Ik vroeg het omdat wij een beetje onze weg aan het zoeken zijn... Zus van lief heeft kids in dezelfde leeftijd als mijn oudste en die noemen zijn ouders natuurlijk opa en oma... Vind het zo raar overkomen als die van mij ze dan "gewoon" bij de voornaam noemen...quote:Op woensdag 2 januari 2008 08:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Priscilla noemt mijn ouders bij de voornaam. Dat is een beetje zo gegroeit. Ze was "al" 9 toen ze kennis maakte met mijn ouders. Mijn ouders gedragen zich wel echt als opa en oma hoor (maar ze zijn natuurlijk dan wel hele jonge opa en oma, mijn vader is 51 en mijn moeder is 46). Nu logeert ze ook weer daar en heeft ze het echt perfect naar haar zin.
Mijn man noemt mijn ouders ook bij de voornaam. (wat opzich niet heel raar is, mijn man is natuurlijk ietsjes ouder dus hij vind het dan raar om pap en mam te zeggen, en dat begrijp ik ook). Ik zeg wel gewoon papa en mama, maar als ik over mijn ouders praat met Priscil of mijn man dan noem ik ze ook bij de voornaam.
Wat wel leuk is, ze noemt mijn opa en oma wel "opa en oma".
Ik merk hier ook wel wat moeite bij mijn oma... Kids horen bij hun moeder enzo... Zijn veel te veel bij hun vader enz enz enz..quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:17 schreef Ticootje het volgende:
Oei, vamp. Dat nep klinkt wel erg naar... Maar ik denk wel dat de kinderen er iets heel anders bij denken dan wij. Het is alleen niet zo handig gekozen.. (het woord)
Ik noemde mijn overgrootoma altijd "oude oma". Dat soort dingen groeien wel een beetje.
Ik merk wel dat mijn opa en oma meer moeite hebben met wat Priscil nu eigenlijk is. Ze is geen kleinkind van ze, maar eigenlijk een achterkleinkind (stief). Ik denk dat dat een beetje de leeftijd is. Mijn oma blijft nu zeggen dat ze overgrootoma wordt, dus ze ziet Priscil niet echt als achterkleinkind.
Ook heeft ze een keer de fout gemaakt om te zeggen dat Priscil een "aangenomen" kleinkind is. Toen iemand Priscil toen vroeg wat ze daarvan vond dat ze dat zei, heeft ze heel wijs geantwoord dat het haar niet uitmaakt omdat die oma toch maar "aangenomen" was. (De boodschap kwam heel duidelijk over)
Toch moeten mijn opa en oma echt wennen aan de stiefkinderen in de familie. Mijn oom ligt momenteel in scheiding (al heel lang) en het kan er best van komen dat hij een vriendin krijg met kinderen. Dus dan moeten mijn opa en oma ook weer wennen. Ik hoop dan maar dat ze genoeg hebben geleerd met Priscil, zodat ze eerst nadenken voordat ze iets zeggen.
Verder moet ik wel zeggen dat Priscil wel gewoon als kleinkind wordt behandeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |