abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57258062
quote:
Op zondag 9 maart 2008 00:56 schreef Stellendam het volgende:

In elk topic probeert hij continu ieder discussie te winnen, dat het op den duur zelfs vervelend wordt ...
Winnen? Ik stel dat we af moeten wachten... Ik ben niet degene die een conclusie wenst te trekken. Nog afgezien van het feit dat autootjes iha een subjectief verhaal vormen.

Verder raad ik je aan om op te zoeken wat het woord "opportunist" betekent.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57271493
Kijk ook eens op www.gtrnissan.com, is echt een puike site! En die virtuele testrit
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:02:55 #183
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57490313
Wtf maakt snelheid nu allemaal uit, het gaat om de lol wat zo'n auto je geeft. En daar is lotus nogsteeds het beste in. Zo'n 911 turbo en nissan gtr zijn GT's en geen scheurijzers.
pi_57490716
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 23:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
[ afbeelding ]

Test
LoL owned again! Maar het telt niet want het is niet door een dikke duitser gereden!!!
pi_57490958
Deze keiharde waarheid zal DS4 niet zo leuk vinden
  donderdag 20 maart 2008 @ 07:15:31 #187
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57493157
Die zal vast wel weer met een paar smoesjes aan komen zetten
pi_57493903
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 23:58 schreef ThinAir het volgende:
Deze keiharde waarheid zal DS4 niet zo leuk vinden
Ik lig er wakker van. Echt waar!
pi_57496439
Erken je nu dan dat de GT-R op rondes sneller is dan 911 Turbo
pi_57498369
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:21 schreef ThinAir het volgende:
Erken je nu dan dat de GT-R op rondes sneller is dan 911 Turbo
Mijn standpunt heb ik al lang uitgelegd. Dat sommigen dat niet wensen te begrijpen... jammer dan.

Ik snap sowieso niet dat er niemand zich achter de oren krabt ten aanzien van het verschil van 6 seconden. Dat is enorm!

Even afgezien van de vraag welke van de twee op die baan de snelste tijd neer zou zetten... het is natuurlijk wel bijzonder dat de auto met de minste pk per kg niet alleen het snelste is, maar zo veel sneller. Nou zit je natuurlijk wel even met 4wd vs 2wd als je het over de Vette hebt, maar dat even terzijde.

Als je nu weet dat de test is gedaan in Californië, een staat die niet bekend staat om de lage temperaturen, en de GT-R standaard op r-compound staat... En als je dan weet dat bij hoge temperaturen straatbanden veel minder gaan presteren en gripproblemen krijgen, zeker als je de spanning laat staan op het standaard niveau... En je leest vervolgens dat de 911 turbo veel onderstuur had en de Z06 ook gripproblemen kende (waarbij ik je kan vertellen dat de 911 turbo helemaal niet zoveel problemen heeft met onderstuur en ik niet beter weet dan dat de Z06 echt verdomd goed rijdt)...

Mijn idee: het verschil zit iig voor een groot deel in de banden bij die test.
pi_57498637
Ah, hier ligt het dus ook aan de banden volgens jou. Oke.

(Hoe typisch weer )
pi_57498644
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mijn standpunt heb ik al lang uitgelegd. Dat sommigen dat niet wensen te begrijpen... jammer dan.

Ik snap sowieso niet dat er niemand zich achter de oren krabt ten aanzien van het verschil van 6 seconden. Dat is enorm!

Even afgezien van de vraag welke van de twee op die baan de snelste tijd neer zou zetten... het is natuurlijk wel bijzonder dat de auto met de minste pk per kg niet alleen het snelste is, maar zo veel sneller. Nou zit je natuurlijk wel even met 4wd vs 2wd als je het over de Vette hebt, maar dat even terzijde.

Als je nu weet dat de test is gedaan in Californië, een staat die niet bekend staat om de lage temperaturen, en de GT-R standaard op r-compound staat... En als je dan weet dat bij hoge temperaturen straatbanden veel minder gaan presteren en gripproblemen krijgen, zeker als je de spanning laat staan op het standaard niveau... En je leest vervolgens dat de 911 turbo veel onderstuur had en de Z06 ook gripproblemen kende (waarbij ik je kan vertellen dat de 911 turbo helemaal niet zoveel problemen heeft met onderstuur en ik niet beter weet dan dat de Z06 echt verdomd goed rijdt)...

Mijn idee: het verschil zit iig voor een groot deel in de banden bij die test.
pi_57498985
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 13:00 schreef ThinAir het volgende:
Ah, hier ligt het dus ook aan de banden volgens jou. Oke.
Het grappige is dat er alleen middels ridiculisering op kan worden gereageerd, maar inhoudelijke argumenten ver te zoeken zijn...
pi_57499637
Dat de GT-R in meerdere tests de 911 Turbo weet te verslaan, is al het beste argument op zich. Dan zijn verdere woorden overbodig .
pi_57609173
Het zou mooi zijn als er weer eens een Nissan GT-R mee zou doen aan Le Mans...desnoods via een privateer.
En dan natuurlijk de winst pakken in de GT-klasse.

Helaas zijn er inmiddels ook al een paar in puin gereden trouwens.

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  dinsdag 25 maart 2008 @ 23:37:30 #196
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_57612294
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:49 schreef DS4 het volgende:

En je leest vervolgens dat de 911 turbo veel onderstuur had
Ga maar eens best motoring kijken, daaruit blijkt dat de 911 Turbo op het circuit (ook onder niet al te hoge temperaturen) echt niet zo mega stabiel op de weg ligt.

En sorry, in Best motoring rijden japanners, geen duitsers.
Drugs are good mkay?
pi_57613632
Altijd dat gezeik welke sneller is.

Bij dit soort vergelijken is de bestuurder de zwakste schakel in 95% van de gevallen.
pi_57613648
Om overigens niet te spreken van het feit dat waarschijnlijk meer dan de helft van de mensen zou kiezen op design ipv de rondetijd op de ring bij aanschaf.
pi_57615395
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 23:37 schreef Party_P het volgende:

Ga maar eens best motoring kijken, daaruit blijkt dat de 911 Turbo op het circuit (ook onder niet al te hoge temperaturen) echt niet zo mega stabiel op de weg ligt.
Ik heb er mee gereden op snelheid, dus ik weet precies hoe de 911 turbo rijdt. En je bent het snelst door er strak mee te rijden, hetgeen ook zonder meer kan: het is nl. voor een sportauto juist een lievertje (te lief misschien wel). Dat de GT-R nog minder van de bestuurder vraagt dan de 911 heb ik inmiddels begrepen. Ik vind dat alleen geen kwaliteit voor een sportauto. Als ik snel en makkelijk wil, dan ga ik wel een Mercedes AMG halen.
  donderdag 3 april 2008 @ 00:23:45 #200
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_57795484
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 08:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb er mee gereden op snelheid, dus ik weet precies hoe de 911 turbo rijdt. En je bent het snelst door er strak mee te rijden, hetgeen ook zonder meer kan: het is nl. voor een sportauto juist een lievertje (te lief misschien wel). Dat de GT-R nog minder van de bestuurder vraagt dan de 911 heb ik inmiddels begrepen. Ik vind dat alleen geen kwaliteit voor een sportauto. Als ik snel en makkelijk wil, dan ga ik wel een Mercedes AMG halen.
Snel rijden doe je idd door strak te rijden, driften is leuk, maar kost tijd.
Nja geen kwaliteit voor een sportauto. Het is knap dat Nissan een zo goed handelbare auto heeft gemaakt. Als je kijkt naar de BMI filmpjes heeft de 911 turbo een wat slappere achterkant dan de GTR, absoluut niet gek omdat het meeste gewicht achterin ligt. Ook erg knap dat Porsche met dit toch eigenlijk best domme concept toch een goed handelbare auto heeft gemaakt.

En ja als je makkelijk wilt is een AMG een goede keuze, net zoals een M3/M5.
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 01:01 schreef Stefan740 het volgende:
Om overigens niet te spreken van het feit dat waarschijnlijk meer dan de helft van de mensen zou kiezen op design ipv de rondetijd op de ring bij aanschaf.
True, en ik val voor deze auto omdat ik 'm er gewoon enorm tof uit vind zien.
Drugs are good mkay?
  woensdag 9 april 2008 @ 16:10:49 #201
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
  woensdag 9 april 2008 @ 16:13:30 #202
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57937706
quote:
Ik weet niet wie deze onzin op durft te schrijven... Iedereen met een beetje verstand van zaken weet dat rollenbanktests allesbehalve nauwkeurig zijn. Het enige waar ze goed voor zijn is een voor-na meting om te kijken of aanpassingen een gewenst effect hebben.

En dan "standaard 15% vermogensverlies...". Er is helegaar geen standaard. Gemiddeld zit je bij 2wd rond de 12% en bij 4wd hoger (en dat is erg variabel gelet op de verschillende systemen en mag overigens niet vergelijken worden met het 2wd cijfer).

In CAR staat trouwens een wat beter stukje over de GT-R (lees: niet overladen met petjesforumpraat). Het zal je deugd doen dat de GT-R daar ook sneller is dan de 911 Turbo (een seconde), maar ze zetten er wel eerlijk bij dat ze zelf ook twijfelen of ze wel het maximale uit de 911 hebben gehaald.

O well...
  woensdag 9 april 2008 @ 17:49:07 #204
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57938509
Waar ze die 15% vandaan halen is mij ook een raadsel.
Dat de GT-R meer levert dan de door Nissan opgegeven waarde zou goed kunnen.

Een beetje onder het mom van "kijk eens wat de GT-R kan, met meer gewicht, minder koppel en hetzelfde vermogen als een 997 Turbo"
pi_57938723
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:49 schreef Supra_Turbo het volgende:

Dat de GT-R meer levert dan de door Nissan opgegeven waarde zou goed kunnen.
Dat kan zeker. Sowieso moet je rekening houden met het feit dat niet iedere motor exact hetzelfde aantal pk heeft. Zeker in de VS moet je zorgen dat je iig het vermogen levert welke je claimt (vraag maar eens na bij Mazda...).

Dat neemt niet weg dat de conclusie op drijfzand is gebaseerd (althans: veel te stellig is). We weten niet hoeveel transmissieverlies er is, dus weten we niet hoeveel het vermogen aan de krukas bedraagt. Het is niet simpeler dan dat. Ook al doet het vermogen aan de wielen icm het feit dat het een 4wd auto is vermoeden dat DIT EXEMPLAAR wel eens wat meer dan 480 pk eruit kan schoppen aan de krukas.
  woensdag 9 april 2008 @ 18:48:44 #206
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_57939721
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

In CAR staat trouwens een wat beter stukje over de GT-R (lees: niet overladen met petjesforumpraat). Het zal je deugd doen dat de GT-R daar ook sneller is dan de 911 Turbo (een seconde), maar ze zetten er wel eerlijk bij dat ze zelf ook twijfelen of ze wel het maximale uit de 911 hebben gehaald.

O well...
fuck it.
momentopname = momentopname.
pi_57940298
quote:
Op woensdag 9 april 2008 18:48 schreef Tjabbo het volgende:

fuck it.
momentopname = momentopname.
Als het niet meer is dan een momentopname, dan is iedere conclusie voorbarig...
  woensdag 9 april 2008 @ 19:16:06 #208
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_57940369
Vandaag toevallig gelezen in Top Gear Magazine bij de tandarts dat je bij de Nissan altijd het gevoel hebt nog harder door de bocht te kunnen gaan, terwijl de Audi R8 groots mogelijke moeite had om bij te benen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 9 april 2008 @ 19:23:26 #209
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_57940545
quote:
Op woensdag 9 april 2008 19:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als het niet meer is dan een momentopname, dan is iedere conclusie voorbarig...
zolang je blijft beweren dat elk exemplaar anders is wel ja
pi_57944046
quote:
Op woensdag 9 april 2008 19:23 schreef Tjabbo het volgende:

zolang je blijft beweren dat elk exemplaar anders is wel ja
Kennelijk weet jij niet wat "momentopname" betekent en voorts heb ik niet gesteld dat elk exemplaar anders is, maar dat het vermogen altijd een beetje zal fluctueren (en dat is gewoon een feit).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')