Nou, dan zijn we toch al flink over tijd dunkt mequote:Sometimes the field completely flips. The north and the south poles swap places. Such reversals, recorded in the magnetism of ancient rocks, are unpredictable. They come at irregular intervals averaging about 300,000 years; the last one was 780,000 years ago. Are we overdue for another? No one knows.
En bedankt he, mijn eigen bron tegen me gebruikenquote:Op maandag 24 december 2007 13:01 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]
Een normale situatie ( links) en tijdens een shift (rechts)
Feestje.
Bron:Nasa
Ik weet het ook niet nee, implodeert het hoofd van je kat, beginnen er opeens haren op je tong te groeien of verspringen de kleuren van het spectrum?quote:Op maandag 24 december 2007 13:12 schreef NED het volgende:
Nouja, het duurt dan kennelijk een paar duizend jaar voordat die shift compleet zou zijn, en op Tahitizou je mooi naar het poollicht kunnen kijken dan, maar wat betekend zoiets nou feitelijk voor ons?
Onze GPS zou niet meer werken? Satelieten die gek worden? Mensen die van de aarde afvallen?
Ik zou het niet weten
Je trekt een aantal verbanden die er niet hoeven te zijn. Onze global warming hoeft niks te maken te hebben met de global warming op andere planeten (voor zover die er al is). Dat zij een poleshift meemaken (en dan ga je nu ook alleen nog maar uit van Mars) hoeft ook niks met onze planeet te maken te hebben. Dat we in dezelfde omgeving zitten wil niet zeggen dat we allemaal dezelfde effecten gaan meemaken, daarvoor verschillen onze planeten gewoon veel te veel. En dan heb ik het nog niet eens over de onderlinge afstanden, eigen magnetische velden die totaal verschillen van de onze en weet ik het al niet meer.quote:Op maandag 24 december 2007 12:54 schreef jogy het volgende:
Echter mocht het zo zijn dat in dit zonnestelsel andere planeten al bezig zijn met global warming ( wat wij ook ondervinden ) en er al een aantal zijn geweest die een poolshift heebben gekregen kan je er vanuit gaan dat ie eraan komt aangezien we deel zijn van dezelfde omgeving.
[Conspiracy-mode]quote:Op maandag 24 december 2007 13:24 schreef Geartsjuh het volgende:
Nou ik weet niet precies wat de gevolgen zullen zijn, maar als NASA zich niet druk maakt dan doe ik dat ook niet.
Och, het kan natuurlijk allemaal toeval zijn als het daadwerkelijk zo is dat bijvoorbeeld 7 van de tien planeten tegelijkertijd bezig zijn met opwarmen voor zover het waar is maar die connectie ziet er voor mij persoonlijk aardig logisch uit. Als je een taart, een choco-muffin en een pizza in de oven legt en je doet de oven aan dan warmen de producten gewoon op, ookal zijn ze qua samenstelling niet hetzelfde en zal het eindresultaat niet even lekker zijn omdat de een 10 minuten op 220 graden moet en de ander 45 minuten op 180 graden etc. Mars heeft qua globale samenstelling aardig wat raakpunten met de Aarde, Venus en Neptunus zijn ook herkenbaar met de basisregels die men aan een planeet heeft. Dus ik blijf erbij dat wanneer er een aantal planeten tegelijkertijd opwarmen je een deel van de oorzaak buiten de aarde mag zoeken. Hetzelfde verhaal is wanneer er bijvoorbeeld de laatste 5 jaar meerdere planeten zijn die een poleshift meemaken je ervanuit mag gaan dat de oorzaak minstens voor een deel buiten die planeet ligt en het ook bij ons kan gebeuren. Daarom wil ik ook een beetje een betrouwbare bron hebben om te ontdekken of dit ook daadwerkelijk is gebeurd. We zitten uiteindelijk in dezelfde 'oven' en ookal zijn de samenstellingen anders toch werkt elke planeet met dezelfde natuurwetten dus zijn ze allen onderhevig aan dezelfde externe en interne invloeden. Dat is wel iets anders dan een link leggen dat de zon verantwoordelijk is voor het niet gedaan zijn van de afwas. Tenzij het een heerlijk dagje was buiten, je in een stoel in slaap bent gevallen en je handpalmen hebt verbrand dus de afwasborstel niet meer kan hanteren. Dan nog kan je de zon niet de schuld geven maar is het wel een bijkomende reden dat de afwas niet gedaan is op die dagquote:Op maandag 24 december 2007 13:28 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Je trekt een aantal verbanden die er niet hoeven te zijn. Onze global warming hoeft niks te maken te hebben met de global warming op andere planeten (voor zover die er al is). Dat zij een poleshift meemaken (en dan ga je nu ook alleen nog maar uit van Mars) hoeft ook niks met onze planeet te maken te hebben. Dat we in dezelfde omgeving zitten wil niet zeggen dat we allemaal dezelfde effecten gaan meemaken, daarvoor verschillen onze planeten gewoon veel te veel. En dan heb ik het nog niet eens over de onderlinge afstanden, eigen magnetische velden die totaal verschillen van de onze en weet ik het al niet meer.
Brainfarts zijn leuk, maar verbanden zijn erg gemakkelijk te trekken. Ik kan ook wel zeggen dat de zon ervoor zorgt dat mijn afwas vandaag niet gedaan wordt, maarja zo kan je tussen alles wel een verband zien.
quote:Op maandag 24 december 2007 13:53 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou ik kon de hele nacht niet slapen, uit angst niet!![]()
JULLIE WORDEN BEDANKT!![]()
Voor al die nare berichten elke keer hier!
Weten jullie wel welk karma dit oproept bij jullie volgende leven?
NOU?![]()
dus...
Die mist met die volle maan was ook eng...de hele lucht was blauwachtig en dat snachtsquote:Op maandag 24 december 2007 14:02 schreef jogy het volgende:
[..]. Je was niet de enige, meerdere mensen konden niet echt lekker slapen. Inclusief ik zelf.
Dacht je dat de grey je kwamen halen dan?quote:Op maandag 24 december 2007 14:04 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Die mist met die volle maan was ook eng...de hele lucht was blauwachtig en dat snachts
Dat worden ijsberen en pinguins all over the place.quote:Op maandag 24 december 2007 13:01 schreef jogy het volgende:![]()
Een normale situatie ( links) en tijdens een shift (rechts)
Feestje.
Bron:Nasa
Nee ik dacht dat jij me kwam halenquote:Op maandag 24 december 2007 14:26 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dacht je dat de grey je kwamen halen dan?
Er zijn maar acht planeten in ons zonnestelselquote:Op maandag 24 december 2007 13:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Och, het kan natuurlijk allemaal toeval zijn als het daadwerkelijk zo is dat bijvoorbeeld 7 van de tien planeten tegelijkertijd bezig zijn met opwarmen voor zover het waar is maar die connectie ziet er voor mij persoonlijk aardig logisch uit.
Dat is maar relatief natuurlijk. Waar leg je de grens in hoeverre een planeet op de onze lijkt? Er is geen leven op de andere planeten voor zover wij weten. Dat lijkt me toch wel een belangrijk verschil. Vooral aangezien onze CO2-uitstoot voor een groot deel door mensen wordt beïnvloed.quote:Als je een taart, een choco-muffin en een pizza in de oven legt en je doet de oven aan dan warmen de producten gewoon op, ookal zijn ze qua samenstelling niet hetzelfde en zal het eindresultaat niet even lekker zijn omdat de een 10 minuten op 220 graden moet en de ander 45 minuten op 180 graden etc. Mars heeft qua globale samenstelling aardig wat raakpunten met de Aarde, Venus en Neptunus zijn ook herkenbaar met de basisregels die men aan een planeet heeft. Dus ik blijf erbij dat wanneer er een aantal planeten tegelijkertijd opwarmen je een deel van de oorzaak buiten de aarde mag zoeken.
Tenzij dit een regelmatig en normaal iets is, zoals bij de zon.quote:Hetzelfde verhaal is wanneer er bijvoorbeeld de laatste 5 jaar meerdere planeten zijn die een poleshift meemaken je ervanuit mag gaan dat de oorzaak minstens voor een deel buiten die planeet ligt en het ook bij ons kan gebeuren.
Alleen de natuurkundige samenstellingen verschillen nogal.. (understatement).quote:Daarom wil ik ook een beetje een betrouwbare bron hebben om te ontdekken of dit ook daadwerkelijk is gebeurd. We zitten uiteindelijk in dezelfde 'oven' en ookal zijn de samenstellingen anders toch werkt elke planeet met dezelfde natuurwetten dus zijn ze allen onderhevig aan dezelfde externe en interne invloeden.
Was het maar waarquote:Dat is wel iets anders dan een link leggen dat de zon verantwoordelijk is voor het niet gedaan zijn van de afwas. Tenzij het een heerlijk dagje was buiten, je in een stoel in slaap bent gevallen en je handpalmen hebt verbrand dus de afwasborstel niet meer kan hanteren. Dan nog kan je de zon niet de schuld geven maar is het wel een bijkomende reden dat de afwas niet gedaan is op die dag.
Kan ik vast wel ergens opgraven maar het zal geen Nasa zijnquote:Op maandag 24 december 2007 18:46 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Er zijn maar acht planeten in ons zonnestelsel. Pluto hoort er officieel niet meer bij, anders waren het er negen. Heb je trouwens een bron over die planetaire opwarming?
Mwoah, ander verhaal natuurlijk maar ondanks dat ik het er wel mee eens ben dat we een beetje lief moeten zijn voor onze aardbol twijfel ik nog steeds aan de oorzaak > gevolg chronologie van de Co2 dingen. Als blijkt dat Co2 niet zo boeiend is qua de verwoesting van de aardbol kunnen we misschien beter het geld steken in het verminderen van de daadwerkelijk gifitige stoffen op aarde, zware metalen, chemisch afval, nucleare restproducten etc. Maar het enige relevante van dat voorbeeld in deze discussie is dat wanneer je buren dezelfde symptomen hebben als je eigen huis er wel reden is om een grootschaliger onderzoek te starten dan alleen in je eigen huisje ( of planeet) en dat je ook naar andere planeten kan kijken om te zien wat de tedensen zijn in je zonnenstelsel. Mocht er nou blijken dat er maar 1 planeet is geweest die toevalligergewijs een shift heeft meegemakt dan is dat inderdaad niet boeiend, blijken het er 3 of 4 van de 7 te zijn dan lijkt het mij niet vreemd om een correlatie te zien ondanks dat de planeten compleet verschillend zijn van elkaar.quote:[..]
Dat is maar relatief natuurlijk. Waar leg je de grens in hoeverre een planeet op de onze lijkt? Er is geen leven op de andere planeten voor zover wij weten. Dat lijkt me toch wel een belangrijk verschil. Vooral aangezien onze CO2-uitstoot voor een groot deel door mensen wordt beïnvloed.
De zon is nou niet bepaald een stabiel iets lijkt me.quote:[..]
Tenzij dit een regelmatig en normaal iets is, zoals bij de zon.
True, ik kan niet in mijn nakie op Saturnus rondhobbelen aangezien ik dan redelijk gruwelijk tot mijn eind kom. Maar wat doet dat af als de situatie zo zou zijn dat ze alsnog na elkaar een shift hebben ondergaan? Een gebeurtenis die niet verklaarbaar is maar wel waarneembaar blijft er eentje waar je rekening mee moet houden. En volgens mij blijft de magnetische werking van die planeten redelijk hetzelfde, of het nou leefbaar is voor aardbewoners of niet.quote:[..]
Alleen de natuurkundige samenstellingen verschillen nogal.. (understatement).
En maakt dat het verband minder? nee toch? Als jij je klauwen verbrand in de zon en je kan daardoor niet je afwas doen dan is de zon wel een deel geweest in de oorzaak van je opstapelende afwas. Jij bent dan wel zelf verantwordelijk voor je eigen fout maar als de zon niet zo heftig was geweest had je misschien je handen niet verbrand en had je geen afwas gehadquote:[..]
Was het maar waar. Maar je toont zo wel zelf aan dat het makkelijk is een verband te trekken.
Have funquote:Zo, en nu lekker Kerstavond vieren. Fijne Kerst allemaal
.
Je bent nummer 5 in dit topic.quote:Op maandag 24 december 2007 19:15 schreef Harajuku. het volgende:
Ik sliep vannacht niet, overdag wel. Toen had ik debiele stomme dromen door elkaar, telt dat ook?
En ik maar denken dat ik speciaal was.quote:Op maandag 24 december 2007 19:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Je bent nummer 5 in dit topic. [afbeelding]. Ik zou bijna een verband zien maar dat mag niet [afbeelding].
Je bent ook hartstikke speciaal hoor. Net als iedereenquote:Op maandag 24 december 2007 19:29 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ik speciaal was.
Nu stuur ik de gemene aliens lekker op jou afquote:Op maandag 24 december 2007 19:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Je bent ook hartstikke speciaal hoor. Net als iedereen [afbeelding].
Pff, je doet maarquote:Op maandag 24 december 2007 19:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nu stuur ik de gemene aliens lekker op jou af
Ik stuur de lekkere aliens gemeen op je af.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |