Toch vind ik het niet echt een 'ziekte', althans, echt last heb je er verder niet van. Natuurlijk is het cosmetisch wel vervelend, mensen vragen er ook wel eens naar en zo.quote:Op donderdag 6 september 2012 19:02 schreef Argo het volgende:
Toevallig op dit topic gestuit. Ja ik heb vitiligo nooit wat aan laten doen, vooral mijn penis lijdt eronder, verder hier en daar wat op de elleboog en handen natuurlijk. Mondhoeken en onder de ogen heb ik natuurlijk ook.![]()
Kloteziekte.
Ja, dat lijkt me ook wel flink balen. Ik baal ook wel eens van die witte vlekken in m'n haar, 't is toch best opvallend.quote:Op zaterdag 8 september 2012 13:22 schreef Argo het volgende:
Zelf heb ik er alleen maar last van als ik mijn penis was, die lijkt helemaal zwart/bruinig alsof hij verbrand is. Maar dat komt door de contrast van geen pigment wel pigment.Had het er vandaag toch weer moeilijk mee in de douche.
Verder is het vervelend om de ooghoeken, mondhoeken en tja handen daar ben ik wel aan gewend. Hier en daar wel een grijze haar door de vitiligo.
Mijn penis lijkt op die van een neger, dankzij deze kwaal. Of nouja als een penis ooit van een neger was maar op bepaalde plekke wit is geworden.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:30 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me ook wel flink balen. Ik baal ook wel eens van die witte vlekken in m'n haar, 't is toch best opvallend.
Maar als je een neger bent, is het pas echt erg!![]()
Lastig, lastig...quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:31 schreef Argo het volgende:
[..]
Mijn penis lijkt op die van een neger, dankzij deze kwaal. Of nouja als een penis ooit van een neger was maar op bepaalde plekke wit is geworden.
We kunnen ons beide laten blonderen of zo.quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:39 schreef Geelman het volgende:
[..]
Lastig, lastig...Jammer dat het niet echt op te lossen valt. Ja, je kan je haar nog verven, maar daar blijft het bij. En ik heb daar ook niet echt zin in.
Daar heb je gelijk in, je moet de zaak natuurlijk wel een beetje relativeren. Sommige mensen doen zelfs flinke moeite om highlights in hun haar te krijgen!quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:41 schreef Argo het volgende:
[..]
We kunnen ons beide laten blonderen of zo.Of een paars kapsel nemen, nee ach die paar witte haren meestal zijn de opmerkingen erover vervelender dan de situatie zelf.
Damn, kut man. Strong topic-revisit na 5 jaar trouwens. Als je een grove schatting zou moeten geven van de 'progressie' van de afgelopen 5 jaar, hoeveel % is het dan ongeveer verergerd?quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:09 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb zo langzamerhand meer vitiligohuid dan gewone. Ik heb nog een beetje mazzel dat het vooral op mijn lichaam en bovenbenen zit en dus onder mijn kleren. Maar ook mijn handen en voeten vertonen steeds meer vlekken.
Echt ermee zitten doe ik niet (meer). Ik ga zwemmen en naar de sauna. Kwam laatst nog iemand met vitiligo tegen in de sauna
O en ik ben zelden verbrand geweest vroeger, dat heeft er echt niks mee te maken.
Kick!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:33 schreef Finch het volgende:
Zo even een Kickje,
Is het bij iedereen nog steeds stabiel, of breidt het uit? Bij mij zijn de plekken toegenomen, helaas.
Hebben jullie toevallig nog nieuwe methoden vernomen? Deze kwam ik van de week tegen, wie weet wordt het wat.
http://www.nu.nl/gezondhe(...)ijs-en-vitiligo.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |