quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:39 schreef Willy84 het volgende:[..]
Ik vind dat helemaal geen slecht bedrag! Smerig werk? Treinen schoonmaken valt wel mee, op sommige wc's na dan. Als het vies is kan je gewoon handschoenen aan doen. Ik heb niks tegen vies werk, ik heb zelf vrachtwagens gerepareerd. Als je pauze hebt of naar huis gaat was je gewoon je handen die helemaal zwart van de smeer waren.
Nee, het is geen vetpot, okey maar het is nou geen zwaar werk te noemen.
Stratenmaker, automonteur, bouwvakker. Dat noem ik zwaar.
En nee, ik zit niet op treinen te wachten waar ik tot op me enkels in de krantjes sta, maar dat is logisch.
smeer is geen menselijk afval. Etensresten e.d. zijn menselijk afval. Ze moeten niet alleen de trein doen hoor, ook het stationsgebouw en de zooi daar omheen. Prullenbakken, en soms zelfs rioleringen e.d. Het hoort er allemaal bij. Verstopte plee, de eerste die er heen gaat is de schoonmaker. Met je handen in de stront is niet hetzelfde als met je handen in de motorolie

En over verenigen en tegen de klanten op zetten, dat gaat dus niet, daarvoor voerden ze juist actie. Elke vorm van vakbondspressie of tegenspraak werd beloond met ontslag of wegpesterij. Dat is waar het om ging, die 10 euro was een bijzaak. Het ging juist om de arbeidsvoorwaarden, anno 2007 (bijna 2008) mag dat volgens de wet niet meer, maar het gebeurde toch. Alle pogingen om het tegen te gaan werden de kop in gedrukt door clienten en management. Nou dan zou ik ook pissed zijn. En schoonmakers zijn nodig anders wordt 't allemaal een grote teringzooi, ben blij dat ze er zijn en dat ze hun werk doen.
* zwahiel is ook korte tijd schoonmaker geweest, en zo'n schoonwerk is 't vaak niet!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss