Hij heeft gister wederom de winnende gemaakt tegen Boca Juniors, dit keer met een kopbal.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 19:28 schreef -Vaduz- het volgende:
Hopelijk is zijn honger nog verre van gestild, hij is beter dan Henry en kan van grote waarde zijn komend seizoen.
Ben blij dat hij alsnog gebleven is. Een Eto'o in vorm is één van de betere spitsen ter wereld.quote:
Hij zou altijd wel blijven hoor. De enige reden dat Barca hem op de transferlijst had gezet was om hem te motiveren om meer een teamspeler te zijn dit seizoen. Hij blijft een van de beste spitsen ter wereld (zo niet de beste)quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:43 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ben blij dat hij alsnog gebleven is. Een Eto'o in vorm is één van de betere spitsen ter wereld.
En inmiddels topscorer, maar David Villa komt morgen nog in actie.quote:
quote:Op zondag 9 november 2008 10:05 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
City of United?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
In Manchester ligt 15 miljoen olie-euro per jaar klaar voor hem.
Doelpunten van gisteravond:quote:Eto'o viert jubileum in shirt Barcelona
Aan de doelpuntenreeks van Samuel Eto'o komt maar geen einde. Tegen Real Betis (2-2) werd zaterdagavond duidelijk dat Barcelona over de meest trefzekere aanvaller op de Europese velden beschikt. De Kameroener schoot zijn ploeg te hulp met twee doelpunten en heeft daarmee de barrière van honderd treffers bereikt.
Eto'o had sinds zijn komst in de zomer van 2004 slechts 129 wedstrijden nodig om tot zijn mijlpaal in het tricot van de Catalanen te komen. Alleen César Rodríguez (195, 1942-1959) en Ladislao Kubala (131, 1951-1961) scoorden in het verleden vaker voor de huidige lijstaanvoerder van de Primera División.
Met 23 treffers na 23 competitieduels in dit seizoen is Eto'o bovendien hard op weg naar een nieuw persoonlijk record bij Barcelona. In het seizoen 2005/06 maakte hij 26 doelpunten. De 27-jarige Eto'o, wiens contract tot medio 2010 loopt, speelde in het verleden voor Leganés, Real Madrid, Espanyol en Real Mallorca.
Eto'o is daarnaast hard op weg nog twee records te breken. Het competitierecord van Hugo Sánchez (38, 1989/90) en Zarra (38, 1950/51) is met nog vijftien speeldagen te gaan een serieuze optie, terwijl de clubrecords van Romario (30, 1993/94) en Ronaldo (34, 1996/97) eveneens in zicht zijn voor de topschutter uit Nkon.
VZ
quote:'Eto'o onderhandelt in het geheim met AC Milan'
Samuel Eto'o wil Barcelona verlaten en bij AC Milan aan de slag gaan. Dat meldt de toonaangevende Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport woensdag. Naar verluidt hebben het bestuur van de Italiaanse topclub en het management van de topscorer van de Primera División reeds aan de onderhandelingstafel plaatsgenomen.
Volgens de roze sportbijbel is er sprake van 'diverse' ontmoetingen tussen de partijen en heeft Eto'o reeds te kennen gegeven dat hij na komend seizoen niet meer voor Barcelona wil spelen. De Kameroener heeft nog een contract tot volgend jaar zomer en is door zijn scoringsdrift dit seizoen uitgegroeid tot een gewild transferobject.
Opvallend is dat Eto'o afgelopen zomer net als Deco en Ronaldinho van hoofdtrainer Josep Guardiola het Camp Nou mocht verlaten. Het drietal zou een negatieve invloed op de sfeer binnen de kleedkamer hebben gehad. Omdat er op de transfermarkt geen gelijkwaardig alternatief voor de spits voorhanden was en Eto'o in de voorbereiding een goede indruk maakte, kwam de opvolger van Frank Rijkaard terug op zijn besluit.
Eto'o, die bekend staat om zijn wispelturige gedrag, zou om die reden besloten hebben om de club transfervrij de rug toe te keren. De regelgeving van de wereldvoetbalbond FIFA verbiedt echter dat een geïnteresseerde club eerder dan een half jaar voor het verstrijken van een contract met de desbetreffende speler om de tafel gaat. Dat is de reden dat de Rossoneri de onderhandelingen geheim willen houden.
Recentelijk gaf Eto'o in een interview aan een Frans tijdschrift reeds aan dat hij niet over zijn toekomst wilde praten, maar wél dat Barcelona niet de club van zijn leven is. "Ik kan en wil nog niets zeggen over mijn toekomst. Ik houd niet van spelers die het embleem van hun club kussen. Als er daarna een miljoenenaanbieding langs komt, dan twijfelen ze geen moment en dan verlaten ze de club."
"De club van mijn leven is Real Mallorca. Barcelona is gewoon een club waar ik momenteel onder contract sta. Afgelopen zomer was ik niet welkom, omdat veel mensen binnen de club geen vertrouwen in mij hadden. Nu is dat niet meer het geval. Blijkbaar is iedereen alles weer vergeten", luidde het duidelijke commentaar van Eto'o, die in het verleden onder meer bij Real Madrid op de loonlijst stond.
Volgens La Gazzetta dello Sport heeft Josep María Mesalles, zaakwaarnemer van Eto'o, aangegeven dat zowel Barcelona als het kamp-Eto'o nog geen aanstalten heeft gemaakt om de huidige contractuele samenwerking tot medio 2014 te verlengen. "De toekomst op lange termijn ligt in ieder geval niet in Barcelona", aldus Mesalles.
quote:Eto'o betuigt liefde voor Barça
BARCELONA - Samuel Eto'o is blij bij Barcelona en zou graag zijn contract verlengen bij de Catalaanse club. Dat heeft de spits uit Kameroen vrijdag gezegd op de Catalaanse televisie. „Ik heb de afgelopen jaren geleerd van Barcelona te houden.”
Eto'o kreeg na afloop van het vorige seizoen te horen dat hij eigenlijk overbodig was bij Barcelona. Maar inmiddels is coach Pep Guardiola om. Eto'o blijkt dit seizoen onmisbaar voor Barça en is met 23 doelpunten topschutter in de Spaanse Primera Division.
„Ik ben blij hier en zie geen reden weg te gaan. Ik dien zeker mijn contract uit dat in 2010 afloopt en als de club me wil, blijf ik graag langer”, zei Eto'o, die niet verhulde dat zijn hart ook nog altijd liefdevol klopt voor zijn oude club Real Mallorca.
Een transfer naar Barcelona's aartsrivaal Real Madrid is voor de Kameroener echter onbespreekbaar. „Als ik ooit vertrek, is het niet naar Bernabeu. Die pijn wil ik de fans van Barcelona besparen.”
telegraaf
quote:Eto'o neemt koppositie Gouden Schoen over
Het Gouden Schoen-klassement kent in de persoon van Samuel Eto'o een nieuwe koploper. De aanvaller van FC Barcelona maakte afgelopen weekend twee doelpunten en wist hierdoor de eerste plaats over te nemen van Marc Janko, die op kleine afstand volgt. De Oostenrijkse aanvaller loopt een half punt achter op Eto'o.
Janko deed er in ieder geval alles aan om de koppositie, waar hij al meerdere weken te vinden was, te behouden. De spits van Red Bull Salzburg scoorde afgelopen weekend tegen Austria Wien en zag zijn doelpunten-aantal stijgen naar 33 goals. Eto'o wist zich echter met twee doelpunten tegen Málaga te kronen tot de nieuwe leider van het klassement.
Op gepaste afstand van Eto'o en Janko volgt een vijftal spitsen die de derde plaats delen. Daar zitten sinds deze week ook Zlatan Ibrahimovic (Internazionale) en Lionel Messi (FC Barcelona) bij. De eerstgenoemde spits maakte twee doelpunten tegen Reggina, terwijl de laatstgenoemde aanvaller ook een doelpuntje meepikte tegen Málaga.
Top tien ESM Gouden Schoen:
01. Samuel Eto’o (Barcelona) 50 (25 x 2)
02. Marc Janko (Red Bull Salzburg) 49,5 (33 x 1,5)
03. Diego Forlán (Atlético Madrid) 38 (19 x 2)
04. Marco Di Vaio (Bologna) 38 (19 x 2)
05. David Villa (Valencia) 38 (19 x 2)
06. Zlatan Ibrahimovic (Internazionale) 38 (19 x 2)
07. Lionel Messi (Barcelona) 38 (19 x 2)
08. Vedad Ibisevic (TSG Hoffenheim 36 (18 x 2)
09. Grafite (VfL Wolfsburg) 36 (18 x 2)
10. André-Pierre Gignac (Toulouse) 36 (18 x 2)
VZ
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |