quote:
Op maandag 17 december 2007 20:44 schreef TPC het volgende:Charlene was erg goed... Wat zo bijzonder is zijn haar ritmische intervallen en bereik. Als je het nummer analyseerd zijn er een aantal zaken die belangrijk zijn om niet over het hoofd te zien en in dit geval horen...
1 het nummer is hoog vooral de bridge
2 omdat het nummer up tempo is moest het vreselijk stecato ( strak ) gezongen worden
3 Het nummer is in een constante climax....
Overall stond Charlene goed op het podium en vond ik haar ook goed.
BTW, was is haar bereik dan volgens jou? Over Natalie wordt gezegd dat ze 7 octaven haalt, daar geloof ik niet zoveel van. Welke ritmische intervallen heb je het eigenlijk over?
1. Hoog in de bridge heb ik niet zo gehoord, wel dat het behoorlijk vals was ten opzichte van de rest. Als je goed luistert is op iedereen wel iets aan te merken trouwens.
2. Als je dan zo bestudeerd wilt overkomen zorg dan ook dat je dingen goed schrijft: staccato betekent puntig. Dit heeft ook niets met up tempo te maken maar met de keuze van de lengte van de noten t.o.v. het tempo
3. De bridge vondt ik juist het negatieve deel van de performance dus zeker niet toewerkend naar een climax.