Ik had een lollige bui, en mijn katten zijn een stelletje goedzakken die alles maar toelaten...quote:Op woensdag 19 december 2007 13:43 schreef ConanTroutman het volgende:
Waarom doe je dat beest een truitje aan?
Ik wil me er geen voorstelling van maken hoe het voor het beestje moet zijn...quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:24 schreef Puckzzz het volgende:
Oh dat zal vervelend geweest zijn, maar gelukkig is nu wel alles weer vrij
Duur voer? Ik vind het zelf nog wel meevallen.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:04 schreef Ticootje het volgende:
Hij heeft al wat gedronken en zelfs al gegeten. DE schat kwam heel even bij me liggen. Hij zal ongetwijfelt pijn in zn piemel hebben..
Vannacht wordt hij opgesloten bij ons op de slaapkamer, met eten, water en zijn eigen bak. De andere 2 katten mogen geen dieetvoer (zeg duur voer) dus het is even puzzelen hoe het eten de komende 6 weken gaat.
quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:47 schreef Kissi4 het volgende:
[..]
Duur voer? Ik vind het zelf nog wel meevallen.
Mijn kater heeft ook blaasgruis, alleen was ik er gelukkig wel op tijd bij. Ik merkte het aan dat hij ineens heel vaak op de kattenbak ging. Eerst kreeg hij Hills S/D voer en nu zit hij voor het leven op C/D voer.
Hij doet het daar goed op. Ik betaal 20 euro voor 2 kilo en doe daar ruim een maand mee.
2 kilo zakken van ander Hills over Royal Canin voer zitten net iets onder die prijs, dus ik vind het meevallen.
Wat gaf je eigelijk voor voer? Goedkopere voeren ( supermarkt ) bevatten veel meer zouten, granen en minder vlees waardoor derglijke problemen zoals gruis en nierproblemen kunnen ontstaan. Goedkoop kan soms duurkoop zijn.
Daar kan het ook mee te maken hebben gehad. En katers hebben een nauwere plasbuis dan poezen daardoor raken die eerder verstopt.
Sterkte met je kat, ik hoop dat hij er weer bovenop komt en dat niet zijn piemel verwijderd hoeft te worden.
Kirsten
Ik was eigenlijk van plan om iets van royal canin te gaan voeren. Die hebben (dacht ik) ook speciaal voer..quote:Op vrijdag 21 december 2007 13:34 schreef Sorbootje het volgende:
Ik hoop dat Loedertje snel opknapt!
Ik wil je wel een advies geven! Ga, wanneer Loedertje straks overgaat op c/d voer in plaats van s/d, hem apart van de anderen voeren. Hoewel heel veel dierenartsen nog steeds zeggen dat het geen kwaad kan, is absoluut een slecht idee om gezonde katten c/d voer te geven. c/d voer beïnvloedt de zuurgraad van de urine, zodat er geen struvietkristallen ontstaan, maar bij een gezonde kat kan dit tot gevolg hebben dat de andere vorm van blaasgruis (oxalaten) ontstaat! En dan ben je nog veel verder van huis, omdat oxalaten niet kunnen worden opgelost, maar operatief verwijderd moeten worden.
Ik heb zelf ook vier katten, waarvan één met een blaasgruisdieet en ze wennen er binnen de kortste keren aan dat ze apart van elkaar eten.
Ook belangrijk, geef Loedertje geen kattensnoepjes en laat hem niet snoepen van ander kattenvoer dan zijn dieetvoer. Dit kan ook weer een voor hem nadelige invloed hebben op de zuurgraad van zijn urine.
Succes!
Mag rauw vlees wel??quote:Op vrijdag 21 december 2007 13:49 schreef Sorbootje het volgende:
Als het maar een prescription (alleen bij de dierenarts verkrijgbaar) is, anders vraag je echt om herhaling van het probleem. En dat mag je alleen maar aan Loedertje geven. Helaas spreek ik uit ervaring...Echt vers voeren kan ook (rauw vlees enzo) maar da's een heel ander onderwerp...
quote:Op vrijdag 21 december 2007 13:57 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben daar zelf niet zo heel erg in thuis, wil me er eigenlijk in gaan verdiepen omdat ik dat dieetvoer best wel vieze troep vind, maar kijk eens op barfplaats.nl, daar kun je héél veel info over vers voeren vinden.
Ga je voor dieetvoer dan adviseer ik trouwens natvoer. Dan krijgt Loedertje tenminste wat extra vocht binnen. Ook essentieel.
Ik heb ook een poes die op dieet moet blijven, Mazzeltje. Had ook last van blaasgruis/struvietstenen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
![]()
Hij heeft nu s/d voer. Dat kost 50 euro voor 5 kilo.
Straks mag hij ander voer, maar dan eten er 3 katten van.. Met 5 kilo voer doe ik ongeveer 3 weken.
ps, kan een modje misschien de TT veranderen : Loedertje heeft blaasgruis...
Die dingen heb ik wel eens gezien. Zit er wel leuk uit ja. En het water blijft in beweging, dus het lijkt mij ook wat beter dan stilstaand water...quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:55 schreef Sorbootje het volgende:
Natvoer is daar dus een trucje voor en bijvoorbeeld een cat-it (drinkfontein) vinden ze ook erg leuk en stimuleert ze ook om meer te drinken.
Inderdaad stom van die beesten dat ze zich niet wat beter aanpassen
quote:Op zaterdag 22 december 2007 18:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb de waterdome!!! Echt lachen, de katten vinden het prachtig! Bewegend water en katten... heel leuk gezicht. En er wordt dus ook goed gedronken nu.
Loeder mag niets anders dan het c/d voer. Geen vis, geen blik helemaal niets.
Je hebt de verkeerdequote:Op vrijdag 21 december 2007 13:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk van plan om iets van royal canin te gaan voeren. Die hebben (dacht ik) ook speciaal voer..
Even gekeken en inderdaad: Royal canin Sterilized 37. Helpt de urinewegen gezond te houden.
Dat scheelt wel wat in de kosten: 10 kilo 55 euro.
Waar moet je een nieuw filter kopen? Ook gewoon bij de dierenzaak? Wat zijn daar de kosten van?quote:Op woensdag 2 januari 2008 09:31 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb de Cat-it nu ruim een jaar en ik (en de katten) vinden hem ook helemaal geweldig.
Als ik hem uit heb staan gaat eentje altijd met zo'n wat-doe-je-me-aan-kijk-me-eens-ziehilug-kijken- blik ervoor zitten. En dan 5 minuten sloeberen om het vermeende vochttekort aan te vullen.
Oh ja, ze zeggen dat je het filter een keer in de drie weken moet vervangen of zo? Zou ik niet doen, gewoon kijken hoe vies het is, ik doe vaak anderhalve maand met één filter.
Succes verder met de plassebeesten, die van mij vindt zijn voer- of drinkbak altijd een goede plaats...
Ja die brokjes bedoel ikquote:Op vrijdag 21 december 2007 14:04 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Ik heb ook een poes die op dieet moet blijven, Mazzeltje. Had ook last van blaasgruis/struvietstenen.
Ze heeft zelfs een kleine operatie moeten ondergaan en ze is pas 4 jaar....
Het kost idd klauwen met geld, niet de DA alleen, maar ook dat speciaalvoer.
Mazzeltje krijgt deze: [ afbeelding ]
Maar ik doe bijna een maand met een 2 kilozak,á 20 euro per zak. Heb 3 poezen samen, ze krijgen ook alledrie van dat voer, maar de andere 2 krijgen ook gewone brokken.
Ik neem ook altijd van die proefzakjes mee van de DA, gratis dus. Is lekker voor ze en beter ipv snoepjes.
Verder eet Mazzel ook gewoon kittekat ofzo. Is helemaal in orde gelukkig!!
Hopelijk loopt het met je Loedertje ook verder goed, bij de kosten kun je je alleen maar neerleggen. Maar het genieten van een gezonde blije poes/kat maakt veel goed
Sterkte allebei
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |