abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:26:37 #1
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_55444064
Ik geloof wel in de goed intentie van de aktie anders is er niet zoveel steun voor maar de manier waarop zet ik grote vraagtekens bij. Waarom? Men zegt dit te doen door...dagen niet te eten. Oh ja, tegenwoordig kan alles wat vloeibaar is ook eetbaar zijn. M.a.w je eet dan ongemerkt ook alleen is het dan niet vast maar je krijgt wel de benodigde calorien/koolhydraten e.d. binnen. Voorbeeld? Campina/Knor is dus een van die sponsors en we weten allemaal wat voor artikelen die in de schappen heeft. Zuivel, heel veel zuivel en wat bevat dat? juist...

Kortom ik geloof er niets van dat men echt alleen maar water drinkt om te overleven. En het idee dat men dus "honger lijdt" echt een kul argument is om aan de buitenwereld het idee te geven dat men echt lijdt voor die arme negertjes in Afrika en hun schoon water.. Mijn idee is als je echt wat wilt laten zien dan ga je uit dat glazen huis en in primitieve omstandigheden proberen geld in te zamelen zodat men kan zien dat je echt lijdt voor de arme mensen in Afrika. Immers, vanuit een heerlijk verwarmde ruimte voorzien van alle luxe (check de gebouwen erom heen maar) op dat "vast" eten na en voldoende ontspanning zoals tv en een goed bed etc.. is het wel erg "lijden" voor Afrika. In dat opzich zou je nog meer respect hebben voor die mensen die van heinde en ver komen om geld in te zamelen en dat af te staan.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_55444124
Ja maar ze krijgen dus niets van Campina... En het gaat niet om de mensen in dat huis, maar om de aandacht te trekken...

En het werkt toch? En ze moeten wel op krachten blijven om met zijn 3en 24/7 de radiopresentatie te doen...

Dus.... Niet zeiken...

pi_55444145
het is hypocriet wat je ook doet. ze verzamelen geld met goede bedoelingen voor het Rode Kruis.
is dat fout?
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:35:58 #4
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_55444270
Nee, ze gebruiken m.i. een valse reden om geld in te zamelen. Men eet dus wel alleen anders dan normaal. En dat "wij eten niet" verhaal wordt steeds naar buiten gebracht als iets byzonders. Zeg het dan niet of.. doe zoals ik aangaf en verzin een ander verhaal om zo een aktie op te zetten.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:38:22 #5
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_55444342
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:35 schreef thloreg het volgende:
Nee, ze gebruiken m.i. een valse reden om geld in te zamelen. Men eet dus wel alleen anders dan normaal.
De reden heeft meer met drinkwater te maken dan met het niet eten, maar dat was je nog niet opgevallen?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_55444346
Het hele niet eten vind ik een beetje overbodig.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_55444387
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:30 schreef SlimShady het volgende:
het is hypocriet wat je ook doet. ze verzamelen geld met goede bedoelingen voor het Rode Kruis.
is dat fout?
Ze collecteren toch ook al is dat nog niet genoeg?
pi_55444412
Ze krijgen sapmixjes, met daarin groente, fruit en zuivel
pi_55444452
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:40 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Ze collecteren toch ook al is dat nog niet genoeg?
'genoeg' .
pi_55444500
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:43 schreef SlimShady het volgende:

[..]

'genoeg' .
Ik vergeet nog de acceptgiro's die je ook zomaar in je brievenbus krijgt. Het is heel leuk, maar kom het niet in me strot rammen
pi_55444507
quote:
Nee, ze gebruiken m.i. een valse reden om geld in te zamelen. Men eet dus wel alleen anders dan normaal. En dat "wij eten niet" verhaal wordt steeds naar buiten gebracht als iets byzonders. Zeg het dan niet of.. doe zoals ik aangaf en verzin een ander verhaal om zo een aktie op te zetten.
jij hebt er duidelijk niets van gesnapt. De reden om geld in te zamelen is niet omdat de 3FM DJ's niet eten. De reden om geld in te zamelen is dat er mensen wereldwijd sterven aan het gebrak aan schoon drinkwater. Lijkt me geen valse reden. Het hele niet eten verhaal is begonnen om te laten zien dat die DJ's in dat huis er echt wel iets voor over hebben om dit ook te doen.

Gelukkig zijn er altijd cynische klapjosti's zoals TS die goede-doelen-acties de grond in boren omdat een paar details volgens hun niet kloppen. Wat is nu eigenlijk je hele punt???
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_55444546
collecteren voor Afrika rond deze tijd is net zo zinloos.
in plaats van eten en drinken, kunnen ze beter condooms heen sturen.
Dat de bevolking daar met 500% in de laatste 50 jaar gestegen is zegt mij genoeg
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_55444642
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:47 schreef Het_hupt het volgende:
collecteren voor Afrika rond deze tijd is net zo zinloos.
in plaats van eten en drinken, kunnen ze beter condooms heen sturen.
Dat de bevolking daar met 500% in de laatste 50 jaar gestegen is zegt mij genoeg
idd. als er ergens op deze aardkloot te weinig water is zijn er op die plek teveel mensen...
pi_55444656
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:29 schreef RudyCarell het volgende:
Ja maar ze krijgen dus niets van Campina
Klopt niet....werd zelfs bij het liedje "No milk today" bedankt voor de zuivel die Campina leverde voor "onze sapjes"
pi_55444687
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:52 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

idd. als er ergens op deze aardkloot te weinig water is zijn er op die plek teveel mensen...
Wat een kul.. Water genoeg daar, het is aleen vervuild.
pi_55444840
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:26 schreef thloreg het volgende:

Kortom ik geloof er niets van dat men echt alleen maar water drinkt om te overleven.
Er is ook niemand die dat beweert. De sapjes die ze drinken zijn een standaard terugkerend gespreksonderwerp.

De definitie van 'eten' is het tot je nemen van vast voedsel. En dat doen ze niet.

En verder boeit het geen fuck wat ze doen. Ze brengen met dat glazen huis een stuk meer geld bij elkaar dan jij met het openen van dit topic
pi_55444853
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:54 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Wat een kul.. Water genoeg daar, het is aleen vervuild.
Door het teveel aan mensen...
pi_55444922
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 17:03 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Door het teveel aan mensen...
Ja, als je zo beredeneerd zijn 2 mensen al te veel.
pi_55444966
Elke ochtend en avond een lekker HerbaLife-shake naar binnen tikken en je hebt heel de dag geen honger

Bovendien is het belachelijk. Eerst was het voor die hongernegertjes enzo. Prima, uit solidariteit niet ook niet eten. Nu is het voor het drinkwater en wat doen hun heel de dag?

Juist! Water zuipen! En dan geen kraanwater he, want dat is voor paupers! Nee, de heren drinken lekker bronwater!!!!

Zou het neit een beter idee zijn om dan een week lang geen schoon drinkwater te drinken?
Ehmz, nee, natuurlijk niet, want dan worden ze ziek! Of ze drogen uit als ze niks drinken!

Dus eik slaat dat zogenaamd niet eten ( ) wat ze nu doen volledig de plank mis, maargoed, wie ben ik om daar over te zeiken. Ik heb hier ook lekker bronwater staan en een heleboel mensen hebben dat niet!
pi_55445031
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 17:09 schreef NED het volgende:
Zou het neit een beter idee zijn om dan een week lang geen schoon drinkwater te drinken?
Ehmz, nee, natuurlijk niet, want dan worden ze ziek! Of ze drogen uit als ze niks drinken!
Ter info: ze krijgen nu water uit de Hofvijver wat gezuiverd wordt met een installatie van het Rode Kruis (die dus ook in Afrika ingezet zou kunnen worden)
pi_55445170
quote:
Misschien moet je zelf een keer proberen om een weekje op alleen vloeibaar eten te leven?
Dan weet je in elk geval hoe het voelt.
Ik heb zelf ooit een keer 4 maanden achter elkaar aan de sondevoeding gezeten, slangetje via je neus je maag in en eet smakelijk.
Daarbij gaat vloeibaar eten vrij snel van de maag de darm in, dus reken maar dat je een hongergevoel krijgt, er zal in elk geval niet veel in je maag zitten.

Natuurlijk is het totaal anders als je alleen maar op water zou moeten overleven, maar dat is ook niet de bedoeling van deze aktie.
Daarbij hebben ze ook genoeg caloriën nodig anders zijn ze aan het eind van de week helemaal gaar en lopen de halve dag te kotsen doordat er alleen maar maagzuur in de maag zit.
Ik heb zelf een chronische darmontsteking en op het moment een maagontsteking dus ik weet waar ik over praat.

[ Bericht 2% gewijzigd door SiGNe op 21-12-2007 17:22:05 ]
pi_55445280
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 17:09 schreef NED het volgende:
...
quote:
Gelukkig zijn er altijd cynische klapjosti's zoals TS die goede-doelen-acties de grond in boren omdat een paar details volgens hun niet kloppen. Wat is nu eigenlijk je hele punt???
welcome to the club
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_55445325
radio
  vrijdag 21 december 2007 @ 17:37:17 #24
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_55445641
TS is een zeikerd.
Guanine en Cytosine! *O*
  vrijdag 21 december 2007 @ 17:56:11 #25
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_55446077
Gozer het gaat toch om het geld dat ze inzamelen Who cares, al kregen ze elk uur een 7 gangenmenu en ze halen geld binnnen is het nog best. Het gaat toch uiteindelijk dat ze het goede doel steunen, en om het wat aan te kleden gaan ze in zo'n glazen huis zitten en eten ze niet.
Primum non nocere
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')