abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56321668
Ja he, nog maar 87 dagen! Het begint nu echt op te schieten!

De kinderreceptie is inderdaad voor de 30 kids in mijn klas
pi_56328630
en dan te bedenken dat ik na jou op de lijst sta......
ik moet er zo aan wennen dat ik dit jaar ga trouwen
pi_56336097
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 22:03 schreef draculettetje het volgende:
en dan te bedenken dat ik na jou op de lijst sta......
Maar dat komt alleen omdat het lijstje niet up-to-date is. Ik trouw namelijk op 3 mei.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_56337168
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:28 schreef Levitation het volgende:

[..]

Maar dat komt alleen omdat het lijstje niet up-to-date is. Ik trouw namelijk op 3 mei.
hihi da's waar! nog 2 wachtende voor me ha ha
kunnen jullie me mooi nog tips geven!
pi_56344979
Ik ben verliefd! Op mijn jurk.

Gisteren nog even aangehad en hij is zo gaaf. Vriend heeft hem gisteren gekeurd... (nee, da's niet volgens de etiquetten, maar dat interesseert me weinig)... en hij zat helemaal te stralen.
***Levi was here***
pi_56345114
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 21:35 schreef Fannetje het volgende:
En qua muziek in het gemeentehuis... moeilijk hoor!

Wij hebben nu één liedje uitgekozen, maar de andere twee weten we nog steeds niet!
Wij hadden 'Here, there and everywhere' van The Beatles, en 'As time goes by' van Louis Armstrong. Zeker dat laatste nummer is ontzettend romantisch

'She' van Aznavour viel uiteindelijk af bij de selectie, maar is leuk voor als de bruid apart binnenkomt.
pi_56345282
Oh lieve mensen, wat heerlijk Geniet ervan!

Ik ben nu alweer bijna 3 jaar getrouwd (en 9 jaar samen!) maar ik zou zo opnieuw willen trouwen (met dezelfde vent welteverstaan )... Gewoon weer helemaal in de voorbereidingen zitten.. Dat is zo leuk!

Ik blijf hier lekker meelurken! Trouwen is leuk!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  dinsdag 5 februari 2008 @ 09:56:49 #183
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_56541505
J-Net gaat ook trouwen! op 20 juni 2008 is het zover. K weet het al heel lang, maar nu komt het toch wel snel dichterbij!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_56541539
Ik kan morgen mijn trouwpak ophalen
pi_56541558
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 09:56 schreef J-net het volgende:
J-Net gaat ook trouwen! op 20 juni 2008 is het zover. K weet het al heel lang, maar nu komt het toch wel snel dichterbij!
Gefeliciteerd! Is idd al weer erg dichtbij!
zijn er nog dingen die je moet regelen?
pi_56541567
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 09:59 schreef sjimz het volgende:
Ik kan morgen mijn trouwpak ophalen
Jippie en de jee! spannend......

zit met smart te wachten dat ik gebeld wordt voor mijn jurk......
pi_56541585
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:01 schreef draculettetje het volgende:

[..]

Jippie en de jee! spannend......

zit met smart te wachten dat ik gebeld wordt voor mijn jurk......
Het gaat bij mij nu echt wel kriebelen.
Maar ja het duurt ook niet meer zo lang tot de dag.
pi_56541597
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:02 schreef sjimz het volgende:

[..]

Het gaat bij mij nu echt wel kriebelen.
Maar ja het duurt ook niet meer zo lang tot de dag.
ik blijf het bij jou geloof ik altijd vragen.... wanneer ook al weer.....
pi_56541601
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:03 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ik blijf het bij jou geloof ik altijd vragen.... wanneer ook al weer.....
29 februari
pi_56541630
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:03 schreef sjimz het volgende:

[..]

29 februari
da's wel heeeel snel.......
pi_56541670
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:06 schreef draculettetje het volgende:

[..]

da's wel heeeel snel.......
Dat klopt.
pi_56541724
Ik ben zojuist in ondertrouw gegaan.

Grappige gemeente woon in toch... echt een (Brabants)dorp. De vrouw van burgerzaken die het regelde was nogal verstrooid en kletse heel vrolijk over van alles en nogwat... maar ze vergat eerst nog onze legitimatiebewijzen te vragen (en dus te kopiëren voor 't dossier). Vervolgens staan we buiten en komen we tot de conclusie dat ze is vergeten de leges te rekenen. Ach, ze sturen maar een keer een rekening.

Het gemeentehuis zag er trouwens ook niet uit, was duidelijk gisteren carnaval gevierd, de tap stond nog in de hal en het meurde naar oud bier. Ben ik als randstadse stedeling ook écht niet gewend.
***Levi was here***
pi_56541765
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:12 schreef Levitation het volgende:
Ik ben zojuist in ondertrouw gegaan.

Grappige gemeente woon in toch... echt een (Brabants)dorp. De vrouw van burgerzaken die het regelde was nogal verstrooid en kletse heel vrolijk over van alles en nogwat... maar ze vergat eerst nog onze legitimatiebewijzen te vragen (en dus te kopiëren voor 't dossier). Vervolgens staan we buiten en komen we tot de conclusie dat ze is vergeten de leges te rekenen. Ach, ze sturen maar een keer een rekening.

Het gemeentehuis zag er trouwens ook niet uit, was duidelijk gisteren carnaval gevierd, de tap stond nog in de hal en het meurde naar oud bier. Ben ik als randstadse stedeling ook écht niet gewend.
Gefeliciteerd!

ik heb ook mijn legitimatie niet laten zien
pi_56543405
Hahaha klinkt erg 'sfeervol' Levitation! Maar wel gefeliciteerd

Ik heb eindelijk schoenen gevonden. Ik wou per se zwart/witte, maar nu heb ik dus zonder hak gevonden, en eigenlijk wou ik liever een klein hakje.. Maar ja, kon het steeds echt niet vinden, en deze zijn wel super leuk. Dus misschien draag ik ze alleen 'savonds bij het feest als ik later misschien nog zwart/witte met klein hakje kan vinden.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 5 februari 2008 @ 15:48:11 #195
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_56545623
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:00 schreef draculettetje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Is idd al weer erg dichtbij!
zijn er nog dingen die je moet regelen?
Stadhuis:geregeld (20 juni 2008 om 14 uur hier op het stadhuis)
Locatie: geregeld (we gaan daar eten met daggasten en 's avonds feesten)
Getuigen: na veel wikken en weken eruit, bijna iedereen gevraagd, alle ID's verzameld voor ondertrouw
Ondertrouw: 19 februari 2008

Fotograaf: geregeld (door hier mee te lezen ben k bij fotohunt uitgekomen)
DJ: leuke setting van Ocean Entertainment (met een extra bellenblaasmachine!!! jippie, wilde ik graag)

Jurk: heb ik al lang! inclusief schoenen etc in zelfde kleur, korselet voor eronder (erg dat je een jaar vantevoren je jurk al hebt, indien geinteresseerden wil k het verhaal erover wel vertellen )

Pak R (R is voorletter van aanstaande) : moet nog, we zijn al wezen kijken, maar hij wil Hindoestaans pak, zijn moeder is hindoestaanse en hij is wel beetje zo opgevoed. We gaan snel weer kijken. Eerste keer was niet zo'n succes door die stomme verkoopster

Taart: gaan we binnenkort doen bij bakker van het hotel waar we het vieren. We doen alleen maar taart voor daggasten, niet voor avondgasten, die mogen meteen aan andere hapjes. Vaak eet helft toch geen taart etc.

We zijn bezig notaris zoeken voor huwelijkse voorwaarden vastleggen (ja we gaan echt op huwelijkse voorwaarden trouwen, heeft ook echt goede reden! )

Kaarten: morgen mogen we naar de proefdruk gaan kijken.
Ringen: zijn klaar, ik moet alleen nog 1 keer passen en waarschijnlijk moet ring nog een kwart kleiner voor mij, nu is hij net ietsiepietse te groot.

Huwelijksreis: Geregeld! een week naar NYC en dan 3.5 weken naar brits guyana waar familie van R woont.
pi_56545910
Voor ondertrouw hoefde ik de ID's van de getuigen helemaal niet te hebben.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 16:37:00 #197
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_56546133
Ow ik moet hier alles hebben:
- geboorteaktes bruid en bruidegom
- uittreksel uit GBA (ligt bij ons klaar door de gemeente verzorgt)
- hele ingevulde vragenlijst over wie we zijn etc etc
- wat voor toespraak we wensen
- ID's van de getuigen (kopie ervan).

We hebben 4 getuigen: broer van mij, zusje van R, vriendin van mij en vriend van R.

Het zusje van R is pas 16 als we trouwen, maar we hopen van harte dat ze voor spek en bonen mag meetekenen omdat we toch wel 3 mensen hebben die wel ouder zijn dan 18.
Mijn broertje hebben we het nog niet verteld dat hij getuige is, omdat hij verstandelijk gehandicapt is en nu al stuitert bij het idee van de bruiloft, laat staan als hij weet dat hij getuige is/wordt (alles in overleg met mn ouders en R is dit gegaan om het op deze manier te doen). Hij hoort het kort ervoor (paar dagen ofzo)
pi_56547635
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 16:37 schreef J-net het volgende:
Ow ik moet hier alles hebben:
- geboorteaktes bruid en bruidegom
- uittreksel uit GBA (ligt bij ons klaar door de gemeente verzorgt)
- hele ingevulde vragenlijst over wie we zijn etc etc
- wat voor toespraak we wensen
- ID's van de getuigen (kopie ervan).
Voor ondertrouw moest we vooral wat documenten tekenen en legitimatie laten zien. De papieren met vragenlijst en getuigengegevens konden we meenemen en thuis invullen.
Die formulieren samen met de legitimatie-kopieen van de getuigen hebben we later ingeleverd en meteen leges betaald. Maar ik zie dat het dus per gemeente weer best veel scheelt.

Overigens moeten we later weer opnieuw een legitimatie bewijs van 1 van onze getuigen (zusje van ) inleveren omdat zij binnenkort gaat trouwen en haar achternaam veranderd
pi_56547863
Gefeliciteerd met de ondertrouw, Levitation!
pi_56555201
Nog een vraagje... over naamkeuze:
Ik heb nu nog niet opgegeven hoe ik straks wil heten, maar dat moet ik straks dus nog wel doen...
Hoe bindend is die keuze? Als ik mezelf "officieel" Partnernaam-Eigennaam ga noemen, hoe komt het dan in mijn paspoort? Als Eigennaam echtgenoot van Partnernaam... ??
En als ik zijn naam niet aanneem? Komt er dan ook "echtgenoot van" te staan?
Heb eigenlijk geen flauw idee hoe dit in elkaar zit...
***Levi was here***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')