abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 december 2007 @ 15:39:38 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_55491823

Nou! Nou!

In [DGK SC # 538] Pa en broer zorgen voor opschudding ging het na het gebruikelijke nachtelijke geouwehoer vanmorgen na een klaagzang over het ontbreken van een koopzondag in kleine Christelijke kutdorpen als vanzelf over de 24-uurs economie en ging het gesprek over op een beschouwing over profit vs. non-profit organisaties.

Leescht schnel verder!

Deze OP vind je hier
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 december 2007 @ 15:44:06 #2
16305 Jappie
parttime reverend
  zondag 23 december 2007 @ 15:47:58 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_55492006
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:44 schreef Jappie het volgende:
Ja.. zomaar een SC op FOK!... en dan zo'n onderwerp (en nog serieus ook)
En dan te bedenken dat het gepeupel in de COS ons SC'ers als "minderwaardig" ziet
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 23 december 2007 @ 15:53:06 #4
16305 Jappie
parttime reverend
pi_55492115
Ik heb een beetje non-profit plankenkoorts..
pi_55492138
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:51 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Pffff, ik kijk van nature naar 't goede van de mens. Een manager heeft toch ook weer een manager in een hogere laag. Alsof die dan ook lui is etc. . Natuurlijk zijn er gevallen zoals deze maar of dat nou het hoofdzakelijke probleem is weet ik niet. Ontslaan is duur, daar zoek ik meer de oorzaak .
Luiheid is toch geen slechte eigenschap Het is alleen af en toe wat minder practisch als er rendement gehaald moet worden.
pi_55492148
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:36 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hoe kan iemand nou "tientallen jaren niet zo goed funtioneren" . Dan zit er ergens iets niet goed, managers die niks durven te zeggen, een gedoogcultuur, een lambalcultuur maar iig iets .
I blame Management. Wij hebben een boel leidinggevenden die enkel op die functie terecht zijn gekomen o.g.v. hun dienstjaren. Geen opleiding, geen bijscholing, en vaak ook geen leidinggevende capaciteiten. Wat ze in tientallen jaren 'fout' hebben gedaan, willen ze nu in een paar jaar rechtzetten. En daarbij vallen nogal wat slachtoffers. Vreemd genoeg niet op managementniveau.
Een éénlingweg voert door mijn land
pi_55492150
@TT
Even het gevalletje Unive met hun belachelijke reclames. Ze hebben geen winstbejag, maar ze zijn lang niet de goedkoopste in het rijtje verzekeraars.

Daarmee geven ze toch aan dat ze een waardeloze onderneming zijn? Of is dat iets te kort door de bocht ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55492186
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:53 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Luiheid is toch geen slechte eigenschap Het is alleen af en toe wat minder practisch als er rendement gehaald moet worden.
In een bedrijf waar je als doel heb 't uiterste uit mensen, je product en de markt te halen wel lijkt me .
pi_55492191
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:53 schreef Talitha het volgende:

[..]

I blame Management. Wij hebben een boel leidinggevenden die enkel op die functie terecht zijn gekomen o.g.v. hun dienstjaren. Geen opleiding, geen bijscholing, en vaak ook geen leidinggevende capaciteiten. Wat ze in tientallen jaren 'fout' hebben gedaan, willen ze nu in een paar jaar rechtzetten. En daarbij vallen nogal wat slachtoffers. Vreemd genoeg niet op managementniveau.
In het onderwijs noem ik ze omhoog gevallen docenten. Maar ik leg niet alle schuld bij hen neer, ook de werknemer heeft een eigen verantwoordelijkheid toch?
pi_55492233
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:55 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

In een bedrijf waar je als doel heb 't uiterste uit mensen, je product en de markt te halen wel lijkt me .
Het uiterste? Ik heb graag nog wat energie over aan het einde van een werkdag....Ik wil best een loonslaaf zijn, maar wel op een manier dat ik niet het gevoel heb leeg gezogen te worden.
  zondag 23 december 2007 @ 15:57:49 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_55492253
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:51 schreef Jappie het volgende:
[..]
Elke post van mij is er een met een vorm van winstbejag ...mag ik nu in de nieuwe niet meer posten ?
Je had toch al in deze nieuwe gepost, dus ga maar door...

* Leandra maakt aantekening: Jappie heeft geen non-profit instelling
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_55492272
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Het uiterste? Ik heb graag nog wat energie over aan het einde van een werkdag....Ik wil best een loonslaaf zijn, maar wel op een manier dat ik niet het gevoel heb leeg gezogen te worden.
Jij praat ook vanuit de doelstellingen van jezelf, ik praat vanuit de doelstellingen vanuit 't bedrijf. Het ging om presteren op de werkvloer enz.
  zondag 23 december 2007 @ 16:01:36 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_55492349
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
@TT
Even het gevalletje Unive met hun belachelijke reclames. Ze hebben geen winstbejag, maar ze zijn lang niet de goedkoopste in het rijtje verzekeraars.

Daarmee geven ze toch aan dat ze een waardeloze onderneming zijn? Of is dat iets te kort door de bocht ?
Ook zonder winstbejag kunnen ze duurder uitkomen dan anderen, juist omdat ze geen winstbejag hebben, hebben ze wellicht een minder grote reserve waarmee ze het verlies kunnen opvangen wat ze oplopen door te stunten met goedkope verzekeringen.

Agis heeft namelijk wel lopen stunten met goedkope zorgverzekeringen (ik neem aan dat je daarop doelt) en komt daardoor al in de problemen... en die hadden nog een aardige reserve.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 23 december 2007 @ 16:01:47 #14
16305 Jappie
parttime reverend
pi_55492355
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:53 schreef Talitha het volgende:
Vreemd genoeg niet op managementniveau.
Die komen dan vaak ook rechtstreeks van Nijenrode vandaan en spijtig genoeg voor hun hebben zij geen Al Pacino om ze op tijd weer op jet juist pad te brengen.

http://nl.youtube.com/watch?v=nqsf0XynGz8

voor het mooiste effect volume open aub
  zondag 23 december 2007 @ 16:02:56 #15
16305 Jappie
parttime reverend
pi_55492375
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:55 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

De luiheid van mensen is de grootste motivator geweest voor onze huidige welvaart.
pi_55492385
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:58 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Jij praat ook vanuit de doelstellingen van jezelf, ik praat vanuit de doelstellingen vanuit 't bedrijf. Het ging om presteren op de werkvloer enz.
Een goed bedrijf, daar gaan beide doelstellingen een beetje hand in hand. Daar is én de werkgever én de werknemer blij. Je moet het eigenlijk ook wat breder trekken en de mens, het bedrijf plaatsen in het systeem waarbinnen ze moeten functioneren. En dat systeem, het kapitalistisch systeem, gaat zichzelf vroeg of laat volledig opblazen omdat het ooit op zal houden met nog meer uitbuiten van mens en planeet, omdat het ooit niet sneller zal kunnen, omdat ooit het moment komt dat zij die niet hebben het komen halen bij hen die het wel hebben.
  zondag 23 december 2007 @ 16:04:05 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_55492402
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Zelfs de top-manager praat mede vanuit zijn eigen doelstellingen...
De doelstelling vanuit het bedrijf is over het algemeen zoveel mogelijk winst maken, zodat vooral de top zo goed mogelijk in de bonussen kan worden gelegd. En dat is weer een doelstelling van die top-manager.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_55492409
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:43 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Tja, mensen die tientallen jaren niet functioneerden, de deur uitgewerkt worden, daar heb ik ook weinig compassie mee. Mensen die zichzelf krampachtig vasthouden aan hun positie evenmin. Het verschilt natuurlijk ook per organisatie.
Er kunnen vele redenen zijn waardoor iemand niet functioneert. Het is lang niet altijd onwil van de werknemer. Dat daar iets mee gedaan moet worden begrijp ik. Maar iemand eerst jarenlang aan laten modderen en hem dan in korte tijd eruit werken vind ik niet erg sociaal.
  zondag 23 december 2007 @ 16:06:04 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_55492443
quote:
Op zondag 23 december 2007 16:02 schreef Jappie het volgende:
[..]
De luiheid van mensen is de grootste motivator geweest voor onze huidige welvaart.

Lang leve de industriële revolutie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_55492476
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:47 schreef Jappie het volgende:

[..]

Misschien heeft Nookie nog wat oude macaroni voor je...kun je een vrolijke noodlesoep maken.

Maar nu je het zo zegt..... pasta is ook nog een optie.
pi_55492499
quote:
Op zondag 23 december 2007 16:04 schreef Talitha het volgende:

[..]

Er kunnen vele redenen zijn waardoor iemand niet functioneert. Het is lang niet altijd onwil van de werknemer. Dat daar iets mee gedaan moet worden begrijp ik. Maar iemand eerst jarenlang aan laten modderen en hem dan in korte tijd eruit werken vind ik niet erg sociaal.
Dat is ook niet sociaal! Maar ook niets heeft die werknemer, die nu 50 is, een strobreed in de weg gelegd om z'n uitdaging elders te zoeken. Er is, lijkt mij, op z'n minst sprake van gedeelde verantwoordelijkheid.
pi_55492511
quote:
Op zondag 23 december 2007 16:04 schreef Leandra het volgende:
Zelfs de top-manager praat mede vanuit zijn eigen doelstellingen...
De doelstelling vanuit het bedrijf is over het algemeen zoveel mogelijk winst maken, zodat vooral de top zo goed mogelijk in de bonussen kan worden gelegd. En dat is weer een doelstelling van die top-manager.
De bonussen zijn juist een middel om de top-manager persoonlijk te motiveren om zich in te zetten voor het bedrijfsbelang .
pi_55492556
quote:
Op zondag 23 december 2007 16:03 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Je moet het eigenlijk ook wat breder trekken en de mens, het bedrijf plaatsen in het systeem waarbinnen ze moeten functioneren. En dat systeem, het kapitalistisch systeem, gaat zichzelf vroeg of laat volledig opblazen omdat het ooit op zal houden met nog meer uitbuiten van mens en planeet, omdat het ooit niet sneller zal kunnen, omdat ooit het moment komt dat zij die niet hebben het komen halen bij hen die het wel hebben.
Schopje TRU dan maar ?

Dit is te filosofisch omschreven, ik geloof er niet in . Indien de natuurlijk bronnen opraken zorgt het kapitalistische systeem er juist voor dat bedrijven miljarden gaan investeren in alternatieven, want daar zit 't geld dan juist.
pi_55492702
quote:
Op zondag 23 december 2007 16:09 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

De bonussen zijn juist een middel om de top-manager persoonlijk te motiveren om zich in te zetten voor het bedrijfsbelang .
Bonussen zijn de dood in de pot. Er mag van iedereen verwacht worden dat hij zijn salaris waar kan maken. Een bonus heeft als resultaat dat iemand er beter van wordt over de rug van.......De manager gaat de werknemer opjagen, een loopje nemen met CAO's, veiligheid, de menselijke maat uit het oog verliezen om zijn pecunia maar binnen te halen.

Ooit werkte ik bij een schildersbedrijf die dat model hanteerde. In het begin werden we er redelijk rijk van, later werden de duimschroeven aangedraaid en werkte je je drie slagen in de rondte om een paar cent extra binnen te halen.

Afijn, ik heb vakantie....ik stop over werken/managers/geld!
  zondag 23 december 2007 @ 16:17:45 #25
16305 Jappie
parttime reverend
pi_55492721
quote:
Op zondag 23 december 2007 16:09 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Het is godgeklaagd dat topmanagers met een inkomen 10 keer zo hoog als jan modaal uberhaupt nog gemotiveerd moeten worden om iets te presteren...het mag dan wel de realiteit zijn maar het tekent wel de persoonlijkheid van die managers.

En nu kom je op een punt van belang..ken je dat nummer van Genisis/Phil Collins ? waarbij de spot word gedreven met die TV dominees...welnu..ook in het bedrijfsleven doen werknemers wat ze hun meerderen zien doen ipv datgene wat hun meerderen hun vertellen wat ze moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')