en dit is de beste tip die je kunt krijgen.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:42 schreef Turquaz52 het volgende:
Als je niet eens weet hoe je een aandrijf as moet afhalen en de wielophanging, zou ik je zeggen dat je er niet eens aan moet beginnen
Turquaz, onze automonteur, leg dan eens uit hoe het wel moetquote:Op woensdag 19 december 2007 19:42 schreef Turquaz52 het volgende:
Als je niet eens weet hoe je een aandrijf as moet afhalen en de wielophanging, zou ik je zeggen dat je er niet eens aan moet beginnen
Kom maar langs, dan haal ik jouwn blok eens uitquote:Op woensdag 19 december 2007 23:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Turquaz, onze automonteur, leg dan eens uit hoe het wel moet
Terug is in mijn ogen altijd gemakkelijker, je zit nooit te klooien met die fusee, of het fatsoenlijk loskomen van de borging in de versnellingsbak.quote:Op donderdag 20 december 2007 14:37 schreef 1299 het volgende:
Er terug in is een stuk lastiger bij een japanner dan eruitEruit is gewoon een kwestie van de naafmoer losmaken, ding van de wielnaaf waar de schokdemper op zit losmaken en dan is hij bij de wielkant (wielnaaf) er zo uit. Dan een krik bij de versnellingsbak om de as eruit te wippen. Niet dom eraan gaan trekken want dan kan het kapot. Ook nooit de hefboom naar binnen steken omdat je dan de oliekeering kan beschadigen!
Bij mij moet ik de borgringen zover mogelijk open zetten anders vliegt de as er boven de 220 weer uit door de borging heen. Als die ringen wat verder open staan is het heel lastig om de ring door het differentieel de bak in te krijgen.quote:Op donderdag 20 december 2007 15:03 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Terug is in mijn ogen altijd gemakkelijker, je zit nooit te klooien met die fusee, of het fatsoenlijk loskomen van de borging in de versnellingsbak.
Was bij jou ook alles origineelquote:Op donderdag 20 december 2007 15:16 schreef 1299 het volgende:
[..]
Bij mij moet ik de borgringen zover mogelijk open zetten anders vliegt de as er boven de 220 weer uit door de borging heen. Als die ringen wat verder open staan is het heel lastig om de ring door het differentieel de bak in te krijgen.
Neuhquote:Op donderdag 20 december 2007 17:34 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Was bij jou ook alles origineel
Ehm, tenzij je wiel eraf vliegt of je as breekt kan hij helemaal niet "er uit vliegen". Tenzij je veel te korte assen hebt en dan over een drempel vliegt met de wielen ongeveer los van de grond, en dat zie ik je boven 220 niet zo snel doen...quote:Op donderdag 20 december 2007 15:16 schreef 1299 het volgende:
[..]
Bij mij moet ik de borgringen zover mogelijk open zetten anders vliegt de as er boven de 220 weer uit door de borging heen. Als die ringen wat verder open staan is het heel lastig om de ring door het differentieel de bak in te krijgen.
Assen zijn de juiste lengte. En bij drempels en bochten heb ik nergens last van. Het is enkel bij zeer hoge kruissnelheden van boven de 200.quote:Op zaterdag 22 december 2007 00:12 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
Ehm, tenzij je wiel eraf vliegt of je as breekt kan hij helemaal niet "er uit vliegen". Tenzij je veel te korte assen hebt en dan over een drempel vliegt met de wielen ongeveer los van de grond, en dat zie ik je boven 220 niet zo snel doen...
Dat is goed waardeloos.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:42 schreef MouseOver het volgende:
Toch ff een update..
Het is op een klein drama uitgelopen. Die assen stelden inderdaad geen ruk voor, en het nieuwe blok ligt er na wat werk goed in.
Het blijkt echter kapot te zijn
Er zit een rammel in die bij hogere toerentallen hoorbaar wordt. Waarschijnlijk is het een kapotte lagerschaal van de nokkenas. De kop moet eraf om het te kunnen repareren. Beschikbare tijd, kosten en restwaarde van de auto bij elkaar opgeteld zorgen ervoor dat het blok inclusief de verpakking richting sloop gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |