abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55397418
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:33 schreef gronk het volgende:

[..]

Neuh, dat is omdat de kids in de US of A uit verveling liters hoestdrank achterover sloegen om high te worden -- de werkzame stof in hoestdrank is DXM, en dat heeft in hogere doseringen een vergelijkbare werking als ketamine. Dissociatief, zoals ze dat noemen.
Hier hebben ze het niet over DXM, maar over pseudoephedrine:

"In a rare show of bipartisan unity, the Senate Judiciary Committee has voted unanimously to limit consumer access to over-the-counter cold remedies containing pseudoephedrine. Pseudoephedrine is one of the key ingredients in methamphetamine � an illegal drug that has become a scourge, especially in rural areas."
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 19 december 2007 @ 20:22:05 #52
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55397638
quote:
Op woensdag 19 december 2007 20:15 schreef Lyrebird het volgende:

Hier hebben ze het niet over DXM, maar over pseudoephedrine:

"In a rare show of bipartisan unity, the Senate Judiciary Committee has voted unanimously to limit consumer access to over-the-counter cold remedies containing pseudoephedrine. Pseudoephedrine is one of the key ingredients in methamphetamine � an illegal drug that has become a scourge, especially in rural areas."

Ja, klopt. Maar dat zijn pillen, als ik 't goed heb. Ik bedoelde deze: http://www.robitussin.com/

Zelfde aandoening, ander spul, andere effecten.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55403269
quote:
Op woensdag 19 december 2007 20:22 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, klopt. Maar dat zijn pillen, als ik 't goed heb. Ik bedoelde deze: http://www.robitussin.com/

Zelfde aandoening, ander spul, andere effecten.
Je hebt gelijk.

Ik heb trouwens toegang tot een aantal flessen met phenylephrine en tropicamide. Wij gebruiken dat spul om oogpupillen groter te maken. Kan ik dat spul nog aan een stel pubers kwijt?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 19 december 2007 @ 23:23:03 #54
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55404013
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.

Ik heb trouwens toegang tot een aantal flessen met phenylephrine en tropicamide. Wij gebruiken dat spul om oogpupillen groter te maken. Kan ik dat spul nog aan een stel pubers kwijt?
Vast wel: die kids slikken, snuiven en roken alles waar ze maar high van kunnen worden.

Overigens, uit 'de media' (en dan met name internet) krijg ik 't idee dat amerikaanse jongeren veel extremer zijn mbt drugs; dwz dat ze alles slikken en snuiven wat los en vast zit. Komt dat nu door die drugsrepressie daar, zijn nederlandse jongeren daar wat relaxter in omdat ze weten dat ze maar naar de smartshop hoeven te rennen om aardig goede dope te krijgen, of maakt het geen moer uit, maar zijn het puur de media die de boel anders representeren?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55405244
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:23 schreef gronk het volgende:

[..]

Vast wel: die kids slikken, snuiven en roken alles waar ze maar high van kunnen worden.

Overigens, uit 'de media' (en dan met name internet) krijg ik 't idee dat amerikaanse jongeren veel extremer zijn mbt drugs; dwz dat ze alles slikken en snuiven wat los en vast zit. Komt dat nu door die drugsrepressie daar, zijn nederlandse jongeren daar wat relaxter in omdat ze weten dat ze maar naar de smartshop hoeven te rennen om aardig goede dope te krijgen, of maakt het geen moer uit, maar zijn het puur de media die de boel anders representeren?
Ach het cannabisgebruik is maar ongeveer 2.5x zo hoog als in Nederland en het gebruik van amfetamine bijna 2x zo hoog om maar eens wat voorbeeldjes te geven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_55405432
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:12 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen MDA en MDMA?
Ik lees nu in n boek maar het staat er niet in. MDMA is een stof verwant aan amfetaminen met als verschil dat het niet alleen oppept maar ook bewustzijnsveranderend is. De meest hallucinerende variatie is 2CB terwijl je van de 'gewone' xtc niet gaan trippen maar enkel een soort hele positieve roes krijgt.
Bewustzijnsveranderend? Waar heb je dat vandaan?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 20 december 2007 @ 00:19:15 #57
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55405798
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach het cannabisgebruik is maar ongeveer 2.5x zo hoog als in Nederland en het gebruik van amfetamine bijna 2x zo hoog om maar eens wat voorbeeldjes te geven.

Ja, duh. De amerikaanse wiet is veel slapper dan onze wiet. Geen wonder dat ze meer moeten gebruiken
pi_55405845
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:23 schreef gronk het volgende:
Komt dat nu door die drugsrepressie daar, zijn nederlandse jongeren daar wat relaxter in omdat ze weten dat ze maar naar de smartshop hoeven te rennen om aardig goede dope te krijgen, of maakt het geen moer uit, maar zijn het puur de media die de boel anders representeren?
Nee, ik denk dat de media wat dat betreft behoorlijk werk leveren. Ik heb de indruk dat Amerikanen enorme behoeftebevredigers zijn. Of dat met "the right to pursuit hapiness" te maken heeft, weet ik niet, maar het nuchtere Hollandsche gebruik van genotmiddelen zie ik hier niet terug. Misschien wat sterk, maar als ze de war on drugs morgen zouden stoppen, dan zou dit land uit elkaar vallen.

Het zijn aardige lui, die Amerikanen, maar als een volk hebben ze echt moeite om zichzelf in de hand te houden. Dat beperkt zich overigens niet tot drugs. Zodra het over eten, geld uitgeven, en tegenwoordig ook koffie gaat - kortom genieten - dan zijn ze niet te houden.
  donderdag 20 december 2007 @ 21:35:28 #59
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_55426775
past beter in GC denk ik...
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: