De toeristische info is te vinden in TRV in: Maleisiëquote:Op zondag 16 december 2007 16:07 schreef Grumpey het volgende:
Leuk land, wil ik zeker nog eens bezoeken.
Heeft iemand nog suggesties waar ik langs moet?
Het stamt beiden af van het bahasa melayu maar het zijn officieel twee verschillende talen.quote:Op maandag 17 december 2007 12:18 schreef josvandoorn het volgende:
Iets over de offciele landstaal. Hier wordt gezegd,dat dat Maleisisch is. Welke boterletter heeft dat verzonnen? Ze spreken hier Bahasa. Ze spreken hier dezelfde taal als ze spreken in Indoneise. Of facht je dat de Indonesiers zeggen dat ze Maleisisch spreken?
quote:Op maandag 17 december 2007 12:18 schreef josvandoorn het volgende:
Iets over de offciele landstaal. Hier wordt gezegd,dat dat Maleisisch is. Welke boterletter heeft dat verzonnen? Ze spreken hier Bahasa. Ze spreken hier dezelfde taal als ze spreken in Indoneise. Of facht je dat de Indonesiers zeggen dat ze Maleisisch spreken?
Dezelfde taal? Ammenooit niet!quote:Op maandag 17 december 2007 12:18 schreef josvandoorn het volgende:
aan welke drugs zit jijquote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:00 schreef josvandoorn het volgende:
Helemaal vergeten. Indahnesia. Ik had het over knokploeg. En even langskomen in Yogyakarta. Dat snap je niet echt. Heb je wel eens gehoord van WH? Hij deed iets met Heineken bier. Nee. Hij was geen kroegbaas. Hij deed iets met ploegen.
Nou. En toen ik een bericht naar jou zat te schrijven. Toen moest ik ineens heel erg aan WH denken. En voor ik het in de gaten had had ik het woord knokploeg opgeschreven. Net als jij. Ik snap het ook niet echt. Hoe kan ik dit nou opschrijven?
Nee. Ik ga niet niet nog meer opschrijven. Mooi niet. Stel je voor dat ik straks aan iets ga zitten denken. Nou, dan weet ik mooi wat er gaat gebeuren. Dan ga ik iets opschrijven en dan ga jij zeggen, dat je het niet snapt. Maar ondertussen vind je mij een vieze oude man.
De provincie Yogyakarta is een van de armste provincies in geheel Indonesie.quote:Je zit in Yogyakarta. Ik denk, dat dat fantastisch is. Het is wel het rijkere gedeelte van Indonesie.
Mwah, je kan Jos niet verwijten dat hij niet consequent is in zijn schrijven.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:34 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik denk "ik kan beter maar gewoon niet reageren op dat stukkie, dan gaat het wel over"
Dat moet dan wel een verdomd mooie griet zijnquote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:21 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Mwah, je kan Jos niet verwijten dat hij niet consequent is in zijn schrijven. [afbeelding]
Jos, even zonder dollen, wat doe je daar nog in godsnaam? [afbeelding] Is het een mooi maleisisch meisje wat je daar houdt? Je schrijft over je "eigen" land alsof het het aziatische equivalent is van het Duitsland van de jaren dertig...... [afbeelding]
Dan moet je je beter integreren Joskequote:Je verstaat er niets van.
Mag je eigenlijk ook niet verwachten na slechts 15 jaarquote:Op maandag 25 februari 2008 06:13 schreef indahnesia.com het volgende:
Dan moet je je beter integreren Joske
Selamat siang dari Kuala Lumpur
Wat spreek je dan de hele dag ?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 07:41 schreef josvandoorn het volgende:
"Selamat siang dari Kuala Lumpur " Wat is dat? Ik spreek geen Bahasa. En mijn Nederlands gaat ook hard achteruit. Als U dat maar weet.
Paki rotje.
sorry hoor, je zit 15 jaar in Maleisie en spreekt de taal niet? Ze moesten je er per direct uitschoppen, en hard ook. Mensen zoals jij maken dat andere Nederlanders aangesproken worden op hun 'slechte' gedrag. Mijn dank daarvoor! NOT!quote:Op dinsdag 26 februari 2008 07:41 schreef josvandoorn het volgende:
"Selamat siang dari Kuala Lumpur " Wat is dat? Ik spreek geen Bahasa. En mijn Nederlands gaat ook hard achteruit. Als U dat maar weet.
Paki rotje.
Nasi Lemak inderdaadquote:Op dinsdag 26 februari 2008 07:53 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Mag je eigenlijk ook niet verwachten na slechts 15 jaar [afbeelding]
toch wel weer leuk om te zien dat een poster een heel topic om zeep kan helpen
Nou ja in juli weer aan de Nasi lemak with lots of sotong en kerang [afbeelding]
Of gewoon nietquote:Op dinsdag 26 februari 2008 08:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wat spreek je dan de hele dag ?
Geloof ook niet dat de gemiddelde Maleisier dat een probleem gaat vindenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Of gewoon nietWel zo gemakkelijk toch!
denk het ook nietquote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Geloof ook niet dat de gemiddelde Maleisier dat een probleem gaat vinden [afbeelding]
Ook daar gaat het de verkeerde kant op. Ben benieuwd of de situatie weer uit de hand gaat lopen. Schijn is er in ieder geval wel, want al voor de verkiezingen werden demonstraties van 'minderheden' effectief met kracht de kop in gedrukt.quote:Politieke omwenteling in Maleisië
Uitgegeven: 8 maart 2008 22:53
Laatst gewijzigd: 8 maart 2008 23:56
KUALA LUMPUR - De kiezers in Maleisië hebben de politiek flink opgeschud. Na decennia van kalme coalities onder leiding van het multiculturele Barisan Nasional (BN - Nationaal Front) hebben oppositiepartijen het zaterdag in de verkiezingen verrassend goed gedaan.
In het noorden van het land, in deelstaten langs de Thaise grens wonnen radicale islamisten van de PAS (Parti Islam se-Malaysia). In het Maleisische economische centrum, de deelstaat Penang, koos de kiezer ook voor de oppositie, hier voor de linkse Democratische Actiepartij (DAP).
Deelstaten
De stemmen zijn nog niet allemaal geteld maar zeker is dat oppositiepartijen in vijf van de dertien deelstaten hebben gewonnen. Premier Abdullah Ahmad Badawi van de BN deed zondag zo onverstoord mogelijk. Hij zei toch een nieuwe federale regering te kunnen vormen.
De laatste keer dat de BN een gevoelige nederlaag leed was in 1969. Dat leidde onmiddellijk tot ernstige etnische spanningen en zelfs rassenrellen.
Etnischiteit
De bevolking van Maleisië telt 27,5 miljoen mensen en bestaat voor ruim 60 procent uit etnische Maleisiërs die moslim zijn. Het land kent grote etnische minderheden, zoals Maleisiërs van Chinese komaf die bijna een kwart van de bevolking vormen en van Indiase komaf, vooral Tamils die circa 8 procent van de bevolking vormen.
Daarnaast zijn er kleinere etnische groepen en talrijke legale en illegale gastarbeiders, vooral uit Indonesië.
Ah, verklaart veelquote:Op zondag 9 maart 2008 11:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Locusta; jos is contactgestoord. Meer kan ik er niet over zeggen.
Ben een paar keer langs Cheras af gereden (op de route KL - PJ)... de stad heeft zeker zijn charmes, en als het weer een beetje goed is, kun je kilometers lopen op een dag.
De taal spreken is overal wel fijn denk ik, gelukkig is er in Maleisie nog redelijk wat Engels.
inderdaad ja, dat doen de buren (Indonesie) ook... wordt leuk hier volgend jaarquote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:58 schreef Katinkat het volgende:
Wij zijn net terug van een vakantie in maleisie, zaten er dus tijdens de drukke verkiezingsperiode. nietnormaal hoe alles volgehangen is met vlaggetjes en posters van de diverse partijen.
Jahoor, ik ben vorig jaar wel degelijk promotie-materiaal van Visit Malaysia tegengekomen: op een beurs, als ik me goed herinner. In Parijs.quote:Op zondag 9 maart 2008 07:00 schreef josvandoorn het volgende:
Visit Malaysia 2007
De Minister van Toerisme is een actie gestart. Hij is
de Visit Malaysia 2007 actie gestart. Hij wil dat
buitenlandse toeristen naar Maleisie komen.
Heb je daar iets van gehoord in Nederland? Heb je
posters van Visit Malaysia 2007 in de straat gezien? Of
advertenties in de kranten?
Ik ben bang van niet. Er is ontzettend veel reclame
gemaakt voor de Visit Malaysia 2007 actie. In Maleisie.
Alleen maar in Maleisie.
Ik heb niet echt iets aan een reisadvies, ik zit al bijna twee jaar in Indonesie en moet soms het lland uit voor een nieuw visum. Naar Nederland kost 1500 euro inclusief alle ongein als tickets e.d., een buurland als Maleisie kan voor 250 euro. Dan is de keuze snel gemaakt, tenzij het vliegveld in de fik is gestoken door relschoppers.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:38 schreef Bora-Bora het volgende:
indahnesia.com en oYo:
waar halen jullie je reisadvies precies vandaan?
Ik zag nl. dat de informatie op de website van Buitenlandse Zaken minder up-to-date is:
Reisadvies Maleisië
Nog steeds geldig op 19 maart 2008.
Laatst gewijzigd op 11 februari 2008.
De promotie was prima, maar Jos is een beetje een vreemde peer. Zacht uitgedruktquote:Op woensdag 19 maart 2008 00:44 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Jahoor, ik ben vorig jaar wel degelijk promotie-materiaal van Visit Malaysia tegengekomen: op een beurs, als ik me goed herinner. In Parijs.
En later ook in een grote supermarkt.
Dus het promotie-materiaal heeft uiteindelijk toch zijn weg naar het buitenland gevonden.
Gerustgesteld? [afbeelding]
Verkiezingen in je nieuwe thuislandquote:Op woensdag 19 maart 2008 00:42 schreef indahnesia.com het volgende:
inderdaad ja, dat doen de buren (Indonesie) ook... wordt leuk hier volgend jaar
aah, dat is fijn! Eerst op mijn website de foto's en ook wat hier natuurlijkquote:Op woensdag 19 maart 2008 00:47 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Verkiezingen in je nieuwe thuisland [afbeelding]
Als jullie foto's (of verhalen) van die vlaggetjes-gekte hebben, zijn ze welkom!... [afbeelding]
Nee, ik doelde op jouw post en die van oYo van hierboven:quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:45 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik heb niet echt iets aan een reisadvies, ik zit al bijna twee jaar in Indonesie en moet soms het lland uit voor een nieuw visum. Naar Nederland kost 1500 euro inclusief alle ongein als tickets e.d., een buurland als Maleisie kan voor 250 euro. Dan is de keuze snel gemaakt, tenzij het vliegveld in de fik is gestoken door relschoppers.
Oh, nee... dat was gewoon een nieuwsberichtje.. De meest up-to-date algemene reisadviezen zijn inderdaad van het BuZa. Goed genoeg voor de vakantieganger.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:51 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Nee, ik doelde op jouw post en die van oYo van hierboven:
die leken van dezelfde bron te komen, dus ik ging er vanuit dat jullie een goeie -uptodate- site hadden voor die reis-adviezen. [afbeelding]
Oh okee. Da's goed om te weten.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:55 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Oh, nee... dat was gewoon een nieuwsberichtje.. De meest up-to-date algemene reisadviezen zijn inderdaad van het BuZa. Goed genoeg voor de vakantieganger.
Zal ik proberen aan te denken, zo te zien was het gewoon nu.nlquote:Op woensdag 19 maart 2008 01:06 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oh okee. Da's goed om te weten.
Geef de volgende keer in ieder geval even de bron aan. [afbeelding]
Hey grapjurk, Jos heeft al eens aangegeven dat hij geen maleis spreekt of kan lezen.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:53 schreef tigasuku918 het volgende:
Hey josvandoorn, (jobando?)
Ben er de afgelopen jaren regelmatig geweest, helaas nooit mogen wonen. Ik zou direct mijn koffers pakken en gaan. KL is een grote moderne stad, wel veel fileleed. Goede int. Scholen etc. Je redt je goed met Engelse taal, mooie natuur.quote:Op zaterdag 16 september 2017 00:53 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Zijn er anno 2017 nog FOK!Kers in Maleisië? Kuala Lumpur is voor ons opeens een reëele optie geworden volgend jaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |