abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55359648
Lieve Mensen

Aangezien er hier nog aardig wat speelgoed staat, en wij niet de ruimte hebben om het ergens fatsoendelijk neer te zetten, hebben we besloten om net het speelgoed waar Thijs graag mee speelde te bewaren.
En al het andere speelgoed zouden we dan graag weg willen geven aan kinderen in een weeshuis

We gaan googlen op weeshuis, maar nergens te vinden...

Iemand van jullie enig idee waar die weeshuizen in nederland verstopt zitten?

Alsvast bedankt
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_55359720
Bestaan die nog wel? Je kunt ook kijken in de hoek van de tehuizen voor gehandicapte kinderen. Of rondbellen naar basisscholen. Die hebben in deze tijd van het jaar vaak projecten waarbij er (schoen)dozen met speelgoed enz. naar kindertehuizen in het buitenland gaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_55359730
Mooi initiatief, Bar! Ik denk alleen dat er niet echt weeshuizen hier zijn maar meer (grote) pleeggezinnen. Die zijn wellicht net zo blij met speelgoed maar of ze via google of de gouden gids te vinden zijn....
  dinsdag 18 december 2007 @ 13:32:19 #4
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_55359777
Bij de vrouwenopvang zijn dat soort spullen vaak ook heel erg welkom.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_55359847
Heeft dan iemand van jullie een adres van opvanghuizen? of grote pleeggezinnen

Heb namelijk echt geen idee waar te zoeken
pi_55359880
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 13:30 schreef owlet het volgende:
Mooi initiatief, Bar! Ik denk alleen dat er niet echt weeshuizen hier zijn maar meer (grote) pleeggezinnen. Die zijn wellicht net zo blij met speelgoed maar of ze via google of de gouden gids te vinden zijn....
pleeggezinnen zijn vaak wel te bereiken via bijv. bureau jeugdzorg of een jeugdhulpverleningsinstanties.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_55359922
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 13:35 schreef _Bar_ het volgende:
Heeft dan iemand van jullie een adres van opvanghuizen? of grote pleeggezinnen

Heb namelijk echt geen idee waar te zoeken
je woont in zeeland toch?

http://www.zz.nl/instellingen/sector.php?id=9
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_55360112
Bar is dit iets:

www.hebron.nl

Ik ken deze alleen omdat deze ook op curacao een kinderdorp hebben. Ga nog even kijk of ze ergens anders ook nog iets hebben.

Volgens mij hebben ze alleen daar projecten en verders niets dus geen link waar je iets aan hebt sorry.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_55360188
Bij ons op het werk hebben we logeerhuizen. Dit zijn paviljoenen waar kinderen met een geestelijke stoornis een aantal nachtjes in de week verblijven om de ouders te ontzien.
is dit wellicht iets?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 december 2007 @ 13:51:08 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55360254
Misschien het Rode Kruis of het Leger des Heils? Die weten vast wel wat.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_55360300
Bij blijf-van-mn-lijf-huizen zijn ze ook altijd heel blij met dit soort donaties!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55360301
hier in zeeland heb ik een adresje gevonden waar we ten alle tijden speelgoed naar toe kunnen brengen...

Dus daar gaat het naartoe

Wat dat betrefd kan nu ook dit topic dicht hoor

Heel erg bedankt voor het meedenken
pi_55360321
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 13:52 schreef Ticootje het volgende:
Bij blijf-van-mn-lijf-huizen zijn ze ook altijd heel blij met dit soort donaties!
Daar gaat het ook naartoe
pi_55360709
Mr. Brooks!

[ Bericht 79% gewijzigd door teh_m0nkey op 18-12-2007 14:09:24 (:@) ]
pi_55360802
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 13:53 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Daar gaat het ook naartoe
Mooi gebaar!

Mijn moeder heeft jaren een kledingbeurs gedaan 2x per jaar. Mensen konden dan kleding inleveren en dat werd dan verkocht. Aan het einde van de dag konden mensen de kleding weer ophalen of doneren aan het goede doel. Een van die goede doelen was ook altijd het blijf van mn lijf huis. Er bleef altijd heel veel kleding over dat mensen niet meer terug wilden, en het was ook nog gewoon goede kleding. Ook speelgoed en degelijke gingen er naar toe. De mensen waren altijd erg dankbaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55365066
En anders wellicht de kinderafdeling van een ziekenhuis? Voor het geval dat er ooit nog iemand met eenzelfde vraag komt
pi_55462026
Ik vroeg even aan belsje of ze misschien anders heten... Ik denk dat je op zoek bent naar Internaten.
Je zou ook nog aan asielzoekerscentra kunnen denken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 22 december 2007 @ 21:10:39 #18
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_55472599
je hebt in dordrecht Trivium zitten. Zij doen opvang van kinderen, pleeggezinnen, gezinshuizen crisis e.d.
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
  zaterdag 22 december 2007 @ 21:18:12 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_55472846
Gaan weeskinderen tegenwoordig niet naar een internaat als ze niet bij familie of een pleeggezin terecht kunnen? Wat een ongelooflijk lief gebaar trouwens, _bar_
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')