abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55495012
Nice..

maandag 24 december 2007 @ 11:59:52 #62
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_55510714
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:37 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Leg aub geen woorden in mijn mond, dat zijn mijn woorden niet, en ook nooit geweest!

Duitsers kunnen en maken mooie auto's, en de jappen doen niets anders, maar idd, zoals hier eerder beschreven is smaak een persoonlijk iets, en niet iets wat met cijfertjes te maken heeft...

persoonlijk vind ik het "porsche design" monsterlijk, veel mooier dan een andere sportauto, en dat ie "nooit is veranderd" vind ik juist het geniale van dit merk, maar ook dat is persoonlijk, en heeft verder niets met de herkomst te maken van de auto(bouwer).
Ik snap wat je bedoeld
Het is inderdaad redelijk geniaal dat porsche nog steeds auto's bouwt die gebasseerd zijn op de 60/70 modellen, maar dan in een modern jasje, weinig fabrikanten die ze dat nadoen.

En inderdaad, smaak verschilt
Drugs are good mkay?
  maandag 24 december 2007 @ 20:31:42 #63
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_55519842
Twee onboard video's van de GT-R op natte Duitse wegen:

http://www.youtube.com/watch?v=uRiUGlis4Ng
http://www.youtube.com/watch?v=-3nM2uSyoeY
You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
  maandag 24 december 2007 @ 21:54:54 #64
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_55521832
Die gek rijdt bijna de vangrail in aan het einde van het eerste filmpje. Hahaha en dat vrouwtje blijft ook gewoon relatief kalm gezien het feit dat ze iemand naast zich heeft die bij een 'beetje' versnelling de hele tijd 'oooooohhhoooohhhh' geluiden loopt te maken.
pi_55529301
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 21:39 schreef DrDarwin het volgende:

Duitsers maken melkkoetjes voor belachelijke prijzen, maar innovatief kunnen ze niet bij de Japanners in de schaduw staan.
Dat zal dan de reden zijn dat de ontwikkelafdeling van Porsche voor zo goed als alle autoproducenten ontwikkelt, waaronder alle Jappen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55529328
quote:
Op zondag 23 december 2007 08:52 schreef DrDarwin het volgende:

Ik blijf erbij dat als je het niet geweten had, en er had een porsche plakplaatje op die Nissan neus gezeten dat de superlatieven je hier om de oren gevlogen waren
Hallo Stevie! Ik wist niet dat je NL kon...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben overigens benieuwd hoe succesvol een bedrijf als Nissan Design zou kunnen zijn... Dit even ter overdenking.
pi_55529365
quote:
Op maandag 24 december 2007 11:59 schreef Party_P het volgende:

Het is inderdaad redelijk geniaal dat porsche nog steeds auto's bouwt die gebasseerd zijn op de 60/70 modellen, maar dan in een modern jasje, weinig fabrikanten die ze dat nadoen.
Iemand de aflevering van Top Gear gezien met de Aston DB5 en de E-type? Waarin Jeremy lyrisch was over deze oude auto's zo lang er moderne techniek in was gemikt.

Sixties styling with today's technology... Aldus Jeremy de beste combo, want vanaf de jaren 60 ging het bergafwaarts.

De 911 heeft dat af-fabriek.
pi_55544997
Laatste aflevering gaven ze juist af op jag vanwege het oubollig design .. dat nieuw ding (xf ofzo) werd juist geprezen vanwege het nieuw design ..
pi_55545455
holy shit wat een figuur in die filmpjes haha mag blij zijn dat ie 4wd heeft lol
Wie het laatst lacht, heeft te lang nagedacht.
pi_55554062
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 15:02 schreef -Muse- het volgende:

[..]

Duitsers pwnen japanners dus echt wel ff met innovatieve technieken Je kan die duitsers echt niet onderschatten, zij hebben heel wat hoogstandjes de autowereld ingebracht.
Dan hebben die Japanners het goed gedaan, want de gemiddelde Japanse auto is betrouwbaarder dan een Duitse auto.

Ik koop liever een Nissan dan een Porsche, al is het alleen maar om de betrouwbaarheid.

Buiten dat: Nissan heeft wel meer leuk speelgoed gemaakt. De Sunny GTI-R was ook leuk, met 4 wd en 225 pk. (kom ik aan in mijn Sunny met 90 pk )
pi_55555456
quote:
Op zondag 23 december 2007 17:56 schreef Wimo. het volgende:
Nice..

[ afbeelding ]
Dat vind ik dan weer erg lelijk, maar goed. Deze auto is er ook niet om mooi te zijn, of betrouwbaar, of innovatief, of hip. Deze is er om snel te zijn, en verder niks. En wel: Dat lukt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55567425
quote:
Op woensdag 26 december 2007 16:20 schreef RealZeus het volgende:

Ik koop liever een Nissan dan een Porsche, al is het alleen maar om de betrouwbaarheid.
Nix-an is vwb betrouwbaarheid niets bijzonders. Mazda is de beste Jap, dan toyota en nix-an komt daar ver achteraan.

Porsche is een van de meest betrouwbare merken.

De reden dat jij een nix-an koopt zal dus niet zoveel met betrouwbaarheid te maken hebben...
pi_55569151
quote:
Op donderdag 27 december 2007 10:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nix-an is vwb betrouwbaarheid niets bijzonders. Mazda is de beste Jap, dan toyota en nix-an komt daar ver achteraan.

De reden dat jij een nix-an koopt zal dus niet zoveel met betrouwbaarheid te maken hebben...
quote:
Zij baseren deze lijst op een database met 55.000 auto van hun klanten in Engeland. De top 10 ziet er als volgt uit:
eerste hit met google..

http://www.reliabilityind(...)apc=3128339010848601

Let op plek 7 en 10 ..
pi_55570202
quote:
Op woensdag 26 december 2007 16:20 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dan hebben die Japanners het goed gedaan, want de gemiddelde Japanse auto is betrouwbaarder dan een Duitse auto.

Buiten dat: Nissan heeft wel meer leuk speelgoed gemaakt. De Sunny GTI-R was ook leuk, met 4 wd en 225 pk. (kom ik aan in mijn Sunny met 90 pk )
Nou Porsche niet betrouwbaar? Een aantal jaar geleden (rond 2000 was dat ongeveer) dat de porsches van eind jaren 80 zeer betrouwbaar waren.
Drugs are good mkay?
pi_55575242
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:01 schreef Wimo. het volgende:

eerste hit met google..
Ik baseer mij op veel onderzoeken en niet die enkele waar alleen Jappen op voorkomen (en zeker niet als het van het blad is wat begint met "What", aangezien het een feit van algemene bekendheid is dat dit een blad is waar je met geld een goede positie kan kopen).
pi_55576902
de neus heeft wel wat weg van de nieuwe Mitsubishi Lancer..
  donderdag 27 december 2007 @ 17:33:51 #77
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_55576913
quote:
Op donderdag 27 december 2007 16:19 schreef DS4 het volgende:
Ik baseer mij
Baseren is niet wederkerend
quote:
Op donderdag 27 december 2007 16:19 schreef DS4 het volgende:
aangezien het een feit van algemene bekendheid
Leuke semantische drogreden

Die lijst wordt niet gemaakt door het blad Whatcar, maar door een verzekeraar. Whatcar is een van de bladen die de lijst mag publiceren.

[ Bericht 28% gewijzigd door MrTorture op 27-12-2007 17:39:21 ]
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_55577193
quote:
Op donderdag 27 december 2007 17:33 schreef MrTorture het volgende:

Die lijst wordt niet gemaakt door het blad Whatcar, maar door een verzekeraar.
Leuk. Ik vind het een lijst met resultaten die erg uit de gemiddelde lijn liggen.
pi_55577674
quote:
Op donderdag 27 december 2007 10:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, ik heb er weinig problemen mee. Hij diet het wanneer ik dat wil. Maar ik moet wel toe geven dat mijn eerste auto een Nissan was en dan blijf je toch hangen. En de Citroën en de Peugeot bevielen toch minder.

Feit is wel dat je bij Japanners een stuk meer auto voor je geld krijgt.
pi_55577900
quote:
Op donderdag 27 december 2007 17:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Leuk. Ik vind het een lijst met resultaten die erg uit de gemiddelde lijn liggen.
quote:
Models were ranked according to the frequency of failure and based on a database of over 55,000 vehicles.
Je hebt gelijk. Wat een prutsers daar! Ik snap niet waar ze al die info vandaag halen na het vergelijken van slechts 55000 auto's. Ik ben om Kut auto's die nissan's
pi_55578054
quote:
Op donderdag 27 december 2007 18:09 schreef RealZeus het volgende:

Nou, ik heb er weinig problemen mee. Hij diet het wanneer ik dat wil.
Ik heb weinig tot geen problemen met mijn auto, ondanks dat deze inmiddels ruim 16 jaar oud is en 270.000 km heeft gelopen...

De BMW van mijn vrouw heeft inmiddels al weer vanaf nieuw 110.000 km gereden zonder 1 foutje.

Er zijn geen slechte auto's meer, er zijn nog wel mensen die hun auto slopen. Alleen af en toe gaat er wat mis. Maar als je veel problemen hebt met je auto, dan ligt het meestal aan jezelf. Zeker als het mechanisch is.
quote:
Feit is wel dat je bij Japanners een stuk meer auto voor je geld krijgt.
Ben ik het niet zo mee eens. Op papier misschien. Maar het gevoel in een Jap is er een van droefenis. Althans, verreweg de meeste Jappen ontnemen mij al het plezier in autorijden.
pi_55578100
quote:
Op donderdag 27 december 2007 18:19 schreef Wimo. het volgende:

Je hebt gelijk.
Fijn dat je dat wil inzien.
quote:
Wat een prutsers daar! Ik snap niet waar ze al die info vandaag halen na het vergelijken van slechts 55000 auto's.
55.000 Er zijn heel veel onderzoeken waar vele miljoenen auto's aan "meededen".
quote:
Kut auto's die nissan's
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd: niets bijzonders. Dat is nog wel even wat anders.
pi_55586622
quote:
Op donderdag 27 december 2007 18:26 schreef DS4 het volgende:

Er zijn geen slechte auto's meer, er zijn nog wel mensen die hun auto slopen. Alleen af en toe gaat er wat mis. Maar als je veel problemen hebt met je auto, dan ligt het meestal aan jezelf. Zeker als het mechanisch is.
Toch heeft mijn collega zonder raar te doen (is een zeer rustige en serieuse bestuurder) enorm veel problemen gehad met z'n nieuwe C4.
pi_55589931
quote:
Op donderdag 27 december 2007 22:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Toch heeft mijn collega zonder raar te doen (is een zeer rustige en serieuse bestuurder) enorm veel problemen gehad met z'n nieuwe C4.
Is dat geen nissan? Heb uit betrouwbare bronnen (ds4) gehoord dat ze niet echt betrouwbaar zijn
pi_55591612
DS4 heeft in deze gelijk.
Een Nissan is ook niet bijzonder betrouwbaar (engelse jap ).

Toyota heeft z'n imago te danken aan de jaren 90, waar ze wel echt betrouwbaar waren, tegenwoordig begint dat achterhaald te raken met de modellen die wij hier hebben. Nu heeft Mazda het goed voorelkaar (terwijl die weer slechter waren in de jaren 90) en Nissan heeft eigenlijk altijd op dat imago mee gelift.
pi_55593244
quote:
Op donderdag 27 december 2007 18:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb weinig tot geen problemen met mijn auto, ondanks dat deze inmiddels ruim 16 jaar oud is en 270.000 km heeft gelopen...

De BMW van mijn vrouw heeft inmiddels al weer vanaf nieuw 110.000 km gereden zonder 1 foutje.

[..]

Ben ik het niet zo mee eens. Op papier misschien. Maar het gevoel in een Jap is er een van droefenis. Althans, verreweg de meeste Jappen ontnemen mij al het plezier in autorijden.
Nou, geen slechte auto's? Ik heb voor mijn werk in een Renault gereden en na 100000kilometer kon je er donder op zeggen dat er van alles stuk ging. En ik reed hem netjes warm en zo.

En ik vind een Jap lekker strak sturen, in tegenstelling tot die twee Franse dweilbakken die ik gehad heb.

Maar goed, smaken verschillen evenals persoonlijke voorkeuren.
  vrijdag 28 december 2007 @ 09:59:00 #87
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_55595573
Over Fransen zijn we het wel eens dus
M'n pa is van Toyota naar Renault overgestapt. Een stap van geen onverwachte kosten naar enkele honderden euro's per jaar.
Lampen aan laten bij een stilstaande auto en na 5 minuten al start-ie niet meer. Vervolgens startkabels volgens het onderhoudsboekje aangesloten en daarmee de hele electronica opgeblazen. Kosten over de 1000 euro en Renault wijst iedere verantwoordelijkheid af, want wat betekent nou zo'n boekje...
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_55595829
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 02:07 schreef RealZeus het volgende:

Ik heb voor mijn werk in een Renault gereden
Ja, Renault hangt dan ook wel stijf onderaan...

Uitzonderingen zijn er altijd, maar in de regel zijn moderne auto's gewoon betrouwbaar.

En gebruik speelt een grote rol. Ook al kun je niet je vinger erop leggen. Zo heb ik zelf vroeger toen ik er nog tijd voor had pc's gebouwd. Ik bouwde dan meestal in een bepaalde periode meerdere pc's en de afnemers waren bekenden. De pc's waren door de bank genomen redelijk identiek en ook altijd met gebruikmaking van a-merken.

En toch... waren het altijd dezelfde die problemen hadden met de pc. Sowieso met de software, maar ook met de hardware. En dan meerdere pc's achter elkaar, dus ofwel de afnemers had NOOIT een probleem, ofwel de afnemer had met iedere pc meerdere problemen.

Ik geloof niet dat ze met de toetsenborden aan het smijten waren (die gingen ook niet stuk), maar op de een of andere manier was de combi niet goed. Sommigen noemen het aantrekken van ongeluk, ik denk dat het toch een bepaalde vorm van gebruik is. En verklaren kan ik het niet. Van afstand was het gebruik nl. normaal.

En zo zie ik het ook met auto's. Mijn vrouw die kan in Citroëns rijden met ruim 300.000 km achter de rug, of met Alfa's en er gaat zo goed als niets mis. En dat is statistisch gezien een "wonder" (vooral bij die Citroën). Maar ik weet ook wel waarom het zo is. Ze heeft gevoel voor techniek. Rijdt b.v. niet in de 6 met 80 km/u omdat ze voelt dat de motor dan net iets boven de krachten moet werken. Een ander doet dat vrolijk wel en heet dan een rustige rijder... maar goed voor de techniek is anders.

Zo zul je ook zien dat Verstappen er in zal slagen om de Porsche RS Spyder in recordtijd naar de klote te helpen op Le Mans. Maar nu geraak ik off-topic.
pi_55596734
Maar wat is de topsnelheid van deze blijkbaar enorm betrouwbare launch control kliko nou?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55597143
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar wat is de topsnelheid van deze blijkbaar enorm betrouwbare launch control kliko nou?
Officiële cijfers die ik onder ogen kreeg: 0-100 4,7 sec. (conservatief gelet op pk/gewicht, maar de meting uit de OP is zonder meer bizar snel gelet op pk/gewicht verhouding, verwacht dus een waarheid in het midden) en top 309 km/u.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')