Absoluut CD van het jaar Telegraaf
Hopelijk te zien op vele festivals, deze gasten weten wat "feesten" is OOR
![]()
Niks is teveel gezegd, maar Form-3 is een nieuwe groep die van muziek een ware feest maakt. Het funkt, folk zit er in, af en toe een ska plaat en dan weten ze een instrumentale Pogues plaat uit te persen. Deze Engelse groep komt uit de bijstandswijk van Liverpool, waar zoveel goeie bands vandaan komen. Het album begint met een harmonica, zelf heb ik het niet zo op penspiano-muziek, het is leuk voor een plaat en dan moet ik al gauw mijn toevlucht zoeken naar de bar.
Another Joy gaat je niet vervelen. Deze song gaat over een werkeloze drinker. Alle kroegen gaan dicht in zijn dorp en dan breken de feestdagen aan, zodat de supermarkt ook nog dichtgaat. Het is een zeer grappige plaat, met volop Engelse humor.
Same Shit Different Day is weer zo'n levensverhaal over werkeloosheid, Dexy Midnightrunners zouden jaloers kunnen zijn. Bij
Pink Cabinet kon ik mijn lach niet meer bedwingen. Een jonge relatie gaat op de klippen als de vriendin haar vriend wil verrassen met een Pink Cabinet. Deze ska plaat vind ik persoonlijk een hoogtepunt.
Joke of the Day de titelsong begint met een rustige viool en wat café gemompel op de achtergrond. Snel volgt de meest gore boer die ik ooit heb gehoord en het café wordt compleet afgebroken, hillarisch!
Letter Juice gaat over seks en zit vol woordgrapjes net als Letter Juice en Poker Hard with a Royal Flush. Harde Pogues muziek. Iets anders weer is
Friday Blues, de zanger Mad McGorian en tevens het brein, wordt niet vrolijk van de maandag en zingt zichzelf naar de vrijdag, om zich weer een stuk in zijn kraag te zuipen.
Fog Me de kater van het album, klinkt wat psychedelisch, dat moet ook als het over een kater gaat. Pogues meets The Doors, kan dat? Ja, dat kan. Accoustisch vingerwerk van Hay Johnson klinkt heel mooi bij
Central Morning een nieuwe Here Comes The Sun is geboren.
No Bonus Track is weer een uit het leven gegrepen verhaal. Je koopt een cd en die is zo slecht dat je hoopt dat de Bonus Track alles goed kan maken, maar die is er gewoon niet. The Levellers met goeie humor, zou ik zeggen.
The End is de kortste plaat maar ook zeer krachtig. Eén couplet met een refrein, meer niet. Meeslepende folk, die wel eens goed zou kunnen doen tijdens de carnaval (helaas). Gelukkig heeft deze cd wel een Bonus, en hoeft niet veel goed te maken, want deze is al ijzersterk.
Bone Us is een instrumentale plaat van maar liefst acht minuten, opgenomen in hun favoriete kroeg.
TOP CD!!!! Ik wist niet dat ik van deze muziek zou houden.
Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html