abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55511102
quote:
Op maandag 24 december 2007 12:15 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Nee, want het waren ook geen zombies. Het waren mensen die leden aan het puntjepuntjepuntje virus. (hoe heette het ook alweer?)
KV.

Jezus. Moeilijk he, opletten.
Live the love that I have for you
pi_55511142
quote:
Op maandag 24 december 2007 12:12 schreef SunChaser het volgende:
In t boek schijnen t vampieren te zijn
Ze hebben daar wel wat meer van weg ja, dan van zombies.
pi_55511148
quote:
Op maandag 24 december 2007 12:09 schreef Viking84 het volgende:
Waren het eigenlijk wel zombies?

1) dat wordt nergens gezegd in de film.
2) ze zagen er beslist niet als zombies uit (voor vb van echte zombies zie clip van Thriller van Michael Jackson en Dawn of the Dead).

Volgens mij kunnen zombies alleen sterven aan een schot door het hoofd en deze 'zombies' werden lukraak neergeknald.
De 'doodgeschoten' zombies zie je later nooit meer terug toch?
In Dawn of the Dead worden de zombies wel eens neergeschoten waarna ze later pas weer opstaan, behalve als ze in het hoofd zijn geschoten. Denk maar aan die zombie in die fontein van het winkelcentrum.
  maandag 24 december 2007 @ 12:29:27 #54
181454 PinPine
Have to return some videotapes
pi_55511411
Begin was cool en het einde was bagger.

Heb me wel kapot gelachen om de scene waar hij ze hond achterna gaat en dan de zombie in een kringetje zag staan, je kan daar zoveel bij verzinnen wat ze daar aan hte doen zijn: aftrekke in een cirkel, break dancen, nintendo wii spelen. Verder zouden de olympische spelen zeker een andere dimension kirjgen door al die acrobatische truckjes die de zombies/vampieren uithalen.

Maar goed, het is altijd leuk en makkelijk om een film goed de grond in te boren! De film heeft me best goed vermaakt
God Dammit Loch Ness Monster, I ain't gonna give you no tree fiddy!
pi_55511436
quote:
Op maandag 24 december 2007 12:16 schreef ConanTroutman het volgende:

[..]

KV.

Jezus. Moeilijk he, opletten.
Het is welgeteld één keer gezegd in de film. Maar goed, het Krippen Virus dus.
pi_55511643
Idee van de film vond ik prima. Ik was na het zien van de reclame erg benieuwd wat er voor film achter zou zitten. Helaas liep ik 2u later jankend de bios uit, en dat was niet omdat ie zo treurig was

Het begin was leuk. Loopt ie daar een beetje alleen rond, af en toe zie je wat er aan vooraf is gegaan. Zodra ik de eerste zombies zag, had ik echter alweer zin om naar huis te gaan. Hollywood . Nouja, ze hadden er misschien nog wat leuks van kunnen maken. Daar leek het in het begin ook nog op. Hij probeerde een geneesmiddel uit te vinden. Op het moment, dat die zombies ineens toch slim bleken, had ik er nog minder zin in, en toen Robert niet eens de enige overlevende bleek, had ik het al helemaal gehad met deze kutfilm!
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_55511759
quote:
Op maandag 24 december 2007 12:01 schreef DarkManta het volgende:
Zelfmoord proberen te plegen door opgevreten te worden dat wil toch iedereen, ipv de snelle pijnloze manier, een oldfashion kogel door je kop. En dan ook nog op het laatste moment gered worden door een vrouw.
mét kind! het ultieme moedergevoel !
die staande poppen overal snapte ik niet. zou Neville ze daar neergezet en aangekleed hebben?
  maandag 24 december 2007 @ 12:47:06 #58
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_55511826
Trouwens in welke auto rijden dat wicht en dat menneke naar Vermont? Hij lijkt verdacht veel op de auto waar Neville in rijdt als hij op jacht gaat. En de auto waarmee Anne Neville redde had grote UV-lampen en een rozenkrans aan de binnenspiegel en de auto in Vermont heeft dat niet.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_55512331
quote:
Op maandag 24 december 2007 12:29 schreef PinPine het volgende:
Begin was cool en het einde was bagger.

Heb me wel kapot gelachen om de scene waar hij ze hond achterna gaat en dan de zombie in een kringetje zag staan, je kan daar zoveel bij verzinnen wat ze daar aan hte doen zijn: aftrekke in een cirkel, break dancen, nintendo wii spelen. Verder zouden de olympische spelen zeker een andere dimension kirjgen door al die acrobatische truckjes die de zombies/vampieren uithalen.

Maar goed, het is altijd leuk en makkelijk om een film goed de grond in te boren! De film heeft me best goed vermaakt
pi_55512373
dat kind had geen tekst zeker?,zit ik me nu af te vragen
  Redactie Frontpage maandag 24 december 2007 @ 13:21:53 #61
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_55512599
Snap niet dat Smith elke dag een DVD ging huren maar alleen maar Shrek keek.

Vond het wel geinig dat er een poster hing van Superman vs Batman.
pi_55512640
ja! die combinatie zag er best vet uit!
  maandag 24 december 2007 @ 19:59:20 #63
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_55518901
Wat ik niet begrijp is waarom hij z'n hond niet vastgebonden heeft zoals die vrouwelijke zombie, om dat anti-virus op te testen want dat werkte namelijk wel bij die rat..
pi_55518965
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:59 schreef dikkedoelie het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom hij z'n hond niet vastgebonden heeft zoals die vrouwelijke zombie, om dat anti-virus op te testen want dat werkte namelijk wel bij die rat..
Ohja, dat vond ik inderdaad ook wel wat vaag. Hij wist immers dat die hond wel besmet moest zijn.
pi_55521925
Ben net terug uit de bios en vond het een erg vermakelijke film

Door alle reacties hier had ik een ontzettend kut einde verwacht, maar die viel gelukkig 100% mee.
Een happy-end had imho zó veel afbreuk gedaan aan de film dat ik blij was dat hij die granaat in z'n hand hield.

Ik ben het er wel mee eens dat het verhaal wat beter uitgewerkt had kunnen worden, maar ze moeten natuurlijk ook wat overhouden voor I Am Legend 2
pi_55522382
quote:
Op maandag 24 december 2007 21:58 schreef Symer het volgende:
Ben net terug uit de bios en vond het een erg vermakelijke film

Door alle reacties hier had ik een ontzettend kut einde verwacht, maar die viel gelukkig 100% mee.
Een happy-end had imho zó veel afbreuk gedaan aan de film dat ik blij was dat hij die granaat in z'n hand hield.

Ik ben het er wel mee eens dat het verhaal wat beter uitgewerkt had kunnen worden, maar ze moeten natuurlijk ook wat overhouden voor I Am Legend 2
Het ís toch een happy end? De mensheid overleeft immers Typisch Hollywood.
pi_55523153
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:18 schreef daReaper het volgende:

[..]

Het ís toch een happy end? De mensheid overleeft immers Typisch Hollywood.
De film draaide wmb in de eerste plaats om Robert Neville. Bovendien zag ik reacties in dit topic van mensen die de film beter hadden gevonden als hij het overleefd had.

Vergeleken met het einde van het boek is dit einde misschien 'typisch Hollywood', maar ik heb het boek niet gelezen dus kan ik er wel mee leven.

Als ik me trouwens probeer voor te stellen hoe de film was geweest als Neville de hele film lang probeert een vaccin te vinden en dan uiteindelijk daarin faalt, zelfmoord pleegt én dat uiteindelijk de hele mensheid uitgeroeid wordt... Kan niet echt zeggen dat ik daar warm van wordt.
pi_55523177
nah, dat zou echt een anti-climax zijn. een emo-scriptschrijver kan het bedacht hebben.emo-regisseur.
pi_55523225
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:48 schreef Symer het volgende:

[..]

De film draaide wmb in de eerste plaats om Robert Neville. Bovendien zag ik reacties in dit topic van mensen die de film beter hadden gevonden als hij het overleefd had.

Vergeleken met het einde van het boek is dit einde misschien 'typisch Hollywood', maar ik heb het boek niet gelezen dus kan ik er wel mee leven.

Als ik me trouwens probeer voor te stellen hoe de film was geweest als Neville de hele film lang probeert een vaccin te vinden en dan uiteindelijk daarin faalt, zelfmoord pleegt én dat uiteindelijk de hele mensheid uitgeroeid wordt... Kan niet echt zeggen dat ik daar warm van wordt.
De clue van het boek is juist dat hij er achter komt dat 'het verhaal' en hoe hij alles beleeft in een andere zin om hem draait dan wat hij verwacht had. En dat maakt het verhaal juist zo goed. Deze film draag woordelijk dezelfde titel als het boek maar het betekent in feite heel wat anders. De titelverklaring van het boek en de film komen totaal niet overeen.
pi_55523702
Dat is precies de reden waarom ik nu blij ben dat ik het boek (nog) niet gelezen heb.
  Redactie Frontpage maandag 24 december 2007 @ 23:21:49 #71
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_55524064
Wat ik begreep van t boek is dat hij jaagt op vampieren maar dat hij uiteindelijk de terrosist blijkt te zijn, in een wereld waar 500 miljard vampieren zijn is hij het buitenbeentje. Het Planet of the Apes einde dus. Aan het eind blijkt dat hij helemaal niet op een apenplaneet zit maar op de wereld die is gemuteerd tot apen.
pi_55525342
Vond het echt zielig met Sam Ik blijf er maar aan denken

Verder vond ik het 1e uur echt geweldig, was voor mij echt film van het jaar. Toen hij dat donkere gebouw in ging vond ik ook een geweldige en spannende scene! Nadat Sam doodging was het einde gewoon kut maar daar is genoeg over gezegd.

Ik vond trouwens wel dat ze die monsters kut hadden gemaakt, eerst waren ze gewoon beetje duister en eng. Ze aten alles, toen ineens die leider kwam vond ik ze een stuk minder. Helemaal met dat samenwerken enzo. Die hadden ze er ook uit moeten halen.

[ Bericht 72% gewijzigd door MaxC op 25-12-2007 00:27:44 ]
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  dinsdag 25 december 2007 @ 00:50:06 #73
181454 PinPine
Have to return some videotapes
pi_55525969
de combinatie van film en gele m&ms's was wel goed btw :p
God Dammit Loch Ness Monster, I ain't gonna give you no tree fiddy!
  Redactie Frontpage dinsdag 25 december 2007 @ 00:51:53 #74
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_55526010
Ik snapte niet dat Smith zo roekeloos in zn auto scheurde om herten te vangen. Je weet dat niemand je kan helpen als je een ongeluk krijgt.
  dinsdag 25 december 2007 @ 01:16:20 #75
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55526530
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 00:17 schreef MaxC het volgende:
Vond het echt zielig met Sam Ik blijf er maar aan denken
Ik moest huilen in een volle zaal .
Gelukkig was het donker .
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage dinsdag 25 december 2007 @ 01:17:26 #76
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_55526555
Sam was natuurlijk de laatste link met zn dode zoon en vrouw.
  dinsdag 25 december 2007 @ 01:24:38 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55526719
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 01:17 schreef SunChaser het volgende:
Sam was natuurlijk de laatste link met zn dode zoon en vrouw.
Ik zie het anders: Sam was zijn enige vriend in een wereld waarin iedereen dood leek te zijn. Hij behandelde die hond niet meer als een hond, maar als een gelijke. Die hond was zijn praatpaal. Door de dood van die hond realiseerde hij zich hoe godforsaken hij was.
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage dinsdag 25 december 2007 @ 01:26:29 #78
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_55526758
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 01:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zie het anders: Sam was zijn enige vriend in een wereld waarin iedereen dood leek te zijn. Hij behandelde die hond niet meer als een hond, maar als een gelijke. Die hond was zijn praatpaal. Door de dood van die hond realiseerde hij zich hoe godforsaken hij was.
Dat ook. Hij praatte met poppen notabene

Wat ik me afvroeg. Hij zei dat ie alleen was op de wereld, maar late rekende hij uit dat er 12 miiljoen mensen imuum moesten zijn.
pi_55527218
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 01:26 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Wat ik me afvroeg. Hij zei dat ie alleen was op de wereld, maar late rekende hij uit dat er 12 miiljoen mensen imuum moesten zijn.
Hij nam aan dat die opgegeten waren.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_55527273
Ik zette toevallig de film ff op pauze omdat ik moest pissen en nieuw bier halen bij dat stuk waar die vrouw met dat kind uit de auto stapt en naar voren loopt. Dus nog voordat je die poort ziet zegmaar.

Nou, daarna was ik weer good to go en toen was binnen 15 seconden de film afgelopen

Klotefilm eerste klas. En als je het dan toch hebt over films waarbij mensen helemaal alleen zijn en dergelijke..... me dunkt dat meneer Hanks een vele malen betere rol speelde in Cast Away.
Daar voelde je je als kijker nog begaan met de hoofdrolspeler.

Bij deze film had ik dat totaal niet moet ik eerlijk bekennen

Gemiste kans dus imo
pi_55527507
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 01:26 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dat zou wel moeten betekenen dat al die mensen de epidemie (en daarna, de mutanten) moeten hebben overleefd, en dat zag hij somber in.
Imuum is één, overleven is een ander ding.
Vandaar dat hij niet geloofde in een soort safe-zone.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_55529781
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 02:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Lekker arrogant om te denken dat jij de enige bent die kan overleven
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_55529824
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 10:58 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Lekker arrogant om te denken dat jij de enige bent die kan overleven
Hij heeft 3 jaar geen ander gezien, ik zou ook gaan twijfelen hoor
  Redactie Frontpage dinsdag 25 december 2007 @ 11:03:59 #84
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_55529852
Dat Ground Zero gelul vond ik zwaar over de top. Oke, hij wilde de mensen daar redden met de cure, ze beter maken. Allemaal prima. Alleen toen die vrouw kwam met Signs filosofietje en die Signs achtoge twist geloofde ik t wel.

Hij heeft alles om en in t huis eboobytrapped, waarom dan geen UV lampen in zn lab of een paar geweren. Door t gat had hij zo de Alfazombie kunnen neerknallen of met een dosis tegengif kunnen injecteren, of de granaat er doorheen en dan zn leven redden.
pi_55529999
Ja nouja, een neger meer of minder
pi_55530012
Ik ga overigens binnenkort maar weer eens het gisteren door mij aangehaalde Cast Away kijken.
Dat was tenminste wel een toffe film
pi_55531850
Het deed me teveel denken aan War of The Worlds. 2 briljante concepten en dan zo slecht uitgewerkt. Je verwacht een enorme climax en bij War of the Worlds krijg je die niet (opeens kunnen de robotten helemaal niet tegen de aardse atsmosfeer ) en bij I Am Legend blijkt dat er opeens nog een paar miljoen mensen in leven zijn.

Verder hadden ze nog veel meer kunnen uitdiepen wat er gebeurt met zn gezin, wat met de rest van de wereld, hoe vergaat het hem, waar zijn 5.4 miljard lijken gebleven, etc etc.
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_55531892
quote:
Op maandag 24 december 2007 12:01 schreef DarkManta het volgende:
Een 7,5 vind ik te hoog voor I am Legend, er zaten gewoon te veel stukken in waarvan je dacht, sure whatever.
De zon gaat in New York schijnbaar heel snel om laag. Honden die zo aggressief zijn door een virus, die wachten echt niet op het laatste straaltje zon. Die rennen er wel met een bocht om heen of een klein stukje er door heen.

Zelfmoord proberen te plegen door opgevreten te worden dat wil toch iedereen, ipv de snelle pijnloze manier, een oldfashion kogel door je kop. En dan ook nog op het laatste moment gered worden door een vrouw.

`s nachts de ijzeren luiken dicht voor je ramen, in het pikke donker en de volgende dag wakker worden in het zonlicht met vrolijk fluitende vogeltjes.

Een leeuw in New York?

En zo kun je wel effe door gaan, het acteerwerk en de spanning maakte het enigszins goed.

Mijn cijfer een 6
Ik vond het nog niet eens een 6 waard. Echt lachwekkend slecht die film.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 25 december 2007 @ 13:04:19 #89
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_55531909
Leuk begin, rafelig einde. Zoveel mooie kansen op mooie explosies en het massaal met een of ander overdreven groot machinegweer van al die kutzombies. En dan gebruikt ie een handgranaat
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_55531988
Haha, ik heb 'm halverwege afgezet. En de dag erna afgekeken. Meer omdat ik gewoon hoopte dat ik het verkeerd had en hij toch goed zou zijn.
Nee, vooral omdat ik een paar dagen terug Resident Evil: Extinction, en 28 days later + 28 weeks later heb gezien, weet ik dat het idee achter de film véél beter uitgewerkt had kunnen worden.

En leuk hoor, die geanimeerde Gollums als vampieren, maar had gewoon acteurs (zelfs dansers geloof ik) ingehuurd net als de andere films.

Slechte film, 5,5 voor de moeite.
pi_55534140
Ik heb hem hier gisteren ook op DVD gezien, vond het een strakke film, maar een te gecomprimeerd einde. Kijkt lekker weg, maar hoef hem niet nog een keer te zien.
pi_55534257
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 02:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat zou wel moeten betekenen dat al die mensen de epidemie (en daarna, de mutanten) moeten hebben overleefd, en dat zag hij somber in.
Vandaar dat hij niet geloofde in een soort safe-zone.
Dat hij daar niet in geloofde is nog enigszinds aannemelijk. Wat alleen een plot-hole is waar je een vrachtwagen doorheen kan rijden is het feit dat in drie jaar tijd kennelijk NIEMAND in die safe-zone de moeite heeft genomen om een radiozender te pakken en HEM te vertellen dat-ie z'n boeltje moest pakken om naar hun te komen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_55534287
Wat een bagger einde zeg
stupidity has become as common as common sense was before
pi_55535621
KRIJG ALLEMAAL MAAR DE PLEURIS MAN HET WAS EEN TOPFILM NIKS VERSLAAT DEZE FILM US ROT EEN EIND HEEN DUS KAP MET JULLIE GEZEIK JULLIE ZOUDEN NOG NIET EENS 1% VAN WAT DEZE FILM BEREIKT HEB ZELF MAKEN
pi_55535624
CIJFER DIKKE 20++++
pi_55535689
da
quote:
Op maandag 24 december 2007 12:47 schreef Bullet-tooth het volgende:
Trouwens in welke auto rijden dat wicht en dat menneke naar Vermont? Hij lijkt verdacht veel op de auto waar Neville in rijdt als hij op jacht gaat. En de auto waarmee Anne Neville redde had grote UV-lampen en een rozenkrans aan de binnenspiegel en de auto in Vermont heeft dat niet.
dat was de auto van robert inderdaad
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 25 december 2007 @ 17:34:27 #97
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_55535747
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 17:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
da
[..]

dat was de auto van robert inderdaad
Die was toch getrashed op die avond dat hij wraak nam op die creatures vanwege de dood van Sam? Een lamp op zijn dak, gat in voorruit, auto op de kop gegooid, etc?
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
pi_55535751
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 17:23 schreef spiederman het volgende:
KRIJG ALLEMAAL MAAR DE PLEURIS MAN HET WAS EEN TOPFILM NIKS VERSLAAT DEZE FILM US ROT EEN EIND HEEN DUS KAP MET JULLIE GEZEIK JULLIE ZOUDEN NOG NIET EENS 1% VAN WAT DEZE FILM BEREIKT HEB ZELF MAKEN
Kindergarten was de dérde afslag links...
pi_55535779
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 17:34 schreef JaJoah het volgende:

[..]

Die was toch getrashed op die avond dat hij wraak nam op die creatures vanwege de dood van Sam? Een lamp op zijn dak, gat in voorruit, auto op de kop gegooid, etc?
ja
maar volgens mij was het wel de auto van robert
continuïteitsfoutje misschien..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_55535864
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 17:37 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ja
maar volgens mij was het wel de auto van robert
continuïteitsfoutje misschien..?
Ik til er niet zo zwaar aan, er waren op elke hoek van de straat honderden auto's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')