abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55487145
Mijn broertje en een vriend van hem doen dat ook.
Kan je nog best veel geld mee ophalen. (Als hij tenminste niet door die vriend en zijn ouders genaaid was)
  zondag 23 december 2007 @ 12:55:22 #227
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_55487214
quote:
Op zondag 23 december 2007 12:52 schreef Modus het volgende:
Ik zal het nog 1 keer uitleggen. .

Jullie vinden dat iedereen vrij is om wat te geven maar vinden het ook normaal dat iemand die niks geeft daarna anders behandeld wordt?
Ze worden niet anders behandeld ?
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_55487498
Hoe verklaar je die reacties dan altijd over natte kranten in een brievenbus douwen enzo....
  zondag 23 december 2007 @ 13:06:33 #229
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55487520
quote:
Op zondag 23 december 2007 12:52 schreef Modus het volgende:
Jullie vinden dat iedereen vrij is om wat te geven maar vinden het ook normaal dat iemand die niks geeft daarna anders behandeld wordt?
En zo is het maar net.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_55487683
quote:
Op zondag 23 december 2007 13:06 schreef Ringo het volgende:
En zo is het maar net.
Leg dat eens uit waarom dat normaal is. En waarom de buschauffeur zich hier niet schuldig aan maakt?
pi_55487805
Verschrikkelijk, die modale Scrooges die nog te beroerd zijn om een euro als blijk van waardering uit te geven. Typisch Nederlands? Misschien wel ja.
  zondag 23 december 2007 @ 13:17:52 #232
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55487815
quote:
Op zondag 23 december 2007 13:12 schreef Modus het volgende:

[..]

Leg dat eens uit waarom dat normaal is. En waarom de buschauffeur zich hier niet schuldig aan maakt?
Verschil moet er zijn. Dan geef jij de buschauffeur toch ook lekker een fooitje?

Je bent gewoon een gierige hond. Geeft niks, daar lopen er meer van rond.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 23 december 2007 @ 13:35:03 #233
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_55488246
quote:
Op zondag 23 december 2007 13:05 schreef Modus het volgende:
Hoe verklaar je die reacties dan altijd over natte kranten in een brievenbus douwen enzo....
Grootspraak.
Maar waar heb je dat MIJ zien zeggen ?

Of generaliseer je altijd ?
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_55488865
quote:
Op zondag 23 december 2007 13:17 schreef Ringo het volgende:
Verschil moet er zijn. Dan geef jij de buschauffeur toch ook lekker een fooitje?
Ik geef hem geen fooi en niemand doet dat. En toch rijdt ie niet uit wraak door bij mijn halte. Ms moet je volgens jouw redenering zijn baas even melden dat hij het verkeerd doet. .
pi_55489358
Haai, kunnen we weer even normaal gaan doen.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  † In Memoriam † zondag 23 december 2007 @ 14:41:31 #236
43556 miss_dynastie
pi_55490382
quote:
Op zondag 23 december 2007 11:42 schreef -Splash- het volgende:
Lekker belangrijk wat je werkgever, de Albert Heijn waarschijnlijk, je geeft.
Agossie Er is niks mis met werken bij AH, zeker niet omdat die mensen niet lopen te janksmoelen dat ze geen fooi krijgen. Ik werk trouwens niet bij AH, maar elders. Krijg wel een kerstpakket, van mijn baas, niet van mijn klanten of de afnemers van mijn klanten. Zoals het hoort, dus. In bijbaantjes die ik vroeger had kreeg ik geen kerstpakket, trouwens. Volgens mij is dat doodnormaal voor pubers en echt niet iets waarin krantenbezorgers 'zielug' zijn en geld voor moeten krijgen.
quote:
Mensen geven graag aan bezorgers, als waardering voor de goede bezorging.
Welnee, mensen geven omdat ze bang zijn dat ze anders hun folders of de krant waarvoor ze notabene betaald hebben niet bezorgd krijgen. Dat heet geen waardering, dat heet chantage.
  zondag 23 december 2007 @ 14:49:10 #237
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_55490587
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Agossie Er is niks mis met werken bij AH, zeker niet omdat die mensen niet lopen te janksmoelen dat ze geen fooi krijgen. Ik werk trouwens niet bij AH, maar elders. Krijg wel een kerstpakket, van mijn baas, niet van mijn klanten of de afnemers van mijn klanten. Zoals het hoort, dus. In bijbaantjes die ik vroeger had kreeg ik geen kerstpakket, trouwens. Volgens mij is dat doodnormaal voor pubers en echt niet iets waarin krantenbezorgers 'zielug' zijn en geld voor moeten krijgen.
[..]

Welnee, mensen geven omdat ze bang zijn dat ze anders hun folders of de krant waarvoor ze notabene betaald hebben niet bezorgd krijgen. Dat heet geen waardering, dat heet chantage.
Oh ?
Ik heb ze nog nooit reden gegeven om bang te zijn, dus waarom is dat chantage ?
Ik heb ze een jaar lang zonder klachten een krant bezorgd en dat waarderen mensen, daarom geven ze mij fooi.

Ik heb ook nergens aangegeven zielig te zijn, dus ook een loos argument.
Graag iets met feiten doen ipv speculaties.
pi_55490683
Zonet kwam er hier ook 1
  † In Memoriam † zondag 23 december 2007 @ 14:56:54 #239
43556 miss_dynastie
pi_55490792
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:49 schreef -Splash- het volgende:
Ik heb ze nog nooit reden gegeven om bang te zijn, dus waarom is dat chantage ?
quote:
Op zondag 23 december 2007 12:26 schreef -Splash- het volgende:
En ja... als ik 1 krant te kort heb en ik moet kiezen tussen de klant die 10 euro gaf met oud en nieuw of de die ene klant die niks gaf... dan is dat jammer.
Maar wat verwacht je nou ?
M.a.w.: geef geld, liefst veel, want de laatste krant gaat naar de hoogste bieder. Klinkt mij toch behoorlijk als chantage in de oren hoor . En nee, dat wil niet zeggen dat ik geloof dat je mensen met een gun bedreigt hoor, dat dan weer niet .
pi_55491020
oh hier kwam er 1 langs.... die nam zijn fiets mee de gallerijen op
belt aan met zijn pakketje foldertjes in plastic verpakt in de hand, fiets tegen de reling geparkeerd, wijst op de bovenkant van het pakket...daar stond, zo bleek later en was er voldoende licht geweest en had je er met je neus bovenop gezeten had je dat meteen kunnen lezen, "de bezorgers van blablabla wensen u een prettige kerst en een gelukkig 2008" ..... en toen bleef de knaap afwachtend staan dus....

ja, ik weet niet, of hij spreekt geen Nederlands, of hij spreekt ueberhaupt niet, of hij is echt mega lui, of hij mag de kerstwens niet hardop uitspreken als andersgelovige, maar apart was het wel... dusdanig dat ik hem wat gegeven heb, al was het maar voor de genomen moeite van die fiets naar bovenslepen en op iedere etage met onhandige deuren met te strak afgestelde drangers geconfronteerd te worden , opdat je maar niets hoeft te zeggen enkel te wijzen op de volkomen onleesbare geprinte kerstwens
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 23 december 2007 @ 15:08:20 #241
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_55491035
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:56 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

[..]

M.a.w.: geef geld, liefst veel, want de laatste krant gaat naar de hoogste bieder. Klinkt mij toch behoorlijk als chantage in de oren hoor . En nee, dat wil niet zeggen dat ik geloof dat je mensen met een gun bedreigt hoor, dat dan weer niet .
Het is geen chantage want de klant weet het niet.
Chantage is als ik aanbel bij de klant en zeg dat hij 15 euro moet betalen want anders gaat het naar de buurman die hoger biedde.
pi_55491140
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

[..]

Slecht geweten heet dat, omdat hun mama's ze fatsoensnormen bijgebracht hebben.
pi_55491222
Ik voel me trouwens ook vet stoer dat ik als pizzaboer gemiddeld meer fooi per huis krijg als een folderjongen.

Misschien ook weer niet. Maar in de vakantie als ik fulltime werk is het 7x6=42 uur (oke, nog net niet) x 3,20 = 132,40 zo uit mn kop gerekend. Dan krijg ik per dag zo tussen de 15 en 20 euro fooi, maken er maar gemiddld 18 van x 7 = 70+56=136+132,40=268,40 per week, 1000 euro per maand, en dat als 16 jarige die het minimumloon kan krijgen van een volwassene
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  zondag 23 december 2007 @ 16:23:00 #244
200665 storemem12
ts is een zeikert
pi_55492884
trouwens als je in een restaurant werkt is je loon ook afgestelt op fooien die je krijgt ze gaan er van uit dat je fooien krijgt en daarop is je loon gebaseert dus als de mensen die in een restaurant werken nooit fooien krijgen dan stoppen ze ook met werken want dan verdient het te weinig dus gewoon fooi geven niet zielig doen mensen we wonen niet in peru
een joint in de morgen is een dag zonder zorgen
pi_55495404
Zaterdag belden er bij ons ook 2 jochies aan.
Ik heb ze allebei ongeveer 2 euro gegeven, ze moeten door weer en wind en goed je werk doen mag extra beloond worden vind ik.
Binnen zag ik pas dat het de krantjes van dinsdag en woensdag waren....

Ben weer naar buiten gegaan en de helft van het geld teruggevraagd.
Gewoon een paar dagen te laat komen omdat je persé centjes moet hebben, kom nou!
pi_55495721
quote:
Op zondag 23 december 2007 18:15 schreef vannelle het volgende:
Zaterdag belden er bij ons ook 2 jochies aan.
Ik heb ze allebei ongeveer 2 euro gegeven, ze moeten door weer en wind en goed je werk doen mag extra beloond worden vind ik.
Binnen zag ik pas dat het de krantjes van dinsdag en woensdag waren....

Ben weer naar buiten gegaan en de helft van het geld teruggevraagd.
Gewoon een paar dagen te laat komen omdat je persé centjes moet hebben, kom nou!

joh, de helft van die gastjes lopen helemaal geen kranten of folderwijk, volgens mij, jatten gewoon wat kranten of eindejaarswensenkaartjes en hoppa, cashen maar
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_55498020
interessant topic, ben het volledig met TS eens

We hebben Nee-nee stikkers op de deur, dus een folderlopertje hoeft geen bonus te verwachten voor zooi waar we totaal niet op zitten te wachten...

En hij krijgt natuurlijk betaald om het rond te brengen, beetje raar om het te vergelijken met horeca waar fooi daadwerkelijk een deel van het loon uit maakt.
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_55498446
quote:
Op zondag 23 december 2007 16:23 schreef storemem12 het volgende:
trouwens als je in een restaurant werkt is je loon ook afgestelt op fooien die je krijgt ze gaan er van uit dat je fooien krijgt en daarop is je loon gebaseert dus als de mensen die in een restaurant werken nooit fooien krijgen dan stoppen ze ook met werken want dan verdient het te weinig dus gewoon fooi geven niet zielig doen mensen we wonen niet in peru
Mensen in de horeca krijgen ook gewoon ten minste het minimumloon. En waarschijnlijk meer, er is een CAO voor horeca. Fooi is een extraatje.
  zondag 23 december 2007 @ 20:19:35 #249
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_55498729
-ga toch ergens anders flamen-

[ Bericht 39% gewijzigd door Janetje op 23-12-2007 22:00:38 ]
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_55506766
quote:
Op zondag 23 december 2007 13:17 schreef tho_Omas het volgende:
Verschrikkelijk, die modale Scrooges die nog te beroerd zijn om een euro als blijk van waardering uit te geven.
Waardering is ook niet nodig.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')