abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:45:42 #1
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_55438305
quote:
ABN sluisde kunst weg, Fortis woedend

Er is ophef ontstaan over de kunstverzameling van ABN Amro.
Consortium
De bank heeft vlak voor de overname door het bankentrio zijn complete kunstcollectie ondergebracht in een stichting. Fortis is daar woedend over. Dat meldt De Telegraaf. ABN zegt tegen RTL Nieuws dat het onderbrengen van de kunstwerken in een stichting niets met de overname door het consortium te maken heeft.

De bank heeft in totaal zo'n 16.000 kunstwerken. Van wie die nu zijn, is niet helemaal duidelijk. De kunstwerken zijn vlak voor de overname voor 1 euro 'verkocht' aan de stichting. Oud-topman Rijkman Groenink van ABN is voorzitter van de stichting.

© RTLNieuws.nl (http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/home/)
Dat Groenink een vuilak is, is iedereen inmiddels wel duidelijk. Nu flikt ie weer zo'n rattenstreek en ik weet wel zeker dat hij niets illegaals doet. Ik vind het echter totaal verwerpelijk en ik hoop dat ze iets vinden, zodat die hufter z'n geld en vrijheid verliest .
(ik heb overigens niets tegen topinkomens, etc, maar wel iets tegen topmannen die er niets van bakken)
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:55:28 #2
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_55438567
Groenink Echt zo'n kerel die 65 jaar geleden met de Duitsers op de koffie zou gaan...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_55438582
Whehehehehe, mooie actie.
Fortis .
-
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:58:24 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_55438642
Als Fortis er niets over heeft bedongen gedurende de overnamebesprekingen, vind ik het nog een slimme zet ook van die bankhypocriete SS-er Groenink!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:00:47 #5
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_55438706
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:58 schreef Adelante het volgende:
Als Fortis er niets over heeft bedongen gedurende de overnamebesprekingen, vind ik het nog een slimme zet ook van die bankhypocriete SS-er Groenink!
Slimme zet? Of een vuile rattenstreek? Ik ga voor het laatste... maar ik ben dan natuurlijk ook een enorme goody two shoes en eigenlijk jaloers
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:07:35 #6
183273 Butcherbird2
Voorheen Butcherbird
pi_55438787
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:45 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Dat Groenink een vuilak is, is iedereen inmiddels wel duidelijk. Nu flikt ie weer zo'n rattenstreek en ik weet wel zeker dat hij niets illegaals doet. Ik vind het echter totaal verwerpelijk en ik hoop dat ze iets vinden, zodat die hufter z'n geld en vrijheid verliest .
(ik heb overigens niets tegen topinkomens, etc, maar wel iets tegen topmannen die er niets van bakken)
Onzin. Fortis heeft gewoon niet goed opgelet en heeft nu het nakijken
De RvB van ABN heeft dit bijzonder slim gedaan. En de voorzitter van een stichting is zeker niet de eigenaar van bezittingen hiervan, dus je topictitel slaat nergens op.
pi_55439182
Ik vind het ook een beetje een vaag verhaal, als ze de kunscollectie in de overname hadden gelaten had het toch meer opgebracht danwat het nu heeft gedaan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_55439314
Goede zet. En in het belang van de collectie.
pi_55439369
De TS kan er gewoon niet mee omgaan
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:36:23 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_55439426
Goede zaak. Deze kunst blijft zo voor het vaderland behouden. En Groenink wordt echt niet de eigenaar ervan hoor!
Ik vermoed zelfs dat de kunst aanwezig blijft in de gebouwen, maar dat het voor het consortium niet meer mogelijk is het elders neer te zetten. Prima, prima, prima.
Hadden we Groenink maar op Cultuur gehad toen de Goudstikker-affaire speelde.
The End Times are wild
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:43:07 #11
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_55439606
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:34 schreef Scorpie het volgende:
De TS kan er gewoon niet mee omgaan
Ik kan er prima mee omgaan, het is niet mijn kunst. Ik vind het alleen nogal naief van een aantal mensen hier dat groenink het beste voor heeft met de kunst en het niet in zijn eigen belang heeft geregeld
pi_55439665
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:43 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ik kan er prima mee omgaan, het is niet mijn kunst. Ik vind het alleen nogal naief van een aantal mensen hier dat groenink het beste voor heeft met de kunst en het niet in zijn eigen belang heeft geregeld
Ja, want Groenink krijgt het geld natuurlijk als hij de kunstcollectie weer doorverkoopt. Het is niet zo dat er een stichting is die de kunstcollectie beheerd ofzo.
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:21:04 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55440511
quote:

ik hoop dat ze iets vinden,
Wellicht Ebola?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_55440682
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:43 schreef Fliepke het volgende:

[..]
Je moet je eigen egoisme niet projecteren op anderen.
pi_55440699
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:28 schreef GirlyGirl het volgende:

[..]

Je moet je eigen egoisme niet projecteren op anderen.
Sociaal noemen we dat tegenwoordig.
pi_55441365
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:26 schreef DroogDok het volgende:
Ik vind het ook een beetje een vaag verhaal, als ze de kunscollectie in de overname hadden gelaten had het toch meer opgebracht danwat het nu heeft gedaan?
Nee, want dan had de kunst gewoon bij de 'boedel' van ABN gehoord. Nu is er voor de ABN 'zonder kunst' evenveel betaald als er betaald zou zijn voor de ABN 'met kunst'.

Daarnaast zit de collectie nu in één stichting, terwijl die anders naar alle waarschijnlijkheid zou worden opgedeeld binnen het consortium, en het me niet zou verbazen als er grote delen van naar het buitenland zou verdwijnen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:55:33 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_55441415
Voor de collectie goed, maar redelijk dubieus te noemen.
Alleen wat zijn de statuten van de stichting, in hoeverre moet de collectie in stand gehouden worden, waar wordt de opbrengst aan besteedt, hoeveel krijgt het bestuur voor hun werkzaamheden?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_55441520
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:55 schreef Dagonet het volgende:
hoeveel krijgt het bestuur voor hun werkzaamheden?
Nah, onbezoldigd zal toch wel?
Zo'n leuk baantje, zou ik niks voor willen hebben.
pi_55441897
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:52 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nee, want dan had de kunst gewoon bij de 'boedel' van ABN gehoord. Nu is er voor de ABN 'zonder kunst' evenveel betaald als er betaald zou zijn voor de ABN 'met kunst'.

Daarnaast zit de collectie nu in één stichting, terwijl die anders naar alle waarschijnlijkheid zou worden opgedeeld binnen het consortium, en het me niet zou verbazen als er grote delen van naar het buitenland zou verdwijnen.
Okay, nouja goede aktie dan van de ABN
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_55442482
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:55 schreef Dagonet het volgende:
Voor de collectie goed, maar redelijk dubieus te noemen.
Alleen wat zijn de statuten van de stichting, in hoeverre moet de collectie in stand gehouden worden, waar wordt de opbrengst aan besteedt, hoeveel krijgt het bestuur voor hun werkzaamheden?
idd al blijft het een naaistreek
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 21 december 2007 @ 15:47:28 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55443128
Ik ben blij dat de klanten van ABN-AMRO op deze manier kunnen bijdragen aan een privé-kunstcollectie. Doen ze toch nog iets nuttigs met hun geld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:05:18 #22
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_55443553
Voorzitter is niet gelijk aan eigennaar hoor.....

Daarnaast is dit misschien wel een mooie actie om veel kunst van ABN AMRO voor Nederland te houden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_55443568
Groenink is onderhand niet meer dubieus maar gewoon een schooier.
pi_55443787
quote:

Dat Groenink een vuilak is, is iedereen inmiddels wel duidelijk.
Wolven, Bos, Huilen.

Maar verder is er gewoon kunst in een Stichting gegaan en blijkt niets van zelfverrijking door Groenink, laat staan dat hij er "mee vandoor" is.

Als de Stichting de kunst voor 2 euro weer doorverkoopt aan Groenink, ja... dan mag je fiepen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55443850
Overigens huilt Fortis nu krokodillentranen. Als ze per sé die kunst geleverd wilden zien, dan had men in het overnamecontract daar iets over moeten regelen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')