abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55529532
Nu we deze datum weer gehad hebben zonder enige merkbare invloed, wat is nu de volgende datum waar we met z'n allen naar toe hunkeren? Toch maar weer 21/12/2012 of komt er nog iets voor die ultieme datum?

En hoe zit het nu met die superstorm, waait het al?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 25 december 2007 @ 10:49:51 #202
199435 Humanist
GOD BESTAAT NIET
pi_55529679
Wat is overigens de niet-skeptische verklaring voor het uitblijven van besproken einde der tijden, danwel grote bewustzijns- en/of kwantumsprong?
Dat zelfs 39 procent van [moslim]vrouwen zelf het geoorloofd vinden als ze geslagen worden onder bepaalde omstandigheden, en dat is als ze seks weigeren, als ze het eten aan laten branden en als ze ruzie heeft met haar man.
  dinsdag 25 december 2007 @ 11:10:42 #203
8372 Bastard
Persona non grata
pi_55529940
Heel licht geslapen en flink gedroomd
The truth was in here.
pi_55529991
hadden de maya's toch gelijk. is het toch gewoon 2012 dat we er met z'n allen aan gaan
pi_55530020
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 10:34 schreef The_stranger het volgende:
Nu we deze datum weer gehad hebben zonder enige merkbare invloed, wat is nu de volgende datum waar we met z'n allen naar toe hunkeren? Toch maar weer 21/12/2012 of komt er nog iets voor die ultieme datum?

En hoe zit het nu met die superstorm, waait het al?
Ergens in juni of julie 2008 staan die planeten geloof ik nog veel meer op 1 lijn heb ik gezien in een van die simulaties
pi_55534440
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Kan ik vast wel ergens opgraven maar het zal geen Nasa zijn . Oh en 8, ok. Ik heb tevaak op sites gezeten die 10 vermelden ( inclusief planet-x of welke naam je er ook aan wilt geven maar op zich doet dat weinig af aan de rest van de tekst ) Even snel gevonden: http://www.livescience.co(...)olarsys_warming.html
Interessante link. Wat ik eruit begrijp is dat niet de zon verantwoordelijk is voor de global warming op de aarde en op andere planeten, maar waarschijnlijk de natuurlijke cyclus (Milankovitch cycles) die een planeet maakt. Omdat andere planeten, net als de aarde, ook zo'n cyclus hebben kan het natuurlijk zijn dat andere planeten ook in een opwarmende cyclus zitten.

Kijk, iedereen is het er wel over eens dat de aarde warmer wordt. Dit hoort ook op dit moment tot de natuurlijke cyclus van de planeet. Zonder inbreng van mensen zou het nu ook warmer worden. Daar is bijna geen twijfel over. De klimaatdiscussie gaat er echter om in hoeverre de mens de globale opwarming versnelt. Dat er bij een andere planeet ook opwarming is kan dus een deel zijn van de natuurlijke cyclus van die planeet. Of uiteraard veroorzaakt worden door andere zaken, zoals die genoemd worden in het artikel. Nietemin vind ik wel dat je een punt hebt en zou het meer onderzocht moeten worden. Vooral omdat het om meerdere planeten en manen gaat die tegelijk opwarmen. Kan toeval zijn, maar hoeft niet.
quote:
Mwoah, ander verhaal natuurlijk maar ondanks dat ik het er wel mee eens ben dat we een beetje lief moeten zijn voor onze aardbol twijfel ik nog steeds aan de oorzaak > gevolg chronologie van de Co2 dingen. Als blijkt dat Co2 niet zo boeiend is qua de verwoesting van de aardbol kunnen we misschien beter het geld steken in het verminderen van de daadwerkelijk gifitige stoffen op aarde, zware metalen, chemisch afval, nucleare restproducten etc.
Eens, die zaken worden nu gemakkelijk vergeten.
quote:
Maar het enige relevante van dat voorbeeld in deze discussie is dat wanneer je buren dezelfde symptomen hebben als je eigen huis er wel reden is om een grootschaliger onderzoek te starten dan alleen in je eigen huisje ( of planeet) en dat je ook naar andere planeten kan kijken om te zien wat de tedensen zijn in je zonnenstelsel. Mocht er nou blijken dat er maar 1 planeet is geweest die toevalligergewijs een shift heeft meegemakt dan is dat inderdaad niet boeiend, blijken het er 3 of 4 van de 7 te zijn dan lijkt het mij niet vreemd om een correlatie te zien ondanks dat de planeten compleet verschillend zijn van elkaar.
True, als er bij zoveel planeten zo'n poleshift is geweest, want daar heb ik nog steeds geen info over. Maar mocht dat zo gebeuren dan is dat inderdaad wel een onderzoekje waard.
quote:
De zon is nou niet bepaald een stabiel iets lijkt me. . [edit:] verkeerde gelezen. Maar anyway, de laatste aardse poolshift was 700.000 jaar geleden en op de zon woont geen beschaving, laat staan eentje die gebruik maakt van electronische aparatuur. Dus een poolshift op een onbewoonde planeet of zon ( ) heeft amper gevolgen, op een levende planeet met vogels die gebruik maken van een interne magneet om de weg te vinden en weet ik het allemaal zijn de gevolgen toch wat extremer.
Zeker, ik denk dat we dan wel de gevolgen zullen merken. En aangezien wij als mensen ook tot de natuur behoren zal het op onszelf ook wel zo zijn invloed hebben. Maar de grote vraag is natuurlijk, doelden de maya's op zo'n poleshift? Of zal het toch meer een poleshift qua bewustzijn zijn? Ik ga voor dat laatste denk ik aangezien een aardse poleshift al nogal lang niet meer is voorgekomen en er geen tekenen zijn dat er binnenkort eentje gaat plaatsvinden. Hij wordt wel over 1000/2000 jaar voorspeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Omkering_van_het_aardmagnetisch_veld .
quote:
True, ik kan niet in mijn nakie op Saturnus rondhobbelen aangezien ik dan redelijk gruwelijk tot mijn eind kom.
Saturnus heeft niet eens een aardoppervlak zoals wij die kennen. Dat je er gruwelijk tot je eind zal komen is dus wel een garantie .
quote:
Maar wat doet dat af als de situatie zo zou zijn dat ze alsnog na elkaar een shift hebben ondergaan? Een gebeurtenis die niet verklaarbaar is maar wel waarneembaar blijft er eentje waar je rekening mee moet houden. En volgens mij blijft de magnetische werking van die planeten redelijk hetzelfde, of het nou leefbaar is voor aardbewoners of niet.
Nou, het werkt wel redelijk voor allemaal hetzelfde, maar het is toch wel een beetje appels met peren vergelijken:
quote:
In het zonnestelsel hebben behalve de Aarde alleen de planeten Jupiter, Saturnus, Uranus en Neptunus een goed ontwikkeld magnetisch veld. Onder de terrestrische ("Aarde-achtige") planeten vormt de Aarde dus een uitzondering hiermee.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardmagnetisch_veld

Ik lees net dat die pole shift op Mars eigenlijk niet mogelijk is:
quote:
Hoewel convectie in de vloeibare buitenkern van de aarde verantwoordelijk wordt gehouden voor het aardmagnetisch veld, heeft Mars tegenwoordig geen actief magnetisch veld meer. In grote delen van de korst van Mars, met name op het zuidelijk halfrond, houden magnetische mineralen echter nog steeds de richting van het magneetveld vast dat Mars gedurende de eerste 500 miljoen jaar van zijn geschiedenis bezat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mars_(planeet)
quote:
En maakt dat het verband minder? nee toch? Als jij je klauwen verbrand in de zon en je kan daardoor niet je afwas doen dan is de zon wel een deel geweest in de oorzaak van je opstapelende afwas. Jij bent dan wel zelf verantwordelijk voor je eigen fout maar als de zon niet zo heftig was geweest had je misschien je handen niet verbrand en had je geen afwas gehad .
Het doet niks af aan het verband nee in de zin dat het gewoon klopt. Het is alleen behoorlijk vergezocht .
pi_55546158
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 15:43 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Interessante link. Wat ik eruit begrijp is dat niet de zon verantwoordelijk is voor de global warming op de aarde en op andere planeten, maar waarschijnlijk de natuurlijke cyclus (Milankovitch cycles)
Er staat in de natuur en techniek van deze maand een artikel dat deze Milankovitch cycli juist niet verantwoordelijk zijn voor het klimaat, iig niet in die mate dat men op het moment denkt. Het staat wel onder het kopje "afwijkende theoriën"
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 26 december 2007 @ 10:28:38 #208
124870 TonnyD.Sacrell
I can see into your Dreams!
pi_55546563
En wederom is er niets gebeurd.
Wat is de volgende datum waarop er iets niets gaat gebeuren?
Sylar says; "...Hailing frequenties closed, sir."
  woensdag 26 december 2007 @ 12:51:43 #209
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_55548822
28 of 29 oktober 2011

Maar meestal gebeuren dingen niet op 1 dag, maar in een periode van een aantal jaar met het hoogtepunt (meestal van veranderingen in de wereld) op een bepaalde datum.
pi_55549395
Vannacht werd ik wakker...mijn keel zat ineens dicht...
ik zag geen aliens niets..
ben weer verder gaan slapen...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_55559697
niets van gemerkt
  donderdag 27 december 2007 @ 14:10:00 #212
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_55571948
ZOooooooooooooooooooooo wéér een punt voor de sceptici en nul voor de gelovigen!

Ik zal over 4/5 jaar eventjes weer posten als jullie ongelijk hebben in het 2012 verhaal!
  donderdag 27 december 2007 @ 22:39:09 #213
193517 Mawtini
je Zweet toch!
pi_55586479
omglolwtfbbq in 2008 valt er een meteoriet op aarde op zo'n manier dat amerika waardeloos wordt. daarmee bedoel ik dat het zoals elk ander land zal zijn, het verliest zijn macht. Amerika zal dus niet platgaan maar zakt figuurlijk in elkaar. of dit een direkt gevolg van die meteoriet is of dat het wat tijd neemt weet ik niet. Maar dan zal Israel naar de top stijgen en de nieuwe wereldmacht worden.

Geinterreseerd in hoe ik dit denk te weten? bronnen? datum? het spijt maar dan heb je pech want ik vertel je toch lekker niks omgbbq!

de groeten! een moslim...

ps. zorg ervoor dat je dit bericht onthoud tot die ene dag in 2008 en denk dan aan dit bericht!
normaal gesproken zit ik niet op dit forum dus reageren zal ik ook niet meer doen. Je zult toch echt moeten wachten tot 2008.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mawtini op 27-12-2007 22:50:29 ]
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones. - Albert Einstein
  donderdag 27 december 2007 @ 22:45:54 #214
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_55586725
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:10 schreef RickoKun het volgende:
ZOooooooooooooooooooooo wéér een punt voor de sceptici en nul voor de gelovigen!

Ik zal over 4/5 jaar eventjes weer posten als jullie ongelijk hebben in het 2012 verhaal!
Wel grappig dat mensen die ook maar gewoon de optie open houden dat er iets zou kunnen gebeuren zovaak worden neergesabelt, er zijn volgens mij weinig mensen die zeker dachten te weten dat nu het moment zou zijn dat de wereld plotsklaps in een oogwenk 180 graden zou veranderen. Maar ok, als ik in 2012/begin 2013 nog steeds niet gemerkt heb dan zal ik dit ding ook wel laten vallen. Het is niet echt iets van 'Dit gebeurt, !' maar eerder ( voor de meerderheid althans) 'Vet als het gebeurt, interessant om te volgen in de vrije uurtjes, maar ik moet het niet te laat maken want ik moet morgen weer vroeg op om aan den dagelijkse arbeid te gaan'
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_55586830
misschien zijn we allang dood maar hebben we niks gemerkt

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2007 22:48:44 ]
  donderdag 27 december 2007 @ 22:58:31 #216
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_55587262
quote:
Op donderdag 27 december 2007 22:48 schreef Syd het volgende:
misschien zijn we allang dood maar hebben we niks gemerkt
Misschien is dit wel jouw persoonlijke universum en bestaan wij nog niet eens.
Vrijheid
pi_55588258
quote:
maar ik moet het niet te laat maken want ik moet morgen weer vroeg op om aan den dagelijkse arbeid te gaan'
Jogy, lul, het is pas 20 over 11!
Ga je echt zo vroeg altijd al naar bed?
pi_55588360
quote:
Op donderdag 27 december 2007 22:45 schreef jogy het volgende:
Wel grappig dat mensen die ook maar gewoon de optie open houden dat er iets zou kunnen gebeuren zovaak worden neergesabelt, er zijn volgens mij weinig mensen die zeker dachten te weten dat nu het moment zou zijn dat de wereld plotsklaps in een oogwenk 180 graden zou veranderen. Maar ok, als ik in 2012/begin 2013 nog steeds niet gemerkt heb dan zal ik dit ding ook wel laten vallen. Het is niet echt iets van 'Dit gebeurt, !' maar eerder ( voor de meerderheid althans) 'Vet als het gebeurt, interessant om te volgen in de vrije uurtjes, maar ik moet het niet te laat maken want ik moet morgen weer vroeg op om aan den dagelijkse arbeid te gaan'
Psies!

En uiteindelijk verandert de wereld toch wel en ook nog eens ingrijpend. Kijken we naar de vooruitgang in de techniek en de wetenschap, dan zie je de snelheid steeds hoger worden. En daarmee wordt het verhaal van 2012 in niet-absolute zin helemaal niet zo vreemd meer. Maar sommige mensen willen blijkbaar een ijkpunt, een houvast om naar toe te leven. Vandaar dat die datum er is gekomen vermoed ik zelf. En daarmee ontkracht je het proces ook weer, omdat je enkel naar het doel/eindpunt kijkt en ondertussen vergeet om je heen te kijken en te genieten van al het moois (en minder mooie dingen) welke gebeuren in ieders leven.

Iedereen verandert vanaf het moment dat hij/zij geboren wordt. Ook zonder de gebeurtenissen rondom 2012 is er veel veranderd. Maar als ik dit nu zo schrijf, zie ik ook meteen in dat skeptici hier geen genoegen mee zullen nemen. En dat is hun goed recht. Maar ondertussen denk ik aan de woorden van Bill Hicks.. Yogi gebruikte ze ook al eerder: It's just a ride.
En als wij naar de vooruitgang en de veranderingen kijken, is het dan niet logisch om - voor jezelf - af te vragen waar het naar toe gaat? En dan kies ik persoonlijk voor een positieve kijk. Misschien niet de meest reële of realistische kijk op de wereld, maar het helpt me wel tegenslagen beter te verwerken en daardoor help ik mijzelf veranderen. Change!

en ondanks dat we veranderen, blijven we in essentie altijd onszelf... volgen we het nog?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_55589701
er zal 21 december 2012 vast wel iets gebeuren, maar ja...vandaag is er ook iets gebeurd
pi_77375330
Estimados!!!

FYI de Mayan profecy spreekt helemaal niet over het einde van de wereld, maar van HET EINDE VAN EEN TIJDPERK ! ! ! Er begint dus een nieuw tijdperk. Omdat alles in een cirkel verloopt, net als het leven.

DUS... niet alles geloven wat Hollywood zegd.
  Moderator donderdag 28 januari 2010 @ 14:13:42 #221
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_77375959
Anders kick je even een topic van 2 jaar oud omhoog

Zegd? seriously..
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 28 januari 2010 @ 14:53:18 #222
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_77377392
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:58 schreef mayan69 het volgende:
Estimados!!!

FYI de Mayan profecy spreekt helemaal niet over het einde van de wereld, maar van HET EINDE VAN EEN TIJDPERK ! ! ! Er begint dus een nieuw tijdperk. Omdat alles in een cirkel verloopt, net als het leven.

DUS... niet alles geloven wat Hollywood zegd.
True true, de wereld overleeft het wel, ons bewustzijn overleeft het ook wel. Ookal zou het wel zo zijn dat onze lichamen komen te overlijden door welke reden dan ook (natuur, menselijk handelen of een combinatie van deze factoren) dan nog is het niet iets om je druk om te maken, wat ik onlangs gehoord heb, mensen zijn veel langer dood dan levend. .

Bekijk het eens van deze kant, de mensheid heeft een vrije wil om te gaan met de buitenwereld hoe zij dat willen, mocht er een tijdperk aan de deur staan is het heel goed mogelijk dat de mensen van het oude tijdperk/de oude instelling er niet mee om kunnen gaan en komen te overlijden door hun handelen of door het handelen van anderen en mogelijk ook door de natuur zelf als het daadwerkelijk onstuimiger blijft worden.
Vrijheid
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:37:20 #223
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_77379095
... en hoe gaat die overgang van tijdperk ook al weer volgens de Maya ?
Met de destructie van de 'oude wereld' ( / tijdperk) (met water, vuur etc.)

nee, over deze overgang hebben ze niets gezegd, klopt. WEL over de vorige 4x

als je al zo nodig een schop van 2 jaar wil geven, zeg dan wel iets zinnigs.

[ Bericht 0% gewijzigd door R0N1N op 28-01-2010 16:00:52 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:49:43 #224
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_77379574
Ach, het is gewoon een leuk topic.
Vrijheid
  donderdag 28 januari 2010 @ 16:03:26 #225
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_77380156
Dat wel. Althans ... Het is een leuk 'onderwerp' (voer voor vele topics).
The truth may be out there, but the lies are in your head.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')