De opmaak gaat eigenliijk per definitie via css, daar is css voor, maar de structuur... hoe doe je dat dan?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:24 schreef Geqxon het volgende:
De opmaak gaat via CSS, dus een template inladen is hier niet nodig.
Die kwak ik van top-to-bottom in de body neer, en geef ik een passende class-naam mee. Dat gaat voor nu prima, een stukje hierboven staat een voorbeeld hoe ik met deze class een pagina opbouw.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:52 schreef Farenji het volgende:
[..]
De opmaak gaat eigenliijk per definitie via css, daar is css voor, maar de structuur... hoe doe je dat dan?
Als je niet gaat positioneren via je class maar dat static via css gaat doen wat is dan nog het doel van de class? Imo wordt het pas bruikbaar als je alle css-styles meegeeft in de tags in het html-bestand. Anders kun je beter een template aanmaken en die elke keer gebruiken.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Die kwak ik van top-to-bottom in de body neer, en geef ik een passende class-naam mee. Dat gaat voor nu prima, een stukje hierboven staat een voorbeeld hoe ik met deze class een pagina opbouw.
Als je de MySQL ON DUPLICATE functionaliteit gebruikt kun je juist de duplicaten markeren en deze dus later selecteren, daar doelde ik opquote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:26 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, maar ik vind op zich de timestamp-suggestie niet onaardig....
Alleen heb ik dan juist alle niet-gewijzigde records te pakken, wat niet per se hetzelfde is als alle duplicaten...
Depends. Want als er dan toch stiekem ooit 2 records zijn, weet je niet zeker of hij wel de goede van de twee update. Als je dan toch een LIMIT 1 doet, gelijk ook maar even een ORDER BY erbij, zodat hij wel de "beste" van de twee pakt.quote:Op zondag 13 januari 2008 02:22 schreef saban het volgende:
Heeft het nut om LIMIT 1 te gebruiken bij een UPDATE wanneer je zeker bent dat de limit ook altijd 1 is? Of is het overbodig?
Ik ga d'r even naar kijkenquote:Op zondag 13 januari 2008 02:14 schreef autocue het volgende:
Als je de MySQL ON DUPLICATE functionaliteit gebruikt kun je juist de duplicaten markeren en deze dus later selecteren, daar doelde ik op.
Ik zag het! Anders viel in IE het menu over de titelkop...quote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:47 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ja, hier is 'ie nu ook weer goed. Ik had trouwens de <p>-tags gecommentariseerd maar als je in css de p-tag een margin van 0 meegeeft moet het wel goed gaan in beide browsers. Margin wordt standaard in verschillende browsers per tag in verschillende afstanden weergegeven wat de site lelijk kan maken. Door de margin zelf in te stellen voorkom je dat en is de margin overal hetzelfde. Succes verder met je site!
Duidelijk, thanksquote:Op zondag 13 januari 2008 11:39 schreef Xcalibur het volgende:
Het zoeken op een geindexeerd ID gaat echt onwaarschijnlijk snel, dus ik vermoed dat de UPDATE zelf de bottleneck is zeg maar.... het toevoegen van een LIMIT zal wellicht *iets* uitmaken, maar dan heb je het toch wel over (tien?)duizenden van seconden denk ik...
Maak anders een een benchmarkje, waarin je beide varianten 10.000 draait en de tijd bijhoudt
Je kan de server als een service installeren en daarvan kun je aangeven of die automatisch of handmatig gestart moet worden.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:54 schreef Flaccid het volgende:
Als ik een simpel php servertje op mn pc wil instaleren, is dat dan mogelijk zonder dat dat ding altijd loopt? Dat ik hem alleen run wanneer nodig? Zijn er nog verschillende manieren om zon php server te maken? Ik wil hem gewoon om wat scriptjes te testen...
www.wampserver.com, voor windows, bevat alles wat nodig is om gelijk te beginnen.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:54 schreef Flaccid het volgende:
Als ik een simpel php servertje op mn pc wil instaleren, is dat dan mogelijk zonder dat dat ding altijd loopt? Dat ik hem alleen run wanneer nodig? Zijn er nog verschillende manieren om zon php server te maken? Ik wil hem gewoon om wat scriptjes te testen...
Bedankt, ga het zo eens uitchecken!quote:Op maandag 14 januari 2008 13:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
www.wampserver.com, voor windows, bevat alles wat nodig is om gelijk te beginnen.
Kan je zelf aan/uit zetten.
1 2 3 4 5 6 7 8 | $data = array('foo'=>'bar', 'baz'=>'boom', 'cow'=>'milk', 'php'=>'hypertext processor'); echo http_build_query($data); // foo=bar&baz=boom&cow=milk&php=hypertext+processor ?> |
Kan je een login systeem ook het beste met sessies doen? Want ik wil nog een login systeem in mijn cms doen uiteraard.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:14 schreef HuHu het volgende:
Opslaan in een sessie is een goede optie. Als je het via de URL wilt meegeven kan dat bijvoorbeeld middels de http_build_query() functie. Het resultaat daarvan kun je gebruiken na de ? in de URL.
[ code verwijderd ]
Bron: http://php.net/http_build_query
Zelf maak ik ook gebruik van een sessie bij een zelfgebouwd CMS. Ik controleer dan of die sessie bestaat en of de waarde juist is, en dan geef ik pas de content weer.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:40 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Kan je een login systeem ook het beste met sessies doen? Want ik wil nog een login systeem in mijn cms doen uiteraard.
Ik heb ooit es iets met sessies gedaan maar snapte er niets van. Weet iemand goede tut?quote:Op maandag 14 januari 2008 14:44 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Zelf maak ik ook gebruik van een sessie bij een zelfgebouwd CMS. Ik controleer dan of die sessie bestaat en of de waarde juist is, en dan geef ik pas de content weer.
Zoals ik het laatst opgelost heb: klikken op een vlaggetje laadt het script met als enige param language=blaat. Het script ziet de language param, zet de juiste taal in de sessie, en doet een redirect naar de referrer (die lees je gewoon uit uit de server vars), waar wel voor de zekerheid een evt language param uit is gefilterd (een eeuwige circulaire redirect is niet zo fijn namelijk). Op deze manier hoef je je geen zorgen te maken om eventuele andere params die al in de url staan.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:07 schreef DaFrenk het volgende:
Iemand een tip hoe ik een eenvoudige taalkeuze mogelijkheid kan bouwen?
Op het moment include ik een van de 2 mogelijke talen door middel van de controle van een sessie. In die sessie sla ik de keuze van de taal op.
Echter moet ik dus een knopje krijgen die een bepaalde waarde toekent aan die sessie. Ik zat te denken aan een ?language=nl in de URL toe te voegen, en die uit te lezen in de top van de code door te submitten naar PHP_SELF. Echter hebben enkele pagina's weer bepaalde waardes in de URL meegegeven, en anderen weer niet.
Dus dacht ik aan een 'toggle' pagina. De huidige URL wordt opgeslagen in een sessie waarna je naar een pagina gaat die aan de hand van de ?language=XX in de url de sessie waarde veranderd en hij je weer terug redirect naar de URL in de sessie.
Dat moet in principe werken, maar misschien is er nog een veel betere manier die ik niet ken
Kan wel, maar dan gaat hij de volgende keer verder tellen vanaf dat nummer. Laten we zeggen dat je 2 records er in hebt staan met ID 1 en ID 2, en je voegt er een in met ID 5, dan gaat hij bij de volgende rij verder met ID 6.quote:Op maandag 14 januari 2008 13:37 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Bedankt, ga het zo eens uitchecken!
Als je in een mysql table een row met auto_increment hebt, kan je deze waarde dan updaten naar iets anders zonder die auto increment?
Aight! Zo heb ik het nu ook gedaan.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:15 schreef Farenji het volgende:
[..]
Zoals ik het laatst opgelost heb: klikken op een vlaggetje laadt het script met als enige param language=blaat. Het script ziet de language param, zet de juiste taal in de sessie, en doet een redirect naar de referrer (die lees je gewoon uit uit de server vars), waar wel voor de zekerheid een evt language param uit is gefilterd (een eeuwige circulaire redirect is niet zo fijn namelijk). Op deze manier hoef je je geen zorgen te maken om eventuele andere params die al in de url staan.
Bovenaan lees je dan gewoon de taal uit uit de sessie et voila.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | session_start(); if(!empty($_POST)){ include("dbcon.php"); $wachtwoord_md = md5($_POST["wachtwoord"]); $query = "SELECT * FROM gebruiker WHERE Gebruikersnaam='" . $_POST["gebruikersnaam"] ."' AND Wachtwoord='". $wachtwoord_md ."'"; $result = mysql_query($query); if(mysql_num_rows($result) > 0){ $user = $_POST["gebruikersnaam"]; $_SESSION['user'] = $user; $_SESSION['wachtwoord'] = $wachtwoord_md; header("Location: shout.php"); exit(); } else{ header("Location: index.php"); } } ?> |
1 |
1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |