Vooral de manche in Garmisch-Partenkirchen op nieuwjaarsdag is bekend en trekt traditioneel veel tv-kijkers, ook in Nederland.quote:30 december Oberstdorf - Schattenbergschanze
1 januari Garmisch - Partenkirchen - Große Olympiaschanze
4 januari Innsbruck - Bergiselschanze
6 januari Bischofshofen - Paul Ausserleitner Schanze
De Duitser Sven Hannawald is de enige die er in slaagde om alle vier de wedstrijden in de toernooi in dezelfde editie te winnen. Hij kreeg deze unieke prestatie voor elkaar in het seizoen 2001/2002. Janne Ahonen kwam in 2005 daarbij dicht in de buurt. De Fin won de eerste drie wedstrijden, maar moest in de laatste wedstrijd de zege laten aan Martin Höllwarth.quote:2007 Anders Jacobsen (Noorwegen)
2006 Janne Ahonen (Finland) & Jakub Janda (Tsjechië) ex aequo
2005 Janne Ahonen (Finland)
2004 Sigurd Pettersen (Noorwegen)
2003 Janne Ahonen (Finland)
2002 Sven Hannawald (Duitsland)
2001 Adam Malysz (Polen)
2000 Andreas Widhölzl (Oostenrijk)
1999 Janne Ahonen (Finland)
1998 Kazuyoshi Funaki (Japan)
1997 Primoz Peterka (Slovenië)
1996 Jens Weissflog (Duitsland)
1995 Andreas Goldberger (Oostenrijk)
1994 Espen Bredesen (Noorwegen)
1993 Andreas Goldberger (Oostenrijk)
1992 Toni Nieminen (Finland)
1991 Jens Weissflog (Duitsland)
1990 Dieter Thoma (Oost-Duitsland)
De kans is groot dat het dit jaar Tom Hilde gaat worden.quote:Op zaterdag 22 december 2007 13:13 schreef Leatherface het volgende:
De Noren zijn ook nooit uit te vlakken. De Finse wondercoach Mika Kojonkoski slaagt er steeds in om weer een ander talent op een belangrijk toernooi in topvorm te laten zijn. Vorig jaar Jacobsen tijdens de tournee, het jaar ervoor Lars Bystøl op de olympische spelen en Roar Ljøkelsøy op het WK skivliegen. Weer eerder Sigurd Pettersen tijdens de tournee. Wie o wie tovert Kojonkoski nu uit de hoge hoed?
Vandaag 3e in Engelberg. Hilde lijkt inderdaad de nieuwe hoop van de Noren.quote:Op zaterdag 22 december 2007 13:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
De kans is groot dat het dit jaar Tom Hilde gaat worden.
quote:Op zondag 23 december 2007 22:54 schreef aux het volgende:
Net als vorig jaar kan ik waarschijnlijk de helft weer niet zien omdat ik dan zelf in Österreich zit, maar de eerste 2 wedstrijden ga ik zeker kijken. Vind de structuur (het rechtstreekse duel in de finaleronde) altijd erg leuk om te zien.
Mijn favoriet is trouwens Küttel, maar dat is 'ie al jaren, vandaar.
Wat was het geweldig in '98, hoe Harada stond te huilen in de vrieskou toen ze het teamgoud paktenquote:Op zondag 23 december 2007 23:34 schreef Leatherface het volgende:
Maar waar ik eigenlijk op hoop is dat er weer eens een Japanner echt doorbreekt.
Kasai had de laatste jaren af en toe nog een uitschieter en ook Okabe sprong zo nu en dan nog eens goed, maar de gloriedagen van de jaren '90 liggen al weer ver achter ons.
Ik mis Funaki en Harada. Hoog tijd dat er weer eens een Japans talent doorbreekt die zich structureel in de top mengt.
Ja, schitterend.quote:Op maandag 24 december 2007 00:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wat was het geweldig in '98, hoe Harada stond te huilen in de vrieskou toen ze het teamgoud pakten![]()
http://youtube.com/watch?v=JUB2DZrzXdo![]()
Treurig.quote:Op maandag 24 december 2007 21:58 schreef Relin het volgende:
Voormalig Duitse trainer Reinhard Heß is vandaag op 62 jarige leeftijd overleden in een Duits ziekenhuis.
Onder begeleiding van Heß behaalden Hannawald en Schmitt hun grootste successen. De voormalig trainer was al geruime tijd ziek.
Kun je nagaan. Weissflog heb ik bij mijn weten nooit zien springen, terwijl ik Goldberger maar al te goed kenquote:Op zaterdag 29 december 2007 16:40 schreef Ambrosius het volgende:
Ik zat dat lijstje van oud-winnaars eens goed te bekijken, wat is het al lang geleden dat Goldberger heerste zeg.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:41 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Kun je nagaan. Weissflog heb ik bij mijn weten nooit zien springen, terwijl ik Goldberger maar al te goed ken
Twee Finse iconen uit de tijd van Matti Nykänen, die hoewel ze beetje in de schaduw stonden van hun beroemde landgenoot zelf ook het nodige wonnen. En dat gold destijds ook voor Risto Laakkonen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:11 schreef petervanhal het volgende:
Volgens mij is het Yllipulli of Puikkonen
Ik ben ong. in 2000 gaan kijken. Weissflog sprong toen volgens mij niet meer, maar Goldberger nog wel degelijk. Was toen ook de oudste springer.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:07 schreef petervanhal het volgende:
Als je Goldberger wel hebt zien springen, dan moet Jens Weissflog, je volgens mij je ook niet zijn ontgaan. Alhoewel '94, '95 en '96 de nadagen waren van "der Jens" heeft hij toch het een en ander gewonnen.
Ik ken hem niet, dus hij zal al zeker een jaar of vijf niet meer springen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:53 schreef Leatherface het volgende:
Over Jani Soininen gesproken, die is ondertussen zeker gestopt?
Ik kom zijn naam al een hele tijd niet meer in de uitslagen tegen.
Olympisch kampioen op de kleine schans van 1998.quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:43 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ken hem niet, dus hij zal al zeker een jaar of vijf niet meer springen.
Ik heb nu al vierschansentournee-koorts.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:39 schreef petervanhal het volgende:
Mogen dus de wedstrijd in Oberstdorf.
Wat mij betreft zijn de favorieten; Malysz, Ahonen, Morgenstern en Schlierenzauer.
We zullen zien...........................................................................
Bis Morgen !
Ahonen wat mij betreft absoluut niet. Eerder Kofler, en toch ook Neumeyer. Want ik denk toch dat er een Duitser voorin mee gaat doen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:39 schreef petervanhal het volgende:
Mogen dus de wedstrijd in Oberstdorf.
Wat mij betreft zijn de favorieten; Malysz, Ahonen, Morgenstern en Schlierenzauer.
We zullen zien...........................................................................
Bis Morgen !
Afgaande op de laatste wedstrijd in Engelberg, zou je Andreas Küttel ook wel tot de kanshebbers kunnen rekenen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ahonen wat mij betreft absoluut niet. Eerder Kofler, en toch ook Neumeyer. Want ik denk toch dat er een Duitser voorin mee gaat doen.
quote:1. MORGENSTERN Thomas AUT 136 m (17.0 17.5 18.0 17.5 18.0)141.8pts
2. SCHLIERENZAUER Gregor AUT 137.5m(17.5 16.5 16.0 17.0 16.5) 141.5
3. MALYSZ Adam POL 137.0m (16.5 16.5 17.0 16.5 17.0) 140.6pts
4. AMMANN Simon SUI 132.5m (18.5 17.5 18.0 17.5 18.0) 136.0pts
5. AHONEN Janne FIN 128.5m (19.0 18.5 18.0 18.5 18.5) 130.8pts
6. NEUMAYER Michael GER 129.0m (17.5 17.5 17.5 18.0 18.0) 129.2pts
7. STOCH Kamil POL 127.0m (18.0 18.0 18.0 18.5 18.5) 127.1pts
8. HAPPONEN Janne FIN 126.5m (17.5 19.0 18.0 18.5 18.5) 126.7pts
9. LOITZL Wolfgang AUT 126.0m (18.0 18.5 18.5 18.5 18.5) 126.3pts
10. LINDSTROEM Veli-Matti FIN 125.5m (17.5 18.0 17.0 18.0 18.0) 123.4pt
11. LAPPI Arttu FIN 126.0m (17.5 17.5 17.5 17.5 18.5) 123.3pts
12. KOUDELKA Roman CZE 125.0m (17.5 18.0 18.0 18.0 18.5) 123.0pts
12. VASSILIEV Dimitry RUS 125.0m (18.0 18.0 17.5 18.0 18.0) 123.0pts
14. SCHMITT Martin GER 125.0m (17.5 18.0 17.5 18.0 18.0) 122.5pts
15. DAMJAN Jernej SLO 124.5m (18.5 18.0 18.0 18.0 18.0) 122.1pts
16. KUETTEL Andreas SUI 124.0m (18.5 17.5 18.0 18.0 18.5) 121.7 pts
17. KOFLER Andreas AUT 123.5m (19.0 18.0 18.5 18.5 18.0) 121.3pts
Geen idee. Williingen is wel de makkelijkste optie voor je, want het dichst bij.quote:Op zondag 30 december 2007 18:59 schreef ChrisJX het volgende:
*Juicht voor Morgenstern
Ik kan het trouwens heel erg waarderen dat de Duitsers (op ZDF dus) zoveel aandacht (en meeleven) hebben voor de Oostenrijkers. Ik denk dat Nederlanders bij pak-em-beet het schaatsen toch minder aandacht zouden hebben voor Duitsers als één van hen de grote favoriet zou zijn (Anni Friesinger niet meegerekend).
Meteen maar eens ff een vraagje stellen aan de grote deskundige: Ik wil volgend seizoen (eindelijk) eens een keer een wedstrijd bezoeken, bij voorkeur in Duitsland of Oostenrijk. Hoe kan ik het beste kaartjes regelen vanuit Nederland?
Weet ik, ben ik een keer geweest (was geen wedstrijd, maar had dus wel de mogelijkheid om bovenaan de schans te staan, wat een endquote:Op zondag 30 december 2007 19:02 schreef Leatherface het volgende:
Geen idee. Williingen is wel de makkelijkste optie voor je, want het dichst bij.
Zakopane is ook vaak volle bak.quote:Op zondag 30 december 2007 19:05 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Weet ik, ben ik een keer geweest (was geen wedstrijd, maar had dus wel de mogelijkheid om bovenaan de schans te staan, wat een end). Maar dichtbij hoeft het voor mij niet per se te zijn. Het mag ook Slovenië of Finland zijn, maar ik heb het idee dat het in Duitsland en Oostenrijk het gezelligst is.
Ben eens in Polen geweest en de luitjes daar trokken me niet bepaald. Dus die valt afquote:Op zondag 30 december 2007 19:09 schreef Leatherface het volgende:
Zakopane is ook vaak volle bak.
Sinds de successen van Malysz zijn de Polen helemaal dol op schansspringen.
Zit wat in, zeker als ik die menigte van vandaag zag... Maar zijn de wedstrijden zelf dan ook leuk om te bezoeken? Of hangt er maar een suffe sfeer?quote:Op zondag 30 december 2007 19:25 schreef petervanhal het volgende:
Ga naar de minst bezochte wedstrijden, dan kom je het dichst bij de springers.
Predazzo, Engelberg, Kuusamo
Da's ook wel een leuke natuurlijkquote:Op zondag 30 december 2007 19:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het skivliegen op de 200 meterschans is elke 2 jaar op de schans van Tauplitz/Bad Mittendorf. Dat is met de auto net in een dag te rijden.
Dan is bijvoorbeeld Engelberg wel leuk.quote:Op zondag 30 december 2007 19:36 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Da's ook wel een leuke natuurlijkMaar het hoeft van mij niet per se dichtbij te zijn. Voor mijn part vlieg ik met SkyEurope oid, maak ik er lang weekend van en ga ik nog een paar dagen de dichtbijzijndste grote stad in.
Skisport- und Veranstaltungs GmbHquote:Op zondag 30 december 2007 21:21 schreef ChrisJX het volgende:
Dank allemaal voor de suggesties, ik zal er eens goed over nadenken
Iemand ook nog enig idee hóe je aan kaartjes komt?
Holmenkollen lijkt mij persoonlijk erg mooi. Vroeger was er daar altijd een gekkenhuis, wanneer er het Holmenkollen Ski Festival werd gehouden (langlaufen, schansspringen en noordse combinatie). De laatste jaren is het er wat minder druk.quote:Op zondag 30 december 2007 21:21 schreef ChrisJX het volgende:
Dank allemaal voor de suggesties, ik zal er eens goed over nadenken
Misschien kunnen ze je helpen op www.skispringen.de of kan je het via de organisaties te weten komen.quote:Iemand ook nog enig idee hóe je aan kaartjes komt?
Duitsland/Oostenrijk is wel enorm druk!!quote:Op zondag 30 december 2007 18:59 schreef ChrisJX het volgende:
Meteen maar eens ff een vraagje stellen aan de grote deskundige: Ik wil volgend seizoen (eindelijk) eens een keer een wedstrijd bezoeken, bij voorkeur in Duitsland of Oostenrijk. Hoe kan ik het beste kaartjes regelen vanuit Nederland?
Lahti, ook een optie. Immers maar een uurtje ofzo van Helsinki. Dus te combineren met een stedentrip.quote:Op zondag 30 december 2007 22:34 schreef Relin het volgende:
Zürich is trouwens wel een toffe stad. Behoorlijk duur, maar ik heb me daar uitstekend vermaakt!
Oh...en Finnen en ski springen? Het was geweldig om te zien hoe alle vlaggetjes de lucht in gaan als er een Fin van de schans komt![]()
Voor de rest was het daar erg gezellig en tegenwoordig maken steeds meer buitenlanders (lees: Duitsers) de reis naar Lahti.
één voordeel: Je hoeft niet heel vroeg aan de schans te zijn om een goed plekje te krijgen. Iets wat mij enorm verbaasde, want in Duitsland is dat wel zo. Je kan rustig een half uurtje voor de wedstrijd aankomen en dan nog een leuk plaatjes krijgen. En tussen de wedstrijden in, gaan de Finnen gewoon ergens anders heen om effe op te warmen.
Nog een voordeel: In Lahti heb je ook het skispring/wintersport museum, waar je ook een bezoekje aan kunt brengen. Is niet zo groot, maar wel leuk!
Laatste voordeel: Naast het schansspringen heb je daar ook de Noorde combinatie; of te wel 2x schansspringen + 1x langlaufen!
Daar hoeft ChrisJX het niet voor te doen. Ze is zelf van het vrouwelijke geslacht.quote:Op maandag 31 december 2007 15:50 schreef petervanhal het volgende:
Voor de gezelligheid naast de schans zou ik voor een land in Scandinavië kiezen. Gezien het vrouwelijk schoon aldaar is een bezoekje zeker de moeite waard. Het oog wil niet alleen mooie sport zien toch !
ZDFquote:Op dinsdag 1 januari 2008 07:51 schreef phluphy het volgende:
Welk commentaar is tegenwoordig het beste te pruimen?
Dankquote:Op maandag 31 december 2007 15:50 schreef petervanhal het volgende:
Voor de gezelligheid naast de schans zou ik voor een land in Scandinavië kiezen. Gezien het vrouwelijk schoon aldaar is een bezoekje zeker de moeite waard. Het oog wil niet alleen mooie sport zien toch !
Zodergekheid. Je kan gemakkelijk iedere wedstrijd bezoeken die je wilt, en je moet er even voor rijden/vliegen. en bij druk bezochte wedstrijden op tijd een kaartje kopen via internet.
Veel suc6 met je zoektocht
Je krijgt bij ons Evers ten Napelquote:Op dinsdag 1 januari 2008 11:38 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
ZDF
Inclusief voorbeschouwing, tussenbeschouwingen, nabeschouwing, interviews met Duitsers en Oostenrijkers. Eurosport blijft toch alleen sec het skispringen.
Het commentaar op Nederland (1, 2?) zal vast ook wel te pruimen zijn, maar ik kan me van eerdere jaren herinneren dat ze álles tot in den treure gaan uitleggen. Dat is hetzelfde als bij een voetbalwedstrijd gaan uitleggen wat buitenspel is. Leuk als je nooit kijkt, overbodig als je de regels wel kent.
Klopt, Evert 'OHHH die springt ver' ten Napel. Naja, het blijft afwachten wat hij er dit jaar weer van bakt. Blijft staan dat hij ook alles gaat moeten uitleggen.quote:
Is Duits sportcommentaar nog zo zelfingenomen en superchauvinistisch?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 11:38 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
ZDF
Inclusief voorbeschouwing, tussenbeschouwingen, nabeschouwing, interviews met Duitsers en Oostenrijkers. Eurosport blijft toch alleen sec het skispringen..
Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Natuurlijk zijn de Duitsers voor de Duitsers, maar elke goede sprong wordt gewoon gewaardeerd, ook als die door een Oostenrijker of Fin wordt gemaakt. En omdat de Oostenrijker Morgenstern zo hoog staat, wordt ook daar veel aandacht aan besteed.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:53 schreef phluphy het volgende:
Is Duits sportcommentaar nog zo zelfingenomen en superchauvinistisch?
Nou, die Tom Bartels wel!quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:53 schreef phluphy het volgende:
[..]
Is Duits sportcommentaar nog zo zelfingenomen en superchauvinistisch?
Ik viel mij ook wel op, maar ik vond het minder irritant dan voorheen. Maar dat komt misschien omdat er geen Duitser heeft gewonnen?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:09 schreef Relin het volgende:
[..]
Nou, die Tom Bartels wel!![]()
Random springer zit op het bankje, klaar om te gaan springen.
"En over niet al te veel tijd krijgen we Martin Schmitt, na *lepelt 8 springers op die nog moeten springen*. Schmitt bla di bla. En de andere Duitsers bla di bla"
En ondertussen zit de volgende springer al weer klaar om te gaan springen
Wat is er dan mis met de Finnenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:02 schreef petervanhal het volgende:
Wat hebben jullie toch allemaal met die Finnen. Dat zij goed zijn dat snap ik, maar...............................
Ik heb me er niet aan gestoord. Laat ze nou blij zijn met hun anderhalve springer die het tot in de 2e Durchgang redtquote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:09 schreef Relin het volgende:
Nou, die Tom Bartels wel!![]()
Random springer zit op het bankje, klaar om te gaan springen.
"En over niet al te veel tijd krijgen we Martin Schmitt, na *lepelt 8 springers op die nog moeten springen*. Schmitt bla di bla. En de andere Duitsers bla di bla"
En ondertussen zit de volgende springer al weer klaar om te gaan springen
Ik heb persoonlijk een zekere voorliefde voor Finland, evenals voor de andere Nordic landen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:02 schreef petervanhal het volgende:
Wat hebben jullie toch allemaal met die Finnen. Dat zij goed zijn dat snap ik, maar...............................
*Veer in eigen reet modus*quote:Op maandag 24 december 2007 00:33 schreef wimderon het volgende:
Denk niet dat Morgenstern gaat winnen, ik ga voor Schlierenzauer (of toch weer Ahonen)
Vorig jaar liet Schlierenzauer het lopen in Innsbruck. Ahonen heeft in het verleden juist vaak zijn slag geslagen op de Bergisel. Ahonen kan zich aan die hoop vastklampen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:59 schreef Lahti het volgende:
Als Janne Ahonen in zijn eerste sprong gewoon het juiste aantal punten had gekregen, had 'ie gewonnen 1 januari!! !Perkele! Zijn telemark is volgens de regels in het boekje (mag nl een beetje "uitglijden" zogezegd), maar de Noren en Duitsers vinden dat "niet mooi"...vittu
Zo, dat is eruitGelukkig is hij wel erg strijdlustig en gaat hij voor de tourneezege...spannend wordt het zeker nog!
ChrisJX: als je besluit om naar Lahti te gaan dit jaar kan ik zonder probleem vrijkaartjes regelen voor je voor het hele weekend...ik ben daar weer aan het werk namelijk
quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:59 schreef Lahti het volgende:
Als Janne Ahonen in zijn eerste sprong gewoon het juiste aantal punten had gekregen, had 'ie gewonnen 1 januari!! !Perkele! Zijn telemark is volgens de regels in het boekje (mag nl een beetje "uitglijden" zogezegd), maar de Noren en Duitsers vinden dat "niet mooi"...vittu
Zo, dat is eruitGelukkig is hij wel erg strijdlustig en gaat hij voor de tourneezege...spannend wordt het zeker nog!
ChrisJX: als je besluit om naar Lahti te gaan dit jaar kan ik zonder probleem vrijkaartjes regelen voor je voor het hele weekend...ik ben daar weer aan het werk namelijk
Vanochtend was het nog niet bekend wie het was. Mijn gevoel zei wel Jermoquote:OBERSTDORF - De talentvolle Nederlandse skispringer Jermo Ribbers (14) is vrijdag bij een oefensprong in het Duitse Oberstdorf omgekomen.
Dat heeft de Nederlandse Ski Vereniging zaterdag bekend gemaakt. Ribbers maakte al enkele jaren deel uit van de talentengroep van bondscoördinator Horst Tielmann van de Nederlandse Ski Vereniging.
De jongen, wiens ouders al jarenlang in Zwitserland wonen, zat in de Duitse plaats op een ski-internaat. Hij was met zijn klas aan het springen.
Ribbers kwam vrijdag na een sprong van de kleine schans ongelukkig ten val. Hij sloeg na de landing tijdens de 'out-run' tegen de met kussens beklede hekken naast de piste. Alle voorzorgsmaatregelen waren genomen, de weersomstandigheden waren goed op het moment van het ongeval. Ribbers overleed in het ziekenhuis.
(ANP)
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:07 schreef Relin het volgende:
Helaas is er ook nog minder vrolijk nieuws te melden...
Toen ging Amman er met alles vandoorquote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:03 schreef Leatherface het volgende:
Als Ahonen de tournee wint, wordt het de 6e keer op rij dat een Fin of Noor de eindzege pakt.Daarbij moet natuurlijk worden opgemerkt dat het in 2006 een gedeelde zege met de Tsjech Janda betrof.
Om de relatieve dominantie van Finland en Noorwegen in het schansspringen verder te illustreren; sinds de Winterspelen van Lake Placid in 1980 was er slecht één olympisch toernooi (2002) waarin er geen Fins of Noors goud was.
Duitsland op de landenwedstrijd.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:07 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Toen ging Amman er met alles vandoor
Hij klinkt iig heel levendig gedurende de 2e doorgangquote:Op zondag 6 januari 2008 17:49 schreef petervanhal het volgende:
ik hoop dat de commentator vn MTV3 het overleefd. hij ging erg meelevend door het lint na de eerste sprong van Ahonen
Er viel regen halverwege, waardoor de top van de lijst flink werd geschud. Doordat het aanloopspoor plakkerig werd, sprong men minder ver. In de tweede omloop werd drie treden hoger gesprongen, wat één meter meer aanloop betekent. Verder hadden alle springers te kampen met wind die dan weer vanachter, dan weer (gunstig) van voren kwam.quote:Op zondag 6 januari 2008 20:33 schreef phluphy het volgende:
Mooie uitslag!![]()
De ZDF-commentator sprak steeds over "de bijzondere omstandigheden" van de eerste springronde, waardoor een aantal mindere springers zo hoog geeindigd waren.
Wat waren die bijzondere omstandigheden dan? Ik heb de eerste ronde gemist, door de NK sprint.
Alleen Oberstdorf inderdaad.quote:Op zondag 6 januari 2008 21:05 schreef ChrisJX het volgende:
Maarre, al met al is dus maar in 1 wedstrijd volgens het knock out principe gesprongen
quote:Op zondag 6 januari 2008 21:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
Jens Weissflog heb ik in de feesttent bij de Kulm uit stand 3 meter hoog zien springen. Ondanks dat hij al een liter bier op had. Je weet niet wat je ziet.
Lol.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
Reinhard Hess stond er hoofdschuddend naar te kijken maar het publiek in de tent vond het fantastisch
Dat zou ik ook hebben wanneer het in de Scandinavische landen te doen is.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
maar de heren hadden dan meer aandacht voor de vrouwen dan voor de tap.
quote:Op zondag 6 januari 2008 22:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Drinken Morgenstern en Ahonen eigenlijk? Dat lijken mij eerlijk gezegd toch wel types die serieus hun sport bedrijven, Ammann en Malysz idem dito (al is die laatste een Pool).
quote:Op maandag 7 januari 2008 21:57 schreef Lahti het volgende:
[..]
Ahonen zeker wel. Maar met mate dan hè, zoals het een topsporter betaamt. Niet erg Fins dus
Morgenstern (en Kofi) hadden in 2006 in Lahti een feestverbod gekregen van Pointex. Terwijl de rest van het team de stad in ging, moesten deze 2 heren in het hotel blijvenquote:Op zondag 6 januari 2008 22:18 schreef Leatherface het volgende:
Drinken Morgenstern en Ahonen eigenlijk? Dat lijken mij eerlijk gezegd toch wel types die serieus hun sport bedrijven, Ammann en Malysz idem dito (al is die laatste een Pool).
Rookt Janne nou eigenlijk nog dan?quote:Op maandag 7 januari 2008 21:57 schreef Lahti het volgende:
[..]
Ahonen zeker wel. Maar met mate dan hè, zoals het een topsporter betaamt. Niet erg Fins dus
In '95 won Janne al Garmisch.quote:Op maandag 7 januari 2008 22:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als het zo'n drinker was geweest zoals sommige van zijn beruchte voorgangers dan had hij het nooit zolang volgehouden.
Als je nagaat dat hij in '96 al op een haar na wereldkampioen skivliegen werd, net achter Goldberger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |