abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 december 2007 @ 19:21:32 #26
134727 VirtualPOM
Arrogance diminishes wisdom
pi_55318589
Charlene gestemd, maar ook Nathalie en Pauline zijn fantastisch.
pi_55334419
Charlene!

en wat doet Pauline daar als 3e
pi_55334507
de boys bengelen maar een beetje onderaan
pi_55343361
Lastig, lastig..
Maar ik ga dan toch voor Charlene.
pi_55343426
Rare poll, Nikki bovenaan. Dat hoort natuurlijk Nathalie te zijn en niemand anders. En Neil van de mannen de meeste stemmen, hij is nog wel het minste van hen .
pi_55345214
Charlene was erg goed... Wat zo bijzonder is zijn haar ritmische intervallen en bereik. Als je het nummer analyseerd zijn er een aantal zaken die belangrijk zijn om niet over het hoofd te zien en in dit geval horen...
1 het nummer is hoog vooral de bridge
2 omdat het nummer up tempo is moest het vreselijk stecato ( strak ) gezongen worden
3 Het nummer is in een constante climax....

Wat zij deed: Ze had de juiste toonhoogte ( niet een halfje of octaaf verlaagd )...andere wel...Vreselijk goede ritmische intervallen en door de adlips te verdelen van laag naar hoog over de 2 choruslines wist ze ook nog het nummer dynamisch ( spannend te houden ) te brengen.... Als we het over kracht hebben...luister dan goed naar haar slotnoot...ongeloofelijke power gedoseerd over een heel nummer!!!! Ongeloofelijk knap!!! Wat ik wel jammer vind is dat apels met peren worden vergeleken...Charlene is Nathalie niet en Nathalie is Charlene niet....er zijn eigenlijk 3 toppers....charlene, nikkie en nathalie....Charlene staat voor techniek en geliktheid...Nathalie staat voor kracht en Nikkie staat voor sound... Alledrie toppers op hun manier... Ik vraag me af hoe charlene een rustig nummer gaat doen en hoe nathalie en nikkie een echt uptempo nummer gaan doen. Zo... dit moest ik even kwijt....als er nog mensen zijn die dingen aan mn analyse willen toevoegen lees ik het graag
  maandag 17 december 2007 @ 22:57:58 #32
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_55348874
Mooie analyse !
Charlene maakte op mij muzikaal gezien ook veruit de meeste indruk, gevolgd door Sandy.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_55357769
quote:
Op maandag 17 december 2007 20:44 schreef TPC het volgende:
Charlene was erg goed... Wat zo bijzonder is zijn haar ritmische intervallen en bereik. Als je het nummer analyseerd zijn er een aantal zaken die belangrijk zijn om niet over het hoofd te zien en in dit geval horen...
1 het nummer is hoog vooral de bridge
2 omdat het nummer up tempo is moest het vreselijk stecato ( strak ) gezongen worden
3 Het nummer is in een constante climax....
Overall stond Charlene goed op het podium en vond ik haar ook goed.
BTW, was is haar bereik dan volgens jou? Over Natalie wordt gezegd dat ze 7 octaven haalt, daar geloof ik niet zoveel van. Welke ritmische intervallen heb je het eigenlijk over?

1. Hoog in de bridge heb ik niet zo gehoord, wel dat het behoorlijk vals was ten opzichte van de rest. Als je goed luistert is op iedereen wel iets aan te merken trouwens.
2. Als je dan zo bestudeerd wilt overkomen zorg dan ook dat je dingen goed schrijft: staccato betekent puntig. Dit heeft ook niets met up tempo te maken maar met de keuze van de lengte van de noten t.o.v. het tempo
3. De bridge vondt ik juist het negatieve deel van de performance dus zeker niet toewerkend naar een climax.
pi_55364916
-

[ Bericht 53% gewijzigd door Marissje op 18-12-2007 17:58:04 ]
pi_55369803
HS2... Charlene had de grondtoon goed te pakken wat het alleen wat vaag maakte was het feit dat de strings hinderlijk slecht gemasterd waren ( de strings stonden veels te hard tov het vocale geluid ) Vrijwel elke noot was goed alleen de strings te ver doorgetrokken. Dat staccato puntig is ( tjak tjak timing ) weet ik...alleen voor een leek vond ik strak een beter woord....dat ik het verkeerd schrijf wijd ik aan mijn dyslectie. Over ritme gesproken...het nummer zit constant op de tel tot op de bridge ...daar komt een gedeelde voor de tel...deze is lekker erin "gepropt"zodat je een leuke interval krijgt....een nummer goed staccato zingen is een kunst opzich. En de climax zat er volgens mij wel degelij k in tijdens de tweede refrein.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 december 2007 @ 21:36:51 #36
163650 Greys
pi_55372184
Toch Nathalie.
Maar het kan best zijn dat dat na de volgende show verandert.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_55379228
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 20:08 schreef TPC het volgende:
HS2... Charlene had de grondtoon goed te pakken wat het alleen wat vaag maakte was het feit dat de strings hinderlijk slecht gemasterd waren ( de strings stonden veels te hard tov het vocale geluid ) Vrijwel elke noot was goed alleen de strings te ver doorgetrokken. Dat staccato puntig is ( tjak tjak timing ) weet ik...alleen voor een leek vond ik strak een beter woord....dat ik het verkeerd schrijf wijd ik aan mijn dyslectie. Over ritme gesproken...het nummer zit constant op de tel tot op de bridge ...daar komt een gedeelde voor de tel...deze is lekker erin "gepropt"zodat je een leuke interval krijgt....een nummer goed staccato zingen is een kunst opzich. En de climax zat er volgens mij wel degelij k in tijdens de tweede refrein.
Ik heb nog niet in detail naar de band geluisterd dus kan ik weinig zeggen over de strings e.d.
Je bent verder wel goed op de hoogte van haar uitvoering en nr. Is zij de enige artiest of zijn er andere die je ook geanalyseerd hebt?
  woensdag 19 december 2007 @ 09:53:44 #38
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_55380914
hs2, wel de complete opname van I am telling you gehoord van Nathalie? Daar zitten aardig wat noten tussen in de hogere regionen en ook nog loepzuiver.

Ik vind Charlene persoonlijk een grotere kanshebber dan Nathalie, gewoon omdat Charlene alles meeheeft, haar uiterlijk, de techniek, de rust en ik denk dat ze nog veel gaat groeien en gaat laten zien.
pi_55383498
Zal binnenkort eens luisteren en mijn beeld posten.

Charlene heeft een aardig pakketje, alleen ik denk dat ze uiterlijk tekort komt.
Maar we zullen zien hoe NL hierover denkt ;-)
  woensdag 19 december 2007 @ 12:15:06 #40
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_55384062
Denk dat Charlene qua personality nog gaat groeien als het geloof in eigen kunnen nog meer groeit. Beetje zoals het met Leona Lewis in de UK ook liep...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')