap dus niet wat hier staat.
quote:
en je functioneert verder goed (toch?)
Ik heb er eigenlijk veel last van en ik heb niet het idee dat ik goed functioneer. Op de basisschool maakte ik ook altijd dictee naar kleur. Als ik een woord geschreven had zag ik aan de kleur of het goed, fout of twijfelachtig was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')