abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57227999
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 13:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

De GT-R heeft speciale Bridgestones. Leg er Michelin Pilot Sports onder en de GT-R zal langzamer zijn...

Nee, de GT-R heeft echt een nadeel met de banden hoor...

De youtube generatie...
De skyline staat op sportieve/performance all-weather banden terwijl de GT3 op straatlegale circuitbanden staat .....

zoek de verschillen


de ik probeer me er weer in 20 bochten uit te lullen generatie
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  vrijdag 7 maart 2008 @ 20:02:30 #152
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57228700
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 18:46 schreef DirtyHarry het volgende:

[..]

Hij wringt zich in zoveel bochten dat er straks een circuit naar hem wordt vernoemd
pi_57233296
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 15:03 schreef tevebe het volgende:

Het doet echt pijn he
Wat zou pijn moeten doen dan? De GT-R presteert op niveau 911 Turbo. Porsche heeft nog drie snellere modellen daarboven zitten...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57233423
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 15:58 schreef 1299 het volgende:

Hahah probeer je in zoveel mogelijk bochten te wringen dat komt zelfverzekerd over
Je moet niet zo zeiken. De GT-R heeft geen nadeel met de banden die gewoon net zoals de Sport Cup 2 compound en profiel hebben die op circuitgebruik is geënt. Iets anders beweren houdt in dat je de banden van de GT-R nog niet hebt bekeken. Persoonlijk vind ik DAT de grootste prestatie aan de hele auto. Het zijn nl. echt superbanden. Wat Bridgestone ook wel is toevertrouwd. Het is jammer dat de EU al jarenlang niet meer de beste banden van Bridgestone krijgt... nog afgezien van dit soort speciale banden (die het dan ook alleen zo perfect werken op het specifieke model). Maar goed, dat is een compleet andere discussie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57233478
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:37 schreef ThaFreak het volgende:
all-weather[/b] banden terwijl de GT3 op straatlegale circuitbanden staat
De Pilot Sport Cup 2 is ook all-weather en presteert bij droog minder dan de gewone Sport Cup.

Misschien dat je dat had geweten als je ook eens achter de Playstation vandaan kwam en echt met deze banden reed...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57235023
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 23:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat zou pijn moeten doen dan? De GT-R presteert op niveau 911 Turbo. Porsche heeft nog drie snellere modellen daarboven zitten...
Je ziet em anders in dat youtube filmpje hierboven de GT3 pakken....
  zaterdag 8 maart 2008 @ 00:50:38 #157
198767 Subzero_X
Fok spammer
pi_57235680
Wat zeurt iedereen over porsche/nissan duits/japans hier zeg
Naar mijn mening zijn de Japanners nog altijd de onbetwiste koningen van techniek, maar de vormgeving van Duitse auto's is meestal wat verfijnder.(Ik ken bijvoorbeeld niet veel mensen die een 911 geen mooie auto vinden, en mooi istie ook, absoluut ). En japanse auto's zijn dan weer net betrouwbaarder (Hoewel dat tegenwoordig praktisch gezien niks meer uitmaakt, duitse premium merken zijn even goed betrouwbaar)
Nike SB ftw!
  zaterdag 8 maart 2008 @ 01:00:51 #158
165655 GT3
Porsche 997
pi_57235873
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 00:18 schreef Repeat het volgende:

[..]

Je ziet em anders in dat youtube filmpje hierboven de GT3 pakken....
Als je dan ziet hoe die GT3 over de baan gaat (veel te veel driften in sommige bochten) vind ik het ronduit lachwekkend hoeweinig voorsprong de GT-R weet te pakken met AWD en meer vermogen en meer koppel bij lage toeren. Verder is de GT-R gewoon schoftig zwaar als het verglijkt met Duitse, Italiaanse en Amerikaanse concurenten.

Enige voordeel wat die wagen heeft is z'n prijskaartje, verder is het allemaal niet zo bijzonder.
There Is No Substitute!
pi_57236235
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 01:00 schreef GT3 het volgende:

[..]

Als je dan ziet hoe die GT3 over de baan gaat (veel te veel driften in sommige bochten) vind ik het ronduit lachwekkend hoeweinig voorsprong de GT-R weet te pakken met AWD en meer vermogen en meer koppel bij lage toeren. Verder is de GT-R gewoon schoftig zwaar als het verglijkt met Duitse, Italiaanse en Amerikaanse concurenten.

Enige voordeel wat die wagen heeft is z'n prijskaartje, verder is het allemaal niet zo bijzonder.
Meer vermogen, meer gewicht, AWD, meer koppel bij lage toeren en een veel lagere prijs en dan (laten we het eens worden) toch net zo snel als een 911 turbo of GT3. Voor dat geld. Lijkt me iets waar je niet omheen kunt.
pi_57237885
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 23:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat zou pijn moeten doen dan? De GT-R presteert op niveau 911 Turbo. Porsche heeft nog drie snellere modellen daarboven zitten...
Zo'n zware auto die al snelle Porsches voorbij rijdt.. En dan altijd maar op StefanP afgeven als die de Supra de hemel in prijst. Jij doet precies hetzelfde met Porsche en kan het niet hebben als iemand het een klote bak vindt.
Blijf maar volhouden dat Porsche beter is.
pi_57238400
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 00:18 schreef Repeat het volgende:

Je ziet em anders in dat youtube filmpje hierboven de GT3 pakken....
Ik ben niet zo van de youtube. Er is een ringtijd neergezet door Sport Auto en die was op niveau Turbo. Dat er een youtube filmpje is van een GT-R die sneller is zal allemaal wel. De Ringtijd wordt niet voor niets door de autowereld als benchmark gezien. Dat heeft alles te maken met het feit dat het een zo gevarieerd circuit is, zo lang ook, dat een auto echt op alle fronten wordt getest.

Ik neem toch aan dat de heren in dit forum wel eens F1 kijken. Dan weet je toch ook dat een F1 auto op b.v. Monaco competitief kan zijn en b.v. op Monza niet mee kan en v.v. De Ring is wat dat betreft iets van 6 circuits aan elkaar geplakt.

Afijn, zoals ik al meermaals heb gezegd... afwachten tot de auto in de EU echt op de markt is en er goed kan worden getest. Dan zien we vanzelf wat er wel en niet waar is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57238412
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 01:23 schreef Repeat het volgende:
Voor dat geld. Lijkt me iets waar je niet omheen kunt.
Als je voor zo min mogelijk geld zo snel mogelijk over het circuit wil moet je bij Ariel aankloppen. Die maken auto's die zelfs sneller dan de GT2 zullen zijn over de Ring (en ook de CGT). Het is alleen wat frisjes in de auto.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57238450
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 05:27 schreef tevebe het volgende:

Zo'n zware auto die al snelle Porsches voorbij rijdt.. En dan altijd maar op StefanP afgeven als die de Supra de hemel in prijst. Jij doet precies hetzelfde met Porsche en kan het niet hebben als iemand het een klote bak vindt.
Blijf maar volhouden dat Porsche beter is.
Ik heb nooit gezegd dat Porsche "beter" is. Sterker nog, ik heb altijd gezegd dat de term "beste" bij auto's onzin is.

Het gaat momenteel over de vraag of de GT-R nu echt sneller is. Ik waag dat te betwijfelen en geef gemotiveerd aan waarom. Daarbij stel ik uitdrukkelijk dat we moeten afwachten.

Daar staan anderen tegenover die op basis van youtube ( ) concluderen dat de GT-R sneller is en daarmee basta.

Misschien moet je eens leren lezen.

p.s.

De 911 turbo is natuurlijk ook gewoon een zwaargewicht (zeker met alle opties die er op de meeste testauto's opzitten zal het verschil minimaal zijn, vermogen is gelijk... niet zo gek dat de prestaties dan ook redelijk overeen (lijken te) komen).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:34:51 #164
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57239049
Jij trekt de geloofwaardigheid van de tests op YouTube in twijfel, maar wat nou als er een filmpje van Sport Auto op YouTube staat?
Dan is het dus ook BS?

Denk je nou dat EVO magazine een stel amateurs zijn die met een antieke Video-8 camera een filmpje aan het maken zijn van de GT-R en de 997 GT3?
Het is gewoon een serieuze en uitgebreide test die in hun magazine staat en OOK op YouTube te zien is!

Wel een beetje vreemd dat een zogenaamd duits 'onafhankelijke' instelling de GT-R test en dat de GT-R 'maar' op 997 Turbo niveau zit, terwijl de GT-R bij tests van andere magazines de vloer aanveegt met de Porsches.

Dus alle andere autobladen en programma's zijn maar wat aan aan het klooien en aan het jokkenbrokken en een stel (chauvinistische?) duitsers van een 'onafhankelijk' autoblad hebben gelijk?
Dit heeft een rare nasmaak.

Wel mooi dat de GT-R de Porsches niet alleen verslaat op sommige circuits, maar ook op de slalom!
Alleen is de Viper is de GT-R de baas.
pi_57240340
Jamaar die Viper is niet "mooi". Ofja, het is best een gave bak om te zien, maar de GT-R vind ik veel toffer!!
Tenminste dat is mijn mening.

Als ik moest kiezen koos ik de GT-R.
pi_57240376
quote:
De Ringtijd wordt niet voor niets door de autowereld als benchmark gezien.
Jamaar dan zouden eik alle auto's onder exact dezelfde omstandigheden gereden moeten worden.
Een beetje temperatuur of luchtvochtigheid kan een hoop uitmaken. Zeker op zo een lang circuit.
Plus dat de ene coureur de andere niet is, dus ze zouden ook door dezelfde coureur getest moeten worden.
pi_57240440
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:34 schreef Supra_Turbo het volgende:
Jij trekt de geloofwaardigheid van de tests op YouTube in twijfel,
Nee. Ik behandel het EXACT hetzelfde als de eerste tijd van Sport Auto. Ik stel dat we moeten afwachten op een goede test met een auto die uit de showroom is getrokken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57240490
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:01 schreef NED het volgende:

Een beetje temperatuur of luchtvochtigheid kan een hoop uitmaken. Zeker op zo een lang circuit.
Plus dat de ene coureur de andere niet is, dus ze zouden ook door dezelfde coureur getest moeten worden.
Dat laatste gebeurt, het eerste kan niet, maar Sport Auto zet de omstandigheden erbij en bij flink afwijkende omstandigheden komen ze een andere keer terug.

Op de seconde nauwkeurig is het niet, dat ben ik met je eens. Maar het is zonder meer een zeer goede graadmeter en de Supertest heeft gewoon een naam hoog te houden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 14:40:29 #169
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57243496
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:01 schreef NED het volgende:
Plus dat de ene coureur de andere niet is, dus ze zouden ook door dezelfde coureur getest moeten worden.
Dan zou je een coureur ergens uit Zimbabwe moeten vinden, want een duise coureur zou dan ook niet eerlijk zijn.

Of The Stig natuurlijk, want die komt van Pluto, als je JC mag geloven
  zaterdag 8 maart 2008 @ 14:43:36 #170
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57243541
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:06 schreef DS4 het volgende:
Nee. Ik behandel het EXACT hetzelfde als de eerste tijd van Sport Auto. Ik stel dat we moeten afwachten op een goede test met een auto die uit de showroom is getrokken.
[als-de-gtr-langzamer-is-dan-de-porsche]Ja maar... ja maar... uhhm... de GT-R is niet goed ingereden...[/als-de-gtr-langzamer-is-dan-de-porsche]
pi_57246081
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat Porsche "beter" is. Sterker nog, ik heb altijd gezegd dat de term "beste" bij auto's onzin is.

Het gaat momenteel over de vraag of de GT-R nu echt sneller is. Ik waag dat te betwijfelen en geef gemotiveerd aan waarom. Daarbij stel ik uitdrukkelijk dat we moeten afwachten.

Daar staan anderen tegenover die op basis van youtube ( ) concluderen dat de GT-R sneller is en daarmee basta.

Misschien moet je eens leren lezen.

p.s.

De 911 turbo is natuurlijk ook gewoon een zwaargewicht (zeker met alle opties die er op de meeste testauto's opzitten zal het verschil minimaal zijn, vermogen is gelijk... niet zo gek dat de prestaties dan ook redelijk overeen (lijken te) komen).
Kom dan met bronnen waar de Porsche sneller is. Tot nu toe heb ik alleen bronnen gezien en gelezen waarbij de Skyline wint.
Zodra er een bron is zal je wel beginnen te roepen dat de Porsche de betere is van de 2. Tot die tijd is de Skyline de betere van de 2.
Maar goed ik zal wel opnieuw moeten leren lezen.

Edit: die beelden van Youtube zijn ook van autobladen, maar die zullen het wel niet goed weten.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 17:46:21 #172
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57246670
Die tellen niet, want daar wint de Porsche niet.
Alleen als een duitser, van een duits blad, in een duitse auto (Porsche dus) over een duits circuit knalt (Ring), dan telt het.
pi_57248498
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 17:46 schreef Supra_Turbo het volgende:
Die tellen niet, want daar wint de Porsche niet.
Alleen als een duitser, van een duits blad, in een duitse auto (Porsche dus) over een duits circuit knalt (Ring), dan telt het.
Daar begint het inderdaad op te lijken.
pi_57249487
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 17:17 schreef tevebe het volgende:

Kom dan met bronnen waar de Porsche sneller is.
Als je leert lezen scheelt dat mij typwerk. Maar goed: Sport Auto voor de tigste keer.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57249643
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 17:46 schreef Supra_Turbo het volgende:
Die tellen niet, want daar wint de Porsche niet.
Alleen als een duitser, van een duits blad, in een duitse auto (Porsche dus) over een duits circuit knalt (Ring), dan telt het.
Blabla. Ik heb gemotiveerd aangegeven waarom ik waarde hecht aan de lijst van Sport Auto. Ofwel je bestrijdt die argumenten, ofwel je accepteert het, maar ga niet zo lopen blaten.

En daarnaast is er een andere reden waarom ik niet zo veel waarde hecht aan alle tests op dit moment. Er IS op dit moment geen EU model GT-R. Die komt pas over 12 maanden (maart 2009). Rond die tijd is de 997 reeks al weer een ronde verder. Op dit moment zijn de banden van de GT-R in de EU zelfs illegaal (hebben nog geen E-keur). Misschien is de EU versie wel exact hetzelfde, maar dan nog: gaarne een auto die uit de showroom is getrokken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:32:41 #176
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57253669
Wanneer komt er een VOLLEDIG nieuwe 911?
Bij BMI zag ik dat ze nog steeds bepaalde onderdelen gebruiken van oudere Porsche's (964,993, etc)
pi_57253879
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 23:32 schreef Supra_Turbo het volgende:
Wanneer komt er een VOLLEDIG nieuwe 911?
Bij BMI zag ik dat ze nog steeds bepaalde onderdelen gebruiken van oudere Porsche's (964,993, etc)
B.v. het blok bij de GT3 en turbo... Dat is sterker dan het gewone watergekoelde blok van de 996/997. En nu? Vind jij het verontrustend dat een blok uit de jaren 80 zo goed blijkt dat ze het 20 jaar later nog gebruiken? Is dat relevant?

De meeste klanten van Porsche stellen prijs op het feit dat de 911 nog steeds de 911 is. Voor mensen die dat niets vinden zijn er andere auto's op de markt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 9 maart 2008 @ 00:30:27 #178
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57254830
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 23:42 schreef DS4 het volgende:
B.v. het blok bij de GT3 en turbo... Dat is sterker dan het gewone watergekoelde blok van de 996/997. En nu? Vind jij het verontrustend dat een blok uit de jaren 80 zo goed blijkt dat ze het 20 jaar later nog gebruiken? Is dat relevant?

De meeste klanten van Porsche stellen prijs op het feit dat de 911 nog steeds de 911 is. Voor mensen die dat niets vinden zijn er andere auto's op de markt.
Rustig maar!
Je hoeft je niet op je pik getrapt te voelen!!
Het was een serieuze vraag die ik had na het zien van de BMI aflevering over de 997.

Je bent om 1 of andere rede te gefrustreerd om normaal antwoord te kunnen geven blijkbaar
Het zal voor iedereen in dit topic ook niet zo moeilijk zijn om de aanleiding van je frustraties te raden waarschijnlijk...
Trek het je niet aan.
Porsche zal over een poosje waarschijnlijk wel met een antwoord komen op de GT-R, zodat ze 'm wel kunnen verslaan... als ze het niet te druk hebben met dat gedrocht van een Panamera
pi_57255179
DS4, rasopportunist

In elk topic probeert hij continu ieder discussie te winnen, dat het op den duur zelfs vervelend wordt ...
pi_57258053
quote:
Op zondag 9 maart 2008 00:30 schreef Supra_Turbo het volgende:

Het was een serieuze vraag
Je kreeg ook een serieus antwoord.

Het is een feit dat veel 911 rijders al die "nieuwerwetse" technieken zoals waterkoeling (...) maar niets vinden. Reden waarom de V8 die in de jaren 90 in de elfer zou komen uiteindelijk niet is gekomen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')