Vind ik ook.quote:Op maandag 24 december 2007 18:55 schreef fransbreda het volgende:
Nee, best boeiend eigenlijk wat ik zonet heb gelezen.

Doe het origineel eens danquote:Op maandag 24 december 2007 19:03 schreef djexplo het volgende:
Clone Alert! .., Zijn voorbeelden (1e post) zijn gewoon terletterlijk overgenomen, dinsdag geel

Dat visuele heb ik ook wel, ook met namen, straten enzovoorts. Of dat als je ergens heen moet, je de weg voor je geestesoog "rijdt" en hem weet.quote:Op maandag 24 december 2007 19:11 schreef Flatline____ het volgende:
Ik heb het ook -maar minder specifiek- met cijfers. Bijvoorbeeld namen of begrippen, en dus ook cijfers, worden bij mij ook ´gevormd´ of gevisualiseerd. Terwijl ik nauwelijks een gezicht kan onthouden. Kom ik een bekende tegen in een niet-gebruikelijke setting, herken ik hem / haar vaak gewoon niet.

Ja, idd, dat ken ik ook. Maar dat heeft al het logo ´imagineren´ gekregen.quote:Op maandag 24 december 2007 19:14 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Dat visuele heb ik ook wel, ook met namen, straten enzovoorts. Of dat als je ergens heen moet, je de weg voor je geestesoog "rijdt" en hem weet.
Of bedoel je dat niet?

Ah zo. Nee dat heb ik dan weer nietquote:Op maandag 24 december 2007 19:22 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Ik bedoel eig. iets anders. Ik associeer bijvoorbeeld situaties, gedachten en mensen met een soort van abstracte vormen, die op zich niets zeggen.

Mijn rekenkunsten zijn niet zo speciaal.. Ik kan kleine getallen relatief snel met elkaar vermenigvuldigen (zoals 24x49 in 3 seconden bijvoorbeeld) maar over grotere getallen doe ik langer. Als je nu bijvoorbeeld zou vragen hoeveel 63^11 is dan begint dat beeld te vervormen en heb ik het pas over een langere tijd. Ik ben er ook niet bewust mee bezig. Het beeld vormt zich gewoon in een achterhoekje van mijn gedachten en dat kan ik oproepen wanneer ik maar wil terwijl het nog aan het vormen is. Ook kan ik absoluut geen taal in 3 dagen leren.quote:'I was born on 31 January 1979 - a Wednesday. I know it was a Wednesday, because the date is blue in my mind and Wednesdays are always blue, like the number nine or the sound of loud voices arguing.' Like the character Hoffman portrayed, he can perform extraordinary maths in his head, sees numbers as shapes, colours, textures and motions, and can learn to speak a language fluently from scratch in three days. He also has a compulsive need for order and routine. He eats exactly 45 grams of porridge for breakfast and cannot leave the house without counting the number of items of clothing he's wearing. If he gets stressed or unhappy he closes his eyes and counts. But in some ways Daniel is not all like the Rain Man. He is virtually unique amongst people who have severe autisitic disorders in being capable of living a fully-functioning, independent life. It is this incredible self-awareness and ability to communicate what it feels like to live in a totally extraordinary way that makes BORN ON A BLUE DAY so powerful.
FOK! is 87. Fuck! is 877.quote:Vind ik ook.
Welk getal staat gelijk aan FOK!, ts?

Ehh dude dat kan iedereen binnen 3 sec ..., 24 x 49 is gelijk aan 24 x 50 - 24, wat weer gelijk is aan 2400 / 2 - 24quote:Mijn rekenkunsten zijn niet zo speciaal.. Ik kan kleine getallen relatief snel met elkaar vermenigvuldigen (zoals 24x49 in 3 seconden bijvoorbeeld)

Ik snap dus niet wat hier staat.quote:Ehh dude dat kan iedereen binnen 3 sec ..., 24 x 49 is gelijk aan 24 x 50 - 24, wat weer gelijk is aan 2400 / 2 - 24
Ik heb er eigenlijk veel last van en ik heb niet het idee dat ik goed functioneer. Op de basisschool maakte ik ook altijd dictee naar kleur. Als ik een woord geschreven had zag ik aan de kleur of het goed, fout of twijfelachtig was.quote:en je functioneert verder goed (toch?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |