KV.quote:Op maandag 24 december 2007 12:15 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nee, want het waren ook geen zombies. Het waren mensen die leden aan het puntjepuntjepuntje virus. (hoe heette het ook alweer?)
Ze hebben daar wel wat meer van weg ja, dan van zombies.quote:Op maandag 24 december 2007 12:12 schreef SunChaser het volgende:
In t boek schijnen t vampieren te zijn
De 'doodgeschoten' zombies zie je later nooit meer terug toch?quote:Op maandag 24 december 2007 12:09 schreef Viking84 het volgende:
Waren het eigenlijk wel zombies?
1) dat wordt nergens gezegd in de film.
2) ze zagen er beslist niet als zombies uit (voor vb van echte zombies zie clip van Thriller van Michael Jackson en Dawn of the Dead).
Volgens mij kunnen zombies alleen sterven aan een schot door het hoofd en deze 'zombies' werden lukraak neergeknald.
Het is welgeteld één keer gezegd in de film. Maar goed, het Krippen Virus dus.quote:Op maandag 24 december 2007 12:16 schreef ConanTroutman het volgende:
[..]
KV.
Jezus. Moeilijk he, opletten.
mét kind! het ultieme moedergevoelquote:Op maandag 24 december 2007 12:01 schreef DarkManta het volgende:
Zelfmoord proberen te plegen door opgevreten te worden dat wil toch iedereen, ipv de snelle pijnloze manier, een oldfashion kogel door je kop. En dan ook nog op het laatste moment gered worden door een vrouw.
quote:Op maandag 24 december 2007 12:29 schreef PinPine het volgende:
Begin was cool en het einde was bagger.
Heb me wel kapot gelachen om de scene waar hij ze hond achterna gaat en dan de zombie in een kringetje zag staan, je kan daar zoveel bij verzinnen wat ze daar aan hte doen zijn: aftrekke in een cirkel, break dancen, nintendo wii spelen. Verder zouden de olympische spelen zeker een andere dimension kirjgen door al die acrobatische truckjes die de zombies/vampieren uithalen.
Maar goed, het is altijd leuk en makkelijk om een film goed de grond in te boren! De film heeft me best goed vermaakt
Ohja, dat vond ik inderdaad ook wel wat vaag. Hij wist immers dat die hond wel besmet moest zijn.quote:Op maandag 24 december 2007 19:59 schreef dikkedoelie het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom hij z'n hond niet vastgebonden heeft zoals die vrouwelijke zombie, om dat anti-virus op te testen want dat werkte namelijk wel bij die rat..
Het ís toch een happy end? De mensheid overleeft immersquote:Op maandag 24 december 2007 21:58 schreef Symer het volgende:
Ben net terug uit de bios en vond het een erg vermakelijke film
Door alle reacties hier had ik een ontzettend kut einde verwacht, maar die viel gelukkig 100% mee.
Een happy-end had imho zó veel afbreuk gedaan aan de film dat ik blij was dat hij die granaat in z'n hand hield.
Ik ben het er wel mee eens dat het verhaal wat beter uitgewerkt had kunnen worden, maar ze moeten natuurlijk ook wat overhouden voor I Am Legend 2
De film draaide wmb in de eerste plaats om Robert Neville. Bovendien zag ik reacties in dit topic van mensen die de film beter hadden gevonden als hij het overleefd had.quote:Op maandag 24 december 2007 22:18 schreef daReaper het volgende:
[..]
Het ís toch een happy end? De mensheid overleeft immersTypisch Hollywood.
De clue van het boek is juist dat hij er achter komt dat 'het verhaal' en hoe hij alles beleeft in een andere zin om hem draait dan wat hij verwacht had. En dat maakt het verhaal juist zo goed. Deze film draag woordelijk dezelfde titel als het boek maar het betekent in feite heel wat anders. De titelverklaring van het boek en de film komen totaal niet overeen.quote:Op maandag 24 december 2007 22:48 schreef Symer het volgende:
[..]
De film draaide wmb in de eerste plaats om Robert Neville. Bovendien zag ik reacties in dit topic van mensen die de film beter hadden gevonden als hij het overleefd had.
Vergeleken met het einde van het boek is dit einde misschien 'typisch Hollywood', maar ik heb het boek niet gelezen dus kan ik er wel mee leven.
Als ik me trouwens probeer voor te stellen hoe de film was geweest als Neville de hele film lang probeert een vaccin te vinden en dan uiteindelijk daarin faalt, zelfmoord pleegt én dat uiteindelijk de hele mensheid uitgeroeid wordt... Kan niet echt zeggen dat ik daar warm van wordt.
Ik moest huilen in een volle zaalquote:Op dinsdag 25 december 2007 00:17 schreef MaxC het volgende:
Vond het echt zielig met SamIk blijf er maar aan denken
Ik zie het anders: Sam was zijn enige vriend in een wereld waarin iedereen dood leek te zijn. Hij behandelde die hond niet meer als een hond, maar als een gelijke. Die hond was zijn praatpaal. Door de dood van die hond realiseerde hij zich hoe godforsaken hij was.quote:Op dinsdag 25 december 2007 01:17 schreef SunChaser het volgende:
Sam was natuurlijk de laatste link met zn dode zoon en vrouw.
Dat ook. Hij praatte met poppen notabenequote:Op dinsdag 25 december 2007 01:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zie het anders: Sam was zijn enige vriend in een wereld waarin iedereen dood leek te zijn. Hij behandelde die hond niet meer als een hond, maar als een gelijke. Die hond was zijn praatpaal. Door de dood van die hond realiseerde hij zich hoe godforsaken hij was.
Hij nam aan dat die opgegeten waren.quote:Op dinsdag 25 december 2007 01:26 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat ook. Hij praatte met poppen notabene
Wat ik me afvroeg. Hij zei dat ie alleen was op de wereld, maar late rekende hij uit dat er 12 miiljoen mensen imuum moesten zijn.
Dat zou wel moeten betekenen dat al die mensen de epidemie (en daarna, de mutanten) moeten hebben overleefd, en dat zag hij somber in.quote:Op dinsdag 25 december 2007 01:26 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat ook. Hij praatte met poppen notabene
Wat ik me afvroeg. Hij zei dat ie alleen was op de wereld, maar late rekende hij uit dat er 12 miiljoen mensen imuum moesten zijn.
Lekker arrogant om te denken dat jij de enige bent die kan overlevenquote:Op dinsdag 25 december 2007 02:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Imuum is één, overleven is een ander ding.
Hij heeft 3 jaar geen ander gezien, ik zou ook gaan twijfelen hoorquote:Op dinsdag 25 december 2007 10:58 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Lekker arrogant om te denken dat jij de enige bent die kan overleven
Ik vond het nog niet eens een 6 waard. Echt lachwekkend slecht die film.quote:Op maandag 24 december 2007 12:01 schreef DarkManta het volgende:
Een 7,5 vind ik te hoog voor I am Legend, er zaten gewoon te veel stukken in waarvan je dacht, sure whatever.
De zon gaat in New York schijnbaar heel snel om laag. Honden die zo aggressief zijn door een virus, die wachten echt niet op het laatste straaltje zon. Die rennen er wel met een bocht om heen of een klein stukje er door heen.
Zelfmoord proberen te plegen door opgevreten te worden dat wil toch iedereen, ipv de snelle pijnloze manier, een oldfashion kogel door je kop. En dan ook nog op het laatste moment gered worden door een vrouw.
`s nachts de ijzeren luiken dicht voor je ramen, in het pikke donker en de volgende dag wakker worden in het zonlicht met vrolijk fluitende vogeltjes.
Een leeuw in New York?
En zo kun je wel effe door gaan, het acteerwerk en de spanning maakte het enigszins goed.
Mijn cijfer een 6
Dat hij daar niet in geloofde is nog enigszinds aannemelijk. Wat alleen een plot-hole is waar je een vrachtwagen doorheen kan rijden is het feit dat in drie jaar tijd kennelijk NIEMAND in die safe-zone de moeite heeft genomen om een radiozender te pakken en HEM te vertellen dat-ie z'n boeltje moest pakken om naar hun te komen.quote:Op dinsdag 25 december 2007 02:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat zou wel moeten betekenen dat al die mensen de epidemie (en daarna, de mutanten) moeten hebben overleefd, en dat zag hij somber in.
Imuum is één, overleven is een ander ding.
Vandaar dat hij niet geloofde in een soort safe-zone.
dat was de auto van robert inderdaadquote:Op maandag 24 december 2007 12:47 schreef Bullet-tooth het volgende:
Trouwens in welke auto rijden dat wicht en dat menneke naar Vermont? Hij lijkt verdacht veel op de auto waar Neville in rijdt als hij op jacht gaat. En de auto waarmee Anne Neville redde had grote UV-lampen en een rozenkrans aan de binnenspiegel en de auto in Vermont heeft dat niet.
Die was toch getrashed op die avond dat hij wraak nam op die creatures vanwege de dood van Sam? Een lamp op zijn dak, gat in voorruit, auto op de kop gegooid, etc?quote:Op dinsdag 25 december 2007 17:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
da
[..]
dat was de auto van robert inderdaad
Kindergarten was de dérde afslag links...quote:Op dinsdag 25 december 2007 17:23 schreef spiederman het volgende:
KRIJG ALLEMAAL MAAR DE PLEURIS MAN HET WAS EEN TOPFILM NIKS VERSLAAT DEZE FILM US ROT EEN EIND HEEN DUS KAP MET JULLIE GEZEIK JULLIE ZOUDEN NOG NIET EENS 1% VAN WAT DEZE FILM BEREIKT HEB ZELF MAKEN
jaquote:Op dinsdag 25 december 2007 17:34 schreef JaJoah het volgende:
[..]
Die was toch getrashed op die avond dat hij wraak nam op die creatures vanwege de dood van Sam? Een lamp op zijn dak, gat in voorruit, auto op de kop gegooid, etc?
Ik til er niet zo zwaar aan, er waren op elke hoek van de straat honderden auto's.quote:Op dinsdag 25 december 2007 17:37 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ja
maar volgens mij was het wel de auto van robert
continuïteitsfoutje misschien..?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |