In de Europese Grondwet (waar we met zijn allen op teugen waren...) is het recht op lichamelijke en geestelijke integriteit vastgelegd.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:56 schreef HeatWave het volgende:
Only in Holland!
quote:Op woensdag 19 december 2007 10:20 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
In de Europese Grondwet (waar we met zijn allen op teugen waren...) is het recht op lichamelijke en geestelijke integriteit vastgelegd.
Met andere woorden: je hebt zelf het laatste woord over wat er met je lichaam gebeurt en mag daarom medische behandeling weigeren. Dat staat los van geloof en man/vrouw problematiek.
In de Koran is echter óók de plicht vastgelegd om voor je gezondheid te zorgen (correct me if I'm wrong).
Dilemma dus
dat hebben ze toch al sinds jaar en dag?quote:Op woensdag 19 december 2007 11:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet, wat het probleem is, dat mensen vrije keuze in artsen hebben.
Probeer maar eens over te stappen dan. Dat is vandaag de dag bijna onmogelijk..quote:Op woensdag 19 december 2007 10:42 schreef Deliah het volgende:
Een huisartsenpraktijk beschikt vaak over meerdere huisartsen, dus kan je vaak wel degelijk kiezen.
Wat nou dilemma? In geen enkel islamitisch land is dit door te voeren en laten vrouwen zich gewoon door mannelijke artsen behandelen. Natuurlijk niet in Nederland, en wij Nederlanders gaan er nog in mee ook. En we weten geeneens waarom..quote:Op woensdag 19 december 2007 10:20 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
In de Europese Grondwet (waar we met zijn allen op teugen waren...) is het recht op lichamelijke en geestelijke integriteit vastgelegd.
Met andere woorden: je hebt zelf het laatste woord over wat er met je lichaam gebeurt en mag daarom medische behandeling weigeren. Dat staat los van geloof en man/vrouw problematiek.
In de Koran is echter óók de plicht vastgelegd om voor je gezondheid te zorgen (correct me if I'm wrong).
Dilemma dus
Kan, wij hebben een praktijk waarbij twee mannen samen praktijk voeren.quote:Op woensdag 19 december 2007 10:42 schreef Deliah het volgende:
Een huisartsenpraktijk beschikt vaak over meerdere huisartsen, dus kan je vaak wel degelijk kiezen.
hebben ze ook moeite met een islamitische dokter?quote:Op woensdag 19 december 2007 12:29 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Wat nou dilemma? In geen enkel islamitisch land is dit door te voeren en laten vrouwen zich gewoon door mannelijke artsen behandelen. Natuurlijk niet in Nederland, en wij Nederlanders gaan er nog in mee ook. En we weten geeneens waarom..
Hier in onze maatschappij wel, inderdaad. Al die vrouwen die 's winters met los haar rondlopen en 's zomers ook nog eens met korte rokjes, broekjes, strakke shirtjes met inkijk, liefst mouwloos.quote:Op woensdag 19 december 2007 11:38 schreef milagro het volgende:
de moslim man loopt blijkbaar 24/7 met een stijve rond,
Ja, dat denk ik wel. Een man is een man.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:23 schreef fokje het volgende:
[..]
hebben ze ook moeite met een islamitische dokter?
Welkom in een democratie, als de meerderheid daar blijkbaar voor isquote:Op woensdag 19 december 2007 13:30 schreef Gia het volgende:
[..]
.
Nog effe en er komt een moslimpartij met op hun programma een wetswijziging die voorschrijft dat alle vrouwen in Nederland zich volledig dienen te bedekken en het haar, indien onbedekt, tenminste op een staart gedragen moet worden.
Dat is dus nu net niet een democratie. In een democratie dienen ook de belangen van een minderheid gerespecteerd te worden. Binnen de Sharia wetgeving is daarvan geen sprake. De minderheid (niet moslims) worden daarin stelselmatig gediscrimineerd (uitgesloten van erfenissen, verboden te trouwen met moslims, etc etc)quote:Op woensdag 19 december 2007 13:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Welkom in een democratie, als de meerderheid daar blijkbaar voor is
Anders kijk je even NOVA van eergisteren. Misschien hoef je dan niet van die domme vragen te stellen..quote:Op woensdag 19 december 2007 13:23 schreef fokje het volgende:
[..]
hebben ze ook moeite met een islamitische dokter?
heb ik niet gezien, ga het ook niet kijken. en hoezo is dat een domme vraag? Het suggereert een rascisitisch motief inderdaad. Wat ik niet zo vreemd zou vinden. Maar jij dus wel, want jij hebt NOVA gezien dus. Uitleggen?quote:Op woensdag 19 december 2007 13:55 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Anders kijk je even NOVA van eergisteren. Misschien hoef je dan niet van die domme vragen te stellen..
Als de meerderheid zou kiezen voor een geloofsdoctrine die 600 jaar achterloopt is de huidige mens nog vele malen dommer dan sinds het begin van de jaartelling.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Welkom in een democratie, als de meerderheid daar blijkbaar voor is
Er bestaan geen domme vragen maar wel domme antwoorden.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:55 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Anders kijk je even NOVA van eergisteren. Misschien hoef je dan niet van die domme vragen te stellen..
Racisme is op basis van ras. Dacht niet dat moslims of islamieten een ras zijn. Maar discriminatie op basis van geloof vind je niet kunnen, maar op basis van sekse wel? En het is ook niet zo dat de vrouw deze eisen stelt, het is de man die deze eisen stelt. Kijk nova nou maar, is zeer leerzaam..quote:Op woensdag 19 december 2007 14:02 schreef fokje het volgende:
[..]
heb ik niet gezien, ga het ook niet kijken. en hoezo is dat een domme vraag? Het suggereert een rascisitisch motief inderdaad. Wat ik niet zo vreemd zou vinden. Maar jij dus wel, want jij hebt NOVA gezien dus. Uitleggen?
nou dan heb je me verkeerd begrepen. Het gaat in dit hele topic er al over dat het de mannen het een probleem vinden, dus daar had ik het ook over. De boze moslimmannen. Aangezien nu blijkt, uit dit topic (nog steeds zonder NOVA gezien te hebben) dat in islamitische landen het geen enkel probleem is dat mannen de vrouwen wel helpen, vraag ik of het in NL wel een probleem zou zijn als het een islamitische man zou zijn die de betreffende vrouw helpt. En om het geneuzel van wat rascisitisch is en wat niet; ik vraag mij dus af of er andere motieven aan ten grondslag liggen voor wat betreft de boze moslimman, dus niet alleen een mannelijke arts, maar of de boosheid dus ook gericht is op de mannelijke NL arts. En of het wel daadwerkelijk gaat om mannetje-vrouwtje of intussen toch om islamitisch-niet islamitisch.quote:Op woensdag 19 december 2007 14:15 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Racisme is op basis van ras. Dacht niet dat moslims of islamieten een ras zijn. Maar discriminatie op basis van geloof vind je niet kunnen, maar op basis van sekse wel? En het is ook niet zo dat de vrouw deze eisen stelt, het is de man die deze eisen stelt. Kijk nova nou maar, is zeer leerzaam..
Die vrouwelijke artsen zijn toch ook geen moslims?quote:Op woensdag 19 december 2007 14:27 schreef fokje het volgende:
[..]
nou dan heb je me verkeerd begrepen. Het gaat in dit hele topic er al over dat het de mannen het een probleem vinden, dus daar had ik het ook over. De boze moslimmannen. Aangezien nu blijkt, uit dit topic (nog steeds zonder NOVA gezien te hebben) dat in islamitische landen het geen enkel probleem is dat mannen de vrouwen wel helpen, vraag ik of het in NL wel een probleem zou zijn als het een islamitische man zou zijn die de betreffende vrouw helpt. En om het geneuzel van wat rascisitisch is en wat niet; ik vraag mij dus af of er andere motieven aan ten grondslag liggen voor wat betreft de boze moslimman, dus niet alleen een mannelijke arts, maar of de boosheid dus ook gericht is op de mannelijke NL arts. En of het wel daadwerkelijk gaat om mannetje-vrouwtje of intussen toch om islamitisch-niet islamitisch.
nee, maar wellicht dat ze een NL vrouw wel beter kunnen hebben dan een NL man in die situatie? Kijk ik weer het ook niet hoor, maar het verschil tov wat in islamitische landen gebeurt is m.i. opmerkelijk.quote:Op woensdag 19 december 2007 14:43 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Die vrouwelijke artsen zijn toch ook geen moslims?
Dat komt omdat ze daar wel duidelijk zijn in hoever te kunnen gaan. Ze staan erom bekent grenzen op te zoeken, en met de hoofddoek hebben we ze een vinger gegeven. In turkije in het verboden een hoofddoek te dragen op scholen, hier niet. Die fout hadden we nooit moeten maken.quote:Op woensdag 19 december 2007 14:51 schreef fokje het volgende:
[..]
nee, maar wellicht dat ze een NL vrouw wel beter kunnen hebben dan een NL man in die situatie? Kijk ik weer het ook niet hoor, maar het verschil tov wat in islamitische landen gebeurt is m.i. opmerkelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |